bugün

uzakdoğuda bin kapısı olan efsanevi kent.
cabülka
tasavvufta kişinin nefsini terbiye etme noktasında attığı ilk adım, ulaştığı ilk mertebe anlamında kullanılır.
yaşar bedri özdemirin anka yayınlarından çıkmış romanı. 2000 yılında tuzla belediyesinden roman ödülü kazanmıştır.

yaşar bedri cabülka...
bir meselci yaşar bedri: âh minyatürlerinde şiirlerle kurduğu meselleri bu kez yolcu ile derviş meselinde, düzyazıda inşa ediyor. mevlânanın mesnevîsinden bir çağrışımla belki, halil cibranın 'ermişine uzanan bir düzyazı geleneğine eklemlenen bir metin yolcu ile derviş meseli
iddialı bir öne sürüş olabilir ama, batı dışı bir modern roman ancak bu yoldan kurulabilir gibi geliyor bana.
gerçekten doğuya özgü bir modern kurmaca düzyazı, nasıl inşa edilebilir sorusunun yanıtı belki de yaşar bedrinin yolcu ile derviş meselinde aranmalıdır; -kendi deyişiyle, bu poetik romanda!...
hilmi yavuz

önsöz yerine...yolcu ile gölge meseli sözün ve fırçanın ihanetine uğramış sanatçının motosikletiyle sürdürdüğü iç yolculuğu konu ediyor.
bilinç, hem özne hem de nesne olma keyfiyetine dönüşürken, dönüştüren bir idrak talanıdır aynı zamanda.
yolcu, bütün zorbalıklarına rağmen modern dünyada yaşamak, arkasını gösteren aynalarla yüzleşmek zorundaydı.
bu mesel, aklın da bilimsel teknoloji kadar bilinci kirletmesine tanık olanların yolculuk hikâyesidir. dışa dönük sürdürülen bu iç yolculukta kuralsızlığın, âsi, muhalif ve azınlıkta olmanın ayrıcalığı imâ ediliyor.
meselde adı geçen kişiler, mekânlar, metaller ve olaylar kurgularla beslenirken hayatı da taklit etmeye çalıştı. cabülkayı yurt edinebilmesi için gerekliydi bu örtüşme.
puslu bir ayna götürdü beni oralara!..

http://www.yasarbedri.com/roman.html