bugün

divan edebiyatı

saray edebiyatıdır. inceliklidir, işçiliği fazladır ama seçkin(ci) bir çevrenin ancak yazıp okuyabildiği bir edebiyattır, halkın ırağına düşmüştür ama türkçe'ye sahip çıkan da yine halk olmuştur;
(bkz: pir sultan abdal)
(bkz: dadaloğlu)
(bkz: köroğlu)
(bkz: seyrani)
(bkz: serdari)
edebiyat öğrencilerine hayatı zindan eden, üniversitelerin türk dili ve edebiyatı bölümlerinde en fazla araştırma yapılan ve kadro işgal eden edebiyattır. iskender pala'nın değerli çabalarıyla farklı bir duyarlıkla tanınabilir lakin ahmet hamdi tanpınar'ın sözüyle bitirelim; 'bugün artık bitmiştir'.

ayrıca;

(bkz: fuzuli)
(bkz: nedim)
(bkz: nabi)
(bkz: baki)
(bkz: nefi)
(bkz: şeyh galip)
(bkz: ziya paşa)
(bkz: muhibbi) (kanuni sultan süleyman)
(bkz: ahmedi)