bugün

turk toplumunun buyuk tabusu, toplumsal sapkinlik nedeni.
icine kapanik, din adina somurulen tum toplumların namus meselesi yaptigi zarcik.
(bkz: bekaret kemeri)
günümüzde erkeklerin kızlardan daha çok dikkate aldığı kelime
(bkz: ters ilişki)
kıskanç kişiler için çok önemli olabilen tabu.örneğin;sevdiğimin benden önce başka bi erkekle öpüşmüş olma olasılığı bile üzülmeme neden oluyorsa,bu olgu çıldırtır heralde.belkide çağdışı olduğum tek konudur.
disposable bir olaydır* -Türkçesi: tek kullanımlık- ama günümüz teknolojisi disposed kukulara da yeniden hayat verebilmektedir
(bkz: namus)
bacak arasinda oldugu sanilir ancak kafatasi icerisindedir.
toplumsal olmassa olmazlarımızdan biri.
kaybedilirse bir daha asla bulunamayacak şey.
insanları kısıtlayan ahlaki deger.coktan tedavulden kalkması gerekirdi zannımca. koruyucu bir zara ahlaki bir deger yuklemek abesle iştigaldir efendim.
yurdum erkeğinin çok avrupai havalarda önemsemiyormuş gibi görünüp, olmaması halinde sevdiği insanı uğruna terk edecek kadar önem verdiği zar.

(bkz: bu ne perhiz bu ne lahana turşusu)
(bkz: namusu bacak arasinda arayan insan)
bazı zihniyetler için namus kavramının diğer adıdır maalesef...bu namussuzca düşünüş şekli aynı zamanda 3.sayfa haberlerine konu olan aynı namussuzluktaki cinayetlerin işlenmesine,bazı masum hayatların kayıp gitmesine neden olmuş ve olmaktadır.
her ne kadar biyolojik açıklaması yumurtalıkları korumak olarak gecsede oraya konmasının bi sebebi olan,bir nevi ilk kullanan siz olun bandı gibi bir emniyet kapagı.
(bkz: bira bu kapağın altında)
bir kereden bir şey olmaz sözüne inananlarda kaybedilen meziyet.
bekar et hayvanın kesilmeden önce çiftleştirilmemiş olmasıdır.eğer yaşı daha çok küçükse bu sefer vel et olur
sadece dişilerde olduğunu sanılan durumdur.toplum bekaretini kaybetmiş dişiden "kız" sıfatını alıp "kadın" sıfatını vererek; ama erkekler için hiçbir değişiklik yapmayarak bu anlayışını pekişitirir. berakette iki cins arasındaki tek farksa dişilerde bunun göstergesi olan bir zar bulunmasıdır. bu gösterge somut olduğu için bekaretin kaybı daha kolay anlaşılır. kaybetmemiş olana dişilere "bakire" erkeklerde "bakir" denir. dişilerinki elle temasla bile bozulurken erkeklerinki bin beş yüz kere girse bile bozulmaz. hatta "ar damarı çatlasa" bile bozulmaz. evlenmek için zarı yırtılmamışını ararlar.
erkekler icin ozellikle yeni bir kızla tanıstıysa (bkz: evlenilecek kiz var eglenilecek kiz var) ve bu bakınızdan 2.sine baktıgı bakış açısıyla bakıyorsa olmamasından çok fazla hoşnut olacagı ama birincisi gibi dusunuyorsa olmamasında hayal kırıklıgı yasayacagı durum
türkler için islam öncesinde de önemli olan durum. eski türkler bakire kızlar için "kapaklığ" yani "kapaklı kız" derlerdi. evlilikte bekaret şartı aranırdı.
(kaynak-Bahaeddin Ögel-Türk Kültürünün Gelişme Çağları-sayfa 250)
tartışılan hepyek zarın varlığını kaybetmemesi durumu.şimdi durum açık bence.her zaman bekaret veya bakirlik takıntısının saçmalığından söz ediyoruz ve bende bu takıntının saçmalığında sonuna kadar hem fikirim ancak bir istisnayla.şöyleki eğer bir insan erkek yada kız,bekaretini yada bakirliğini korumuşsa tabi burada zardan bahsetmiyorum gerçek anlamıyla alalım;karşısındaki insandada bunu araması en doğal hakkıdır.bu durumda örümcek kafalı falanda sayılmamalı bence.**
bugün avrupa ve haç özentisiyle yaşayan türk toplumunda türk kadının geleneklere ve göreneklere bağlılığının simgesi halin egelmiştir,asıl herkez bilir onun bir et parçası olduğunu fakat maneviyatı olmayan insanlar için geçerlidir...
- baba! yeni bir oyuncak aldım!
+ ne aldın lan hırto?
- kız aldım baba, kız!
+ baksaydın kullanılmış mı? başkasının iade ettiği malı kakalamasınlar yine?*
- yok baba, kontrol ettim. ambalajına dokunulmamış.
- aferim benim oğluma..
+ babam benim!

(bkz: ambalaj)
(bkz: zihniyet meselesi)
(bkz: kendini mal olarak gören kadınlar)
eğer ben bir erkek olarak bunu yapıyorsam kadının da yapmasında sakınca yoktur.ben yapmasam da kadın yapabilir.sonuçta cinsel ilişki sadece tatmin olmak için değil sağlıklı yaşamak için de yapılmaktadır.önemli olan evlenildiği andan itibaren başlayan süreçtir.o süreçte başkalarıyla beraber olmak hoş değildir.ama bu zar olayı bana göre yanlıştır.sonuç olarak kaç erkek hayatında cinsel ilişkiyi öğrenmemiştir ki kadına yasaklama hakkını kendinde bulsun?