bugün
- bir erkeği cezbeden şeyler10
- 1 85 boyunda zeki esprili yakışıklı kültürlü erkek22
- düşün ki o bunu okuyor14
- anın görüntüsü15
- ali koç'un jose mourinho ile anlaşması21
- rusyaya gidince kızlar etrafımda pervane olacak17
- ameliyat ettikleri hastann karnında mala unuttular8
- hayatınız boyunca sizi en derinden yaralayan olay19
- görüldü bile atmayan insan tipi22
- galatasaray17
- fenerbahçe8
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks14
- yazarların evlenmek istedikleri dizi karakterleri12
- yanındakiyle yaşar aklındakiyle ölürsün8
- iğrenç bir his tarif et17
- allah yerine hızır'dan yardım istemek14
- eloande'ye zengin koca bulmak8
- aşık olmak12
- mimarlığı bırakmak13
- flörtü eleme sebepleri12
- erkeklerin iğrenç özellikleri21
- öğretmen maaşları17
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj19
- keki kabarmayan sözlük kızı30
- hayvancılık destekleneceğine neden ithalat10
- sözlükteki kızlar mı dışardaki kızlar mı10
- deniz gezmiş25
- fenerbahçe neden şampiyon olamıyor17
- eloande14
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek18
- fener olmasa galatasaraylılar kimle dalga geçecek9
- 6 mayıs 2024 konyaspor fenerbahçe maçı30
- bik bik'in 18 saat 30 dakikadır sözlüğe girmemesi12
- hayatta kalmak için cebinde köpek maması taşı9
- akp'nin galatasaray'ı destekleme nedeni17
- icardi'nin burnuna kafa atacak olmam13
- durduk yere tribe giren erkek17
- allah ile tanrının farkı var mı9
- 5 mayıs 2024 galatasaray sivasspor maçı19
- icardi19058
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek9
- bülent uygun10
- hakim ziyech11
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren kadın9
Saçma bir tenkit. Ayrıca kaç bin yıldır rasyonel bir zeminde tartışılan kötülük problemi neden bebek tecavüzü gibi sinir uçlarına dokunan kışkırtıcı bir örnek üzerinden duygusal zemine çekilmeye çalışılıyor? dünyada başka kötülük mü kalmadı? Sınavda kötü alınca babasına yalan söyleyen öğrenciden, yoldan geçen kediye tekme atan serseriden, müşterisini kazıklayan esnaftan da mı allah sorumlu? insanların kendi özgür iradesiyle işlediği, allah'ın yaptırtmadığı -dahası razı olmadığı- suçların faturası neden allah'a kesilmeye çalışılıyor?
Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...
Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.
Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.
Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir.
Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...
Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.
Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.
Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar