bugün

eski ahitin ilk beş kitabı olan tevrat'da geçen olay. tevrat'ın tahrif edildiğinin en büyük göstergelerinden biridir.

--spoiler--
Kervanları gönderdikten sonra bulunduğu yerde ailesi ile bir gece konakladı. Sabah Yabbuk Irmağı'nın sığ bir yerinden ailesini karşıya geçirdi. Kendisi arkada kalmış iken bir adamla karşılaştı. Adamla güreşe tutuştu ve gün ağarıncaya kadar güreşmelerine rağmen yenişemediler. Adam yenemeyeceğini anlayınca Yakup'un uyluk kemiğini yerinden çıkarttı [5]. Yakup buna rağmen güreşi bırakmadı. Adam, "Bırak beni, bak gün ağarıyor" dedi. Yakup kendisini kutsamadığı sürece bırakmayacağını söyledi. Bunun üzerine adam, "Senin adın "israil" olsun, çünkü Tanrıyla ve insanlarla güreşip yendin" dedi. Yakup Rabbi ile güreştiğini anladı ve canı bağışlandığı için bulunduğu yere Paniel adını verdi.
--spoiler--
inananların götüne diğer tarafta soba borusu girme ihtimali çok fazladır...
hz yakup'un tanrının kıspetinin içine elini daldırması ihtimalini akıllara getirir.
hz yakup'un yağı fazla kaçırmasıyla yenildiği müsabakadır.
Son derece gergin bir ortamda gerçekleşen görüşme. Yakup peygamber oğlunun kaybolmasından sorumlu tuttuğu tanrının mekanına polat alemdarvari bir baskınla gelmiştir.
tevrat tahrif edilmişte bu kadar mı edilir arkadaş hangi kafayla tahrif edilmiş merak içersindeyim.
kimi kaynaklara göre tanrı değilde cebraildir.
Yakup 20 yıl hizmet ettikten sonra dayısı Lavan'ın yanından ayrılmak istedi. Yakup Lavan'ın malına mal kattığı için Yakup'u göndermek hiç işine gelmedi. Yakup bir şartla kalacağını söyledi. Benekli ve kara koyunlarını kendisine verirse, Yakup'ta mal mülk sahibi olabilecekti. Lavan teklifi kabul etti ancak koyunların bir kısmını saklayarak Yakup'u kandırmaya çalıştı. Yakup da hayvanları güderken sadece güçlü hayvanları kendininkilerle çiftleştirdi ve kısa zamanda büyük bir sürü ve servet sahibi oldu. Lavan'ın serveti ise küçüldü.

Lavan'ın oğulları bu durumun farkına vararak Yakup'a diş bilemeye başladılar. Lavan'ın tutumu da değişti. Bunun üzerine Rabbi Yakup'a ülkesine dönmesini emretti. Yakup karılarını da kaçmaya ikna etti. Rahel ve Lea babaları kendilerini sattığı için kaçmakta bir mahsur görmediler. Rahel babasının putlarını çaldı ancak bundan Yakup'un haberi yoktu. Lavan ve oğulları evden uzakta iken tüm malları ve köleleri ile yola çıktılar. Fırat Irmağı'nı geçip Gilat dağlık bölgesine geldiler. Lavan ve oğulları peşlerine düştü. Yakup'un tanrısı Lavan'ın düşüne girerek Yakup'a kötülük yapmamasını söyledi. Bunun üzerine Lavan yetiştiği halde Yakup'a kötülük yapmadı. Putlarını neden çaldıklarını sorduğunda Yakup böyle bir şey yapmadığını, yapanın derhal öldürüleceğini söyledi. Çadırları didik didik aradıkları halde Rahel putların yüklü olduğu devenin üzerinde oturduğu için putları bulamadılar. Rahel adet döneminde olduğu bahanesiyle babası geldiğinde dahi oturmaya devam etti.

Lavan ile Yakup yere taştan anıtlar diktiler ve bu anıtların şahitliğinde birbirlerine kötülük etmeyeceklerine yemin ettiler. Yakup ayrıca Lavan'ın isteğiyle başka kadınlarla evlenmeyeceğine ve Lavan'ın kızlarına iyi davranacağına da yemin etti. Lavan kendi taşlarına Yegar-Sahaduta, Yakup ise Galet veya Mispa adını verdi. Galet, "tanıklık yığını" anlamına gelir. Beraber yemek yedikten sonra Lavan kızları ve torunları ile vedalaştı ve evine geri döndü.

Yakup Kenan Ülkesi'ne yaklaştığında ağabeyine haberciler gönderdi ve döndüğünü haber verdi. Esav'ın kendisini öldürmesinden korkuyordu. Esav'ın dört yüz adamla yola çıktığını öğrendi ve daha da çok korktu. Mallarını, kölelerini ve adamlarını iki kervan halinde ayırdı. Bu sayede en azından birini kurtaracağını düşünüyordu. Esav'a önden hediye kervanları gönderdi. Bunların Esav'ı yumuşatacağını düşünüyordu. Olayların devamı ilk entryde anlatılmış.
Tek tanrılığa evrilmeye çalışan yahudiliğin geçiş sancısıdır. Berabere bitmiştir. Tanrı " tanrıya yenilmedin, seni artık israil diye çağıracaklar" demiştir. Yakup ismini sorar tanrıya, ama tanrı cevap vermez. Güreştikleri köprünun ismi "el'in köprüsü"dür. El kim mi, bilmem ben söylemeyim.
yahudilerin iddiasıdır.

müslümanlar böyle birşey söylemez. yakub a.s. bir diğer adı israil'dir yani gece yürüyen anlamında. yurdundan çıkarıldığı zaman gizlenmek maksadı ile gece yolculşuk yaptığı için böyle söylenmiştir.

yakub a.s. 12 oğlu bugünkü israiloğullarının atasıdır.

ve bilinmesi gereken en önemli konu evvela yakub a.s. bir islam peygamberidir hakkında yazılarınıza dikkat edin, ikincisi peygamberlerin allah c.c.'nün vahyine aykırı hareket etmek gibi bir durumları yoktur.
Tahrif edilen Semavi dinlerde en belirgin ortak özellik, allah i insansi bir konuma indirmek. Ona çocuk isnat etmek, gurestigine inanmak.. hep allahın üstünlüğünü indirgemekten kaynaklaniyor. Çünkü insan, allahi anlamak için kendini baz alıyor. Halbuki insan ne kadar aciz. Allahı anlamaya çalışırken bile aciz. iman edilen Rab hiç insan gibi bir varlık olabilir mi...

Hz yakubla alakali olarak;

Bismillah

21:72 - Ona (ibrahim'e) ishak'ı, üstelik bir de Yakub'u ihsan ettik ve herbirini salih kimseler kıldık.

21:73 - Onları buyruğumuz altında (insanlara) doğru yolu gösterecek önderler kıldık. Kendilerine hayırlı işler yapmayı, namaz kılmayı, zekat vermeyi vahyettik. Onlar bize kulluk eden kimselerdir.
bunları böyle literal okuyup ,hermeneutik bilmeyen yazarlar için turnusol görevi gören başlıktır. din dili denilen şeyi öğrenmeniz dileğiyle.
yahudi kelimesi de ibranilere göre buradan gelir. tanrı ile güreşenler demektir.

vay anasını be heriflerdeki şirk kapasitesi değme kıdemli ateistlerde yok.
tuhaf bir israiloğulları hikayesidir.

(bkz: iki yiğin çıktı meydane)
israillilerin ne kadar aşağılık varlıklar olduğunu göz önüne serer. cahilliktir buna inanmak. neyse sakinim.
tevratın buglarından biridir. ancak en favorisi, tanrının ibrahimle pazarlık etmedir.

bildiğin tanrı burada küçük esnaf konumuna düşmüş. Yazık.
böyle olması imkansızdır olayın tuhaf tarafı hz yakup allahı (CC)yeniyor.
Bence bilmeden tevrat hakkında konuşmayın. Hele hadis bilmeden hiç konuşmayın. islamda da yaradan hz musa ile ateşden konuşmuştu. Ayrıca isterse yaradan insan kılığınada bürünebilir. Ne tevrat nede incil hakkında nede islam hakkında tam manasıyla bilgi sahibi olmadan konuşmayın ve bunların yanında diğer kaynaklarıda bilmeden konuşmayın.
insana evet bugünlük bu kadar kutsallık yeter deyip tevratı rafa kaldırtan kıssadır.

Benim anlamadığım şey bu fıkra gibi olayı tevratın tahrip edilmesine yoruyorlar fakat kuranda da hz yakup'un ismi israil olarak geçiyor. israil'in kelime anlamı ise tanrı ile güreşen demektir.

Şimdi kurandaki hz yakup'un ismi neye istinaden değişiyor onu merak ediyorum. Yoksa direkt yakup yerine israil diye mi tanıtılıyor? Çünkü tevratta tanrı ile güreştikten sonra bu ismi alıyor ve islam inanışında allah ile güreşmediğine yüzde yüz eminim.
allahla da vs atmazsın amk. garip olaydır.
isanın beşikte dile gelmesi, isanın su üstünde yürümesi, musanın nili ikiye yarması, muhammedin ayı ikiye bölmesi, nuhun yeryüzündeki bütün hayvanlardan bir tanesini gemiye bindirmesi gibi bir arap/yahudi mitolojisi örneğidir.
boks yapmadıkları iyi olmuş, "ameliyatlı yerime vurmasana" diye bir şey duymak, inananlar açısından çok sorgulatıcı olabilirdi..

tövbe tövbe...