bugün

sagopa kajmer'in yeni albümü olan "kotu insanlari tanima senesi" isimli albümün 14. parçası.
(bkz: öte beri)
deliler gibi sevdiğin kız, yanı başınızda oturuyorsa ve soluğunu tükettiği şeyler sadece muhabbeti ittiren, kafanızdaki ile alakasız şeyler ise o kız size uzak ve yakındır. sarılmaya kalksanız bir hayaletin yokluğuyla karşılaşırsınız, sevmeye çalıştığınız içinde varlığıyla ezer sizi. herşeye uzak ve yakınsınızdır, aşka, ölüme, boşluğa..ona yakınsınızdır ama ona uzaksınızdır, ona yakin ve uzaksinizdir.
sagonun transa geçiren şarkılarından. şarkının girişi ümit besen şarkılarına benzer. *
(bkz: sözlerini de yazayım bari tam olsun)

ben yakın sen uzak ya sen yakınlarında ben ırak
masiva bıraktı et bileklerimden rahiyanın iskelem ez elzem ben sözümden dönmem.
aynalarımı çatlattım ben darmadağın tuzla buz oldu için lakin ucuz atlattım ben
ya sen.. terazilerce altın yüklenmiş gibisin sen ah sen bir bilsen keşke bilselerdi

herkesin tek hakkı var ömrü altın sepeti sanma
sepete konulan en sonunda ruhsuz bir ceset olur sonunda
beklediğin bir medet olur dünya ölüm üzerinde bir iki anlık misafirdir ömür
bu neşenin sonudur elbet derin bi baş ağrısı kahkahalar bugün senin peki ya bundan sonrası gün geçer ve dost göçer azdır yandaş sayısı. bir ocak kışında gözün uzaktan izler mayısı

ben yakın sen uzak ya sen yakınlarımda ben ırak
ansızın sızım yakardı en derinden sana her kavuşmam elzem
ben bu yangını söndürmem
herkesin tek hakkı var hem halime sorsalar anlar beni yangın paklar
kor alır canım ağlar yetmez bindir ah!

burası misal ülkesi masal misali bizler hayal kafilesi
her dalım çiçeklerim annesi ver bana beni geri kendimden kaldım beri
içim hasret yeri küheylan kaldı bir kemik bir deri
bir nefisle yıllar aldı kavgam kulak deldi argom yeni bir umut kapına vardı sagom
nasihatimin yanında hafif kalır domdom
neden her gece kafan zom ateş barut misali sonu bom!

ben yakın sen uzak ya sen yakınlarımda ben ırak
ne yol kat etmeliymişim meğer düşümden
yakınlarımda olmak istemedin içten feryadıma gizlendim
herkesin tek hakkı var hem halime sorsalar anlar beni yangın paklar
kor alır canım ağlar yetmez bin bir ah!

ben yakın sen uzak ya sen yakınlarımda ben ırak
ansızın sızım yakardı en derinden sana her kavuşmam elzem
ben bu yangını söndürmem
herkesin tek hakkı var hem halime sorsalar anlar beni yangın paklar
kor alır canım ağlar yetmez bindir ah!
Sagopa Kajmer'in "Kötü insanları Tanıma Senesi" isimli son albümünün 14.parçasıdır. Şarkının arka planında söylenen Arapça olduğunu sandığım parça ve kadının buğulu sesi parçaya tadından yenmez etnik bir hava katmış. Bununla birlikte fondaki piyano sesi ve Sagopa Kajmer'in o bildik doğulu vokali parçayı o unutulmaz istisnalar Kaideyi Bozmaz tadında bir şölene çeviriyor.
arapça şarkı söyleyenin kim olduğunu şiddetle merak etmekte olduğum sagopa kajmer şarkısı.
arapça olduğunu düşündüğüm şarkı eşliğinde, dinleyenlere sunulmuş süperötesi sagopa eseri. 'arapça şarkıyı bulan veya gören olursa haber etsin' istek cümlesini de ayrıca kurdurtma potansiyeli taşımaktadır.
(bkz: so close no matter how far) *
arapça olan şarkıyı dinlemek isteyenler için araştırılıp bulunmuştur :

http://www.youtube.com/wa...p;st=100&#entry735322
mükemmel bir beat'e sahip sagopa kajmer şarkısı. bu adam inanılmaz derecede anlıyor bu işten özellikle de beat konusunda. beat ödülü alması gereken sago eseri.
kits'in en dikkat çekici şarkılarındandır. diğeri için;

(bkz: gölge haramileri)

lan şarkının tanımı da yok arkadaş. dinle, hayran ol, millete tavsiye et. öyle bir şarkı işte. sevmeyen çıkıyor arada dövüyorum ama merak etmeyin.

bu arada size sago'nun yakın ve uzak şarkısından bahsettim miydi? dinleyin abi şarkı resmen taş. tavsiyemdir size.
dinlendikçe demini bulan kits albümünün sağlam şarkılarından birisidir. sagopa yapmış yine demekten bizim çenemiz yoruldu ama yaşlı çocuk böyle kaliteli eserler oluşturmaktan hiç yorulmadı. ama şikayetçimiyiz, tabiki hayır. kaf kef' in bu işte rakipsiz olduğunu gösteren eserlerden sadece biri. afiyetle dinleyiniz.
mükemmel bir parçadır. özellikle ilk bölümdeki "herkesin tek hakkı var.." ile başlayıp nakarata kadar giden kısımla, nakaratla, ikinci bölümün sonundaki değişmiş nakaratla, her tarafıyla olmuş, olması da iyi olmuş denicek bir parça.

ayrıca sözleri yukarda feci derecede yanlış yazılmış parçadır. doğrusu için:

Ben yakın, sen uzak. Ya sen yakınlarımda ben ırak...
Mâsivâ bırak direk bileklerimden, rayihâmı miske bezemek elzem, ben sözümden dönmem.
Aynalarımı çatlattım ben, darmadağın, tuzla buz oldu içim lâkin ucuz atlattım ben, ya sen?
Terazilerce altın yüklenmiş gibisin sen... ah sen... bir bilsen... keşke bilselerdi...
Herkesin tek hakkı var, ömrü altın sepeti sanma. Sepete konulan en sonunda ruhsuz bir ceset olur.
Sonunda beklediğin bir medet olur. Dünya ölümlüsünde bir-iki anlık misafirdir ömür.
Bu neşenin sonudur elbet derin bir baş ağrısı. Kahkahalar bugün senin peki ya bundan sonrası?...
Gün geçer ve dost göçer. Azdır yandaş sayısı. Bir ocak kışında gözün uzaktan izler mayısı.

Nakarat

Ben yakın sen uzak. Ya sen yakınlarımda ben ırak...
Ansızın sızım yakardı en derinden. Sana her an kavuşmam elzem.
Ben bu yangını söndürmem. Herkesin tek hakkı var. Hemhâlime sorsalar anlar
Beni yangın paklar, kor olur canım ağlar. Yetmez binbir ah...

2. Bölüm

Burası misal ülkesi, masal misali bizler hayal kafilesi. Her dalım çiçeklerimin annesi. Ver beni bana geri, kendimden kaldım beri.
içim hasret yeri. Küheylan kaldı bir kemik bir deri. Bir nefisle yıllar aldı kavgam, kulak dedi argom. Yeni bir umut kapına vardı sagom.
Nasihatımın yanında hafif kalır domdom. Neden her gece kafan zom, ateş-barut misali sonun bom.

Ben yakın, sen uzak.
Ya sen yakınlarımda ben ırak... Ne yol katetmeliymişim meğer düşümden. Yakınlarında olmak istememdir içten. Feryadıma gizlendim.
Herkesin tek hakkı var. Hemhâlime sorsalar anlar
Beni yangın paklar, kor olur cnım ağlar. Yetmez binbir ah...

masiva:Allah'tan başka her şey hakkında kullanılan tâbirdir. Dünya ile alâkalı şeyler.
rayiha: koku
insana geçmişini hatırlatan ve geçmişini şu an elinde olsa değiştirecek olanların daha bir efkarla dinlemelerine neden olan parça.

eğer "rap" denen müzik türüne önyargılı olmasa, yaşlı birine dinletmek gerekir bu şarkıyı. ve, "bir ocak kışında gözün uzaktan izler mayısı" derken neler hissettiğini sormak...

kesinlikle çok etkileyici şarkı. ama dinlerken her şeyi unutup -kulaklıktaki- şarkıya odaklanmakta fayda var.

"ansızın sızım yakardı en derinden. sana her an kavuşmam elzem..."
dinlenilen en güzel beat li şarkıdır. sözleri de muhteşeme yakın!
"sana her an kavuşmam elzem ben, ben bu yangını söndürmem.."
beatteki arapça şarkı ise mısırlı nagat ın ana bashak el bahr * şarkısıdır.
kits albümünün en pesimist melodiye sahip parçası. ayrıca fon ünlü bir arap şarkısından alınmışmış.
Nagat El Saghira nın Ana Baashaq El Bah sarkısıyla sagopaya eşlik ettigi parca.
inanilmaz bir sago klasigi daha sozun bittigi yer dedirtmis, yalnizca bu sarki ile romantizma citasina yukselebilmisir kits albumu.

muziklerinin orjinali arapcadir, izinli mi calinti mi beni ilgilendirmiyor!

Nagat El Saghira - Ana Baashaq El Bahr *
bir tuhaf olursun dinlerken anlayamazsında hissettiklerini her sözünde ayrı bir mana bulursun ya işte o zaman adam yapmış yine dersin.bu şarkı için söylenebilecek şeylerdir bunlar.
albümde bulunan en etkileyici parçadır. 14. sırada yer almaktadır.
--spoiler--
ben yakın sen uzak
ya sen yakınlarımda ben ırak
--spoiler--

ötesi teferruat. (bkz: sagopa kajmer)
(bkz: miyop ve hipermetrop)
dinlerken icebileceginiz ender rap sarkilarindan biridir.. rap de neymis diyen bana osmanli tokadini basmistir efendim..
ben yakın sen uzak ya sen yakınlarımda ben ırak
ne yol kat etmeliymişim meğer düşümden
yakınlarımda olmak istemedin içten feryadıma gizlendim
herkesin tek hakkı var hem halime sorsalar anlar beni yangın paklar
kor alır canım ağlar yetmez bin bir ah