bugün
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım16
- en dindar özelliğiniz25
- serdar ortaç renault megane benzerliği9
- zall beceremiyorsan bırak git12
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu11
- ali koç9
- yorgun mermi10
- doğum gününde hatırlanmamak8
- insan olmaya ceyrek kala'yı eloande den kapmak18
- sözlükte artık kızlar teklif edecek11
- kızların mesajlara geç cevap vermesi12
- şizofreni11
- düşün ki o bunu okuyor9
- anın görüntüsü18
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek11
- bacağa kramp girmesi10
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz10
- erkeklerin sadakatsiz olması20
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim12
- türkiye den soğuma sebepleri17
- anneler günü12
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar21
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- beni özlediniz mi doğru söyleyin15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak19
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- karşı cinse giyim önerileri15
- ismet gurbuz 202411
- sözlüğe kız getirmek10
- okul müdürü nasıl korunabilirdi16
- bir erkeği cezbeden şeyler12
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- niyetin ciddi mi klişesi13
- uludağ sözlük kapatılacak11
- icardi1905'in sözlüğü bozması21
- karşı cinsi tavlamak için ne yaparsınız15
- libido düşmesi13
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- kızların yedek listesi9
- cami tuvaletinin paralı olması14
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
- dünya bandırmalılar günü15
- platonik aşkın kalp kıran davranışları11
sevdiği entry'ler
Saçma bir tenkit. Ayrıca kaç bin yıldır rasyonel bir zeminde tartışılan kötülük problemi neden bebek tecavüzü gibi sinir uçlarına dokunan kışkırtıcı bir örnek üzerinden duygusal zemine çekilmeye çalışılıyor? dünyada başka kötülük mü kalmadı? Sınavda kötü alınca babasına yalan söyleyen öğrenciden, yoldan geçen kediye tekme atan serseriden, müşterisini kazıklayan esnaftan da mı allah sorumlu? insanların kendi özgür iradesiyle işlediği, allah'ın yaptırtmadığı -dahası razı olmadığı- suçların faturası neden allah'a kesilmeye çalışılıyor?
Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...
Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.
Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.
Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir.
Arkadaşlar, felsefe tartışacaksanız tuvalette aklınıza gelen soruların sözlükte geyiğini çevirmekle olmaz o iş... sahaya ineceksiniz, literatürü tarayacaksınız, analitik düşüneceksiniz. Eğer kötülük problemini konuşacaksanız önce bi alvin plantinga okuyacaksınız. eğer benim ingilizcem yok, teknik literatürden anlamam, bu konulardan çakmam falan diyorsanız da çok biliyormuş gibi ahkam kesmeyeceksiniz. "Allah varsa bebekler niye ağlıyor :'((" deyip taşak oğlanı olmayacaksınız...
Plantinga kötülük problemini şu zaviyeden ele alır: (1) tanrı'nın özgür iradeli varlıklar yaratması iyidir. (2) bir varlığın özgür iradeli olması için "iyi"yi seçebileceği gibi "kötü"ye de yönelebilmesi gerekir. (3) bu durumda kötülüğün ortaya çıkması kaçınılmazdır. Sonuç: omnibenevolent (mutlak iyi) bir tanrı'yla kötülüklerin aynı anda var olması mümkündür. Kötülüklerin varlığı tanrı'nın iyi olmasına mani değildir.
Tabi türkiye ateistinin vasat kültür düzeyiyle yukarıdaki öncüllerin gerekçelerini bile anlamayacağının farkındayım. Ama maalesef sizin için daha fazla yapabileceğim bir şey yok.
Son olarak da şunu söyleyeyim: bir sınav ortamının optimal olması için gözetmenin (allah'ın) sınav ortamına müdahaleyi minimumda tutması gerekir. Eğer sınav sonunda zalim de mazlum da hakkını alacaksa ortada kötülük kalmaz. Bu, teizmin değil deizmin tanrısının bir problemidir.