bugün

joan baez'in unutulmaz şarkısı.sözleri:

well i'll be damned
here comes your ghost again
but that's not unusual
it's just that the moon is full
and you happened to call
and here i sit
hand on the telephone
hearing a voice i'd known
a couple of light years ago
heading straight for a fall

as i remember your eyes
were bluer than robin's eggs
my poetry was lousy you said
where are you calling from?
a booth in the midwest
ten years ago
i bought you some cufflinks
you brought me something
we both know what memories can bring
they bring diamonds and rust

well you burst on the scene
already a legend
the unwashed phenomenon
the original vagabond
you strayed into my arms
and there you stayed
temporarily lost at sea
the madonna was yours for free
yes the girl on the half-shell
would keep you unharmed

now i see you standing
with brown leaves falling around
and snow in your hair
now you're smiling out the window
of that crummy hotel
over washington square
our breath comes out white clouds
mingles and hangs in the air
speaking strictly for me
we both could have died then and there

now you're telling me
you're not nostalgic
then give me another word for it
you who are so good with words
and at keeping things vague
because i need some of that vagueness now
it's all come back too clearly
yes i loved you dearly
and if you're offering me diamonds and rust
i've already paid

türkiye konserinde şarkıyı if you're offering me diamonds and rust,i'll take the diamond diye bitirerek herkesi güldürmüştür.
joan baez'in o pamuk gibi sesiyle söyledikçe sevgilisine durup dururken sarılma hissi uyandıran muthiş şarkısı..joan baez'in bu şarkıyı bob dylan için yazdığı söylenmektedir..
dünyanın en güzel şarkılarından birisidir.
joan baez'in eski unutamadığı sevgilisi bob dylan'a yazmış olduğu parça.sarkıdaki 10 years agao kısmı yıllar geçtikçe update olmuş. simdilerde 50 falan oldu heralde..*
joan baez'in, bob dylan'ı, "a legend, the unwashed phenomenon, the original vagabond," şeklinde anlattığı şarkı. konser kaydı, yani akustik yorumu daha vurucudur. joan baez'in kariyerindeki en iyi parçalardan biri.
gercektende (bkz: judas priest)'in sahane yorumladigi ve videosu da bir o kadar super olan (bkz: joan baez) parcasi. buarada, normalde judas priest'in (bkz: sin after sin) albumunde yer alir bu parca ve konser yorumuna gore aslinda epey hizlidir. ee abiler ne de olsa isi biliyorlar, boylesi de super olmus, live long j.p.
joan baez yorumunu, yani aslını çok sevmeme rağmen, judas cover'ını daha enerjik, daha iniş çıkışlı bulup tercih ettiğim şarkı.

'98 live meltdown konser kaydından dinlemenizi tavsiye ederim.
ayrıca blackmore's night'ın da coverladığı şarkıdır.
*
yüzyılın şarkılarından biridir.nasıl büyülüdür bu şarkıda joan baez'in nede olsa aşık bir kadındır bu şarkıda.
hiçbir coverı orjinalinin yerini tutamayacak olan şarkı. judas priest harika coverlamıştır inkar edilemez ama joan ablamızın sesindeki o hafif titreklik, iniş çıkışlar ve şarkının duygusallığı bambaşkadır. blackmores night resmen içine etmiştir şarkının cover yapıcam diye. dinlendikçe dinlenen, hiç sıkmayan, her seferinde insanı alıp götüren mükemmel eser.
bir evimiz vardı küçükken. kerpiçten yapılmış ev ha yıkıldı ha yıkılacak derken taa günümüze dek ayakta kalmıştı tüm asaletiyle. emekli bir polisten aldık bu evi. polisin delirdiğini, karısını öldürdüğünü, ama hiç bir devlet görevlisinin kendisini almaya cesaret edemediğinden dolayı hep evin balkonunda elinde silahla beklediğini duyardık komşunun çocuklarından. çocukluk ya ne dense inandık ve deli gibi korkardım aldığımız o evden. bir gün eski sahibi elinde tabancayla karşıma çıkacak diye...
aylar içinde bahçedeki her yerde mor sümbüller çıkmaya başladı, kokusuna bayıldığım bu çiçeği nerde görsem dibini kazıp sulamaya başladım. ve bir gün birinin dibinde poşet içinde poşet, sarılmış bir paket gördüm. açtım heyecanla, üç tane kaset çıktı içinden.
üzerinde magnum yazan yeşil kasedin içindeki en sevdiğim en damar şarkıydı diamonds and rust... evinde mahzuni şerife ait birkaç kaset dışında kaset buunmayan 10 yaşlarında bir çocuğun bugünkü müzik zevkine sahip olmasındaki en büyük şansımdı bu şarkı...

ne zmaan dinlesem şimdi bu şarkıyı, elinde silahıyla bir emekli polis oturur balkonda, beni izler. one more cup of coffee'yi mırıldanıp kahve içer bir yandan...
her ne kadar joan baez'in eşine yazdığı yönünde söylemler olsa da; sözlerden açıkça bob dylan'a yazıldığı belli olan inanılmaz aşk şarkısı.
diamonds and rust, elmas ve küftür. elmas da, küf de çok uzun yıllar ardından oluşur. bob dylan'la hatırlarını elmas ve küfe benzetmiştir joan da, bazıları elmas, bazıları küf gibi; aslında hepimizin hatıraları gibi...
aşmıştır, hayranlık uyandırır.
judas priest'in rocka rolla ve sin after sin olmak üzere iki kere coverladığı şarkı.
blackmore's night tarafından coverlanmış bir şarkıdır.
Priest'in hızlı değil de, yavaş versiyonu çok tatlıdır. Ripper Owens da başarıyla altından kalkmıştır bu şarkının.
sigara üstüne sigara yaktıran şarkıdır.
judas priest coverı uçurtan cinstendir.
gelmiş geçmiş en güzel şarkılardan biridir desem abartmış olmam.
hikayeler kadar yumuşak, ağlatabilen ıslak gözlü bi' şarkıdır. geçmişi hatırlatır, sevdirir; ama acıtır.
"Well we both know what memories can bring
They bring diamonds and rust"

ikimiz de hatıraların yanında neler getireceğini biliyoruz; elmaslar ve pas... Damağımda pas tadı, gözlerimdeki kan... (bkz: blood diamond)
judas priest ın da yorumladığı taş gibi joan baez şarkısıdır. eskiden rob halford'ın daha iyi yorumladığını düşünürdüm esasında hala da öyle düşünüyorum.*
şans eseri keşfettiğim ve o günden beri kurtulamadığım parça. judas priest de cover yapmış ama orijinalinin yerini tutmamış.
bu parça joan baez tarafından bob dylan için yazılmışmış ayrıca.
ne de güzel şarkıymışsın sen öyle denebilecek parçalardan.
bob dylan a yazdıgı kuvvetle muhtemel.
https://youtu.be/1ST9TZBb9v8
joan bunu bob dylana yazmış nasıl bir yüreklilikle yazdıysa artık, ne diyelim bob 'a değer...
joan baez onu terk eden bob dylan'ın yıllar sonra öylesine aramasına karşılık yazdığı şarkı.dylan baez i aradığında baez hala acı çekmektedir dylan buna karşılık geriye çok bakma çok nostaljiksin demiş ve baez için orada fırtınalar kopmuş böyle bir şarkı yazmış.yıllar sonra baez şarkıyı hapiste yatan kocasına yazdığını söylese de şarkının sözleri çok net bir şekilde dylan ile ilişkisini anlatmaktadır.şarkının adı olan elmas ve toz ise anıların hem mutluluk hem üzüntü getirdiğini belirtmek istemiş baez.duygu yüklü ve söylerken o anları yaşaması baez in inanılmaz bir eser çıkarmasına yardımcı olmuştur.

http://youtu.be/GGMHSbcd_qI
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar