bugün

ülkemiz sınırları içine yapılan düğünlerin çok elit olanlarını saymazsak hepsinde görebileceğiniz mükemmel karakterlerdir. aslında bunların her biri ayrı bir konudur. ama burda toplu halde inceleyeceğiz kendimizce..

- gelin ve damat = madem düğünlerden bahsediyoruz. ilk sırayı onlara vermezsek büyük ayıp olur.. evet. gelin ve damat. gün onların günüdür. o günün en mutlusu, en heyecanlısı, en keyiflisi, en duygusalı aynı zamanda en streslisi ve en sıkıntılısı da onlardır. ya bir şeyler ters giderse kuşkusuyla baya gerilirler. ama sonunda böyle ufak tefek pürüzlerin de düğünlerin tuzu biberi olduğunu anlarlar. mutluluklar dileriz kendilerine.

- gelin ve damadın kankaları = düğün öncesinde ve düğün boyunca gelin ve damadın yanından bir dakika olsun ayrılmayan, ihtiyaçlarına koşan ikili duruma göre üçlü ve dörtlülerdir. vızır vızır çalışırlar bunlar. meşrubat yetmez bunlar koşar, gelinlik lekelenir bunlar koşar. hani görünmeyen kahramanlar vardır ya. işte bunlar onlar.

- bıçkın delikanlı timi = her düğünde bulunurlar. sayıları değişkenlik göstermekle beraber genelde 4-5 kişi olurlar. düğünde gerek halayla, gerek çiftetelliyle gerek de ham çökelek ile ortalığı hareketlendiren timdir. düğünün en durgun anında piste çıkıp, hoyratça halay çekme potansiyelleri vardır. ki genelde halay gruplarını ayrı kurar bunlar. yani tüm düğün bi noktada, bunlar başka bi noktada halay çekerler.

- yaş yetmiş iş bitmemiş abi = düğünlerimizin vazgeçilmez simalarından. ilerlemiş yaşına rağmen fütursuzca oynama potansiyeli vardır. çoğu zaman karşısında alkış tutularak eşlik edilir. çünkü yaş yetmiş iş bitmemiş abi geçmiş yılların verdiği tüm dans altyapılarını sentezleyerek oynar ve ona ancak kendi kaleminde biri eşlik edebilir. ama problem şudur ki bir düğünde bir tek yaş yetmiş iş bitmemiş abi olur.

- şuna bak nası oynuyor insanı = heh işte. en kılı. en uyuzudur bu. kimse tarafından sevilmez bu. onun yegane misyonu düğün boyunca kös kös oturup oynayan kişileri göstererek ''şuna bak nası oynuyor'' demektir. çerez yer, pasta yer. kola içer. düğün yemekliyse, yemeklere abanır. piste çıktığı pek görülmez çıksa bile alkış yapar oturur. eski görevine devam eder.

- kaldırın da oynayalım insanı = en asil duygunun insanlarından. düğünün başından sonuna için için oynamak isteyen. ama dışardan verdiği ağır adam izleniminden dolayı bir türlü kalkıp oynamayan insandır. birilerinin davet etmesini bekler kendisini piste. edilmezse hiç çıkmaz. içine gömer o özlemi. ama yok davet edilirse tozunu attırır o pistin. haberiniz ola.

- kontrolden çıkmış halaybaşı = son olarak inceleyeceğimiz tip olup. düğünlerimizin en afilli tipidir. bu insanlar düğünde çalan ilk müzikten son müziğe dek asla pisti bırakmazlar. halay müziği başladı mı mendili eline aldıkları gibi halaybaşına geçer ve fütursuzca mendil sallamaya halay çekmeye başlarlar. eğer kontrol edilmezlerse ki edilmezler salondan dışarı çıkmaları muhtemeldir. öyle ki love story ile bile halay çekebilirler bunlar. görürseniz şaşırmayın..
kimse yokken pisstte göbek atan kadın..
ağzıyla ilginç sesler çıkaran kadın.
pistteki başıboş çocuklar
halaybaşı.
gelin damat
gelin ve damadı piste davet eden piyanist şantör.
her düğün salonunun bahşiş peşinde koşan bir personeli vardır.

düğün başladıktan sonra biraz bekler ve damadın kankalarını tespit ederler.
olabilecek en uygun zamanı kollayıp zavallı kankayı kuytu bir köşede kıstırırlar.

bahşişi tüm personel adına talep eder, kanka mırın kırın ederse damada iletmesini söyler, baktı ki kanka damada ileteyim
ayaklarına yatıyor, o zaman ne koparsam kardır diye bastırır.

bahşişi almadan bırakmaz. kankanın da kafa azıcık iyiyse "nasıl olsa damattan alırım, benim düğünüm mü lan" rahatlığıyla
kaptırdığı parayı dert etmeden oyun pistine gidip damadı kollamaya başlar.

damat pek meşgul olduğundan, düğünden sonra parayı alırım deyip rahat görünmeye çalışır.

o sırada bahşişçiler yeni bir kurban seçmek üzere ortamı kesiyorlardır.
tanıdığı küçük bir kızı yanına çağırıp -naha bak şurda duran kız var ya kim o ? diye soran bıçkın delikanlılarımız .
bir tanesiyle bile tanışamadık o güzelim kızların orası ayrı bi muallakta.
(bkz: kamber)
(bkz: kamber)
dağğmağdın kardeşleriğ denildiğinde kuzeniydi, arkadaşıydı ordu halinde gelenler.
"çocuklarınızı pistten alın" diye çemkiren mikrofonlu, bıyıklı bay.
(bkz: düğünde içtikçe coşan hala oğlu)
bol krem şantili pasta,bayat galete,bol sulu limonata dır efendim.
yok oynamayacam diyen ama zorla oynatılan davetli. oynarken kendini yitiren kişidir aynı zamanda.
-gelinlik giymiş küçük kızlar.
-takım elbise giymiş sıpalar.
-dayanılmaz ter kokusu.
-alkolik dayı, amca vs.
düğün öncesi taraflar arasında çıkacak olan gerginlik.
kamber. (bkz: kambersiz düğün olmaz)
davul ve zurnadır. Olmazsa olmazdır düğün.
alnına rakı kadehi koyup oynayan dayı.
düğünde mutlaka olması gerekenlerdir. havai fişek ve halay başı.
güvercin uçuverdi....kanadını açıverdi ah ben yandım amaaan ben yandım aman dırıdırıdırım.

bunun olmadığı düğün, düğün sayılmaz hocam.neymiş öyle grandbilmem nerde olurmuş, yok foştorofoş palace da olurmuş da elit müzikler çalarmış..tırt.
"gelinin gaynanasından bi dane burma" cümlesinin salonda yankılanması.
(bkz: takı töreninde iğne kutusu tutan kız)
yaşlı bir kadının evlenen kişilerin yaşıtların birinin yanına gelip sıra sende demesidir. cenaze namazlarında intikamının alınma ihtimali olan durumdur.
düğünlerin olmazsa olmazları gelin ve damattır.
"değerli misafirler salonumuz adına genç çiftlere ömür boyu mutluluklar diliyoruz, / (eğer sünnetse) değerli misafirler salonumuz adına genç kardeşimizin ailesine allah damatlığını da göstersin diyoruz ve son bir halayla düğünümüzü bitiriyoruz." bu konuşma olmazsa düğün bitmez efendim.
yüzü resim defteriyle karıştırımış,makyaj malzemelerine bandırılıpta çıkarılmış gelin.
kırsal düğünler için çiftetellidir.