bugün
- alex de souza11
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı19
- anın görüntüsü24
- bik bik'in cinsiyeti14
- dokunmaya kıyamadan sevmek8
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz12
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur10
- karıya kıza doymuş erkek23
- bir gün önce tanışılan kızın yazlığa davet etmesi16
- gulmekicinyaratilmis8
- travestilerin genelde kürt olması14
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz19
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- sık sık aldığınız iltifatlar15
- çok üzgünüm sözlük8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz11
- icardi190517
- erkolar kapatılsın11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor9
- aşık olmadan sevişmek9
- mühendis erkeklerin genel özellikleri16
- maca sekiz11
- nervio8
- türklerin çok kolay devlet kurması11
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur31
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi14
- insan olmaya ceyrek kala13
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi13
- arda güler12
- etine dolgun kız8
- fatih terim9
- taktik verin15
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz22
- gecenin şarkısı10
- icardi1905 adamdır12
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi10
- türklerin ingilizce konuşamama nedenleri23
- her türk vatandaşına türkiye gezisi12
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması14
- sizi cuma saflarında göremedim sözlük10
- akp chp yakınlaşması15
- risale i nur21
- burda senin paran gecmez diyen delikanli kiz11
- en çok yaşamak istenilen şehir10
- beni özlediniz mi10
- selahattin demirtaş13
- allaha küfür etmek10
- türklerden adam çıkmaması14
- bir müslüman olarak filistin benim meselem değil31
- ruh varsa neden görünmüyor13
entry'ler (44)
Davud ez-Zahirî olarak bilinen Davud bin Ali bin Halef el-isbahanî (d. 815 Küfe-ö. 883 Bağdad) tarafından kurulan fıkhî ve kelamî mezhep. Davudiye adıyla da anılır. islâmî hükümleri Kur'ân ve Sünnet'in zahirî (lafzî, sözel) anlamlarından çıkarmayı temel aldığı için Zahiriye olarak adlandırıldı. Bu yaklaşımı ile yalnız fıkıh alanında değil, kelam alanında da diğer mezheplerden ayrılan görüşler ortaya koydu. Mezhebi geliştirerek sistemleştiren ise ibn Hazm (ö. 1064) oldu.
Zahiriye mezhebine göre islâm hukukunun temel kaynakları Kitap ve Sünnettir. Bunlar ancak lafzî anlamları doğrultusunda anlaşılabilir. Nassların lafzî anlamları bırakılarak tevil ve kıyasa gidilmesi haramdır. Sünnet de Kur'ân gibi Allah'ın bir vahyidir. Bu nedenle dinî kaynak olmaları bakımından ikisi arasında bir fark yoktur. Bir âyet diğer bir âyetin hükmünü neshedebileceği gibi, bir hadis de bir âyeti neshedebilir. icma, ancak bir nassın bildirdiği hüküm üzerinde olursa bir anlam taşır. Nassa dayanmayan icmanın hiç bir hükmü yoktur. Diğer mezheplerce hukukun kaynakları arasında sayılan kıyas, istihsan, mesalih-i mürsele gibi ictihad yöntemlerinin de hiç bir geçerliliği olamaz.
Nasların illetlerini ve teşrî hikmetlerini göz önünde bulundurmayan Zahiriye mezhebi bilginleri, islâm hukukunun ayrıntılarına ilişkin çok farklı hükümlere ulaşmışlardır. Örneğin evlenmeye gücü yeten bir erkeğin evlenmesi, gücü yetmeyenlerin de sık sık oruç tutması farzdır. Kişinin sağlıklı durumdayken ve ölümlük hasta iken yaptığı tasarruflar aynı ölçüde geçerlidir. Riba, yalnız kendisini tanımlayan hadiste geçen altı madde (altın, gümüş, buğday, arpa, hurma ve tuz) için söz konusu olabilir. Hac, zekât, keffaret gibi Allah hakkı sayılan bir borcu olan ölünün terekesinden önce bu borçları ödenir, sonra sıra kul haklarına gelir. Mirasın paylaşılması sırasında hazır bulunan, ancak varis olmayan akrabalara razı olacakları ölçüde pay verilmesi gerekir. Hâkim, sağlık nedenleri, kayıplık, geçimsizlik gibi gerekçelerle evliliğe son veremez.
Zahiriye, sadece fıkhî bir mezhep değil, aynı zamanda itikadî bir mezheptir. itikadî konulardaki başlıca görüşleri de şöyle özetlenebilir: Her şeyi yaratan Allah'tır. Allah'tan başka bir varlığa ibadet edilemez. Müslümanların bir halife seçmeleri vacibtir. Büyük günah işleyen kişi kâfir sayılamaz.
Günümüzde izleyicisi kalmayan mezhep, etkisini yetiştirdiği büyük bilginlerin eserleriyle sürdürmektedir.
Zahiriye mezhebine göre islâm hukukunun temel kaynakları Kitap ve Sünnettir. Bunlar ancak lafzî anlamları doğrultusunda anlaşılabilir. Nassların lafzî anlamları bırakılarak tevil ve kıyasa gidilmesi haramdır. Sünnet de Kur'ân gibi Allah'ın bir vahyidir. Bu nedenle dinî kaynak olmaları bakımından ikisi arasında bir fark yoktur. Bir âyet diğer bir âyetin hükmünü neshedebileceği gibi, bir hadis de bir âyeti neshedebilir. icma, ancak bir nassın bildirdiği hüküm üzerinde olursa bir anlam taşır. Nassa dayanmayan icmanın hiç bir hükmü yoktur. Diğer mezheplerce hukukun kaynakları arasında sayılan kıyas, istihsan, mesalih-i mürsele gibi ictihad yöntemlerinin de hiç bir geçerliliği olamaz.
Nasların illetlerini ve teşrî hikmetlerini göz önünde bulundurmayan Zahiriye mezhebi bilginleri, islâm hukukunun ayrıntılarına ilişkin çok farklı hükümlere ulaşmışlardır. Örneğin evlenmeye gücü yeten bir erkeğin evlenmesi, gücü yetmeyenlerin de sık sık oruç tutması farzdır. Kişinin sağlıklı durumdayken ve ölümlük hasta iken yaptığı tasarruflar aynı ölçüde geçerlidir. Riba, yalnız kendisini tanımlayan hadiste geçen altı madde (altın, gümüş, buğday, arpa, hurma ve tuz) için söz konusu olabilir. Hac, zekât, keffaret gibi Allah hakkı sayılan bir borcu olan ölünün terekesinden önce bu borçları ödenir, sonra sıra kul haklarına gelir. Mirasın paylaşılması sırasında hazır bulunan, ancak varis olmayan akrabalara razı olacakları ölçüde pay verilmesi gerekir. Hâkim, sağlık nedenleri, kayıplık, geçimsizlik gibi gerekçelerle evliliğe son veremez.
Zahiriye, sadece fıkhî bir mezhep değil, aynı zamanda itikadî bir mezheptir. itikadî konulardaki başlıca görüşleri de şöyle özetlenebilir: Her şeyi yaratan Allah'tır. Allah'tan başka bir varlığa ibadet edilemez. Müslümanların bir halife seçmeleri vacibtir. Büyük günah işleyen kişi kâfir sayılamaz.
Günümüzde izleyicisi kalmayan mezhep, etkisini yetiştirdiği büyük bilginlerin eserleriyle sürdürmektedir.
Allah(c.c.) rahmet eylesin üstadı mekanı cennet olsun. 5 yıl olmuş. Muhammed mursi ile aynı yıl peş peşe vefat etmişlerdi. Ümmet iki kaybı üst üste yaşamıştı.
Büyük islam alimi ve mantıkçı. Miladi 994 yılında Endülüs'ün kurtuba şehrinde doğmuştur. 1054 yılında ise vefat etmiştir. Fars asıllıdır. Hafızdır. Klasik islami ilimler dışında felsefe, edebiyat, tarih, mantık eğitimi almıştır. Hatta ibni kesir onun tabip olduğunu ve bu alanda kitabı olduğunu bildirmiştir. Çeşitli dönemlerde vezirlik yapmıştır. ilk önce şafiiliği daha sonra zahiri mezhebini benimsemiş en sonunda ise bağımsız müctehid seviyesine ulaşmıştır. Latince de dahil pek çok dil bildiği rivayet edilmiştir. Zahirilik mezhebini sistemleştiren alimdir. ibn Hazm'a göre Allah'ın dini zâhirdir, onda batın yoktur; bu din sırlı yönü bulunmayan açıklıktadır. Ona göre Dünyada meydana gelen bütün olayların hükmü Kur'an ve Sünnet'te mevcuttur; dolayısıyla Kur'an ve sünnet bütün olayları açıklamaya yeter, ayrıca rey ve kıyâs gibi akli yöntemler ile hüküm üretmeye gerek yoktur. Zira şahsi görüşlerin dinde yeri olmaz. Eğer bir kimse kendi görüşünü Allah'a nisbet ederse ona iftira etmiş olur, şayet Allah'a nispet etmiyorsa o takdirde bu onun şahsi görüşü olup din ile ilişkisi yoktur. Resulullah'ın Kur'an hakkındaki açıklamaları vahiy kaynaklı olup bu yetki sadece ona verilmiştir. Diğer insanlar ise vahiy bilgisi elde edemedikleri için onların Kur'an'ı açıklama yetkisi de yoktur, sadece anlamakla yükümlüdürler. ibn hazm icma kavramını da "naslara(Kur'an ve Hadisler) uyma" şeklinde daraltmış ve bu terimi "hz. Peygamber'in ashabının istisnasız bilip kabul ettikleri yakinen bilinen şey" olarak anlamıştır. Zahiri mezhebini sistemleştirmesine rağmen birçok konuda mezhebinin görüşlerinden ayrılmıştır. Yaşadığı dönemde taraftarlarından oluşan Hazmiyye isimli bir topluluğun ortaya çıktığı rivayet edilir. Çağdaşları ile pek çok ilmi tartışma yapmıştır ve fıkıhtan edebiyata, edebiyattan tarihe, tarihten kelam ve felsefeye kadar pek çok eser yazmıştır. Büyük alime Allah'tan rahmet diliyorum.
Varlık amacı islam düşmanlığı ve müslüman öldürmek olan iran'ın geçmiş sürümü. Bu safevi devleti'nin varlık amacı da osmanlı imparatorluğu ne zaman kafirle savaşmaya gitse onu arkasından vurmak veya alevi çetelerini destekleyerek anadolu'da isyan çıkarmaktır.
Kur'an-ı Kerim ayetlerinin zahiri manaları esas alınarak yapılan yorumlara tefsir bu ayetlerin derininde farklı bir anlam olduğunu düşünerek yapılan yorumlara tevil denir. Ehli Sünnet(Maturidilik-Eşarilik) tevili caiz görür fakat kimsenin yaptığı tevil mutlak değildir. Mutlak hüküm Allah'a(c.c.) bırakılır. Muhkem ayetler(ayetin zahirinden manası açık olarak anlaşılan ayetler) değil müteşabih ayetler (ayetin zahirinden manası açık olarak anlaşılmayan ayetler) tevil edilir. Bazen muhkem ayetlerde tevil edilir fakat bu tevil yapılırken Ehli sünnet'in icmasının dışına çıkılmaz ayetlere yorum çeşitliliği olsun diye yapılır.
iki çeşittir. ilk çeşidi elektrik enerjisini mekanik enerjiye çevirir. Bunlara motor denir. diğer çeşidi ise mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir buna da jeneratör denir.
müslümanlar yine malum kitleyi kudurtmuş . yıllardır türkiye'nin en seküler yerlerinden olan kadıköy'de yaşarım gittiğim hiçbir caminin boş kaldığını görmedim çok şükür. bayramlarda sadece normal zamanlara göre daha boş olur insanlar şehir dışına gittiği için. siz yunanistan'dan falan haber veriyorsunuz herhalde boşaldı diye. ülkede öyle bir hizipleşme var ki herkes dünyayı kendi dar çevresinden ibaret zannediyor. ayrıca eğitim seviyesinin arttığı yerlerde dindarlığın azalması çok normal bir şey. eğitilen insanın taklidi imandan tahkiki imana geçmesi gerekir bu da kolay bir şey değil bunu başaramayanlar dinden uzaklaşır normal olarak. bunun akp ile falan alakası yok. buna rağmen islam'ın dip diri kalması bile islam'ın hak din olduğunu gösterir. hem cuma namazına giden kişi sayısının azalması inanmayan bir insanı neden bağlar ki zaten inanmıyorsun sanane yani. bunu umursayıp inanmadığını söyleyen bir insan o camide ki insanları kıskandığı için cuma namazına giden insanların sayısının azalmasını istiyor. cuma namazına giden kişi sayısı azaldıkça kendini tatmin edecek. kasmayın bu kadar iman edin huzur islam'da.
(...bilesiniz ki gönüller ancak allah’ı zikrederek huzura kavuşur.(rad suresi 28.ayet))
(ey imanın huzuruna kavuşmuş insan! sen o’ndan hoşnut, o da senden hoşnut olarak rabbine dön.böylece has kullarımın arasına sen de katıl.cennetime gir!(fecr suresi 27-30. ayetler))
(...bilesiniz ki gönüller ancak allah’ı zikrederek huzura kavuşur.(rad suresi 28.ayet))
(ey imanın huzuruna kavuşmuş insan! sen o’ndan hoşnut, o da senden hoşnut olarak rabbine dön.böylece has kullarımın arasına sen de katıl.cennetime gir!(fecr suresi 27-30. ayetler))
keşşaf tefsirini yazan mutezile alimi.
iki ehli sünnet itikat mezhebinden biri(diğeri maturidilik). kurucusu ebul hasan el eşaridir(r.h.). aynı zamanda imamül harameyn cüveyni(r.h.), kadı bakillani(r.h.) ,imam gazzali(r.h.) ve fahreddin er razi(r.h.) gibi büyük alimlerin itikadi mezhebi.
alevi yeniçeri ocağını kaldırarak nakşibendi-halidi tarikatına bağlı orduyu kuran büyük padişah. yeniçerilik büyük çoğunluğu para yoksa savaşmam diyen, istediğim adam paşa vs. yapılmazsa savaşmam diyen klasik şii-alevi aklıyla çalışan bir birlikti. şiilik zaten yahudi abdullah ibn sebe tarafından kurulduğu için şaşılacak bir şey değil klasik yahudi aklı para için savaşmak. mevlana halid el-bağdadi(k.s.) iran-şii yayılmacılığına karşı sünni-osmanlı'yı savunmuş ve müslümanları osmanlı sancağı altında islam birliğine çağırmıştır. sultan mahmud'ta yeni orduyu bu akıl üzerine kurmuştur. her zamanki gibi islamcı görünümlü fırıldaklar çıkıp böyle bir akıl koyan padişahı gavur padişah ilan ettiler. bugünde müslümanlardan çok sekülerler tarafından savunulur. bu padişaha sahip çıkmamamak müslümanların ayıbıdır. mekanı cennet olsun.
her ismaili batınidir ama her batıni ismaili değildir. hasan sabbah ve fedaileri, fatımi devleti batıniliğin ismailiye kanadındadır. selçukluların kılıç ile imam gazzali(r.h.), kadı bakillani(r.h.) gibi büyük alimlerin kalem ile savaştığı batıl mezheb.
matlab bilmeyenin mühendisliğine güvenilmez. özellikle elektrik ve elektronik mühendislikleri için çok önemli olan program.
ytü mekatronik mühendisliği öğretim üyesi ve aynı zamanda eski bölüm başkanı.
2020'den beri görev yapan ytü rektörü.
ivmeli hareket yapan cisimlerin hareket ve durumları ile ilgilenen mekanik dalı.
durgun veya sabit hızlı cisimlerin hareketleri ve durumları ile ilgilenen mekanik dalı.
kendisini malum kitle sevmez. şuurlu müslümandır. takip edenleride genelde şuurlu müslümanlardır. sünni olduğu için vehhabi, irancı çeteler de saldırır kendisine.
ehli sünnet müdafii hocamızdır. hadis inkarcısı, vehhabisi, irancısı, modernisti her çeşit batıni çete saldırır kendisine. böyle hocalara sahip çıkmamız gerekiyor sayıları az bu devirde.
belirli bir alternatif akım gücünün frekansını sabit bırakarak gerilim değerini değiştiren elektrik makinesi.
birkaç tane çetecinin başlatıp avam takımını da peşine taktığı eylem görünümlü barbarlık hareketidir.