bugün

Engellenme sebebi olarak siyasi simge diye ucuz bir bahaneye sığınılan ancak inancın bir gereği olarak insanların takmakta serbest olması gereken örtü.Takmak siyasi bir simge kabul edilirse takmamak da siyasi bir simge olur ki bu iki seçenek de saçmadır.
baş örtüsü, müslüman hanımlarınbaşlarını örtmekte kullandıkları araç.Kesinlikle türban değil.o yüzden siyasi bir araç değil...Ayrıca katolikler de kullanır.
Kadınların saçlarını örtmek için kullandıkları örtü,eşarp.
Başörtüsü

Ne demekmiş
Yasak!
işiniz mi kalmadı
Yapacak?

Ne diye karışırsınız
Saçımıza-başımıza,
Bizi oyuncağınız mı sandınız
Bakıp yaşımıza?

Sebebini anlatamayacağınız
Çocukça bir devrin hevesinden
Karşınızdaki en güzel portreleri
Mahrum ettiniz çerçevesinden!

Kim demiş, ki:
Başörtüsüydü o!
Başımızın -renk renk-
Süsüydü o!

Altında saçlarımız,
Arkadan, ne hoş sarkardı;
Kimimizde -örgü örgü- sarmaşıklaşır...
Kimimizde, su olup akardı!

*
* *

Şu, bu nâmına Yasak! demiş
Bulundunuz, tezelden;
Ne olurdu, anlasaydınız biraz da,
Güzellikten, güzelden!

*
* *
Siz, bizden değilsiniz,
Tanımıyoruz hiç birinizi,
Çekin başımızdan
Ellerinizi!

Bir gericilik tutturmuşsunuz;
Gericilik değil, Türk'ün köy modasıdır bu...
Üstelik, ninemizin başımızda
Taşıdığımız hatırasıdır bu!

Dediniz: Çıkacak başınızdan
Başörtünüz!
Alın -öyleyse- onunla
Yüzünüzü örtünüz!

+Arif Nihat Asya
türban olmayan örtüdür. zira başörtüsü ezelden beri vardır ve sıkmabaş tabir edilen şekilde takılmaz yani başörtüsü takanlar tek bir saç teli görünmeyecek şekilde başlarını sıkmak suretiyle kapatmazlar. ancak son 30 yılın buluşu olan ondan önce kimsenin kullanmadığı türban ise malumunuz garip birşeydir.

(bkz: dinin yozlaşması)
ne basini kapat altini goster, ne altini kapat ustunu goster.
hepsini kapat imanini goster.
-takanların; "geri kafalı, siyasi simge taşıyan, din propogandacısı, örümcek beyinli, yobaz düşünceli, dar görüşlü, cahil, ezik" ilan edildiği, sorgulanmaz bir dinin (islam), sorgulanmaz bir kitabın( kuran-ı kerim) kadınlara emridir.
-takan takar, takmayan takmaz. tamamen kişisel özgür irade meselesidir.
-takmayan kişiler "namussuz", takan kişiler "namuslu" olarak kategorilere ayrılamaz.
"Bacımın Örtüsü Batmışsa zalimin gözüne acırım tükürüğe billahi tükürsem yüzüne"
(bkz: Mehmet Akif Ersoy)
"Ya sadistlik duygularım kabarıyo yaa şu türbanlıları görünceee..!!" Yer Anıtkabir. Allahın bir kadını allahın başka bir kadınına bu sözleri sarf etti.Garip.
bas ortusu takmayan kafir olmaz. asil kafir bas ortusu takmanin farz oldugunu kabul etmeyen olur. allah'in(c.c) emrettigi bir seyin aksini soylemek sirke gireceginden, bas ortusu takmanin mantiksiz oldunu soyleyen veya takmanin zorunlulugunu kabul etmeyen insan kafir olur. eger takmiyorsan "allah'im emrettigini biliyorum, farz oldugunu biliyor ve buna inaniyorum ama bazi sartlarin ve nefsimin galebe calmasi sebebiyle takamiyorum, affet yarabbi..." demen gerekir. "hangi cagda yasiyoruz?","bas ortusu takmak farz degildir.", "boyle mantiksiz sey mi olur?" vb. soylemlere girenleri allah affetsin ve bir an once bu tutumlarini degistirsin.
kendini ilerici gören bazı batıcıların, takanları gerici, yobaz, irticacı, örümcek kafalı, çağdışı ilan ettikleri iffeti temsil eden, kur'an da da farz kılınan örtü.

kimin takıp kimin takmadığına karışmak doğru değildir. ne takan 'takma' ne de takmayan 'tak' diye zorlanabilir. ancak tebliğ vazifesine uygun olarak uyarılabilir.

kur'an'da öyle bir şey yok diyenler için;

nur suresi'nin 1. ayetinde 'bu surede geçenleri size farz kıldık' buyrulmakta ve aynı surenin 31. ayetinde bayanların başörtülerini omuzlarına kadar indirmeleri emredilmektedir.

atatürk zırhının arkasına saklanıp, atatürk'ün amacının örtünmeyi kaldırmak* olduğunu iddia edenler için;

''dinimizin tazsiye ettiği tesettür (örtünme) hem hayata hem fazilete uygundur. tarz-ı telebbüsümüzü (kıyafet şeklimizi) ifrata vardıranlar, kıyafetlerinde aynen avrupa kadınını taklit edenler düşünmelidir ki, her milletin kendine mahsus ananesi, kendine mahsus adeti, kendine göre milli hususiyetleri vardır. hiçbir millet aynen diğer milletin mukallidi olmamalıdır.''

(atatürk'ün söylev ve demeçleri 2. cilt sayfa 149)
süleyman ateş'in olaya bakış açısı aşağıda ki gibidir. götümüzden element uydurmayalım. politikaya alet ediliyor diyip politik yaklaşımlarla başka insanların söylediklerini çarpıtmayalım. başkalarından alıntı yapılacaksa buraya tam metinler yazılmalıdır. zekeriya bey ve yaşar nuri bey itibar edeceğim insanlar değildir fakat diyanet işleri başkanlığı yapmış süleyman ateş in sözlerini çarpıtmayınız.

kutsal kitapta yer almayan denmiş buyrun süleyman ateşin yorumu ;

Bu iki ayette kadının, başını örtmesi emredilmektedir. Ama Müslümanlığın ön koşulu
değildir. Müslümanlığın ön koşulu tevhiddir....

"Kuran'da baş örtüsü diye bir şey yoktur. Baş örtüsü erkeklerin baskısı sonucu kadınlara dayatılmaktadır. Böyle bir din hükmü olamaz" gibi laflar eden açıkça Kuran'ın buyruğunu reddetmiş ve büyük günaha girmiş olur.

http://www7.vatanim.com.t...p;Categoryid=4&wid=31
http://www7.vatanim.com.t...p;Categoryid=4&wid=31

ve son olarak yaradana şükürler olsun bilim var teknoloji var kimin ne yalan söylediği ortaya anında çıkabiliyor...
T.C.
BAŞBAKANLIK DiYANET iŞLERi BAŞKANLIĞI
DiN iŞLERi YÜKSEK KURULU BAŞKANLIĞI

Sayı: B.02.1.DiB.0.10/212/
Konu: Tesettür Karar No: 6
Karar Tarihi: 3.2.1993
Din işleri Yüksek Kurulu Kararı

"1. Gerek erkeklerin ve gerekse kadınların gözlerini haramdan korumaları,

2. Kadınların, vücudun el, yüz ve ayakları dışında kalan kısımlarını, aralarında dinen evlilik câiz olan erkekler yanında, vücut hatlarını ve rengini göstermeyecek nitelikte bir elbise (örtü) ile örtmeleri.
3. basortulerini saclarini baslarini boyun ve gerdanlarini iyice ortecek sekilde yakalarinin uzerine salmalari dinimizin kitap sunnet ve islâm âlimlerinin ittifaki ile sâbit olan kesin emridir muslumanlarin bu emirlere uymalari dini bir vecibedir "
yukarıdaki satırlar diyanet'in görüşü.

laiklik:" Devlet ile din işlerinin ayrılığı, devletin, din ve vicdan ozgurlugunun gerceklesmesi bakimindan yansiz olmasi" bu da tdk'nın laiklik tanımı.
bizi yaratan'in emridir. bas örtüsünün hakkini veren insan sayisi oldukca azdir. süstür modadir diye baş örtüsü kullanan kızlarımız da malesef fazlasıyla mevcuttur. sadece baş örtüsü takmakta yeterli değildir. onu kafana takıyorsan yapmaman gereken şeyler var. mesela sevgilinle kol kola yürüyemezsin. zaten bas örtüsünü hakkiyla takan insanin sevgilisi de olmaz. bir de bazi cahiller tesettürlü birini yanlış bir şey yaparken gördüğünde, bir genelleme yaparak bunu tüm tesettürlülerin de yaptığını düşünüyor. ' ya zaten bunlarin hepsi ayni.' boyle düşünenler de daha sinir bozucu tabi ki.
(bkz: bas ortusu yahudi gelenegidir)