bugün
- gideon reid morgan jj31
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı9
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak11
- sokak köpekleri11
- magnum un 2 tl olduğu yıllar10
- erkekleri aşağılayan kadın9
- en sevmediğiniz sözlük yazarları13
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı9
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi14
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir15
- amerikan film klişeleri13
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek10
- magicovento14
- meral akşener13
- kuresele yavsayan gotler tam liste8
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması23
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak13
- anın görüntüsü13
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz8
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
- herkesle iyi geçinmek13
- yazarların bira içme rekorları15
- uzay pornosunun adı ne olmalı17
- cinlerin musallat olma sebepleri21
- hangi yazar hangi burç14
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi8
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi21
- kur koruma ne demek14
- kalp krizi8
- yalnguk oglu10
- 25 yaşındaki kız 38 yaşındaki erkek ilişkisi15
- kız arkadaşı yüzünden kendini asan genç8
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması10
- özgür özel8
- istanbul10
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu12
- su faturasının elektrik faturasını sollaması9
- sözlükten hatun kaldırmak19
- ali koç da bizim aziz yıldırım da bizim22
- gavsın 4 büyük meleğin özelliklerini taşıması13
- irem derici'nin erkek sevdası17
- akraba evliliği bir özgürlüktür19
- savaştaki ülkelerden daha fazla enflasyon olması16
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak16
- hiç yaşamadığın şeyi hatırlamak11
- ali koç12
osmanlı döneminde kullanılan bir kadın ismi. artık pek rastlanmıyor.
18. yüzyılda ortaya çıkmış, dede efendi tarafından geliştirilmiş ve gerçekten insana ferahlık duygusu veren bir makam.
buna en iyi örnek teşkil edebilecek, dede efendi tarafından bestelenen ferahfeza mevlevi ayini de mutlaka dinlenmesi gereken bir başyapıttır. makamı, acemaşiran ve sultan-i yegah tan mürekkeptir
ferah feza nın kelime manası: "ferahlık artıran" dır. farsça bir kelimedir.(gerçekten de ferahlatır, eski zamanlara götürür insanı)
buna en iyi örnek teşkil edebilecek, dede efendi tarafından bestelenen ferahfeza mevlevi ayini de mutlaka dinlenmesi gereken bir başyapıttır. makamı, acemaşiran ve sultan-i yegah tan mürekkeptir
ferah feza nın kelime manası: "ferahlık artıran" dır. farsça bir kelimedir.(gerçekten de ferahlatır, eski zamanlara götürür insanı)
incesaz ile ete kemiğe bürünen makam.
hüzünlü bir sokak gibi, evrensel gülüşleri barındıran.
pencereden dışarıyı izleyen yaşlı bir teyzenin, yerde bulduğu açılmamış çikolataya bakan çocuğun, hatırlayamadığı şarkının sözüne duvarda rastyalayan gencin, beğendiği delikanlının mektubunu okuyan kızın gülüşleri...
hüzünlü bir sokak gibi, evrensel gülüşleri barındıran.
pencereden dışarıyı izleyen yaşlı bir teyzenin, yerde bulduğu açılmamış çikolataya bakan çocuğun, hatırlayamadığı şarkının sözüne duvarda rastyalayan gencin, beğendiği delikanlının mektubunu okuyan kızın gülüşleri...
ayin... 4.selam.. nasıl bir eser bu böyle.. allah'ım... nasıl güzel.. bu gece yine ben bülbülleri hamûş edecek gibiyim. dedirten.
geniş geniş.
ferah artırıcı.
KLASiK TÜRK MUSiKiSiNDE YEGAH PERDESiNDE KARAR KILAN BiR MAKAM.
FERAHFEZA MAKAMI
Ferahfeza Makamı, Acemaşiran perdesindeki Çargah Makamı dizisi ve Yegah perdesindeki Buselik Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir.
a. Durak: Yegah perdesidir
b. Seyir: inicidir
c. Güçlü: Dügah perdesidir (ikinci derecede Acem)
d. Yeden: Kaba Nim Hicaz perdesidir
e. Donanım: Si küçük mücennep bemol
Dizinin Seyri: Ferahfeza Makamı seyrine genellikle Acem perdesi civarından başlanır. Çargah perdesine kadar inilerek Çargah'lı ve Dügah perdesinde Kürdi'li kalışlar yapılır.
Genişleme sesleri fazlaca kullanılmaz. Bitiş sesleri ise Buselik dizisi ile olur. Yegah perdesindeki Buselik dizisinin sesleri kullanılarak yedeni olan Kaba Nim Hicaz perdesi de gösterilerek Yegah perdesinde karar verilir.
Bu Makamdaki Bazı Şarkılar:
* Bülbül-i hoş neva, lütfunu tut reva (Dede Efendi)
* Dinlendi başım dün gece bir parça dizinde http://www.youtube.com/watch?v=JlToWzH97G8 (Lemi Atlı)
* El benim'çün seni sarmış biliyor (Dede Efendi)
* Seyretmek için seyrini ey ruh-i revanım (izak Varon)
FERAHFEZA MAKAMI
Ferahfeza Makamı, Acemaşiran perdesindeki Çargah Makamı dizisi ve Yegah perdesindeki Buselik Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir.
a. Durak: Yegah perdesidir
b. Seyir: inicidir
c. Güçlü: Dügah perdesidir (ikinci derecede Acem)
d. Yeden: Kaba Nim Hicaz perdesidir
e. Donanım: Si küçük mücennep bemol
Dizinin Seyri: Ferahfeza Makamı seyrine genellikle Acem perdesi civarından başlanır. Çargah perdesine kadar inilerek Çargah'lı ve Dügah perdesinde Kürdi'li kalışlar yapılır.
Genişleme sesleri fazlaca kullanılmaz. Bitiş sesleri ise Buselik dizisi ile olur. Yegah perdesindeki Buselik dizisinin sesleri kullanılarak yedeni olan Kaba Nim Hicaz perdesi de gösterilerek Yegah perdesinde karar verilir.
Bu Makamdaki Bazı Şarkılar:
* Bülbül-i hoş neva, lütfunu tut reva (Dede Efendi)
* Dinlendi başım dün gece bir parça dizinde http://www.youtube.com/watch?v=JlToWzH97G8 (Lemi Atlı)
* El benim'çün seni sarmış biliyor (Dede Efendi)
* Seyretmek için seyrini ey ruh-i revanım (izak Varon)
müziğimizde bir makamdır , tanpınar'ın romanlarında sıkça adı geçer. mahur beste ile tanpınar romanlarında karakter tahlili yapılabilecek kadar fazla ve önemli derecede yer alır.
güncel Önemli Başlıklar