bugün
- nervio abla28
- true neden evlenemiyor10
- larisalisa öldü mü12
- en son ne yediniz14
- 1 milyon dolar'a ismet'in tırnaklarını yer misiniz8
- erkeklerin erkeklere taktığı kırıcı lakaplar12
- akp belediyesinin 85 milyon liraya konser vermesi11
- seküler yaşamın faşist bakış açısı15
- anın görüntüsü12
- larisalisa18
- yazarların çektiği çiçek fotoğrafları15
- sabah ereksiyonu olamıyorum11
- etek giyersen tecavüzü hakedersin9
- yaşı geldiği halde evlenmeyen insan11
- kız kardeşini date'e hazırlayan abi22
- wolverine gibi tırnakları olan kız8
- rusya nükleer güç kullanılır mı sorusu23
- gece dışarıdan gelen hav hav hav sesleri11
- an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı34
- chatgpt ile yazarların görselleri14
- ellerim bos gonlum hos11
- kürdüm 5000 yıllık tarihim var var mı diyeceğin19
- sözlükteki ruh hastaları15
- amerika'nın icat ettiği bir şey söyleyin13
- geceye bir şarkı bırak8
- gecenin şarkısı12
- insan olmaya ceyrek kala23
- hayatı seviyorum eylemleri14
- doktorların hastalara sevgi göstermemesi15
- true'nin iki kadın arasında kalması16
- 200 tl lik banknot17
- hobileriniz10
- yüz yıkama jeli kullanan erkek21
- ak parti'nin gideceğini sanan enayi15
- namaz16
- 20 cm in üzerinde tam 4 saat zıplamak16
- escortların tehlikeli olması17
- diana luna hekate8
- abdülkadir selvi21
- bulunduğunuz yerin hava durumu12
- sözlük yazarlarının akşam yemekleri8
- güzel erkek isimleri10
- true yi evlendiriyoruz13
- keçinin yediği ayet9
- hala akp ve mhp'yi savunan güruh10
- 21 kasım 2024 istanbul yağmuru10
- afad'ın başında tasavvufçu mahruki hapiste10
- mesajlaşılan kızın 30 yaşında nine çıkması15
- sana şimdi ne mesajlar geliyordur8
- bir kediye verilebilecek en güzel isim16
1960 iran doğumlu baba yönetmen. bir vakitler abbas kiarostami nin asistanlığını da yapmıştır. Akharin Emtehan, Badkonake Sefid, Ayneh, Dayereh, Offside filmlerinden bazılarıdır.
6 yıl hapis -paraya çevrilecekmiş- ve 20 yıl sessiz kalma (film çekemez, senaryo yazamaz, yurt dışına çıkamaz, ulusal ya da uluslararası basında görünemez) cezasına çarptırılmıştır. sebebi ise iran' ın iç yüzünü filmlerine yansıtması.
muhalif olduğunu söylenen ve bu yüzden kendisine 6 yıl hapis cezası ve 20 yıl boyunca senaryo yazmaması,film çekmemesi cezası verilen yönetmen.bu cezayı 'bir yönetmen için ölümden beter' olarak nitelendirmiştir.
aldığı cezayla iran ve türkiye'nin ortak yönlerinden birini gözler önüne sermiştir.
Bu gün tüm dünyadaki film stüdyoları iki saat iş bırakılarak yönetmene verilen cezayı protesto ediyorlar.
Hoollywood starları Sean penn, robert redford, martin scorsese, steven spielberg, francis ford coppola destek
sözü verenler arasında.
Hoollywood starları Sean penn, robert redford, martin scorsese, steven spielberg, francis ford coppola destek
sözü verenler arasında.
20 yıllığına ölü.
bu çağda kendisine verilen cezanın, travmatik dev bir sansür olduğunu acı acı düşündüren yönetmen.
sivil iradeye ve aklı selim bünyelerin tepkilerine her zamankinden daha çok ihtiyaç var. ülkesine dönemeyen muhsin makhmalbaf, diğer yönetmenlerin ve jafar panahi'nin başına gelenler yarın diğerlerinin de başına gelebilir.
ve dünya olarak, çağın ruhu icabı ayıklayamayız pirincin taşını.
modern dünya deriz, rezil oluruz. sinema, sanat gelişiyor deriz, rezil oluruz. çıkmaz bu tip iğrenç lekeler üzerimizden!
sivil iradeye ve aklı selim bünyelerin tepkilerine her zamankinden daha çok ihtiyaç var. ülkesine dönemeyen muhsin makhmalbaf, diğer yönetmenlerin ve jafar panahi'nin başına gelenler yarın diğerlerinin de başına gelebilir.
ve dünya olarak, çağın ruhu icabı ayıklayamayız pirincin taşını.
modern dünya deriz, rezil oluruz. sinema, sanat gelişiyor deriz, rezil oluruz. çıkmaz bu tip iğrenç lekeler üzerimizden!
(bkz: dayereh)
gizlice çekip Berlin film festivaline gönderdiği Taksi adlı filmi birinciliğe layık görüldü. Ödül yeğenine verildi.
gerçekten ilginç ve yaratıcı bir yönetmendir. ilk dönem filmlerinde belli çocuk karakterler üzerinden yaratılan bir iran eleştirisi söz konusudur. Fakat bunu o kadar ustalıkla yapar ki öykü kendini yavaş yavaş gözler önüne serer. Anlatısal yapı olarak "kahramanın yolculuğu"nun en iyi uygulanışlarındandır.
Yeni dalga'da gördüğümüz "newsreel footage" tekniğini (yabancılaştırma tekniğini uygulamak ve özdeşleşmenin uyutuculuğunu aşabilmek amacıyla, belgeselvari ya da gerçek sahnelerin kullanılması) kullanır. "Ayna" filminde çocuk karakterin filmin ortasında sıkılıp filmi bırakması bunun en ilginç örneklerinden biridir. Bu teknik Fransız Yeni Dalga'sının Brecht'in yabancılaştırma tekniğini sinemaya uygulamasıydı. Fakat burada salt yabancılaştırma değil, o sahnenin gerçekliği de önemlidir. Çocuğun gerçekten sıkılıp mı filmi bıraktığı yoksa onunda mı senaryo olduğu sorunludur.
Daha ilginci ise "Kanlı Altın" filminde gerçekleşir. Bu filmde de anlatı birbirinden bağımsız bir şekilde ayrımlmamış zamansal olarak geleneksel anlatıyıtersyüz eden bir yapıdadır. Bu tarzı ile W. Faulkner'in Ses ve Öfke'deki anlatısal bölümler arasındaki belirsiz geçişi ve güvensiz anlatıcı'yı yansıtmaktadır.
ilk dönem filmlerinin bir diğer özelliği bir çeşit feminizmi yansıtmaktadır. iran'da kadınların yaşadığı sıkıntılar, 8 yaşındaki bir çocuğun kadın olarak toplumda yaşandığı sıkıntılar ya da hapishaneden çıkan kadınların kendi ailelerince ve toplumca nasıl damgalandığını anlatmaktadır. Cafer Penahi iran'n en yaratıcı ve nev-i şahsına münhasır yönetmenlerinden biridir. Umarım daha fazla film çeker.
Yeni dalga'da gördüğümüz "newsreel footage" tekniğini (yabancılaştırma tekniğini uygulamak ve özdeşleşmenin uyutuculuğunu aşabilmek amacıyla, belgeselvari ya da gerçek sahnelerin kullanılması) kullanır. "Ayna" filminde çocuk karakterin filmin ortasında sıkılıp filmi bırakması bunun en ilginç örneklerinden biridir. Bu teknik Fransız Yeni Dalga'sının Brecht'in yabancılaştırma tekniğini sinemaya uygulamasıydı. Fakat burada salt yabancılaştırma değil, o sahnenin gerçekliği de önemlidir. Çocuğun gerçekten sıkılıp mı filmi bıraktığı yoksa onunda mı senaryo olduğu sorunludur.
Daha ilginci ise "Kanlı Altın" filminde gerçekleşir. Bu filmde de anlatı birbirinden bağımsız bir şekilde ayrımlmamış zamansal olarak geleneksel anlatıyıtersyüz eden bir yapıdadır. Bu tarzı ile W. Faulkner'in Ses ve Öfke'deki anlatısal bölümler arasındaki belirsiz geçişi ve güvensiz anlatıcı'yı yansıtmaktadır.
ilk dönem filmlerinin bir diğer özelliği bir çeşit feminizmi yansıtmaktadır. iran'da kadınların yaşadığı sıkıntılar, 8 yaşındaki bir çocuğun kadın olarak toplumda yaşandığı sıkıntılar ya da hapishaneden çıkan kadınların kendi ailelerince ve toplumca nasıl damgalandığını anlatmaktadır. Cafer Penahi iran'n en yaratıcı ve nev-i şahsına münhasır yönetmenlerinden biridir. Umarım daha fazla film çeker.
Öncelikle tavsiyemizdir, okuyunuz şunu(#30509096) Penahi'yi Penahi yapan olay,çok ama çok zekice olan devrimci duruşudur. iran sineması baş başa kaldığı sansürlerin ardında zaten devrimci bir duruş sergilemeye gitmiştir fakat Penahi'nin yaptıkları zeka kokar. Yani size 'Film çekmeni yasaklıyorum' diyen şeriatçi bir kafa olsaydı tepkiniz ne olurdu? Muhtemelen ya film çekmeyi bırakırdınız ya da ülkeden kaçardınız. Fakat Penahi, 'Tamam, film çekmemi yasakladılar,fakat anlatmamı yasaklamadılar' deyip bizlere bir filmini ev hapsinde 'anlatmıştır' (bkz: this is not film) Daireh de ise, kamerayı tam da filmin anlatmak istediği gibi daire çizerek kullanır, başladığı yerde bitirir. (bkz: The circle) Daha neler neler, Penahi'yi öğrenin, bilin, anlatın.
2010 yılında çarptırıldığı altı yıl hapis cezasının tümünü yatmasına karar verilmiş.
tutuklu bulunduğu Evin Hapishanesi’nde girdiği açlık grevi sonrası serbest bırakılmış.
güncel Önemli Başlıklar