bugün

komiklik olsun diye yapılan hareket ve sözler topluluğu.
(bkz: latife)
hapis hayatından rahatsız olmayan gerzek...
dozunun cok iyi ayarlanmasi gerektigi, istemeyen ve begenmeyenlere kesinlikle yapılmaması gereken hödö

(bkz: sana yapılmasını istemedigin seyi baskasina yapma)
"şaka gibi şaka gibi aldatıldığım şaka gibi" gibi güzide eserlerde bahsi geçen olay
sonrasının kakaya dönüşmemesi için dikkat gerektiren sözler ve hareketler bütünü.
bir de saka türkleri vardır.

ayrıca osmanlı ordususnda su taşımakla görevli kişilere verilen isimdir.
(bkz: kaka)
(bkz: fuat saka)
scare tactics ile eşek şakasına dönen durumdur.
kimi ibnelere göre orta parmagın gote sokulması durumudur.
ing. joke
alm. ulk
(bkz: 1 nisan)
milan kundera' nın eseri. söylediği söz yüzünden başına gelmedik kalmayan bir adamın hikayesini anlatandır.
(bkz: saka kuşu)
sonunun nereye gidecegi bilinmeden yapilan sakalarin yolu hukuktan gecebilir. elbette tck'nin da yapacagi guzel sakalar mevcuttur.
en iğrencinin eşeğe mal edildiği sonu çoğunlukla kakayla biten düzmece eylem.
istanbul film festivali'nde izlediği kült bir filmin adıdır. orjinal adı 'zert'dir. 1969 San Sebastian Kiliseler Birliği Ödülü kazanmıştır.
konusu
Senaryosunu Prag Baharı ile sonlanan reform hareketinin muhalefet lideri Milan Kundera’nın kendi romanından uyarladığı Şaka, komünist yönetimin sanat ve edebiyat üzerinde baskı kurduğu, sanatçı ve entelektüellerin bu durumdan şikayetçi olduğu ve tüm bunların Sovyet istilasıyla son bulduğu bir dönemin filmidir. Kadınları parmağında oynatan Ludvik, kur yaptığı bir kadına gönderdiği şakalı bir kartpostal yüzünden altı yıl ağır işçiliğe mahkûm edilir. Serbest kaldıktan sonra intikam almak için yola çıkar ve karşısına çıkan kalpleri kırmaktan hiç çekinmez.
bir milan kundera eseri;

roman,bir saka sonucu,parti'den ve üniversite'den kovulan ludvik jahn'ın cileli yaşamını,ludvik'in yaşadığı cevreleri,arkadaşlarını anlatırken çekoslavakya'dan bir tarihi kesiti de verir.(sunu da belirtmek gerek:kundera hep orta tabakadan kişileri anlatıyor.işci yok romanında)kundera'nın eleştirici bakışı,zaman zaman kötümserliğe varır.cizdiği tiplerin hemen hemen hepsi oportünisttir,günün havasına göre yaşarlar.yeni kuşak dalgacıdır.zemanek bile "ne başarımız onları ilgilendiriyor,ne hatalarımız"(s.263)der.

"insanlara sevinc asılamaya calısanların,coğunluk,en kasvetli kişiler olduğunu söyledi.(s.32)"

"o sıra bütün komünistlerde görülen hava onda da vardı.sanki gizli bir anlaşma yapmış da onun adına hareket etme yetkisi almış gibiydi.(s.145)"

"bir körlüğün yerini baska bir körlük almış demek.(s.168)"helena intihara kalkışır.jaroslav sonunun geldiğini düşünür,"devam etmenin gerekliliğini göremiyordum"s(s.290)ve bunca acının icinden cıkıp gelen ludvik,"aşkın aşk,acının acı"olarak kaldığı halk türkülerinde arar mutluluğu.

ne var ki şaka,anlattıklarının karamsar havasını aşan bir roman;milan kundera,ucuz iyimserlik öğretilerine boş vermekle iyi etmiş;böylece,yaşadığı dönemi,ülkesini,bu ülkenin insanlarına cok iyi yansıtabilmiş.gerceği olduğu gibi değil de,birtakım tasarılara göre bozarak anlatsaydı belki resmi yorumcuların hoşlandığı bir eser vermis olurdu;ama gerceği olduğu gibi göstermesi,yani sosyalizmin kuruluşunun cok zor bir iş olduğunu ,nice yanılgıların icinden gecildiğini göstermesi,sosyalizmin kurulusuna katılan insanları idealize etmemesi,düşsel bir iyimserlik yerine sahici bir gercekliği secmesi Saka'yı alabildiğine ilginc bir eser yapmış.

Aragon,Şaka'nın fransızca baskısına yazdığı önsözde,şaka icin"yüzyılımızın en büyük romanlarından biri","bir saheser saydığım bu roman.."diyor.* *
erkan ogur un telvin albumunde bulunan enfes sarkisidir.
her arkadaş grubunda bi tane bulunan yaratıcı eleman tarafından düzenlenen organizasyondur,
saf arkadaşımızın şimdi ismini verip rencide etmeye lüzum yok 'a' kişisi diyelim, ardından bir de oyunu organize edenler vardır bunlarada 'b' kişisi diyelim ,numarasını gizleyen b kişisi ,a kişisini arar:

b: refika hanımın bürosu mu?
a: hayır yanlış numara
b: özür dilerim

aradan bir on dakka geçtikten sonratelefon organizasyon içindeki öteki gence verilir bu kez sıra ondadır:
b: refika hanımın bürosu mu?
a: hayır efenim yanlış yeri arıyorsunuz
b: peki özür dilerim söylemem gereken önemli bişi vardı da rahatsız ettim kusura bakmayın

aradan bi 15 dakka geçtikten sonra ,telefon organizasyo içinde bulunan başka bir elemana verilir:
b: ben refika hanım beni arayan oldu mu acaba
a: eheuheue *evet iki kişi aradı...
telefonun öteki ucundaki gülüşlerle aydınlanan o 'a' kişisi ben değilim, o ben değilim...
kadınla şakanın sonu ikiş
erkekle şakanın sonu dövüş sözlerini hatırlatan eylem.
17 saat çalı$manın ardından tek eksiğim ve isteğim eve gidip iki bira çakmak yanında da patates kızartması yemekti.

çıktım i$ten markete gittim. markette iki tane cıvır gördüm, gözüm gönlüm açıldı. jkşldsfgj. derken hiç hesapta olmasa da bi' tanesine resssmen çadır kurdum, gerçekten normal şartlar altında pek rastlamadığım bir şeydi bu. paniğe kapıldım. allahım markette önümde bir çadır ne bok yicem ben $imdi diye utanç içinde düşünürken, ani bir refleksle, kimsenin görmediği bir anda namussuz ufaklığı yatırıp topu taca attım. :birtakımrandomharfler:.

sonra bu kadar abazala$tığım farkedip 2 bira alacakken 4 bira aldım. dedim gecenin körü anne de uyumu$tur, unut patatesi cips al. yarım saat cips seçtim bi' baktım cıvırlar gene dibimde. bi' tanesi alt raftan bi$ey almak için eğiliverdi bende 'allahım sana geliyorum' moduna girip bunu bir de sözlü olarak dile getirdim. kızlar dönüp bakıp 'hayvan!' dediler. marketten çıkana kadar geçen saniyeleri hayal meyal hatırlıyorum. panik içinde elimdekieri döke saça çıktım oradan, sokağın kö$esine geçip hemen bir sigara yaktım. duvara yaslanıp gözlerimi kapadım.

bi' yerden $lap$lup adult efektler geldi kulağıma. gözlerimi açtım, kafamı sağa çevirdim, aman tanrım! bir de ne göreyim, tenhada iki genç yiyi$iyor. o an bi' karaltı oldu. bayılmı$ım. ayıldığımda ba$ımda insanlar vardı. kafamı kaldıramıyorum ama nası vurduysam yere.. bi' baktım piçin biri kalabalıkta cüzdanı a$ırıyo. gel lan buraya itin dölü diye çığırırken polis geldi, 'kalk kalk kalk' $eklinde bir siren almı$lar kendilerine, hiç beğenmediğimi söyledim 'öyle mi ? yürü nezarete!' diye yeni bir komut geldi. 'ama.. ama..'lı cümlemle ilgilenen olmadı. itindölü uzaktan 'eheiehie' diye iğrenç bir ses çıkardı. insanlar $a$kın gözlerini bana kilitlediler. elimde nevale, nezarethanede aldım soluğu. bir baktım cüzdanımı çalan itindölü geldi yanıma. tuttum yakasından 'ver lan cüzdanımı' dedim. kafa attı. bayılmı$ım.

sonra bir uyandım, 'hayvan!' yanımda, elindeki buz kütlesini burnumun az üzerinde gezdiriyor. ben 'allahım sana geliyorum'dan 'allahım bu bir rüya olmalı'ya geçi$ yaptım. 'hayvan!' ise 'geçti bi' tanem'e.. 'burada ne i$im var benim ?' dedim. 'sus $imdi.. yanındayım, istediğin bu değil miydi?' dedi ve elindeki taze sıkılmı$ portakal suyunu 'susamı$sındır..' diyerek ağzıma dayadı. susuzluktan damağım kurumu$tu, çölden okyanusa kavu$mu$casına portakal suyunu iki elimle kavrayıp kana kana içtim.. bir ağırlık çöktü. 'cennet'e dü$üp 'çadır'ı yeniden kurmu$tum. uyuyup '$u güzel ortamı bozma'nın sırası hiç değildi. ket vuramadım uyuma isteğime, sızmı$ım..

uyandım. gözlerimi açmakta zorlanıyordum. yarı karanlık yarı aydınlık bir yerdeydim. aman tanrım! 'ben nerdeyim?' diye hazır reflekssel bir tepki verdim yeni 'ortam'ıma. ortam benim szölü sualime yazılı olarak cevap verdi. 'çabuk kalk ve kaç oradan!' emir kipini görüp idrak edip uygulamaya koymadan 5 saniye önce kasıklarımın üzerinde, belime doğru bir sızı farkedip elimi attım ve..

evet. o yıllarca forward mail'lerde kar$ımıza çıkıp barlarda vannaytsıtend ili$kilere giremememizi sağlayan o hain senaryo gerçekle$mi$ti. evden çıkmı$ yolda zar zor yürürken bunun $a$kınlığını henüz üzerimden atamamı$tımki yerde cüzdanınımı gördüm. hırpalanmı$ biraz ama hâlâ kesi$ebiliyoruz. aldım. içine baktım, paralar, kartlar ve kimliğim yoktu. onların yerine küçücük bir kutu vardı. içini açtım. ba$ka bir kutu daha çıktı. 'bu ne lan' dedim '$aka mısın ?!' içinden bir kağıt çıktı:

'$aka'.
kimi zaman eşşekce,
kimi zaman dostca,
kimi zaman tatlı bir intikam için
kimi zaman ise masumca

yapılan tatlı eylemdir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar