bugün

islami terbiye anlayışının nasıl olduğunu ortaya koyan sahih hadistir.

http://islamqa.info/tr/127233

görüleceği üzere, bir çocuk 10 yaşında veya daha büyükse ama namaz kılmıyorsa dövülmesi icap ediyor...

sonra o çocuk büyüyecek, sorunları, karısını, çocuklarını döverek çözmeye çalışacak ve hatta babasından yediği dayakların etkisiyle sucukçu muhasebecisi gibi bir şahıs olacaktır haliyle...
Namaz inanıyorsan kılmalısın tabi hele ki alıştığın vakit önce o geliyor olması ayrı güzellik ama şiddetin her türlüsünü dinimiz reddetmiyor mu? Bize mi yanlış öğretildi ya da yanlış mı okuduk kitaplardan? işinde ise patronunla müdürünle konuş imkan sağlar sağlamazsa yükü ona. Çok uzun oldu bu entry ama bende işsizim ve bunu belirtiyorum olmazsa işi istemem yani.
dindarların bol bol eksilemek dışında, hakkında iki kelime laf edemediği hadistir.

yahu bu kadar utangaç olmayın... madem eksiliyorsunuz, çocukların dövülmesini pek yerinde buluyor olsanız gerektir. bir zahmet neden öyle düşündüğünüzü de açıklayıverin oldu olacak...
Çocuğu dinden soğutacak sonra da günümüz müslümanları gibi müslümanlar çoğalacak.
dinde zorlama yoktur.
kimisinin en muteber hadis kitapları olan kütüb-ül sitte'de rivayet edildiği halde reddettiği hadistir.

eyvallah, böyle diyene sözümüz yok...
kimi yandaşın imam ebu davut'u "yobaz/gerici kamalist" ilan etmesine vesile olan hadistir.
yobaz/gerici kamalist tayfa türeten hadis.
kimisinin kafasını karıştıran hadistir.

yani... ne diyelim? inançlı kişilerin bile kafasını karıştırdığına, ne yapacağını bilemez hale getirdiğine göre, bırakın biz inançsızlar da birazcık sığ düşünüverelim...

mesele çocuğun ahiretini sağlama alma meselesi değildir. mesele çocuğa bir şey yaptırmak ve hele ki özünde gönül işi olan bir şeyi "alışkanlık" edindirip, yaptırmak için dövmenin makul olup olmadığı meselesidir.

yani izninizle, bizler gibi inançsızlar, alemlere rahmet olarak gönderildiğine, mesajlarının ilelebed geçerli olduğuna inandığınız peygamberin çağının ötesine geçen yöntemler düşünebilmesi gerektiğini düşünüverelim öyle değil mi?
Dine saldırmak isteyenler için güzel bir hadis..nureddin hoca tarafından şu şekilde cevaplanmıştır..Bu hadis doğrudur, sabittir. Çocuğun namazı kabullenmemesine karşı bir tedbirden söz etmektedir. Buradaki dövmenin falakaya yatırmak ya da elektrikli jopla vurmak olmayacağını bilmemiz gerekir. Çocuğun omzuna hafif bir tokat vurma şeklinde anlayabiliriz bunu. Yalnız yedi ile on yaşı arasındaki dört seneyi tam bir eğitim seneleri olarak kullanabilmiş bir babanın hakkıdır bu tokat. Bunu unutmayalım. Namazsız ve ezana soğuk bir toplumun içinde yaşayan çocuk namazdan ötürü dövülebilir mi?
Sosyal doku.com adresindenhref=”http://hayatrehberi.sosya....com/cocuk-sopasi/dersini dinlemenizi tavsiye ederiz.
(fetva meclisi)
hoşgörü dininden hoş görülü bir ayet. ne hoş.
ilk çağ geleneklerinden kurtulamayan bir halkın hazin durumu.

bu toplumda bir reform olması için ya çok büyük bir bilimsel keşif olmalıdır. ya da bi 500 yıla ihtiyaç vardır.
(bkz: çocuğun omzuna hafif bir tokat vurmak)

kafan çok güzelmiş kardeşim güle güle kullan.
--spoiler--
çocuğun omzuna hafif bir tokat vurma şeklinde anlayabiliriz bunu.
--spoiler--

Neredeyse vurduğunuz için çocuktan özür dileyeceksiniz lan, gözlerim yaşardı, hakkaten hoşgörüden öleceksiniz.*
Dövülebilir denmesi çocuğa sopayla vurması vs değil küçük çocuklar için popoya vurulması oda Allah verdiğince bir kuvvetle değil.
Hoşgörü dinidir denilen bir din için böyle bir hadis olması kendi içinde bile çeliştiğini gösterir. yahu kendi içinde bile çelişen bir şeyin biz ne kadar doğrusunu alıyoruz?
kimisinin "kuran'la çelişiyor" (bkz: namaz kılmayan çocuk dövülmelidir/#27779657) diyerek reddettiği hadistir.

evet, söz konusu hadisin kuran'da refere edilen ayetlerle çeliştiği apaçık ortadadır.

ne var ki ehl'i sünnet ve'l cemaat anlayışına göre hadisler ayetlerle çelişebilir. durum öyle icap ediyorsa, çelişki durumunda ayet hadisle "nesh" edilmiş de sayılabilir. örnek: recm meselesi... malum zinaya 100 değnek ayetinin, hadis yoluyla nesh edildiği, yani lafzı durmakla beraber hükmünün kaldırıldığı, evli olduğu halde zina edenlerin taşa tutularak öldürülmesi gerektiği konusunda dört mezhep de hemfikirdir.

velhasıl, bu tür sıkıntılardan kurtulmak isteyen müslümanın yapması gereken ehl'i sünnet ve'l cemaat yolundan ayrılmak, kuran merkezli bir yol tutmaktır. ha, o zaman da dertleri biter mi? bitmez ama nispeten azalır... detayına girmeyelim... bir de kendisine "mezhebi geniş" denmesi tehlikesi vardır.

değinmek istediğim diğer nokta ise şudur: hadisle ilgili mesajlara bakıyorum, gönderenlerin bir çoğu asıl problemin nerede olduğunu anlayamamışlar. şöyle ki dayağın birine bir şeyi yaptırmak için etkili bir yol olduğu konusunda hemfikirler. sorunu çocuk dövmenin uygun olup olmadığı noktasında ele alıp, ahiret azaplarına dikkat çekerek, uygun olabileceğini söylüyorlar.

oysa benim vurgulamak istediğim hususlar:

1- birine bir şey, hele ki gönül işi olan bir şey yaptırmak için dövmenin etkili bir yol olmadığı,

2- hidayet gerektiren bir konuda, "zorla alışkanlık kazandırmanın" makul bir yöntem olmadığı, imanı sakatlayabileceği ve

3- bir yöntem olarak dayağın götürüsünün getirisinden fazla olacağıydı.

yani şahsen, söz konusu arkadaşlar gibi "gönül işlerinde dayağın etkili bir yol" olduğu ön kabulünü yapmış değilim.
Bunu nasıl söyler, kim söyler hiç anlamam. Adı üzerinde çocuk. Bırakalım hata yapsınlar, öğrensinler, kendi yollarını kendileri bulsunlar. Dayak, baskı nedir yahu?
(bkz: dinde zorlama yoktur)

güldürmüştür.
bir de meseleye şu açıdan bakmak lazım: malum, islam'a göre peygamberin insanlar üzerindeki hakkının, insanların analarından, babalarından fazla olduğuna inanılır. böyle olduğu halde kuran'da "sen onları zorlamakla mükellef değilsin" anlamına gelen ayetler vardır. yani peygamber insanları zorlamakla mükellef olmadığı halde, hakları daha az olan anaları babaları mı mükellef oluyor?
namaz kılmayan çocuk aynı zamanda dövmelidir.
Merhametli(!) insanların anlayamadığı hadis.. çocuğun iyiliği için çocuğa bazı şeyler zorla yaptırılır.. çünkü çocuk, çocuk olduğundan dolayı bazı şeyleri anlayamayabilir.. diyelim ki çocuk kendine zarar verecek bir şey yapıyor, hiç kızmadan çocuğu kendi haline mi bırakıyoruz.. burada da bu vurgulanmaktadır..
Dövme kısmına gelince, çocuk pis bir şeyi eline alınca sokakta kızılır ve eline vurulur mesela.. hadisteki dövmekten kasıtta budur.. küçücük çocuğu yerden yere vurmak değildir..
dinde zorlama yoktur ayetine gelirsek.. ayette bahsedilen zorlama , insanlara zorla islamin kabul ettirilmemesidir..yani siz insanları zorla müslüman yapamazsınız, çünkü dinde zorlama yoktur..
Müslüman bir kimse için bu ayet bu manaya gelir.. yoksa dini meselelerden kaçmak için ruhsat değildir.. zaten bir insan müslüman olmakla Allahın emirlerini yerine getireceğini söylemektedir.. daha sonra bu emirleri yerine getirmezse yapması için zorlanır..
aynı şekilde sen kimseyi hidayete erdiremezsinden kasıt yine böyledir..
Bir hadisi, Kurandan bir ayet gösterip uydurma ilan edemeyiz.. bence uymadı o zaman uydurmadır dersek, günümüzde bazı kesimlerin dediği gibi çok az sahih hadis var deriz..
Ayet ve hadisleri kendi anlamak istediğiniz gibi anlamayın..
vesselam..
irticai faaliyet yapan yobazların pek makul bulduğu fikirdir.
(bkz: hoşt görü)
korkuyla köle değil,
severek kul ol...

dinde sozlama yoktur ayeti'nin aksini idda eden bu hadislerin tamamı sahtedir, sağlaması ise kur'andır...

şiddetle din eğitimi, insanları dinden soğutma projelerinin başında gelir...