bugün

"Hadis otoriteleri tarafından sıhhatin şartı olarak kabul edilen kriterlere sahip olan bir hadisi inkâr eden kimse kâfir olup Yahudî, Hristiyan ve diğer kâfir kafilelerle birlikte haşrolur.” (bk. Suyutî, Miftahu’l-Cenne fi’l-ihticaci bi’s-Sünne, s.14)."

Sahih yani sıhhatli olduğu bilinen hadisleri reddeden kişi dinden çıkar arkadaşlar. Bunun lamı cimi yoktur.

(bkz: kütüb-i sitte)
Cok da umrumda olan durum.
Hadis otoritesi mi pekii hani 200 yıl sonra toplananlar.
Hadisleri reddeden kişilerin kuranın yazılışının hadislerden çok da farklı olmadığını bilmeleri de gerekiyor tabii.

Hadisler olmadan kurana bir dayanak gösteremezsiniz.
Hadisleri yalanlayan kişi dolaylı olarak kuranı da yalanlamış demektir.
hadisleri reddedenin dinden çıkacağını yine bir hadisle iddia etmek. abi bilerek mi yapıyorsunuz ahahaha?
Suyutinin söylemi bir hadis değil fetvadır.

Suyutiyi bilin olm bari.

(bkz: suyuti)
Fetva şahsi bir çıkarımdır doğru. Ancak islam alimlerinin ki burada ehli sünnet vel cemaat alimlerinden bahsediyoruz ittifaka ve görüş birliğine vardığı bir konudayız.

“Hz. Peygamberin hadisi (sözü) olduğunu bildiği hâlde, onu inkâr eden kimse kâfir olur." (bk. el-Avasım ve’l-kavasım, 2/274)

“Sünnetle amel etmeyi inkâr eden kimse kâfir olur. Çünkü, sünneti yalanlamak, hem Allah’ı hem Resulünü hem de ümmetin icmaını tekzip manasına gelir."(bk. Lecne, el-Mecmuatu’s-sanî, 3/194)

Bu açıklamalardan anlaşıldığı üzere, alimlerin bu konuda görüşleri şu merkezdedir: Sünneti/hadisleri prensip olarak inkâr eden dinden çıkar. Mütevatir bir hadis yakin ifade ettiği için, ona iman etmek şart olup inkârı küfrü gerektirir. "

Tekrar soruyorum. Hadisleri reddeden bir kişi kuranın indirildiği nasıl ispatlar. Kuranı emevi devletinin uydurmadığının kanıtı nedir?
hadis sadece peygamber sözü değil, bazıları herhangi bir meczup tarikat müridinin fetvalarını hadis diye bize yutturmaya çalışıyor.
islam için en doğru kaynak kuran-ı kerim'dir.
peki dinden yeni çıkmış bir insana sıhhatler olsun mu demek gerekiyor şimdi?
Hadisin sağlam olup olmadığını kim belirlicek, bir alimin evet dediğine diğer alim hayır diyor.
Ehli sünnet vel cemaat görüşüne göre kütüb-i sittede geçen her hadis sıhhatlidir.

Bunun dışında buhari tirmizi gibi büyük hadis alimlerinin naklettiği hadisler de sıhhatli sayılabilir.

Bunun neden böyle olduğunu googledan araştırarak öğrenebilirsiniz.
Zaten bi' küfür söz söyleyen bile dinden çıkmış oluyor. Hadisleri reddeden elbette dinden çıkar. Din çok kolay girilip çıkılabilen bir şey sanırım.
Din çok kolay girilip çıkılan bir şey diyorsunuz ama şurada yazılı bir entryi 200 sene önce meydanda söyleseniz sizi asarlardı arkadaşlar.

Dinden çıkmanın cezası hanefilere göre tevbe edinceye dek hapsedilmektir ve diğer görüşlere göre ise dini inkar etmenin cezası idamdır.

dinden çıkanın karıları ve malları diğer müslümanlara helaldir.
Dinden çıkar mı ayrı mevzu ama eğer ki hadisleri külliyen reddediyorsa peygamberinin kim olduğunu, hayat hikayesini, mücadelesini bilemez. Kuran'daki bir çok ayet de anlaşılmaz hale gelir, çünkü ilgili olayla bağlantısı kalmaz.
esas olan allah'ın emridir ve bu emirler kur'an da yazar.

kur'an da yazmıyor ise (allah, biz dini kur'an-ı kerim'i eksiksiz indirdik demesine göre bu mümkün değil. o zaman kur'an da yazmıyorsa haşa allah kur'an eksiksiz indirdik demekle yalan söylemiş oluyor) söz konusu durum ya din açısından ele alınamaz ya da insanın ahlak sorumluluk inanç kültür yaşam coğrafya zaman kapsamında kendi özgün iradesiyle değerlendireceği ve bunun hesabını da allah'a vereceği durumdur.
peygamber de buna dahil olmak üzere hiç bir insanın yaptığı söylediği allah'ın hükmü-emri önüne geçemez.

gelelim zurnanın zırt dediği yere; hadisleri ret ediyorum ve dinden de çıkmıyorum. hoş senin dinine inanmıyorum ya, bu başka bir konu.
babanın dini mi islam, kapısında üye olmayan giremez yazan kanarya severler cemiyeti mi ki dernek üyelik aidatı veya toplantıya katılmadın diye insanları dinden mi atıyorsun, amk kitap yüklü eşeği?

edibüdü: amk derken azıcık mantıklı konuşmayan...
kitap yüklü eşek derken de bu tanım kur'an da geçer ve allah'ın dine ek yapan kendini allah yerine koyup din konusunda hüküm veren iman ettik diyen kafirler için geçerli allah'ın tanımdır.
burada küfür hakaret yoktur, eşeklik konusunda alınan varsa gitsin derdini allah'a anlatsın.
Selef alimlere görede, buhari dışında hadis kabul etmezler, velhasıl karışık mesele, misal peygamberin bir sünnet adetini yapmıyorsun diye seni tekfir edebilirim.. Bunu yüzyıllar boyunca tartışmışlar, Oyüzden hadisler kurana uygunsa kabul edilir. Kuranda dinden çıkana dünyalık ceza öngörmeyip ahirete kaldıysa, hadise göre bilmem kim alime göre idam edemessin. Allahın verdiği cezanın daha ağırını kimse veremez.
peygamber öldükten 20 yıl sonra kuranı ezbere bilen pek çok sahabenin savaşlarda ölmesinden sonra kuranın unutulacağı tehlikesi ile yüzyüze gelinince kitap haline getirme kararı alındı.

Peygamber ölmüş aradan 20 sene geçmiş halife ebubekir zeyd bin sabiti görevli tayin etmiş kuranı bir araya getirmek konusunda. Bazı ayetlerin indiğine ayeti getiren sahabr haricinde tek bir şahit bile bulunamamasına rağmen bu ayetler kuranda kayda geçilmiştir.

işte kuran böyle bir ortamda yazılmıştır. Bu bakımdan peygamberin veda hutbesi bile pek çok ayetten daha sağlamdır. Zira her ikisi de nakil yoluyla sözlü gelenekle iletilmiştir.

Ek: bir üstteki entry'e hitaben

"kuranda dinden çıkana dünyalık ceza öngörmeyip ahirete kaldıysa, hadise göre bilmem kim alime göre idam edemessin."

Mürted katlini ilk başlatan kişi peygamberin ölümünden sonra başa geçen 1. Halife ebubekirdir. Zekat emrini yerine getirmeyen kabilelerin dinden çıktığını söyleyerek bu kabilelere karşı cihat etmiştir.

Ha sen ebubekir sıddıktan ve 1400 yıllık islam geleneğinden daha iyi bildiğini söylüyorsan ben de derim ki aynen knk.
Sen dengeni yitirmişssin, ayetleri Allah bizzat koruduğunu yazıyor kuranda, hutbeyi koruduğunu yazan ayet varmı.
Bazı ayetlerin indiğine dair tek bir şahit bile getirilememişken kuranı allahın koruduğuna dair ayetin uydurma olmadığının ispatı nedir?
Zaten iman inanç burda devreye giriyor, sen hadisi inkar etmeyelim derken kuran inkarcısı yoluna giriyorsun farkında değilsin.
Hazreti Ömer hadis yazanları odunla dövmüştür.
Hadisleri inkar etmek kuranı inkar etmenin yolunu açar.

sabahtan beri bunu anlatmaya çalışıyorum. Kuranın dayanağı hadislerdir. Yoksa kimse keyfinden hadisleri inkar eden dinden çıkar diye fetva vermiyor.
Neyse ben susim, kuranı inkar etmene vesile olmayim.
Millet aya, marsa giderken, yeni gelişmelere ayak uydurmak için çaba sarfederken, bin küsür yıl öncesi, o şunu dedi, bu onu dedi gibi saçma gereksiz bir konu hakkında yine saçma bir hüküm vermektir.