bugün
- ev kirası maaştan fazla olan ülke insanları14
- suriyenin türkiyeden ithalata yüzde 500 vergi8
- starbucks ta bedava oturmanın sona ermesi8
- chp belediyeleri olmasa bu halk ne yiyecek23
- erkeklerdeki körpe kız merakı8
- müsavat dervişoğlu14
- ankarada gezilecek yerler11
- halkın rahat bir nefes alması8
- sahi bir 2023 hedefi vardı ne oldu ona37
- 15 01 2025 istanbul da toplu ulaşıma 35 zam geldi13
- günün sözü8
- imamoğlu ve özel'in mücadele edeceği tarih10
- mel mel bakan gibson vs masklavi18
- 24 saatte 11 kişinin sahte içkiden dolayı ölmesi9
- müşterilerini ilaçla bayıltıp taciz eden taksici14
- ben hep 50 liralık alıyorum14
- istanbulda sahte içki ölümleri11
- 2025 aile yılı12
- sözlüğün çok sakin olması13
- emekli aylıklarını nasıl öderiz telaşı içindeyiz43
- fakirlere mana bulmak10
- inekler neden kalp krizi geçirmez8
- menzil cemaatinde gerginliğin giderek artması16
- akp'lilerin zamlara itiraz etme eşiği35
- imamoğlu nu yolsuzluktan tutuklamak14
- sözlüğe güzel bir kız bırak25
- matlab8
- yağmur8
- pipisi kalkmayan erkekle evlenir misiniz12
- akşam yemeği hazır9
- 32 yaşındayım her gün süt içsem boyum uzar mı8
- yılmaz özdil14
- aşk ne kadar sürer sorunsalı12
- kırmızı kart diye bağırmak11
- şuan dinlediğin şarkı8
- el değiştiren belediyelerde hizmetin aksaması8
- dün fetöyü savunanların bugün apoyu savunması46
- evlenmek istemeyen erkek17
- istanbul trafik yoğunluğunda dünya birincisi8
- 15 bin tl alıyorum geçinemiyorum ama oyun rte ye13
- kuş başı şişteki kuyruk yağı11
- soğuk kış günlerinde iç ısıtan şeyler16
- beşiktaş ta hırsız yakalandı11
- 14 yaşındayım hepinizden üstünüm8
- 13 ocak 2025 cumhurbaşkanımızın müjdesi46
- zayıflamakicinyaratil mis10
- 13 ocak 2025 konyaspor fenerbahçe maçı39
- hull city17
- pandela9
- beklenen büyük istanbul depremi13
entry'ler (39)
(bkz: işgale gelen orduya ama ben vicdani redciyim demek)
sacmalıktır.
sacmalıktır.
iskender pala bu sözün hikayesini şöyle anlatıyor:
halk arasında "imam osurursa cemaat sıçarr" diye bir söz vardır. göz önünde bulunan ve örnek alınan insanların, toplumun hoşuna gitmeyecek veya onları ifsad edecek davranışlardan uzak bulunmaları gerektiğini anlatan bu söz, aslında ünlü ebced ve tarih düşürme ustası sürurî'nin bir dizesinden galattır. hikâye şöyle:
vaktiyle dini hassasiyeti olan bir köyün genç ama şişman imamı, bir öğle namazının farzını kıldırırken secdede kendine hakim olamayıp yüksek perdeden yellenmiş. o anda cemaatin tepkisini düşünüp selam vererek namaz bozmamış ve henüz cemaat secdede iken usulca aradan süzülüp evine varmış.
- hanım, demiş, pahada ağır yükte hafif ne varsa al, kaçıyoruz; gerisini yolda anlatırım.
gidiş o gidiş; yıllarca imam geri dönüp bakmamış. ama ne var ki hanımın yıldan yıla durumu artmış. çoluk cocukla birlikte kadının takazası da büyümüş:
- bey, bizim o köyde tavuğumuz, koyunumuz var idi. evimiz kim bilir ne oldu? çeyizimi senin yüzünden kaybettik, eşyalarımızı heder ettin…
imam efendinin canına tak edince bir gün,
- peki demiş, hatun, gidip şu köyü bir yoklayayım.
merkep sırtında iki günlük yoldan sonra içi titreyerek köyün yamacına varmış. hep "ya hâlâ beni tanıyan ve o günü hatırlayan var ise!?.." diye düşünüyormuş. köyü yoluna saptığında 10-12 yaşlarında bir çocuğun kuzu otlattığını görmüş. biraz istihbarat toplamak için yanına yaklaşıp selam verdikten sonra sormuş:
- sen bu köyden misin evlat?
- evet amca!
- falanca ne yapıyor?
- o mu, sizlere ömür amca, geçen yıl kaybettik?
- öyle miii? vah vah, allah rahmet eylesin (içinden de "oh oh!" diyormuş.)
- ya falanca?
- üzerinize afiyet o kötürüm oldu, evden çıkamıyor.
- tüh tüh tüh! allah şifa versin! (yine (içinden "oh oh" çekmiş.)
- feşmekanca adam iyi mi peki?
- sorma amca, onun da gözlerine kara su indi, kimseyi göremiyor?!
- eyvah, eyvah, eyvah!.. ne hoş insandı!
imam böyle böyle "vah vah, tüh tüh, oh oh!" diyerek bütün cemaati saymış. hepsi ya yatalak, ya göçgün, ya ama; içi rahatlamış ve "artık huzur-ı kalb ile köye gidip mallarımı isteyebilirim!" diye düşünerek çocuğa veda ederken gönlünü almak için başını okşamış ve sormuş:
- aferin sana delikanlı, kaç yaşındasın sen bakayım!?
- valla amca yaşımı bilmiyorum ama imamın os..duğu sene doğmuşum!
***
ünlü şair sürurî böyle bir vak'ayı işitir de buna tarih düşürmez mi?! hemen yapıştırmış:
kubbeyi gümletir zarta-i şişman imam
k'eylememiş secdede makadına ihtimâm
güldü müezzin dedi sürûri târihin
sı.dı cemâat yine çünki oss.du imam
bu son dizenin ebced rakamıyla karşılığı 1188 hicri tarihini veriyor. milad'i karşılığı 1777. yani sürurî'nin yaşadığı döneme (1752-1814) uyuyor. belli ki bu kıt'a halkın diline perseng olunca birileri son dizeyi deyim haline dönüştürüvermiştir
halk arasında "imam osurursa cemaat sıçarr" diye bir söz vardır. göz önünde bulunan ve örnek alınan insanların, toplumun hoşuna gitmeyecek veya onları ifsad edecek davranışlardan uzak bulunmaları gerektiğini anlatan bu söz, aslında ünlü ebced ve tarih düşürme ustası sürurî'nin bir dizesinden galattır. hikâye şöyle:
vaktiyle dini hassasiyeti olan bir köyün genç ama şişman imamı, bir öğle namazının farzını kıldırırken secdede kendine hakim olamayıp yüksek perdeden yellenmiş. o anda cemaatin tepkisini düşünüp selam vererek namaz bozmamış ve henüz cemaat secdede iken usulca aradan süzülüp evine varmış.
- hanım, demiş, pahada ağır yükte hafif ne varsa al, kaçıyoruz; gerisini yolda anlatırım.
gidiş o gidiş; yıllarca imam geri dönüp bakmamış. ama ne var ki hanımın yıldan yıla durumu artmış. çoluk cocukla birlikte kadının takazası da büyümüş:
- bey, bizim o köyde tavuğumuz, koyunumuz var idi. evimiz kim bilir ne oldu? çeyizimi senin yüzünden kaybettik, eşyalarımızı heder ettin…
imam efendinin canına tak edince bir gün,
- peki demiş, hatun, gidip şu köyü bir yoklayayım.
merkep sırtında iki günlük yoldan sonra içi titreyerek köyün yamacına varmış. hep "ya hâlâ beni tanıyan ve o günü hatırlayan var ise!?.." diye düşünüyormuş. köyü yoluna saptığında 10-12 yaşlarında bir çocuğun kuzu otlattığını görmüş. biraz istihbarat toplamak için yanına yaklaşıp selam verdikten sonra sormuş:
- sen bu köyden misin evlat?
- evet amca!
- falanca ne yapıyor?
- o mu, sizlere ömür amca, geçen yıl kaybettik?
- öyle miii? vah vah, allah rahmet eylesin (içinden de "oh oh!" diyormuş.)
- ya falanca?
- üzerinize afiyet o kötürüm oldu, evden çıkamıyor.
- tüh tüh tüh! allah şifa versin! (yine (içinden "oh oh" çekmiş.)
- feşmekanca adam iyi mi peki?
- sorma amca, onun da gözlerine kara su indi, kimseyi göremiyor?!
- eyvah, eyvah, eyvah!.. ne hoş insandı!
imam böyle böyle "vah vah, tüh tüh, oh oh!" diyerek bütün cemaati saymış. hepsi ya yatalak, ya göçgün, ya ama; içi rahatlamış ve "artık huzur-ı kalb ile köye gidip mallarımı isteyebilirim!" diye düşünerek çocuğa veda ederken gönlünü almak için başını okşamış ve sormuş:
- aferin sana delikanlı, kaç yaşındasın sen bakayım!?
- valla amca yaşımı bilmiyorum ama imamın os..duğu sene doğmuşum!
***
ünlü şair sürurî böyle bir vak'ayı işitir de buna tarih düşürmez mi?! hemen yapıştırmış:
kubbeyi gümletir zarta-i şişman imam
k'eylememiş secdede makadına ihtimâm
güldü müezzin dedi sürûri târihin
sı.dı cemâat yine çünki oss.du imam
bu son dizenin ebced rakamıyla karşılığı 1188 hicri tarihini veriyor. milad'i karşılığı 1777. yani sürurî'nin yaşadığı döneme (1752-1814) uyuyor. belli ki bu kıt'a halkın diline perseng olunca birileri son dizeyi deyim haline dönüştürüvermiştir
degerli bir yazardır ama burdaki entry'leri itü sözlüge copy paste yapması kendisine yakışmadı.
melitta denen şıllık bir kez daha hatunların efendi adam yerine piç adamı tercihi önermesini gözümüze acımasızca soktu.
bankaya girmişsindir ,inanılmaz bir sıra vardır içten gelen ses sittin sene sıranın sana gelmeyecegini söyler ama muhakkak yapman gereken bir iş vardır, umutsuzca sıramatige dogru ilerlersin o da ne sıramatigin üstünde aldıgın fişten 30 sıra öncesini gösteren fiş sana göz kırpmaktadır.
işte o fişi almak insana tarifi imkansız bir rahatlama verir o sahipsiz fişi cebe atıp sıramatıkten aldıgınız fişide bankaya sizden sonra giren yaşlı amcalardan teyzelerden veya da hosunuza gitmiş güzel bir kıza verip tanımadıgınız birine yardımcı olmanın dayanılmaz hafifligini yaşarsınız.
işte o fişi almak insana tarifi imkansız bir rahatlama verir o sahipsiz fişi cebe atıp sıramatıkten aldıgınız fişide bankaya sizden sonra giren yaşlı amcalardan teyzelerden veya da hosunuza gitmiş güzel bir kıza verip tanımadıgınız birine yardımcı olmanın dayanılmaz hafifligini yaşarsınız.
chp'nin şevki yılmazıdır kendisi.
ergenekon terör örgütünün varlıgına inanmayan bir vatandaşı bile inandırabilecek derecede saçma sözler sarf eden sözde anayasa hukukçusu.
orduyu bugune kadar darbe yapmadıgı için kagıttan kaplana benzetecek kadar gözü dönmüş biri.
mehmet haberal'ı ''bu adam universite rektörü aydın bir insan ne işi olur darbe planlarıyla '' diye savunan insanlar bu adamı nasıl savunacak merak etmekteyim.
şu an için chp'nin önümüzdeki genel seçimleri kazanmasında en büyük engel kendisidir.
chp darbesiz yapamaz sözünün dogrulugunu ispatlayan chp'nin yobaz siyasetçisidir.
süheyl batum son söyledigi sözlerle tayyip erdogan'a çok güzel bir orta açtı tayyip de artık vole mi çakar, gelişine mi vurur bilinmez ama bu orta kesin gol olur
ergenekon terör örgütünün varlıgına inanmayan bir vatandaşı bile inandırabilecek derecede saçma sözler sarf eden sözde anayasa hukukçusu.
orduyu bugune kadar darbe yapmadıgı için kagıttan kaplana benzetecek kadar gözü dönmüş biri.
mehmet haberal'ı ''bu adam universite rektörü aydın bir insan ne işi olur darbe planlarıyla '' diye savunan insanlar bu adamı nasıl savunacak merak etmekteyim.
şu an için chp'nin önümüzdeki genel seçimleri kazanmasında en büyük engel kendisidir.
chp darbesiz yapamaz sözünün dogrulugunu ispatlayan chp'nin yobaz siyasetçisidir.
süheyl batum son söyledigi sözlerle tayyip erdogan'a çok güzel bir orta açtı tayyip de artık vole mi çakar, gelişine mi vurur bilinmez ama bu orta kesin gol olur
sesi insanda sigara içme istegi uyandıran insan.
milattan önce 3.yüzyılda hazar denizi ve ural dagları arasında kalan bölgeyi istila edip eski türk kavimi iskitler'in yerini alan savaşcı halk.köklerinin nerden geldigi tam olarak aydınlanmamakla birlikte irani bir halk oldugu üstünde fikirbirligi vardır.
Sarmatlar, Neron (M.S 54-68) döneminde Cermen kabileleriyle ittifaklar kurarak Roma topraklarına girmişlerdir.zaten bu durum karal arthur filminde anlatılmıstır.
(bkz: sarmatya sovalyeleri)
amazonlar ve iskitler'in karışımı oldugunu idda edenler de vardır.bu idda sarmat kadınlarının savasta bir kişiyi öldürtükten sonra evlenmeye hak kazanmalarına dayandırılmaktadır.amazonların karadenızde yasamış kadın savascılar oldugu bilindigi için bu idda da yabana atılmamalıdır.
Sarmatlar, Neron (M.S 54-68) döneminde Cermen kabileleriyle ittifaklar kurarak Roma topraklarına girmişlerdir.zaten bu durum karal arthur filminde anlatılmıstır.
(bkz: sarmatya sovalyeleri)
amazonlar ve iskitler'in karışımı oldugunu idda edenler de vardır.bu idda sarmat kadınlarının savasta bir kişiyi öldürtükten sonra evlenmeye hak kazanmalarına dayandırılmaktadır.amazonların karadenızde yasamış kadın savascılar oldugu bilindigi için bu idda da yabana atılmamalıdır.
-ya işte sattılar memleketi bisey kalmadı elimizde.
=hadi ekonomiyi gectim şeriatın ayak sesleri de yavas yavaş duyulmaya başlıyo.
-ben aslında bunların namaz kıldıgına da inanmıyom biliyon mu.
=tabi birader kılıyorlarsa bile abdestsiz kılıyorlardır.
- ....
= ....
not:konok-bornova metro yolculugunda duyulmus konuşmalardır.
=hadi ekonomiyi gectim şeriatın ayak sesleri de yavas yavaş duyulmaya başlıyo.
-ben aslında bunların namaz kıldıgına da inanmıyom biliyon mu.
=tabi birader kılıyorlarsa bile abdestsiz kılıyorlardır.
- ....
= ....
not:konok-bornova metro yolculugunda duyulmus konuşmalardır.
tunus devrimi mısırı etkiledi eger mısırda da bir devrim olursa tüm ortadogu rejımlerinin sonu geldi demektir lakin mısırdaki olayların tek dezavantajı protestocu grupların ayrı görüşten insanlarda oluşuyor olması bu durum tek yürek olmalarını engellemektedir ,dileriz ki zulme ve yoksulluga karşı tek yürek olup sömürülmeye dur desinler
(bkz: hotel rwanda)
yahudi soykırımını degil zenci zoykırımını konu alan insanı fazlasıyla aglatan film.
yahudi soykırımını degil zenci zoykırımını konu alan insanı fazlasıyla aglatan film.
korku ve gerilimin yanında baskı ve yokluk ortamında degişen insan davaranışlarını işlemesi çok güzel olan dizi.şu da var ki saf korku bekleyenleri hayal kırıklıgına ugratabilir çünkü dizi daha çok hayatta kalma mücadelesi veren insanların dramını anlatmakta.dramı daha çok islemesi az korkutacagı anlamına da gelmıyo tabıkı korku isteyenleri fazlasıyla doyuracak sahneler de yok degil.
bu lafın zıddını karşı ideolojiden biri yani başörtüsü özgürlügünü savunan akp'li bir yazar şöyle demiş olsaydı acaba nasıl bir tartışma ortamı dogacaktı:
''başörtülü olmayan kızları görünce cok üzülüyorum, keşke başlarını örtselerde daha güzel gözükseler.''
''başörtülü olmayan kızları görünce cok üzülüyorum, keşke başlarını örtselerde daha güzel gözükseler.''
gannicus adındaki zikişgen gladyatörümüz third servile war savaşında spartacus, doctore, crixus gibi ölen köle bir komutandır ancak imdb'de 2 bölüm kalacagı gösteriliyor.ya tarih yalan söylüyor ya imdb.
"ölümden başka hiçbir hastalık yoktur ki, tedavisi kabil olmasın El verir ki ilacı elde edilsin"
"Cenab-ı Hakk, şifasını yaratmadığı hiçbir hastalık indirmemiştir Ey Allah'ın kulları, dertlerinize deva arayınız"
''Hastalık gelmeden sağlığın kıymetini biliniz"
bu başlıgı açanın muhtemelen yukardaki hadislerden haberi yoktur.
"Cenab-ı Hakk, şifasını yaratmadığı hiçbir hastalık indirmemiştir Ey Allah'ın kulları, dertlerinize deva arayınız"
''Hastalık gelmeden sağlığın kıymetini biliniz"
bu başlıgı açanın muhtemelen yukardaki hadislerden haberi yoktur.
gri gandalf'ın ak gandalf olarak geri gelmesi ve ak gandalf'ın soranlara balrog'u nasıl yendigini böyle tatlı tatlı anlatması bi hoş olan filmdir.
hamaldır.olması muhtemel ilişkinin bütün yükünü taşıyabilir.
özellikle türk filmlerinde yapılan kahvaltılara hiçbir zaman anlam veremedim.o hazırlanan kahvaltı sofralarında zeytinin ,peynirin ,reçelin binbir çeşidi, çay yerine taze sıkılmış portakal suyu varken masada illa bir kavga olur kavga olmazssa işine veya okuluna geç kalmış bir aile bireyi illaki bulunur ve bu bireyler bir parça ekmekle masadaki herhangi bir şeyden bir parça alıp bi fırt da çay höpürdetip evden çıkarlar.
hasılı, o güzelim kahvaltılar piç olup çıkarlar bizde oturdugumuz yerden 'lan o kahvaltı bizim evde çıkacak da ben de o kahvaltıyı annem babam bana laf soktu kafam bozuldu derdiyle bırakıp çıkacam pehhhh pehhh' diyip dururuz.
hasılı, o güzelim kahvaltılar piç olup çıkarlar bizde oturdugumuz yerden 'lan o kahvaltı bizim evde çıkacak da ben de o kahvaltıyı annem babam bana laf soktu kafam bozuldu derdiyle bırakıp çıkacam pehhhh pehhh' diyip dururuz.
bardakları mı mutfağa taşısam çaydanlığı mı odaya getirsem?
kürt sorunu karşısında devleti ve türk milleyitcilerini acımazsızca ve acıkyüreklilikle eleştiren fakat aynı tavrı kürt milliyetcileri ve pkk üzerinde göstermeyen, fikirlerine saygı duyulması ve kulak verilmesi gereken, türkiye gerceklerıni bilen ve bunlara realist çözüm onerisi getiren ,cogu kımsenın hoşlanmadıgı degerli bir yazar.kendisinden tek istedigim şey kürt sorununa daha objektif yaklaşması.