bugün

KITAPLARA IMAN

Levh-i Mafhuz'a ve O'nda yazılanlara, peygamberlerden bazılarına indirilen kitaplara ve sayfalara ve içeriklerine Allah için güvenmektir.

Bismillahirrahmanirrahim

KALEM 1 :"Nun ve Kalem O'na( levhi mahfuz ) sıra sıra yazıyor"

Bismillahirrahmanirrahim

NiSA 136 :"Ölmeden önce Allah'a ulaşmayı dileyenlerin resule ve bu kitapta indirilenin üzerine resul ve kitap indirilmediğine güvenleri Allah'tan, meleklerine ve yazılı olanlara ve resullerine, ölüm ve sonrasına inanmalarına karşılık Allah sapıklıktan uzak olmalarına yeterdir." buyurarak, kitaplara inanmanın bir iman esası olduğunu belirtmiştir.

Bizler bugün kitapların şu andaki şekillerine değil, Allah'tan gelen bozulmamış şekillerine inanmakla yükümlüyüz. ilâhî kitaplardan bir kısmı tamamen kaybolmuş, bugün için elimizde onlardan hiçbir şey kalmamıştır. Hz. ibrâhim'in sahifeleri böyledir. Tevrat, Zebur ve incil ise zamanla insanların müdahaleleri sonucu değişikliğe ve bozulmaya uğramıştır. Allah'ın vahyettiği şekilde varlığını korumuş, hiçbir bozulma ve değişikliğe uğramadan günümüze kadar gelmiş ve kıyamete kadar da bu özelliğini sürdürecek olan yegâne kitap Kur'ân-ı Kerîm'dir:

Bismillahirrahmanirrahim

HiCR 9: "Şüphesiz Bizi zikri Biz indirdik ve şüphesiz O'nu her kötü şeyden koruyanız." ayetiyle Allah, Yarattığı her iyi şeyin koruyuculuğunu üstüne almıştır. insanlara Kur'an'ın ilâhî koruma altında bulunduğunu ve kıyamete kadar değişikliğe uğramadan kalacağını bildirmektedir. Kur'ân-ı Kerîm, kendinden önceki kitapları tasdik etmiş, fakat onların koymuş olduğu hükümleri ortadan kaldırarak yeni hükümler getirmiştir. (bk. imrân 31; Nisâ 47; Mâide 15; Enâm 153; Arâf 3). Buna göre Ehl-i kitabın mümin diye nitelenebilmesi ve kurtuluşa erişebilmesi için Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa (S.A.V)'i ve Kur'an'ın hükümlerini gönülden benimsemesi gerekmektedir.

KUR'AN-I KERIM

Allahu Teala; Kur'an-ı Kerim'i en son, kamil bir şekilde insanların kamili son peygamber Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa (S.A.V) 'ya indirmiştir.

Kur'an-ı Kerim terim olarak şöyle tarif edilir: "Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa (S.A.V)'e indirilen, mushaflarda yazılı, Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa (S.A.V)'den bize kadar tevâtür yoluyla nakledilmiş, okunmasıyla ibadet edilen, insanlığın benzerini getirmekten âciz kaldığı ilâhî kelâmdır". Bu tarifte bazı hususlar göze çarpmaktadır: "Peygambere indirilen" derken Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa (S.A.V) kastedilmektedir. "Tevâtür yoluyla nakledilmiş olan" derken, her devirde yalan üzerine birleşmelerini aklın imkânsız gördüğü bir topluluk tarafından nakledildiği ve nesilden nesile böyle geçtiği için onun, Allah'a ait oluşunun kesinliği ifade edilmektedir. "Okunmasıyla ibadet edilen" derken de, okumanın ibadet olduğuna, namaz ibadetinde vahiy edilen metnin okunması gerektiğine ve Kur'an tercümelerinin namazda okunmasının câiz ve geçerli olmadığına işaret edilmektedir.

Kur'an'ın indirilişi

Bismillahirrahmanirrahim

KADR 1 2 3 4 5 : "Şüphesiz Biz O'nu değerli gecenin içinde indirdik ve gecenin değerini biz biliriz. Değerli gecenin ihsanları onun ayından fazladır ve her bir mesele için Rab'lerinden izinli olarak melekler görünmeden ruh ile inerler, tanyeri ağarıncaya kadar selamını dağıtırlar."

Kur'ân-ı Kerîm, Allah Teâlâ'dan Ahmed Mahmud Muhammed Mustafa (S.A.V) Cebrâil aracılığıyla ve vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenebilmesi, kısa zamanda etrafa yayılması, mânasının kolaylıkla anlaşılması, zihinlerde ve akıllarda derece derece bir gelişme ve alıştırma sağlaması, inançların ve değer yargılarının yavaş yavaş güçlenip kökleşmesi vb. sebeplerle, o bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık 23 senede, bölümler halinde indirilmiştir. Allah Kur'an'ın bir defada toptan indirilmeyişinin sebebini şöyle açıklamaktadır: Bismillahirrahmanirrahim

FURKAN 32 : "O; ummanın hayrını anlamaları için damla damla vakfetti kalbine, kafirler; O'ndan geliyorsa bir defa da toplu olarak gelmeliydi diye inkar ederler."

Kur'an'ın içeriği

EL-HADI ( mürşid ) Celle Celalühü

Kuran yaratılışımızdan başlayıp son buluşumuza (ölümümüze) kadar geçen sureyi yalnızca Allah 'a ulaşmamız için harcamamız gerekliliğini kuralları ile bildiren, bildirilenin yapılmasıyla O'nun anlaşılmasını sağlayan, Allah 'a ait sözlerdir.

Günümüzde kurandan başka bir kitaba inanarak Allah'a iman ve ibadet etmek olmaz. Nedenleri aşağıda açıkça belirtilmiştir.

INCIL

Allah , sadece Kur'an'a inanmamızı ve onunla amel etmemizi emretmektedir. Ne yazık ki indirilen incil tahrif edilmiş ve insanlar tarafından yeniden yazılmıştır. içindekiler Allah'ın değil insanların sözleridir. Islama göre biz sadece Allah'ın indirdiği kitaplara inanmakla zorunluyuz.

Bismillahirrahmanirrahim

MAIDE 46 : " Ondan öncekilerin vazifesiyle vazifelendirdiğimiz Meryem oğlu isa'yı, kavminin elindeki Tevrat'ın kalanını doğrulayan ve kavminin elindeki Tevrat'ın kalanıyla vaaz verip hidayete ermiş içlerinde Allah korkusu olanlara hidayet Nur'unu(S.a.v.) haber veren incil (müjde) ile Biz gönderdik."

TEVRAT

Allah , sadece Kur'an'a inanmamızı ve onunla amel etmemizi emretmektedir. Ne yazık ki indirilen Tevrat tahrif edilmiş ve insanlar tarafından yeniden yazılmıştır. içindekiler Allah'ın değil insanların sözleridir. Islama göre biz sadece Allah'ın indirdiği kitaplara inanmakla zorunluyuz.

Bismillahirrahmanirrahim

MAIDE 44 :"Şüphesiz Tevrat'ı içinde hidayet Nuru (S.A.V.) ile biz gönderdik. Kendilerini Rabb'e adamış olanlar ve Allah'ın kitabındaki bilgileri muhafaza eden alimler dahil Yahudiler den kim; O'nun (Tevrat) hükümleriyle yaşayan peygamberlere teslim olursa kurtuluşa erer. Öyleyse ifsat eden insanlar arasında ve ıssız yerlerde vakarlı, halim ve heybetli duranlar Allah-u Teala (C.C.)'ün rızasına erenlerdir. Ayetlerimi az bir değere satanlar ve Allah (C.C.)'ün indirdiği hükümle yaşamayanlar; işte bunlar Kafirlerdir!"

ZEBUR

Bismillahirrahmanirrahim

ISRA 55 :"Göklerde ve yer içindekiler bilsin; Rabbin Davut'a Zebur'u vererek bazı peygamberler üstüne itibarlı kıldı"


Suhuf

Hz. Âdem'e 10 sayfa, Hz. Şît'e 50 sayfa, Hz. idrîs'e 30 sayfa, Hz. ibrâhim'e 10 sayfa Bugün bu sayfalardan elimizde hiçbir şey yoktur.

Bismillahirrahmanirrahim

A'LA 18 : "Muhakkak önceki sayfalarda bu ilk husustu"


Kaynak: http://www.kadiriyolu.com
(bkz: kuran-ı kerim)
3tür. kurana; kuranın ve diğer kutsal metinlerin içinden alındığı ümmül kitaba (kitapların anası) ve geçmiş ve gelecek tüm olayların yazılı olduğu, hatıra defteri niteliğindeki levhi mahfuza iman etmektir.

bunların birisine iman etmeyen kafir olur.

ha bu arada kendini müslüman olarak tanımlayan hemen hemen herkes de kafir sayılıyor ama bu benim problemim değil. düşünseydin. allah kitap vermiş düşün diye emretmiş, gerisi senin sorunun.
müslümanların binde 999'unun yerine getirmediği ve bu nedenle müşrik durumuna düştükleri dini vecibedir.
kurana, incile, tevrata, zebura ve onlardan önce indirilenlere inanmak, hepsini kabul etmek, bunların değişmeyeceğine çünkü allah'ın sözlerini hiç kimsenin değiştiremeyeceğine inanmaktır.
sadece kuran'a değil tüm kutsal kitaplara inanmaktır.
çoğul bir isim kullanıldığına göre birden fazla kitaba inanmamız gerektiği anlaşılmaktadır. aksi halde "kitaba iman" denirdi.
farzdır: allah teala hazretleri peygam­berlerinden bazılarına bir çok hakayık ve ahkamı bildiren bir takım iba­re ve lafızlar indirmiştir ki; bunlara kitab denir. büyük kitablar dörttür. bunlardan tevrat hz. musa (aleyhisselam)'a, zebur hz. davud (aleyhisselam) 'a, incil hz. isa (aleyhisselam)'a kur'an-ı kerim'de peygamberimiz muhammed mustafa (sallallahu aleyhi ve sellem)'e indirilmiştir. mezkur dört kitapdan başka muhtelif peygamberlere 100 aded suhuf indirilmiştir. işte bu k-sapların allah tarafından indirilmiş birer hak kitap olduğuna inanmak her mü'mine farzdır. ancak kur'an-ı kerim inmekle her birinin hükmü kalkmıştır. zaten kur'an-ı kerim 'den evvelki kitapların bu gün asılları bile kalmamıştır. bu gün gerek musevilerin gerekse hiris-tiyanların ellerindeki tevrat ve incil 'ler birer tarih mecmuası durumundadırlar.
Kitaplara inanmak:
Zebur, Tevrat, incil, Kur’an ve diğer kitapların Allahü teâlâ tarafından gönderildiğine, hepsinin hak olduğuna inanmak lazımdır. Ancak, Kur’an-ı kerimden önceki kitapların insanlar tarafından değiştirildiğini, Allah kelamı olmaktan çıktıklarını bilmek, bunu kabul ve tasdik etmek demektir. Önceki kitapların hiç biri değişmemiş bile olsa, Allahü teâlâ tarafından nesh edildiğine yani yürürlükten kaldırıldığına iman etmek gerekir. Bir âyet-i kerime meali:
(Onlar, sana indirilene [Kur’an-ı kerime], senden önceki indirilen kitaplara iman ederler.) [Bekara 4]
islam inancında imanın şartlarından biri "kitaplara iman"dır. Bu kavram, Allah tarafından bazı peygamberlere kitaplar indirildiğine, bu kitapların içeriklerinin tamamıyle doğru ve gerçek olduğuna inanmak demektir.
tabi islamda diğer dinlerin ve kutsal kitapların tahrif edildiğine inanıldığından tevrat, zebur ve incil'in allah tarafındAn indirildiğine inanırız fakat içeriğinde yazanlara iman etmeyiz. sadece kur'an-ı kerim'in her ayetine de iman etmek zorundayız. ondaki bir ayeti inkar eden de iman etmiş sayılmaz.
islam'da incil: incil'in Allah tarafından isa'ya indirildiği inanılır. Değiştirildiğine ve Kur'an'dan sonra hükmünün kalktığına inanılır.