bugün
- kız kardeşini date'e hazırlayan abi13
- ellerim bos gonlum hos11
- kürdüm 5000 yıllık tarihim var var mı diyeceğin19
- gece dışarıdan gelen hav hav hav sesleri8
- an itibarıyla yazarların nerede olup ne yaptığı33
- amerika'nın icat ettiği bir şey söyleyin13
- geceye bir şarkı bırak8
- nervio abla20
- rusya nükleer güç kullanılır mı sorusu19
- gecenin şarkısı12
- yazarların çektiği çiçek fotoğrafları14
- insan olmaya ceyrek kala23
- hayatı seviyorum eylemleri14
- en son ne yediniz10
- doktorların hastalara sevgi göstermemesi22
- true'nin iki kadın arasında kalması16
- 200 tl lik banknot17
- hobileriniz10
- yüz yıkama jeli kullanan erkek21
- ak parti'nin gideceğini sanan enayi15
- namaz16
- 20 cm in üzerinde tam 4 saat zıplamak16
- anın görüntüsü11
- escortların tehlikeli olması17
- yaşı geldiği halde evlenmeyen insan8
- diana luna hekate8
- abdülkadir selvi21
- bulunduğunuz yerin hava durumu13
- sözlük yazarlarının akşam yemekleri8
- güzel erkek isimleri10
- türk sosyalizmi11
- true yi evlendiriyoruz13
- keçinin yediği ayet9
- hala akp ve mhp'yi savunan güruh10
- 21 kasım 2024 istanbul yağmuru10
- afad'ın başında tasavvufçu mahruki hapiste10
- akp belediyesinin 85 milyon liraya konser vermesi10
- mesajlaşılan kızın 30 yaşında nine çıkması15
- sana şimdi ne mesajlar geliyordur8
- bir kediye verilebilecek en güzel isim16
- kale3112 entry ni beğendi favladı14
- chatgpt ile yazarların görselleri11
- yenidoğan çetesi16
- 20 kasım 2024 nasuh mahruki'nin tutuklanması23
- derdini kimseye anlatamamak13
- yazarların ihtiyacı olan şeyler22
- sözlükteki ruh hastaları13
- seküler yaşamın faşist bakış açısı14
- esnaf enflasyon bahanesiyle vurgun yapıyor23
- manyak olmaya karar verdim8
Kamera haricindeki tum objelerin durmasi olarak bilinen, ilk olarak 1999 yilinda matrix filmi'nde kullanilmis, 3d max ile yapilmasi oldukca kolay olan goruntu efektidir.
matrix ile evlerimize girmiş, çok tutulmuş ve daha sonra bir çok filmde de kullanılmış bir efekttir. keanu reeves in çatıda mermilerden kurtulduğu sahnede ve filmin başında trinity nin havada asılı kaldığı sahne bunlara güzel bir örnektir.
bunun dışında bu tarz efektleri yapabilmek için adobe after effects veya vegas video gibi programlar kullanabilirsiniz.
ancak gerçek bir bullet time efekti yapabilmeniz için slowmotion dan çok daha fazlasına ihtiyacınız vardır. örneğin inanılmaz hızlı hareket eden bir kamera.
bunun dışında bu tarz efektleri yapabilmek için adobe after effects veya vegas video gibi programlar kullanabilirsiniz.
ancak gerçek bir bullet time efekti yapabilmeniz için slowmotion dan çok daha fazlasına ihtiyacınız vardır. örneğin inanılmaz hızlı hareket eden bir kamera.
(bkz: max payne)
max payne klasiği atraksiyonel hareket..
max payne'de yapıldığı anda reload yapılarak karizmanın tavana vurdurulduğu zamandır.
(bkz: arog)
(bkz: wanted weapons of fate)
fear oyununun versiyonlarında da bulunur. max payne'i aratmaz.
türkçe adıyla "mermi zamanı"
bu çekim tekniğinin hızlı hareket eden kamera ile alakası yoktur aslında. tam aksine, çekilen nesne ya da kişinin etrafına yerleştirilmiş onlarca "sabit" kamera ya da fotoğraf makinesi kullanılır bullet time görüntüsü elde etmek için.
3ds max ya da benzeri 3d yazılımlarında nesneyi belli kareler arasında hareketsiz bırakarak kamerayı etrafında hareket ettirebilirsiniz elbette, ama gerçek hayatta neo'dan 0.01 saniye içinde yapması gereken hareketi 3 saniyede, hatasız yapmasını isteyemezsiniz.
çekilmek istenen sahnede, oyuncunun etrafındaki kamera ya da fotoğraf makineleri sürekli olarak çekim yapar. yani 30'dan fazla kamera tarafından görüntü aynı anda, farklı açılardan kaydedilir. sonra bu çekimler istenen sırada ve hızda peşpeşe oynatılarak akıcı görüntü elde edilir. makineler tarafından aynı ana ilişkin kareleri sırayla oynattığınızda sanki nesne duruyor, kamera etrafında hareket ediyor gibi olur.
bu teknik aslında ilk sinema filmlerinde bile kullanılmıştır. tabi daha az kamerayla. yapılışı basit olmasına karşın yüksek kalite istenildiğinde aynı ya da çok yakın özelliklere sahip onlarca makinenin eş zamanlı kullanılması gerektiği için düzeneği kurmak zordur.
aşağıdaki resimde bu düzenek görünmektedir.
http://sabia.tic.udc.es/g...plos/m1_bullet-time01.jpg
porto-monaco 2004 şampiyonlar ligi finalinde de bu teknik kullanılarak bazı pozisyonlar gösterilmiştir.
ama stadyum gibi büyük yerlerde kullanılması çok sorun oluşturduğu için sonradan vazgeçilmiş, örümcek kamera kullanımı yaygınlaştırılmıştır.
http://www.youtube.com/watch?v=C0kKQOcHsoc
bu çekim tekniğinin hızlı hareket eden kamera ile alakası yoktur aslında. tam aksine, çekilen nesne ya da kişinin etrafına yerleştirilmiş onlarca "sabit" kamera ya da fotoğraf makinesi kullanılır bullet time görüntüsü elde etmek için.
3ds max ya da benzeri 3d yazılımlarında nesneyi belli kareler arasında hareketsiz bırakarak kamerayı etrafında hareket ettirebilirsiniz elbette, ama gerçek hayatta neo'dan 0.01 saniye içinde yapması gereken hareketi 3 saniyede, hatasız yapmasını isteyemezsiniz.
çekilmek istenen sahnede, oyuncunun etrafındaki kamera ya da fotoğraf makineleri sürekli olarak çekim yapar. yani 30'dan fazla kamera tarafından görüntü aynı anda, farklı açılardan kaydedilir. sonra bu çekimler istenen sırada ve hızda peşpeşe oynatılarak akıcı görüntü elde edilir. makineler tarafından aynı ana ilişkin kareleri sırayla oynattığınızda sanki nesne duruyor, kamera etrafında hareket ediyor gibi olur.
bu teknik aslında ilk sinema filmlerinde bile kullanılmıştır. tabi daha az kamerayla. yapılışı basit olmasına karşın yüksek kalite istenildiğinde aynı ya da çok yakın özelliklere sahip onlarca makinenin eş zamanlı kullanılması gerektiği için düzeneği kurmak zordur.
aşağıdaki resimde bu düzenek görünmektedir.
http://sabia.tic.udc.es/g...plos/m1_bullet-time01.jpg
porto-monaco 2004 şampiyonlar ligi finalinde de bu teknik kullanılarak bazı pozisyonlar gösterilmiştir.
ama stadyum gibi büyük yerlerde kullanılması çok sorun oluşturduğu için sonradan vazgeçilmiş, örümcek kamera kullanımı yaygınlaştırılmıştır.
http://www.youtube.com/watch?v=C0kKQOcHsoc
helikopterden helikoptere atlarken şarjör değiştirme efsanesinin oyunlara uyarlanmış halidir.
(bkz: havada kahve içerken ateş etmek)
(bkz: havada kahve içerken ateş etmek)
güncel Önemli Başlıklar