bugün

Saçma bir tenkit. Ayrıca kaç bin yıldır rasyonel bir zeminde tartışılan kötülük problemi neden bebek tecavüzü gibi sinir uçlarına dokunan kışkırtıcı bir örnek üzerinden duygusal zemine çekilmeye çalışılıyor? dünyada başka kötülük mü kalmadı? Sınavda kötü alınca babasına yalan söyleyen öğrenciden, yoldan geçen kediye tekme atan serseriden, müşterisini kazıklayan esnaftan da mı allah sorumlu? insanların kendi özgür iradesiyle işlediği, allah'ın yaptırtmadığı -dahası razı olmadığı- suçların faturası neden allah'a kesilmeye çalışılıyor?

Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...

Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.

Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.

Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir. 
Şeriat destekçilerinin atıp tutmaması gerekir. Çocuk tecavüzleri nesin vakfında olmadı ensar'da oldu. Ayrıca şeriatın hüküm sürdüğü arabistanda 6 yaşındaki çocukların evlenmesini destekleyen imamları da biliyoruz. Kimse kimseyi aptal yerine koymasın, kafayı düzeltmek lazım kafayı.
(bkz: 1400 yıldır allahtan haber alınamaması)
Allah akıl fikir vermiş sen bunu kullan demiş, iki yol göstermiş,
Birisi, çok güzel görünen, fakat sonu kötü biten yol.
Öbürü ise dikenli görünen fakat sonu iyi biten ve güzel ikramlarla karşılanacağımız cennet yoludur.
Sen sonunu bile bile sadece nefsine uyarak sonu kötü olanı seçiyorsan bu allahın ayıbı değil,
Insanlığın ayıbıdır..!!!
Üstelik bizide insanlığımızdan utandıran ayıp.
küçücük bir bebegin aklının henüz ermemesi ve neden imtihana tabi tutulmasina bir türlü anlam bulamıyor, veremiyorum.
1- tanrının izin pisliklerinizi engellemeye çalıştığı yok
2- yaparsan günahın var çekersin diyor
3- bunu yapanları yakacak olan benim.
4- varlık sorgulamak için başka yapıya efendim.
5- insanlık değerlerini yitirmiş kişiler olarak susun artık!
ibrahim, oğlu ismail'in boynunu keserken gökten koç gönderen, en sevdiği kulu muhammed'in dişi kırılınca saniyesi saniyesine cebrail'i yanına gönderen allah, küçücük el kadar bebekler, çocuklar tecavüze uğrayıp öldürülürken nerelerdeydi çok merak ediyorum. Sayfalarca entry girmeden sadece şunun cevabını verin bana diyeceğim de veremeyeceğiniz için demiyorum. Ayrıca tecavüz ve çocuk kelimelerinin yan yana bile gelmesi çok boktan bir şeyken gerçek hayatta böyle iğrenç şeylerin oluyor olması... Ne diyeyim, içim yanıyor ya içim...
işte bunlar hep sınav.
Tanrı açlık ve yoksulluk isteseydi denizde balık, ormanda meyveler armağan etmezdi.
Evet doğru, Allah bahsedilen kötülük dahil her türlü kötülüğe izin veriyor. Çünkü böyle olmasa özgür irade diye birşey söz konusu olamaz ve kişi yaptıklarından sorumlu tutulamazdı.

Şu gerçeği kabul etmek gerekir ki, bu dünyada mutlak adalet ve mutlak iyi yok ve olamayacak. insan için önemli olan bu yolda çaba sarf etmektir. Hak için ne kadar mücadele ederse, inanıyorsa eğer hem bu dünyayı, hem ahireti kazanır.

Suçlulara gelince,

Hud:104 - Biz onu ancak belirli bir zamana kadar erteliyoruz.

Nahl:61 - Eğer Allah, insanları zulümleri yüzünden hemen cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı. Fakat onları belirli bir süreye kadar erteler. Ecelleri geldiği zaman ise ne bir an geri kalabilirler, ne de öne geçebilirler.

ibrahim:42 - Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Allah onları ancak, gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.

Enbiya:47 - Kıyamet günü için adalet terazileri kuracağız. Öyle ki hiçbir kimseye zerre kadar zulmedilmeyecek. (Yapılan iş) bir hardal tanesi ağırlığınca da olsa, onu getirip ortaya koyacağız. Hesap görücü olarak biz yeteriz.

Yunus:54 - (O gün) zulmetmiş olan herkes, eğer yeryüzündeki her şeye sahip olsa, kendini kurtarmak için onu fidye verir. Azabı gördüklerinde, için için derin bir pişmanlık duyarlar. Onlara zulmedilmeksizin aralarında adaletle hükmedilir.

Eğer ısrarla "suçlu cezasını çekse ne olur, olan oldu" diyorsanız bu imanın zayıflığına dalalettir diye düşünüyorum. Dünyevi ve materyalist bir bakış açısı ve çıkış noktası saçma olduğundan, mantıklı ve tatmin eden bir sonuç bulunamaz. Başta da dediğim gibi bu dünyada mutlak iyilik, mutluluk aramak saçma. Bulan varsa beri gelsin...
hayrı da şerri de yaratan allah'tır.
hayrın işlenmesinde rızası vardır
şerrin işlenmesinde rızası yoktur
kul kendi iradesiyle ya hayra ya şerre murad eder
allah o muradı yaratır
buna kesb denir.
kul işlediği hayır ve şerlerden ya mükafat ya ceza görür.
ama öncesinde kitaplar ve peygamberler aracılığıyla ikaz edilir.
ki ahiret'te duymadım bilmedim demesin diye.
allah bebeklere tecavüzü yasaklamıştır. karşılığında azap edeceğini beyan etmiştir.
kul bu fiili işlemeyi murat ederse o fiili allahın kesb iradesiyle işler
dünya ve ahiret'te cezasını görür.
allah tabiki bebeklere tecavüzü dilerse engeller
o zaman imtihanın bir önemi kalmaz
cennet ve cehennem'in de önemi kalmaz.
herkes onu engelledin beni engellemedin mazeretine sığınır.
adalete ters olur
muhtemelen bu anlattıklarımı çoğu kişi anlamayacak
ama doğrusu budur
biz kuluz
rabb'imize niye bunu böyle yaptın diye soramayız.
ya iman edersiniz
ya inkar edersiniz
karar sizin.
ha bazıları ben sorarım diyebilir
o zaman er ken, mareşalden hesap sorunda görelim.
Bugün müge anlı daki olaydan sonra aklım o kadar karıştı ki. Ne düşüneceğimu ne yapacağımı bilemiyorum. Kalbim ağrıyo, kalbim acıyo.
insanız her şeyi yapma özgürlüğümüz var, kötülükler yapmışsan ALLAH cezalandırır, iyilikler yapmışsan da mükafatlandırır. Bugün insanlıktan yoksun varlıklar bebeklere tecavüz ediyorsa ALLAH onların cezasını kat kat verecektir, bizim inanış şeklimiz sana yanlış geliyo olabilir ama eleştireceksen bizi eleştir yaradanımızı (ki senide o yarattı) eleştirmek bizim gibi küçük varlıklara düşmez.
allah ın imtihanı bir çocuğun tecavüzü üzerinden sağlaması da düşündürücü. ayrıca arap tanrısı allah ın dünyaya müdahale ettiği zamanlar var o da ayrı bir saçmalık.

mesela çocuklara tecavüz edilmese dünyada kötüyü bilemezdi o yüzden bir anlamı olmazdı diyorlar.
şimdi kötüyü biliyoruz dünyanın ne anlamı var?
özgür irade vermiş allah kullarına, ister bebeğe tecavüz et, ister şirk koş, ister allahı reddet, ister başka otlar ye. sana hiçbir müdahalesi yoktur. sana kitap ulaşmış tebliğ edilmiş mi evet. bundan sonrası senin özgür iradendir. yani uzun lafın kısası özgürsün adamım.

Zaten insanı hayvandan ayıran özgür irade ve Nefis'tir, ha yok illa ben hayvanım diyorsan amenna. ama ricam biraz ötede havla.