bugün

Mezarında bile rahat bırakılmayan kişi.
Her soruya cevap verilir, ama soru sorulmaz diyen kişi.
photoshoplu resmi ile kafasında kalpak memleketi kurtarmış havasında belediye otobüslerinde resmi olan kimse.
said i kurdi diyerek te anılır. islamcı bir kürt dür. bediiüzzaman olduğu söylenir. yolunda nice türkler gitmektedir. peşinden gidenlerin zekasından ve kanından şüphe edilesi bir kişidir.

peşinden gidenler türk ülkelerine yönelmiş ve orada da türklük namına hiçbirşey bırakmayarak, milletsiz toplumlar oluşturmuşlardır.
nurculuk hareketinin öncüsü türk tarikatçı. 31 mart ayaklanması bastırıldıktan sonra ısparta'ya sürüldü. cumhuriyet döneminde şeyh sait ayaklanmasıyla (1925) ilgili görülerek mahkum edildi. risale-i nur adını taşıyan yapıtlarıyla çağdaş uygarlığın, laikliğin karşısında yer aldı. şeriata bağlı islam birliğini savundu.
son müceddid büyük din alimi. eserlerinde cumhuriyeti savunur. tarikatçı değildir zira zaman tarikat zamanı değildir demiştir. siyasetten uzak durmuştur. din ve siyasetin birbirine karıştırılmaması gerektiğini bildirmiştir. Atatürk'ün kendisine teklif ettiği milletvekilliğini siyasetle işim olmaz diye reddetmiştir.
(#562555)
teşbih sanatını kullanarak kuranı açıklamaya çalışan din alimi.kitaplarında benzetmeleri ustaca kullandığı söylenir. Ünlü Yahudi bir yazar kendisi için "hayatımda bu kadar güzel kelimelerle resim çizen birini tanımadım" demiş.
zamanın bedisi; çağın eşsiz güzelliği.
nurcuların ''üstad hazretleri'' diye hitap ettikleri said nursiye verilen sıfat.
fethullah gulen'in sadece kürt olduğu için yaşarken görüşmek istemediği insan.
eğitim kurumlarının coğunda kendisini anlataraktan beyin sarsıntısı geçirten milenyum müridlerine sahip kişi. *
gerçek adı said kürdi olan ama dönemin mahkemesi : "bu isimle mahkemeye dahi çıkartmayız seni" dediği için said nursi ismini kullanmıştır. kürtçülükten yargılanmamak için dini motifler ile kendini tanımlayarak sempatik görünmeye çalışmış kişidir.
(bkz: seyyid rıza)
(bkz: said nursi)
(bkz: bediüzzaman said nursi)
(bkz: bediüzzaman)

evet bu üç başlık da mevcuttur sözlükte. üçünün altına da aynı şahsiyet hakkında yorumlar yazılmıştır. şimdi karşıtlarına sormak lazım? insan hiç karşıtı olduğu , beğenmediği bir insana bediüzzaman der mi? ya da bu kişi bediüzzaman ise neden karşıt olur? dur bir soru daha sorayım: bir kişi bediüzzaman başlığına said nursi hakkında yorum yazarsa said nursi'nin harikalığını otomatik olarak kabul etmiş olmaz mı?
Malta'da Şekerci Han'da kalırken kapısına "Burada her soruya cevap verilir ancak soru sorulmaz" diye yazarak, -yobaz olduğunu bilmeyen, yobaz diyen yobazlara- bir şey anlatmaya çalışan ve anlanılması gereken bir kişidir. eserlerinden tabii biraz zahmet çekerek faydalınılması gerekir.
bırakın peygamberlik iddia etmeyi(#923578)* kendi şahsını asla önde tutmamış, halkın teveccuhunden dahi her daim sakınmış, kur'anın ahir zamana en uygun* şekilde tefsiri olan, dünya çapında kur'andan sonra en çok okunan kitap olan risale i nur külliyatının müellifi*.
kadın ile ilgili olarak;

--spoiler--
"refîka-i hayatını*, rahmet-i ilâhiyenin mûnis, latîf bir hediyesi olduğu cihetiyle sev ve muhabbet et. Fakat çabuk bozulan hüsn-ü sûretine* muhabbetini bağlama. Belki kadının en câzibedar, en tatlı güzelliği, kadınlığa mahsus bir letâfet ve nezâket içindeki hüsn-ü sîreti*dir. Ve en kıymettar ve en şirin cemâli* ise, ulvî, ciddi, samimi, nurânî şefkatidir. Şu cemâl-i şefkat ve hüsn-ü sîret, âhir hayata kadar devam eder, ziyâdeleşir. Ve o zaife, latîfe mahlûkun hukuk-u hürmeti o muhabbetle muhâfaza edilir. Yoksa, hüsn-ü sûretin zevâliyle, en muhtaç olduğu bir zamanda, bîçare, hakkını kaybeder."
--spoiler--

sözleri; günümüzde cinsel bir meta olarak kullanılan kadının, dış güzelliğinin göklere çıkarılırcasına övülmesi suretiyle bir yığın aptal sarışına dönüştürüldüğü çağımızda, kulak verilmesi son derece gerekli olan bir çağrısıdır.
31 mart olayı na karışmaktan idamla yargılanıp beraat etmiştir, 1925'te şeyh saidisyanına karışmış ve ısparta'ya sürülmüştür. bunlar sevenleri tarafından pek gündeme getir(t)ilmez.
(bkz: risale i nur)
(bkz: sözler)
sağır odanın teşkilat-ı mahsusa iftirasına dair:

http://www.yeniasya.com.t...6/yazarlar/lsalihoglu.htm

şeyh said isyanı ile ilgili olarak ise:

--spoiler--
"Türk, Kürt Birdir, Kardeştir

Şark isyanında Şeyh Said ve askerleri Üstadımız Bediüzzaman'ı Şarktaki büyük nüfuzundan istifade için mücadeleye iştirake davet ettiği zaman cevaben demiş: öYaptığınız mücadele kardeşi kardeşe öldürtmektir ve neticesizdir. Türk milleti islâmiyete bayraktarlık etmiş, dini uğrunda yüz binlerle, milyonlarla şehid vermiş ve milyonlar veli yetiştirmiştir. Binaenaleyh kahraman ve fedakar islam müdafiilerinin torunlarına, yani Türk milletine kılınç çekilmez ve ben de çekmem, diye hem cevab-ı red vermiş hem mücadelesinden vazgeçmesini söylemiştir.
Osmanlıca teksir Asa-yı Mûsa , s. 250. Isparta. (Beyanat ve Tenvirler, s.137)"
--spoiler--

bimem yeterince açık ve tatmin edici mi, yalanların ve herşeyin sahtesinin çok yaygın olduğu bu ahir zamanda mesnedli, belgeli iddialar geçerlidir ancak.

(bkz: her duyduguna inanmak)
doğumu:1876-bitlis'in nurs köyü/ölümü:23 mart 1960-şanlı urfa.yaşadığı dönemlerde kürdistan'ın kurulması için din paydasını kullanan,said_i kürdi,yani kürt sait olarak anılan zat.http://tr.wikipedia.org/wiki/Said_Nurs%C3%AE da hakkında çok geniş bilgi var.
tanzimattan beri her hisarı deviren teceddüt dalgası ilk defa olarak said nursi kalesi önünde geriler.said nursi bir kavga adamı. yani bir irade. taviz vermeyen bir mizaç. tefekkürden çok iman.nurculuk said nursi ile başlayan bir tepki. küfre karşı imanın, batıya karşı doğunun isyanı.
kendisine son derece saygı duymakla birlikte , cemaatiyle bir alakam olmadığını ve objektif bir yorum kattığımı belirtiyorum öncelikle ..

saygı duymamın nedeni ; gerçekten çok bilgili ve ilimli olmasıdır . eğer ki elinize geçerse ,bu adam cemaatçi , tarikatçı , şucu , bucu (ki ben bu oluşumlara çok karşıyım (bkz: (#1170576)) demeyerekten eserlerine bir göz atmanızda fayda var..böylece sizde anlayacaksınız ilminin boyutlarını ...

ancaak üç konu yapmak istedikleri konusunda yolunu tıkamaktadır ;

1.si ; türkiye'de onu takip eden insanların nur cemaati şemsiyesi altına girmesidir ki bu en büyük sorundur.zaten bu nedenle diğer insanlar , eline onun eserlerini almaktan çekinmektedirler.

2.si ; nur cemaati'nin haftada 1 veya 2 defa yaptıkları sohbet (ki buna ders derler) leri olur.bunların 1.bölümünde said nursi nin eserlerinden bir bölüm bir bilen tarafından çevrilerek okunur ve gerçekten içinde biraz imanı bulunupta köreltilmiş olan bazı gençler bundan büyük haz alırlar , ama 2.bölümde said nursi nin hayatından bir bölüm okunarak, -bence - gereksiz bi şekilde acıtasyon yapılmaktadır ki bu said nursi nin adını duymamış genç bünyede 'nooluyo lan , tarikatmı bu , bu dinin peygamberi varken niye bu adamı anlatıyolar bize' sorunsalı yaratır ve yine soğutur kendisinden .. (bakınız , said nursi çile çekmemiştir , lay lay lom yaşamıştır demiyorum,sadece çektiklerini herkese anlatmak zorunluluğu yoktur,karşılığını zaten bi şekilde alır , allah razı olsun denmeli , geçilmelidir)

3.sü ve daha az etkeni olan konu ise eserlerinin eski türkçe,arapça ve farsa tandanslı bir şekilde hala basılmasıdır.bu da okumaya niyetlenen az bilgili bünyede 'anlamıyorum bişey yaa' diyerekten kitapların bir kenarda eskitilmesine neden olur .. bu kadar kitabı , risaleyi zınk diye basmaya gücü yeten bir insan topluluğunun bugünki ,herkesin anlayabileceği bir türkçeye çevirip neden basmadığını hala anlamaya da güç yitirmiş değilim şahsen ..

eğer ki günün birinde birileri said nursi yi kendi tekellerine almaktan kurtulurlarsa , işte o zaman gereken değerin verileceğini düşünüyorum ama herşeyin birilerinin tekelinde olduğu -bugünki- türkiye'de bunun hayalden ibaret olduğuda besbellidir ..
önceleri mustafa kemal'in düşüncelerine önem verip, meclise çağırdığı fakat şehadet parmağını göstermesiyle, atatürk'ün meclisten dışarı attığı şahsiyettir.
alim kişi.