bugün
- karıya kıza doymuş erkek23
- bir gün önce tanışılan kızın yazlığa davet etmesi16
- gulmekicinyaratilmis9
- bik bik'in cinsiyeti11
- travestilerin genelde kürt olması14
- anın görüntüsü23
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur8
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz19
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- alex de souza8
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz11
- sık sık aldığınız iltifatlar15
- çok üzgünüm sözlük8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz11
- icardi190517
- erkolar kapatılsın11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor9
- mühendis erkeklerin genel özellikleri16
- maca sekiz11
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı14
- nervio8
- türklerin çok kolay devlet kurması17
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur31
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi14
- insan olmaya ceyrek kala13
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi13
- arda güler12
- etine dolgun kız8
- fatih terim9
- taktik verin15
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz22
- gecenin şarkısı10
- icardi1905 adamdır12
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi10
- türklerin ingilizce konuşamama nedenleri31
- her türk vatandaşına türkiye gezisi12
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması14
- sizi cuma saflarında göremedim sözlük10
- akp chp yakınlaşması15
- risale i nur21
- burda senin paran gecmez diyen delikanli kiz11
- en çok yaşamak istenilen şehir10
- beni özlediniz mi10
- selahattin demirtaş13
- allaha küfür etmek10
- türklerden adam çıkmaması17
- bir müslüman olarak filistin benim meselem değil36
- ruh varsa neden görünmüyor13
- uludağsözlük'ün ölmesi ve gömmeyi unutmaları10
- selahattin demirtaş'ın 42 yıl hapis cezası alması12
Okuması bile zorken bu eski şairler aruz ile nasıl şiir yazabilmişler. Hayret.
Lise edebiyat sınavlarının, gulyabani kıvamındaki sorularından biri.
Şiire oturtmaya çalışır, anamızdan emziğimize süt, burnumuzdan gelirdi.
Divan edebiyatı candır lakin şu aruz ölçüsüyle aram hiç iyi olmadı vesselam.
Şiire oturtmaya çalışır, anamızdan emziğimize süt, burnumuzdan gelirdi.
Divan edebiyatı candır lakin şu aruz ölçüsüyle aram hiç iyi olmadı vesselam.
Yahya kemal beyatlı'dan güzel örnekleri bulunabilecek ölçüdür.
failatün failatün failün.
sağlam edebiyat ve sıralama bilgisi gerektirir.
hece ölçüsü'nden daha zordur.
hece ölçüsü'nden daha zordur.
arapların ölçüsüdür. hece ölçüsü bizimdir, bizdendir.
mefulü mefailü mefailü failün.
''rapim göğü 99 derece ödünü, koru ödünü, verdin götünü sabotaj r.a.k'' kısmı beni inanılmaz etkileyen sagopa kajmer şarkısı.
24 türü olan divan edebiyatı ölçüsüdür.
kemal sunal'ın efsane repliğinin eklenmesiyle de 25 olmuştur.
kemal sunal'ın efsane repliğinin eklenmesiyle de 25 olmuştur.
söylenildiği gibi türkçe'ye uymayan bir ölçüdür. Türkçe'ye uydurmaya çalışıldığında kusurlar görülür.
yine de aruz ölçüsünü türkçe'ye en iyi uyduran üç şair, tevfik fikret, yahya kemal beyatlı ve mehmet akif ersoy 'dur.
yine de aruz ölçüsünü türkçe'ye en iyi uyduran üç şair, tevfik fikret, yahya kemal beyatlı ve mehmet akif ersoy 'dur.
türkçeye uymayan hece ölçüsüdür. kelime yapısından dolayı daha çok farsçaya uygundır ki bu aruz ölçüsününde mucidi bunlardır. bizim eski edebiyatçılar aruz ölçüsünde şiir yazayım derken arada farsça kelimeler kullanmışlardır. dolayısıyla divan edebiyatında türkçenin yozlaşmasına neden olmuştur.
(bkz: aruz vezni)
sagopa kajmer'in şu sıralar yazdığı şarkılarından farklı olarak, farklı bir isimle * yardırdığı şarkılarındandır. yeni kazma ve kıro sagocu tayfasının hiç bilmediği, bilse de sevmeyeceği, milyonları sagopa'ya 10 yıl önce bağlayan şarkılardan biridir aynı zamanda efendim.
editto: büyük bir mallık eseri silahsız kuvvet adıyla yardırdığını söylemişim. yardıran benim efendim. dvd collector'e teşekkürler.
editto: büyük bir mallık eseri silahsız kuvvet adıyla yardırdığını söylemişim. yardıran benim efendim. dvd collector'e teşekkürler.
islamiyet sonrası türk edebiyatının divan edebiyatı bölümünde kullanılan ölçüdür. açık ve kapalı hecelerin uyumuna dayanır. aruz ölçüsü fars, arap, türk, pakistan ve hint edebiyatında kullanılmaktadır. talas savaşı sonrasında, islamiyeti kabul ettikten sonra, iran edebiyatının etkisiyle türkler de farsça şiirler yazmışlar ve iran aruzunu kullanmaya başlamışlardır. divan şiirlerinin ünlü şairleri arasında nefi, fuzuli, baki ve nedim sayılabilir.
bir şiir ölçüsüdür.
bu ölçüde şiir yazmak her baba yiğidin harcı değildir.
bu ölçüde şiir yazmak her baba yiğidin harcı değildir.
nazımda uzun veya kısa, kapalı ya da açık hecelerin belli bir düzene göre sıralanarak ahengin sağlandığı ölçü. Sözlük anlamları 'yön', 'yan', 'bölge', 'bulut','Gök yüzü', 'keçi yolu&', &'deli', 'sarhoş deve', 'çadırın orta direği', 'karşılaştırılan', 'ölçü olan şey' gibi çeşitlidir. Edebi kavram olarak, bu anlamlardan hangisine dayandığı tam olarak bilinmemektedir. Develerin yürüyüşünden, demircilerin sistematik çekiç vuruşundan veya çamaşırcı kadınların tokmak seslerinden çıktığı görüşleri vardır. Bir çadırı direğin ayakta tutması gibi, divan şiiirini ayakta tutan en büyük unsurun aruz olduğu düşünülür. Aruz bilimini bir öğreti biçiminde ilk olarak ortaya koyan ünlü Arap dilcisi imam Halil bin Ahmed'dir. Aruz ölçüsü, Arap, Türk, Fars, Kürt, Afgan, Pakistan ve kısmen Hint edebiyatında kullanılmaktadır.
Aruz hecelerin sayısını değil, şeklini esas alır. Aruzla yazılmış şiirlerde, her bir mısranın heceleri, diğer mısraların aynı hizadaki heceleriyle aynı açıklık(kısalık) ve kapalılık(uzunluk) noktasında birbirlerine denktir. Açık(kısa) hece ( . ) işaretiyle; kapalı(uzun) hece (-) işaretiyle gösterilir. Ayrıca med'li adı verilen, bir buçuk hece değerinde ( .- )işaretiyle gösterilen hece değeri de dört sesten oluşan heceler için kullanılır. Bu temel parçaların birleşmesinden 8 ana kalıp ortaya çıkmıştır:
1. fa'ûlün (fe'ûlün) (._ _)
2. fâ'ilün, fâ'ilât (_._)
3. mefâ'ilün (._._)
4. fâ'ilâtün (_._ _)
5. müstef'ilün (_ _._)
6. mef’ûlâtü (_ _ _ .)
7. müfâ'aletün (._.._)
8. mütefâ'ilün (.._._)
Her beyitte en az dördü bulunan bu parçalara tef'il, tef'ile ya da cüz adı verilir.
kaynak: http://tr.wikipedia.org/w...C3%B6l%C3%A7%C3%BCs%C3%BC
Aruz hecelerin sayısını değil, şeklini esas alır. Aruzla yazılmış şiirlerde, her bir mısranın heceleri, diğer mısraların aynı hizadaki heceleriyle aynı açıklık(kısalık) ve kapalılık(uzunluk) noktasında birbirlerine denktir. Açık(kısa) hece ( . ) işaretiyle; kapalı(uzun) hece (-) işaretiyle gösterilir. Ayrıca med'li adı verilen, bir buçuk hece değerinde ( .- )işaretiyle gösterilen hece değeri de dört sesten oluşan heceler için kullanılır. Bu temel parçaların birleşmesinden 8 ana kalıp ortaya çıkmıştır:
1. fa'ûlün (fe'ûlün) (._ _)
2. fâ'ilün, fâ'ilât (_._)
3. mefâ'ilün (._._)
4. fâ'ilâtün (_._ _)
5. müstef'ilün (_ _._)
6. mef’ûlâtü (_ _ _ .)
7. müfâ'aletün (._.._)
8. mütefâ'ilün (.._._)
Her beyitte en az dördü bulunan bu parçalara tef'il, tef'ile ya da cüz adı verilir.
kaynak: http://tr.wikipedia.org/w...C3%B6l%C3%A7%C3%BCs%C3%BC
istiklal marşınında yazıldığı arap kökenli bir şiir ölçüsüdür.
Bir sago parçası
edit:2009'da sagopa dinliyormuşum he, gözlerim yaşardı.
edit:2009'da sagopa dinliyormuşum he, gözlerim yaşardı.
güncel Önemli Başlıklar