bugün
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı35
- anın görüntüsü25
- dokunmaya kıyamadan sevmek14
- mert hakan yandaş13
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası9
- alex de souza12
- karıya kıza doymuş erkek25
- arda güler13
- manitayla yapılacaklar12
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı10
- bik bik'in cinsiyeti14
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor11
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz12
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur9
- bir gün önce tanışılan kızın yazlığa davet etmesi16
- gulmekicinyaratilmis8
- travestilerin genelde kürt olması14
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz19
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- sık sık aldığınız iltifatlar15
- çok üzgünüm sözlük8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz11
- icardi190510
- erkolar kapatılsın11
- aşık olmadan sevişmek9
- mühendis erkeklerin genel özellikleri16
- nervio8
- türklerin çok kolay devlet kurması9
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur31
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi14
- insan olmaya ceyrek kala13
- etine dolgun kız8
- fatih terim9
- taktik verin15
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz22
- gecenin şarkısı10
- icardi1905 adamdır12
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi10
- türklerin ingilizce konuşamama nedenleri9
- her türk vatandaşına türkiye gezisi12
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması14
- sizi cuma saflarında göremedim sözlük10
- risale i nur21
- en çok yaşamak istenilen şehir10
- selahattin demirtaş11
- allaha küfür etmek10
- türklerden adam çıkmaması12
- bir müslüman olarak filistin benim meselem değil16
- ruh varsa neden görünmüyor13
müziğimizde bir makamdır , tanpınar'ın romanlarında sıkça adı geçer. mahur beste ile tanpınar romanlarında karakter tahlili yapılabilecek kadar fazla ve önemli derecede yer alır.
KLASiK TÜRK MUSiKiSiNDE YEGAH PERDESiNDE KARAR KILAN BiR MAKAM.
FERAHFEZA MAKAMI
Ferahfeza Makamı, Acemaşiran perdesindeki Çargah Makamı dizisi ve Yegah perdesindeki Buselik Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir.
a. Durak: Yegah perdesidir
b. Seyir: inicidir
c. Güçlü: Dügah perdesidir (ikinci derecede Acem)
d. Yeden: Kaba Nim Hicaz perdesidir
e. Donanım: Si küçük mücennep bemol
Dizinin Seyri: Ferahfeza Makamı seyrine genellikle Acem perdesi civarından başlanır. Çargah perdesine kadar inilerek Çargah'lı ve Dügah perdesinde Kürdi'li kalışlar yapılır.
Genişleme sesleri fazlaca kullanılmaz. Bitiş sesleri ise Buselik dizisi ile olur. Yegah perdesindeki Buselik dizisinin sesleri kullanılarak yedeni olan Kaba Nim Hicaz perdesi de gösterilerek Yegah perdesinde karar verilir.
Bu Makamdaki Bazı Şarkılar:
* Bülbül-i hoş neva, lütfunu tut reva (Dede Efendi)
* Dinlendi başım dün gece bir parça dizinde http://www.youtube.com/watch?v=JlToWzH97G8 (Lemi Atlı)
* El benim'çün seni sarmış biliyor (Dede Efendi)
* Seyretmek için seyrini ey ruh-i revanım (izak Varon)
FERAHFEZA MAKAMI
Ferahfeza Makamı, Acemaşiran perdesindeki Çargah Makamı dizisi ve Yegah perdesindeki Buselik Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir.
a. Durak: Yegah perdesidir
b. Seyir: inicidir
c. Güçlü: Dügah perdesidir (ikinci derecede Acem)
d. Yeden: Kaba Nim Hicaz perdesidir
e. Donanım: Si küçük mücennep bemol
Dizinin Seyri: Ferahfeza Makamı seyrine genellikle Acem perdesi civarından başlanır. Çargah perdesine kadar inilerek Çargah'lı ve Dügah perdesinde Kürdi'li kalışlar yapılır.
Genişleme sesleri fazlaca kullanılmaz. Bitiş sesleri ise Buselik dizisi ile olur. Yegah perdesindeki Buselik dizisinin sesleri kullanılarak yedeni olan Kaba Nim Hicaz perdesi de gösterilerek Yegah perdesinde karar verilir.
Bu Makamdaki Bazı Şarkılar:
* Bülbül-i hoş neva, lütfunu tut reva (Dede Efendi)
* Dinlendi başım dün gece bir parça dizinde http://www.youtube.com/watch?v=JlToWzH97G8 (Lemi Atlı)
* El benim'çün seni sarmış biliyor (Dede Efendi)
* Seyretmek için seyrini ey ruh-i revanım (izak Varon)
ferah artırıcı.
geniş geniş.
ayin... 4.selam.. nasıl bir eser bu böyle.. allah'ım... nasıl güzel.. bu gece yine ben bülbülleri hamûş edecek gibiyim. dedirten.
incesaz ile ete kemiğe bürünen makam.
hüzünlü bir sokak gibi, evrensel gülüşleri barındıran.
pencereden dışarıyı izleyen yaşlı bir teyzenin, yerde bulduğu açılmamış çikolataya bakan çocuğun, hatırlayamadığı şarkının sözüne duvarda rastyalayan gencin, beğendiği delikanlının mektubunu okuyan kızın gülüşleri...
hüzünlü bir sokak gibi, evrensel gülüşleri barındıran.
pencereden dışarıyı izleyen yaşlı bir teyzenin, yerde bulduğu açılmamış çikolataya bakan çocuğun, hatırlayamadığı şarkının sözüne duvarda rastyalayan gencin, beğendiği delikanlının mektubunu okuyan kızın gülüşleri...
18. yüzyılda ortaya çıkmış, dede efendi tarafından geliştirilmiş ve gerçekten insana ferahlık duygusu veren bir makam.
buna en iyi örnek teşkil edebilecek, dede efendi tarafından bestelenen ferahfeza mevlevi ayini de mutlaka dinlenmesi gereken bir başyapıttır. makamı, acemaşiran ve sultan-i yegah tan mürekkeptir
ferah feza nın kelime manası: "ferahlık artıran" dır. farsça bir kelimedir.(gerçekten de ferahlatır, eski zamanlara götürür insanı)
buna en iyi örnek teşkil edebilecek, dede efendi tarafından bestelenen ferahfeza mevlevi ayini de mutlaka dinlenmesi gereken bir başyapıttır. makamı, acemaşiran ve sultan-i yegah tan mürekkeptir
ferah feza nın kelime manası: "ferahlık artıran" dır. farsça bir kelimedir.(gerçekten de ferahlatır, eski zamanlara götürür insanı)
osmanlı döneminde kullanılan bir kadın ismi. artık pek rastlanmıyor.
güncel Önemli Başlıklar