bugün

türk dizilerinin olmazsa olmazlarını barındıran detayların bütünüdür. eğer bir dizide kullanılan araba dandik ve eski ise o arabanın başına birazdan birşey gelir. misal sağır oda dizisinde hücre evine baskına giderken bmw x5 kullanan mafya eğer birazdan denize düşecekse 80 model araba ile yola çıkabilir. bir diğer örnek için asmalı konak ta seymen ağa normalde cip kullanır ama mayına ford taunus ile girer.yiyorsa x5 le mayına gir de görelim.

edit: imlâ
yeni sevişen bir çiftin yatakta sohbeti ve bu sohbette kadının *omuzlarına kadar çekilmiş,erkeğinse beline kadar çekilmiş yatak örtüsü.
ne adam gibi bir konuya sahipler, ne de güzel bir kurguya. öyle doğaçlama gelişiyor olaylar dizilerimizde. olaylar dediğim de musibet hep tabii.

"evladımı ayırmayın benden", "sevdiceğimle aramızda töre var", "aman paramız yok çok fakiriz", "silahlı çatışmanın ortasında çişim geldi", "arkadaşımın metresisin" türü musibetler hepsi.

bahsi geçen konulardan dönen dandik ve sürekli tekrarlanan olaylarla tamamen duygu sömürüsü yapılıyor dizilerimizde.

bir de sürü psikolojisi var ki, bu dizilerden bir tanesi iyi izlenme oranına sahip olunca tutmayın diğer kanalları, hemen kopyalar sürülüyor ekranlara.

oyuncular da aynı hep, baş rolde bir kro şarkıcı ve aptal manken, yan rollerde de parasızlıktan oynamak zorunda kalmış emektar tiyatrocular. bir de bahsi geçen kro sanatçılar kendi sesleri ile dâhi oynayamıyorlar ki, en komiği de bu sanırım.

n'oluyor sonra? cnbc-e dizileri patlıyor! neden olmasın ki? bir prison break, bir dexter milyon tane bahsi geçen dizilerimize bedeldir.
gereksiz yere kendi kendine konuşan salak tipler.
-hımm! telefon çalıyor. açayım bari.
-acıktım! dur kendime bi' tost yapayım.
sevişme ihtimali olan herkesi seviştirme.
(bkz: yaprak dökümü)
aldatmayan, sevdiğine ölümüne bağlı, mert, cesur, saygı gören, hiç yalan söylemeyen, hiçbir kadına yan gözle bakmayan esas oğlan.
her dizide mutlaka bir bilge kişi vardır.
(bkz: kuşçu)
(bkz: ömer baba)
dizilerin esas oglanlari her ne hikmetse hep tok bir ses tonuna sahiptir.
su sekilde bir sablona oturtulabilecek dizilerdir.
1.bölüm esas kız ile esas oğlan tanışır
2.bölüm esas kız ile esas oğlanın başına bir felaket gelir ayrılırlar
4.-5. bölüm esas kız ile esas oğlan tekrar barışır.
6.-7. bölüm yine bir felaket, yine ayrı düşerler.

21.bölüm esas kız ile esas oğlan kavuşmaya çok yaklaşır

32.bölüm esas kız ile esas oğlan birleşecekken kötü adam olacak ipnetor yine ortaya çıkar ayırır sevenleri

45.bölüm seyirci sevişin de artık bitsin bu işkence derken yine kesin bi bokluk çıkar esas oğlan önümüzdeki maçlara bakıyoruz bakışı atar kameraya bölüm biter

sezon sonu finali seyirci allahım çok mesudum dileklerim sonunda kabul oldu bu sefer olacak herhalde derken sevenler sevişemeden bölüm biter.
olaylar gelecek sezona kalır.
-asla esas oğlan yatağa atmaz mutlaka kadın atar.
-erkek aldatır ama kadın altadınca basıp gider ara ki bulasın.
-boşanan çiftlerde çocuk mutlaka erkekte kalır. türk erkeği psikolojisi
-kötü adam mutlaka esas kızı miker. ama evlenince de kıza yüz vermez. köprüyü geçene kadar hesabı.
-esas kızın en yakın arkadaşı muhakkak esas oğlana yanıktır.
-esas oğlan makineli tüfek gibi tek gecelik ilişkilerinde muhakkak kadınları hamile bırakır.
-esas kız evde erkeğinin fotoğraflarına bakıp ağlarken yağmur altında esas oğlan mutlaka kızı izler.
-esas oğlanın mutlaka salak bir en yakın arkadaşı vardır.
-esas kız esas oğlanı kıskandırmak için çevresindeki erkeklere mukakkak bir iki kuyruk sallar.esas oğlan ise ilk seferde siklemez havasında olur ama olay sonunda herifleri kuytu bir yerde pataklar.
-esas kız vurulduğunda esas oğlan dellenir battal gazi hesabı ortalığın mına koyar.
-esas kızın annesi esas oğlanı hiç sevmez. onun beğendiği damat adayı bol sıfırlı çek taşıyan zibidi tiplerdir.
-esas oğlan en az yedi kurşun yemedikçe yere yıkılmaz. ama vurduğu herifler tek kurşunla tahtalı köye gider.
-esas kızın arkadaşları ayy çok yakışıklı sevgilin var bana bir gece versene şunu derler. esas kız ise yapmayın utanıyorum gibi pollyanna tribine girer.
-oğlan zengin, kız fakirse erkek muhakkak kovalar.
-kız zengin, oğlan fakirse kız muhakkak kovalar.
-esas oğlanla esas asla ilk seferinde evlenemezler.
-kötü adam esas kızı zorla mikerken o esnalarda hep esas oğlan tesadüf eseri gelir.
-esas kız her zaman ilk evlenme teklif eder
-esas oğlan hiçbir zaman seni seviyorum diyemez.
-esas kız en az yedi çocuk ister esas oğlandan.
-aileler mutlaka tukaka zihniyetindedir.
-eğer esas oğlan ölecekse muhakkak esas kızın kollarında can verir.
-esas kızla esas oğlan kavga etmişse esas oğlan muhakkak kızın kapısında sabaha kadar put gibi oturur.
-esas oğlan en çok gülle aşkını itiraf ederken esas kız kazakla itiraf eder.

en azından seyrettiklerimde bunlar vardı.
ege aydan'ın karısını aldatması.
her dizide mutlaka komiklik efekti yaratmaya çalışan andaval tipli bir karakterin olması. asmalı konak'ta mutfak kızları, kurtlar vadisinde güllü, yaprak dökümünde kahveci...
genelde liseli ve üniversitelilerin oynadığı dizilerde hep aşk meşk vardır. adamlar bir kere olsun ders çalışmazlar ve sınıf geçerler.
(bkz: inek gibi çalışıp 2 dersten kalmak)
en saçma klişe, cep telefonuyla biri aranır ve aranan kişinin telefonu kapalıdır. Ama 948376893 yıl önceki uyarı çıkar: aradığınız kişiye şu an ulaşılamıyor.. Mobil telefon kapalı ya da kapsama alanı dışında.. Ne alanı, ne kapsaması?
esas kız esas oglanı herhangi bir kızla herkese normal gorunecek bir sekilde görür ancak kız salaktır,maldır kendi kendine olay yaratır,anlamadan dinlemeden asıp keser.
(bkz: meme üstü yorgan)*
insan hayatında en fazla bir iki kere olmasına rağmen, her bölümde olan evden çıkmak üzere kapıyı açarken kapıda birinin beklemesi.
neşeli esnaf tiplemeleri vardır.tavla hiç eksik olmaz kadrajda.
1 bölümü kaçırdığınızda kimin eli kimin dötünde olduğunun tamamen değişmiş olması sebebiyle, üstünden 3 kere filan sevgili değiştirmiş, şunu sevmiş bunla yatmış, o tarafından tacize uğranan, ne istediğini bilemeyen, kararsız ve sürüklenen bir hatun.
iki kızın aynı erkeğe aşık olması, babanın alkolik annenin çocukları için herşeye dayanan kadın olması gibi sıkıcı şeylerdir. bunlar yüzünden hiçbir dizi heyecanla izlenmemekte, hiçbişeye aa yok artık denmemektedir. bu yüzden yabancı diziler tercih sebebidir.
diziye ilerleyen bölümlerde almanya'dan gelen birisinin katılması. eğer katılan karakter almansa isminin hans ya da helga olmasıdır.
evde tv de hep dizinin yayınlandığı kanal açık olur ve başka diziden görüntüler vardır. yiyosa kendi diziniz olsun o sırada.
muhakkak biri hastanede ölüm kalım savaşı verir. elektroşok yemeden kendine gelemez.
herkesin üstüne titrediği sevimli bir çocuk.
esas kız giderken, esas oğlanın şimdi sen gidiyorsdunya diye başlayan bir cümle kurması
(bkz: cemal süreya)