bugün

Mantıken doğru, buna dair dolaylı ayetlerde var. Peki binlerce uydurulmuş hadisler var onlarıda inkar küfre düşürürmü?
Deve sidiği iyi kafa yapınca açılan başlık.

Edibüdü: oğlum bari aç karnına içmeyin şu zıkkımı.
hadisleri inkar etmekle hadislere kutsal kitap gözüyle bakmamak arasında büyük bi fark var.

Müslümanlara doğruluğu üzerine garanti verilen tek eser kuranı Kerim’dir. Hadisler ise HZ. Peygamberin ölümünden 3 asır sonra toplanılmış, birleştirilmiş ve kelimenin tam anlamıyla kulaktan dolma bilgilerdir.

Kuranla hadislerin çelişmeye girdiği yerde tabii ki de hakimiye Öncülüğü kurandadır. Ama bazı mezhepler hadis yazılarını allahu tealanın bizlere emanet ettiği kitapla eş değer görüyor. Kuranda buna küfür deniliyor.

Buhari kim? Hz. Muhammed’den sonra yeni bir peygamber geldi de bizim mi haberimiz yok? Eğer ki Buhari’nin aktardıklarına tereddüt etmeden inanmak imanın şartı, islamın şartı olsaydı bunu allah (c.C) kuran-ı Kerimde dile getirirdi.
Ebû Said el-Hudrî'den rivayet edildiğine göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur: "Benden (Kur'an dışında bir şey) yazmayın. Kim, Kur'an'dan başka bir şey yazmış ise, onu imha etsin. Kim benim adıma yalan söylerse, cehennemdeki yerine hazırlansın!
Şimdi soru şu Hadise inanmayan mı kafir yoksa Peygamberin bu sözüne rağmen Hadise kutsiyet atfedenler mi?
Sözde!
En sahih buhari 600.000 bin hadisin /99unu inkar edip sadece 7000 küsür bırakmış.

O da taaa muhammedden 200 sene sonra.
590 bin küsür hadisi inkar etmiş.
bi tek kaynak kuran dersiniz.
bi hadislerde var dersiniz.
hadiis gosteririz, isinize gelmez, yalan bu dersiniz.
arkadas siz ne issiniz?
hadisleri inkar etmek muaviye zalimini ve sultasını ayaklar altına almaktır.
sadece tanrı sadece kuran diyen adamlar en kral adamlardır .
hadisleri inkar etmek kuran'ı onaylamaktır.
Başlığı açan adam zaten troldür dini bilgisi olmayan cahilin tekidir.
islam alimlerine göre,

“Hayır, hayır! Senin Rabbin hakkı için, onlar aralarında ihtilâf ettikleri meselelerde seni hakem kılıp, sonra da verdiğin hükümden ötürü içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın sana tam bir teslimiyetle bağlanmadıkça, iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65),

“O kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor. O, kendisine vahyedilen bir vahiyden başka bir şey değildir.” (Necm, 53/3-4)

mealindeki ayetler, sünnetin, teşriin ikinci kaynağı olduğunun delilidir.

Buna göre, Hz. Peygamber (asm)'in -fiilî, kavlî, takrirî- sünnetini bize ulaştıran sahih hadisleri inkâr etmek büyük bir dinî risk taşımaktadır. Hz. Peygamber'in sünnetinin teşri kaynağı olduğunu inkâr eden veya sahih bir hadisin Hz. Peygamber'in sözü olduğuna inandığı hâlde kabul etmeyen dinin dışına çıkmış olur. Bu husus âlimlerin ittifakla kabul ettiği bir konudur.

Nitekim, imam Ebu ishak b. Rahuye: “Hz. Peygamber'den kendisine gelen bir haberin doğru olduğuna inandığı hâlde -hayatî bir zorlama olmaksızın- onu reddeden kâfir olur.” hükmünü vermiştir.

Yine Suyutî şu şekilde fetva vermiştir:

“Hadis otoriteleri tarafından sıhhatin şartı olarak kabul edilen kriterlere sahip olan bir hadisi inkâr eden kimse kâfir olup Yahudî, Hristiyan ve diğer kâfir kafilelerle birlikte haşrolur.” (bk. Suyutî, Miftahu’l-Cenne fi’l-ihticaci bi’s-Sünne, s.14).

Keza Allam ibnu’l-Vezîr de şunları söylemiştir:

“Hz. Peygamberin hadisi (sözü) olduğunu bildiği hâlde, onu inkâr eden kimse kâfir olur." (bk. el-Avasım ve’l-kavasım, 2/274).

"Fetava’l-lecneti’d-daime" adlı fetva kitabında şu görüşlere yer verilmiştir:

“Sünnetle amel etmeyi inkâr eden kimse kâfir olur. Çünkü, sünneti yalanlamak, hem Allah’ı hem Resulünü hem de ümmetin icmaını tekzip manasına gelir."(bk. Lecne, el-Mecmuatu’s-sanî, 3/194).
Ozaman sakal bırakmayan, sarık takmayan, cübbe giymeyen, misvak kullanmayan herkes kafir, şuan devleti yönetenlerden tut, diyanete, memurlara, eninden cücene herkes din dışı.
Yukarıdaki ayetlere binaen kesin olan durum.
islami açıdan doğrudur ancak hadislere göre namaz kılmayan da kâfirdir.
iyide hadisleri hayatına hakim kılmicaksan, sadece edebiyatını yapıp ahkam kesip o kafir bu müşrik diyeceksen inkar etsen ney, uyumama ney.
Hâdis diye iddia edilen konu, kur'an ile örtüşmüyorsa çöptür. Bız allah'a ve kur'an'a karşı sorumluyuz. kimin söylediği belli olmayan ve kur'an ile bagdasmayan hiçbir şey, beni bağlamaz.
Ulan koftehorlar. Aydınlanan adam tanrı hizmetine girer.

Aydinlanmayan Üsküdar meydan da caka satar. Kiyamam gırtlağa kadar giren Erdoğan bullugu oksijene engel.
200000 hadisin hepsi gerçek mi yani?
Uydur uydur ipe diz olayı bu hadisler. 10 tanesi gerçekse, 1000 tanesi yalan.
Sahi hadis olduğuna kim karar veriyor.

Altında peygamber imzası mı var.
ben sahsen hic etmem, eden dusunsun...
mesela sahih buhari 1553 no lu hadisi . inkar eden dinden cikar, carpilir, yamulur, gote doner.

(bkz: sahih buhari 1553 no lu hadis)
6 sahih hadis külliyatı kitabı var.
Birine yok diyemezsin müslüman.
Dersen tebrikler kafirsin.