bugün

kadrosundaki kemal sunal, zeki alasya, metin akpınar, emel sayın, münir özkul, tarık akan, halit akçatepe ve adile naşit isimleriyle göz kamaştıran, hikayesiyle de oyunculuklarıyla da havasıyla da, yani kısacası herşeyiyle mükemmel olan 1974 yapımı ertem eğilmez imzalı türk filmi.
bursanın cumalıkızık köyünde bulunan doğa ile iç içe bir pansiyon.
marmara üniversitesi göztepe kampüsü'nden çıkıp hasanpaşa'ya doğru inilirken 20 metre sonra solda kalan, yemekleri ev yemeği tadında olan, öğrenci dostu cafe.
emel sayın yorumuyla türk dinleyicisine sunulan bir şarkıdır...

onda bunda şundadır
bunda şunda ondadır
mavi boncuk kimdeyse
benim gönlüm ondadır

şeklinde sözlere sahiptir..
inegölde bir çocuk kreşi
(bkz: mavi boncuk dağıtmak)
(bkz: kaynana semra)
(bkz: kaymakam cafer)
bazı kızların dağıta dağıta bitiremediği boncuk çeşidi..
zeki alasya'nın (emel sayın'ı kaçırmadan önce) girdiği çarşaflı kadın kılığı ile gülmekten öldüren film.
fidyeyi getircek adamı beklerken metin akpınar ın "aşağıya bakmayın salak salak, yukarıdan gelri bizim dangalak oyy..."şeklinde türkü söylemesi kopartır insanı
(bkz: bir entry olarak mavi boncuk)
büyükannemin, annemin, benim ve şimdide kızımın severek izlediği daha kaç kuşak sürecek bu aşk denilen, ülkemizde çekilmiş en keyifli aşk filmlerinden biridir.
(bkz: mavi göz)
(bkz: nazar boncuğu)
(bkz: mavi boncuk dağıtan yazarlar);

onda bunda şundadır
şunda onda bundadır
mavi boncuk kimdeyse
benim gönlüm ondadır

bu dünyada sevgi büyük ihtiyaç
herkes sevmeye sevilmeye muhtaç
herkesle dost ol herkesle arkadaş
ömrümüz geçiyor bak yavaş yavaş

onda bunda şundadır
şunda onda bundadır
mavi boncuk kimdeyse
benim gönlüm ondadır.
hep kızların dağıttığı söylenen ama artık erkeklerinde durmadan dağıttığı boncuk...
emel sayın'ın güzel parçası.

zengin türkçemizi daha da zenginleştirmiş, türkçemize deyim katmış parçadır.

(bkz: mavi boncuk dağıtmak)
bir kedi ismi .
türk sinema tarihinin en güzel filmlerinden biridir. bir çok repliğiyle insanı gülmekten yarar geçirir. mesela

- cafer gözünü dört aç olur ya adam yukardan gelir
- iyi ama ben körüm
- sahici kör değilsin ya kör takliti yapıyorsun
- ama ben gerçek olsun diye gözlerimi kapatıyorum
- allah belanı versin emi

televizyonda ne zaman gösterilse ilk günkü gibi heyecanla izlenen filmlerden biridir.
metin akpınar ın bağlama çalma sahnesinde döktürdüğü filmdir.
--spoiler--
yukarıya bakmayın salak salak
aşağıdan geldi bizim dangalak oy!
--spoiler--
izlemekte olduğum ve bayıldığım film. aman çilli çilli de güzelim çilli.
1974 yılında çekilen, başrollerini kemal sunal, tarık akan, halit akçatepe, münir özkul, zeki alasya, metin akpınar, adile naşit ve emel sayın ın paylaştığı yeşilçam ın komedi türündeki bir filmdir.
emel sayın hariç güzel bir filmdir. hatta yeşilçam'ın en güzel filmlerinden biri.
--spoiler--
aşağıya bakmayın salag salag
yugaridan geldi bizim dangalag oy
--spoiler--
bu filmin gizli kahramanı metin akpınardır.

fidye almak için dilenci kılığına girdikleri sahnede elinde sazıyla söylediği mani

-aşağıya bakmayın salak salak, yukarıdan geldi bizim dangalak oyy

stadyum önünde kuyruk sıralarını sattıkları sahnede sıraya ortadan girer

-mandalina yer misin abi? diyerek sıraya girmesi kopartır.

ve sinemadaki sahne tabiki

halit akçatepe:şştt bana bak..
x:efenim...
halit akçatepe:hadi ver
x:anlamadım..
halit:hadi ver ver...
x:aa burda olmaz..
metin:ne oluyo?
halit:burda veremezmiş..
metin adama döner:şşş nerde vericen?
metin akpınar' ın sesininde oyunculuğu kadar iyi olduğu gerçeğini ortaya seren filmdir.

her daim izlenendir.

not: bu akşam kanal 7' ekranında bu film.