bugün

ezgi, müzik parçası, melodi.
şekil bakımından murabbaya benzer
bestelenerek ve dörtluklerden olusur
olmasaydı hayatımızda kocaman bir boşluk olurdu diye düşündürten en güzel buluş. * *
sevdiceğe yapılan bir benzetme(bir şarkısın sen,yıllarca bitmeyek).
genelde (bkz: parça)olarak kullanılan kelime. doğrusu şarkıdır
örnek: rafet elromandan bir parça çalıyoruz
fr.chanson
ing.song
ah eden kimdir bu saat kuytuda
sustu bülbüller,hıyaban uykuda
şimdi ay bir serv-i simindir suda
esme ey bad,esme canan uykuda

başka aşıklardan almışsan nefes
başka yerden, başka vadilerden es
doğmasın ruhunda ani bir heves
esme gülşenden ki canan uykuda *
(bkz: o şarkı)
Bir orhan veli şiiridir. bu başlık altında iki şiir bulunmaktadır.

birincisi;

ŞARKı

Felah bulmadı bir türlü derd ü mihnetten
Ne türlü ateşe yanmış gönül muhabbetten
Müreccah olmadı divanelik bu haletten
Ne türlü ateşe yanmış gönül muhabbetten

ikincisi;

şarkı

Dem bezm-i visalinde heba olmak içindir
Canım senin uğrunda feda olmak içindir
Nabzım helecanımda seda olmak içindir
Canım senin uğrunda feda olmak içindir

Bardak boşanır bencileyin dolmayı bilmez
Benzim gibi yaprak sararıp solmayı bilmez
Hiçbir şey canımca feda olmayı bilmez.
Canım senin uğrunda feda olmak içindir.
insani dinlendiren, ruhunu oksayan yegane öge.
Nedim'in en önemli temsilcisi olduğu edebi tür.
aşk varsa şarkı da vardır.
alm. das lied
şarkı dediğin salt gürültü ifade eden ses yığınlarından ibaret olmaz. melodik olur. içinde melodi barındıran her şarkı dinlenilebilir.

gürültülü deyince metal müziği getirirseniz aklınıza; mesela soad'ın şarkıları genel olarak kötüdür. rammstein ve sepultura ise melodiktir ve aşmıştır.
Doğu'yla ilgili, Doğu'ya özgü olan.
"koy aksın eşkim billahi silmem
mecburun oldum terk edebilmem
kessende başım senden kesilmem
sevmiş bulundum gayri ne çare"
bestelenmek için yazılan, genellikle dörtlüklerden oluşan divan şiiri nazım şekli.
sar-kaç en düşesi, kul-aç en denizi, boz-kır en sesi..
bir özdemir asaf şiiri;

sana ben anlatırdım
sarkıların dilini
sen burada,sen burada olsaydın.
gelirdi kulağına,
unuttukca mutluyum,
mutluyum unuttukca
derdi bir ses sıcacık..
ama ben mutluluğa
icimden inansaydım.
laril lira

sana sırlarımı verdim, aldın ama gizleyemedin
sana gözlerimi verdim, baktın ama göremedin
sana selam gönderdim "aleykümselam" bile demedin
diyemem artık sana "yar", para etmez bir aşkın var

laril laril laril lira lira
senin aşkın yüzbin lira

söylediler inanmadım
seni böyle tanımadım
gözlerime şahit oldum
söyleyecek söz bulamadım

eteklerin diz üstünde
boyaların yüz üstünde
kirli duygular içinde
para etmez bir aşkın var

laril laril laril lira lira
senin aşkın yüzbin lira

bir zamanlar benim idin
şimdi olmuşsun ellerin
kalmadı bende değerin
senin aşkın yüzbin lira

eteklerin diz üstünde
boyaların yüz üstünde
kirli duygular içinde
para etmez bir aşkın var...
hatun kişisine aşk itiraf etme yöntemi için uygun melodi. (bir şarkısın sen ömür boyu sürecek...)
formülü yok bunun fakat insan yaratıcı anında gerçekten yapabiliyor bunu. sadece doğru zamanda doğru duyguda olmak gerekiyor. şu sıralar içine serdar ortaç kaçan bi insan olarak bunları söyleyebilirim. ve bu konuda daha fazla bir şey söylemeyeceğim.
edit: (bkz: sarki)
Bu aralar dilime pelesenk olan güzel bir Mustafa Ceceli parçası. Ayrıca sözü ve müziği Soner Sarıkabadayı' ya aitmiş.

Anılar var sana dair,
Silinmiyor istesem de yürek hazırken.
Acılar var zaten, gönül zahir,
Ölünmüyor istesem de ecelinle

Uyudum ben, büyüdüm ben.
Yüreğimi niye pişmanlık sarıyor?
Her lokmam sen, her yudum sen
Ne yapıyor ne ediyor gönül sana varıyor.

Gidişini ben anca anca hazmettim.
Aramızdaki ince farkı fark ettim.
Bir yere kadar demiştin, ben o yere kadar direndim.
Seni bana yazılmış bir şarkı zannettim.
"aramızdaki ince farkı fark ettim" ve "seni bana yazılmış bir şarkı zannettim." kısmı çekip alındığında, daha anlam bulan bir şarkı.
hayatın olmazsa olmazı.herkesten ve herşeyden çok seversin.bulandan allah razı olsun ne dıyelim.