bugün

ea tarafından geliştirilmekte olan the godfather the game in devamı niteliğindeki oyun. oyuncular istedikleri zaman oyuna tepeden bakabilme imkanına erişecek ve gta iv teki gibi tüm şehri gezebilme olanağına sahip olacaklar. 1960'lı yılların Florida, Küba ve New York'un da geçecek oyun, şubat 09 un sonunda piyasaya çıkacak.
efsanevi film serisi godfather'ın 6 mart'ta pc, xbox ve ps3 için aynı anda çıkan 2. oyunudur. şu andan itibaren, pc versiyonu tüm warez sitelerinden indirilebilir, isteyen gidip de alabilir tabi. oyunun minimum sistem gereksinimleri:

işletim sistemi: Windows XP SP2/Vista
işlemci: Pentium 4 @ 2.8 GHz/AMD Athlon64 3000+, or any Athlon64 X2/Core Duo processor)
ram: 1 GB for XP/2 GB for Vista
hdd alanı: 9+ GB boş alan
ekran kartı: 256 MB(NVIDIA GeForce 6800 veya daha üst modeli
ses: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
klavye ve fare
dvd rom

şeklinde sıralanabilir. oyun ilk oyunun başarısından dolayı büyük beklentilerle piyasaya sunulmuştur, hadi bakalım.
santino sonny corleone nin tıpatıp aynısını yapmıs oyun.
birinci oyundaki araba sürüşünü midtown madness'ten çalmışlardı, ikinci oyunu da gta vice city'^den çalmışlar.

ulan böyle efsane bir filme mafia gibi bir oyun yapamadınız ya, gergedanlar kovalasın sizi ne diyim yani..
piyasaya çıkmış oyundur. Sistem gereksinimleri:
OS: Windows XP SP2/Vista
Processor: Pentium 4 @ 2.8 GHz/AMD Athlon64 3000+, or any Athlon64 X2/Core Duo processor)
Memory: 1 GB for XP/2 GB for Vista
Hard Drive: 9+ GB Free
Video Memory: 256 MB* (Please Check Below)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive
*NVIDIA GeForce 6800 or better (7300, 7600 GS, and 8500 are below minimum system requirements)
*ATI X1600 Pro or better (X1300, X1300 Pro and HD2400 are below minimum system requirements)

Videosu için:
http://www.gametrailers.com/player/47071.html
Oyun için videolardan göründüğü kadariyla arada bir şehre tepeden bakıp nerden haraç alınıyor nerede ne dükkanı var gibi şeylere bakılabilmekte. Çevre etkileşiminin iyi olduğu belirtilmiş ayrıca videolarda.
ilk izlenim:

- grafik ayarları * çözünürlük ve grafik kalitesi haricinde değiştirilemiyor. bu da tek çekirdekli sistemlerde özellikle araçla şehirde dolanırken anlık duraklamalara neden olabiliyor. aynı durum spiderman web of shadowsda da vardı.

- oyun toplamda üç şehirde geçiyor. new york, cuba ve florida. bunlardan en büyüğü florida.

- oyunda amaç; bir yandan hikayedeki görevleri yapmak, diğer bir yandan ise şehirdeki seks, uyuşturucu, tv shop, yağ fabrikası gibi mekanları haraca bağlayıp buralardan gelir etmek, kendi ailenizi oluşturmak ve diğer aileleri yok etmek şeklinde. oyuna önce new yorktan başlanıyor rahatça racket denilen bu iş yerlerine sahip olunup, içersine kiralık adam dolduruluyor. böylece diğer ailelerin buraları geri alması için öncelikle bu adamları geçmesi durumu ortaya çıkıyor. her racket türünün kendine has bir getirisi de var paradan başka. bunların çoğu eğer o racketın tüm bayileri ele geçirilmişse işlemeye başlıyor. buna ring deniyor ve bu şekildeki racket mekanlarının belirteçleri harita üzerinde dönerken görülüyor. bunların dışında +5% ek gelir getiren ve tek başlarına bu getiriyi sağlayan iş yerleri de yok değil.

- iş yerinden gelen gelir sadece racket türüyle belirlenmiyor. ayrıca iş yeri sahiplerinin belli bir boiling pointleri ve her bir iş yeri sahibini haraca bağlamak için hırpalarken kullanılması bonus kazandıran farklı özellikleri var. bunlar; yüksek bir yerden sarkıtma, dövme, silahla yaralama, iş yeri mallarına zarar verme gibi durumlar. bunlar weak spot bonus olarak geçiyor, ikna barının daha çabuk dolmasını sağlıyor ve bu şekilde iş yerinin ele geçirilmesi, iş yerinden gelen geliri 1.25 ile çarpıyor.

- boiling pointi açacak olursak; hırpalama sırasında adamın health pointinin altındaki barın içersinde iki tane limit var. birincisi racketı size teslim etme sınırı, diğeri ise ''yetti ulan, delirttiniz beni'' deyip üzerinize saldırmaya başlama limiti. ikinci limit her zaman gözükmeyebiliyor. bu nedenle dikkatli davranmak gerek. ayrıca birinci limiti geçtikten sonra bar daha çabuk dolmaya başlıyor ve hata yapma olasılığınız artıyor. ola ki ikinci limiti de geçtiniz ve adam silahlı çatışma sonu öldü. o zaman bir günlüğüne iş yeri kapanıyor. ertesi gün bunu yeniden deneme şansınız oluyor. unutmadan, adama silah doğrultmak da +3, +5 gibi pressure yaratıyor ve barın daha çabuk dolmasını sağlıyor ancak weak spot değil ise ekstradan gelir elde edemiyorsunuz.

- oyunda yan görevler de var. don's view den takip edilebilen a)corrupt npc'ler oyuncuya, dedikleri görevlerin yapılması karşılığında polislerin takip sırasında geri çekilmesi, bombalanan(1) racketların anlık tamiri, ölen aile üyelerinizin anında iyileşmesi(2) gibi cebe atılabilecek jokerler sağlıyor. bu dedikleri görevler genelde hedef adamın hırpalanması, öldürülmesi, hedef mekandaki mallara zarar verilmesi veya kasadaki değerli eşyaların çalınması oluyor. b) yan görevlerin diğer kısmı ise favor denilen yolda karşılaşılan ve üzerinde anahtar, para gibi nesnelerin döndüğü npc'lerin görevlerini yapma kısmı. bunlar için de görevler aynı şekilde. fakat bunların getirisi farklı. birisi para ki, yeterli racketlar elde tutulursa fazla ihtiyaç olmuyor(3) oyunda, diğerisi ise düşman ailelerdeki üyelerin mekanları ve nasıl öldürülmeleri gerektiği bilgisi. bunlar olmadan karşı ailenin işini bitirmek imkansıza yakın olduğundan anahtarlı insanlara dikkat.

not: bir şehirdeki corruptlara yapılan iyiliklerin karşılığında size verilen jokerler başka bir şehirde kullanılamıyor doğal olarak.

not 2: emin değilim ancak belli bir progress e sahip değilken oyun size aile üyelerinin yerlerini takır takır vermiyor. bazen anahtarlı insanlar hiç karşınıza çıkmayabiliyor, bazen ise anahtarlı insanların görevlerini yapsanız da oyun size aile üyesinin yerini vermiyor, bunu yerine 2000 dolarlık cashle yetiniyorsunuz.

- oyundaki racketları elde tutmak önemli ancak isterseniz racketın başına 25 tane koruma koyun, oyun sizden o racketı istiyorsa rahatlıkla alıyor. bu bakımdan tüm racketları ele geçirmeye hiç bir zaman çalışmayın. işinize yarayan ekstraları olan racketları alın, diğer yandan da anahtarlı favorlar yaparak aile üyelerinin yerlerini bulup onları yok edin(4). nedir bu racketlar:

1- uyuşturucu. iki kolu new yorkta, iki kolu florida'da bulunuyor. canınız pahasına koruyun buraları. maksimum seviyede koruma yerleştirin, saldırı anında caponuzu buraya savunmaya yollayın. önemi şuradan kaynaklanıyor; hem günlük getirisi fazla hem de dördüne birden sahip olduğunuzda monopoly deki etiler - levent - bebek üçlüsüne sahip olma etkisi yaratıyor. bu dört noktadan gelirinizi 2 ile çarpıyor. max. koruma sayıları 16 ila 30 arasında.

2- +5% gelir noktaları. buraların ring olmasına gerek olmadığı için hem savunması kolay hem de ekstralarını kaybetmek zor. haliyle buraya yerleştirebileceğiniz koruma sayısı daha az *.

3- oyuncuya, tüm aile üyelerine ve aile korumalarına bullet vest getiren, işareti elmas olan noktalar. üç adet olup, florida da bulunmakta üç ayağı da. bunları genelde granados elinde tutuyor. oyun çok zor olmadığından buraları almaya fazla zorlamaya gerek yok. oyun sürekli elinde tutmaya çalıştığından dolayı buralardan bir tanesini, aile üyelerinizden birini göndererek bombalayabilir ve karşı aileye saldırı yapacakken bullet vest ödülünü geçici süreyle * ellerinden alabilirsiniz. bombalama esnasında aile üyeniz geçici süreyle oyun dışı oluyor ve üç dakika müddetle çağıramıyorsunuz.

- aile sistemi: en diptekilere soldier deniyor. dört adet kutucuğu var. oyun boyunca safehouselarda, compoundlarda ve şehirdeki park gibi yerlerde bulunabiliyorlar. silah seviyeleri önemli olup meslekleriyle(5) çok fazla ilgilenmeyin. çünkü promote oldukça sizin isteğinizde yeni meslekler ediniyorlar. hikaye ilerledikçe bunlardan birini capo yapmanız isteniyor*. bir süre sonra da capolardan birisini underboss a promote ediyorsunuz. capo veya underboss olmalarıyla health pointler etkileyici bir biçimde artıyor, savaş etkinliği de bu adamlarda üst sevilerde dolaşıyor.

- oyun, hem sizin hem de aile üyelerinin upgradelerini oyuncuya bırakmış. upgradeler biraz pahalı olsa da bir racketı elinizi sürmeden aile üyelerinizle almak istiyorsanız ** özellikle capo ve underboss upgradelerini cimrilik yapmadan doldurmanız gerekiyor. upgradelerin bazıları 1 ve 2 aşamalı. aşamalar ilerdikçe ücretleri de artıyor. bazılarına kısaca göz atacak olursak;

- shotgun ve makineli için silah kullanım etkinliği: bu silahlarını kullanan üyeler(6) ve kendiniz için yapın. (3 seviye)
- tabanca için silah kullanım etkinliği: bu silahı kullanan üyeler için ve kendiniz için yapın. (3 seviye)
- health bar seviyesi. kendi karakteriniz, underboss ve capolar için gerekli. para varsa soldierları da upgrade edin. (3 seviye)
- yumruk yiyip yere düştükten sonra yeniden kalkıp savaşa devam edebilme çevikliği: çok gerekli değil. yumruk yumruğa dövüşü ilerdeki ailelerle uzun süre devam ettiremiyorsunuz. önceki aileleri de rahatlıkla pataklayabiliyorsunuz zaten. (2 seviye ?)
- suç işlendiğinde etraftakilerin olayı görüp polise haber vermesinin olasılığını azaltma: ucuz olduğundan her üye için yapılması farz. (1 seviye)
- tutuklanıldığında aile üyelerinin daha az süreyle içeri de kalması: polis oyunda mafyadan daha etkisiz kılınmış. rahatlıkla atlatılıyorlar. bu yüzden gerekli değil. (2 seviye ?)
- recovery: health bar, oyunda her üyeniz ve kendiniz için zamanla dolmakta. barın ne kadar kısa sürede dolacağını belirtiyor. kendiniz, vapolarınız ve underboss için yapmakta gerek var. (3 seviye)
- headshot yapma ve öldürücü şekilde mermi isabet ettirme olasılığını arttırma: capo, underboss ve kendiniz için yapın. (2 seviye ?)
- speciality süresi. oldukça gereksiz. ne engineer, ne demolition, ne arsonist, ne picklocker için gereği yok. sabrınız yoksa upgrade edin. (2 seviye ?)
- rakibi yakasında tutma süresini arttırma: sizin için geçerli sadece. upgrade etmek sonraki ailelerde kolaylık sağlar. (1 seviye)


(1): (yukarı bkz: racket no: 3)

not: bombalama için aile üyesinin demolition expert olmasına gerek yok. nadir de
olsa başarısızlıkla sonuçlanıyor. bu durum üyenin soldier-capo-underboss olması ve koruma sayısıyla alakalı. bombalanan mekan joker kullanılmadığı müddet 1 gün kapalı kalıyor. ring varsa ring bozulmuş sayılıyor, ekstalar kaybediliyor. bu sırada iş yeri sahibi öldüğünden rakip tarafından ele geçirilemiyor.

(2): aile üyelerinizden birisinin hpsi sıfıra inerse recovery safhası başlıyor, eğer aile üyesi sizinle beraberse siz adamın dibine gidip revive özelliğini kullanarak yeniden ayağa kaldırabiliyorsunuz. eğer sizin gönderdiğiniz bir saldırıda hp si sıfıra düştüyse o zaman oyun grupta hiç medic var mı diye bakıyor ve varsa aile üyesi tekrar ayağa kalkıyor. bu iki durumun dışında hp si sıfıra inen aile üyesi 6 ile 12 dakika arası hastanede kalıyor ve herhangi bir emre kapalı oluyor. rapid recovery kullanılarak bu sorununun üstesinden gelinebilir acil durumlarda.

(3): (yukarı bkz: uyuşturucu). eğer oyunun başlarında 4-5 gün bu ringi elinizde tutabilirseniz, sonradan gelen iki aileye karşı günde 2-3 bin dolar zararla * rahatlıkla 30 gün geçinirsiniz. ayrıca masraflarınız korumadan oluştuğundan, kaybettiğiniz mekandaki korumalar da sıfırlandığından, belli bir miktar işçiyi kriz vakti işten çıkarmış gibi oluyorsunuz. kısaca koruma sayılarını incik cincin ayarlamaya gerek yok. fm oynamıyorsunuz.

not: koruma sayısı income-expensei ayarlamak için don's view den istenilen zaman arttırıp azaltılabilir.

(4): rakip aile üyelerini öldürmek için kullanılması gereken bazı yollar var. bu yolları favorlar sayesinde öğreniyorsunuz. eğer ki gerekli yoldan rakip üyeyi öldüremezseniz, belli bir süre recovery devresine giriyor ve bu süre boyunca hangout denilen yerde haliyle bulamıyorsunuz adamı. bu öldürme yollarından bazıları şöyle:

- boğarak öldürme
- duvara vurarak öldürme
- kafasını mezar taşına vura vura öldürme. gerçekten fantastikti. oyunun sonraki kısımlarında mezardaki bir üye için geçerli.
- sniperla vurma *
- execution * tipleri. rakip üyeyi bir şekilde diz çöktürüp son vuruşu; yumrukla veya belirtilen silah aracılığıyla yapma olayı.
- arkadan yaklaşıp iple boğma.
- stealth kill. kapıları tekmeyle kıran expertle yapılıyor.
- yüksek bir yerden aşağı atma
- sadece yumrukla öldürme
- molotof kokteyli(7) ile yakma
- bardak veya şişe fırlatarak öldürme.

not: aileleri bitirmenin 2 yolu var.

1- zor yolu tercih edip riske girmek. aile üyeleriyle hiç uğraşmayıp, direk racketlara saldırmak. tüm racketları kaybolunca rakip malikanenin kilidinin açılmasını sağlamak. işe yararlılığı ispatlanmamıştır. aile üyeleri varolduğu sürece sürekli saldırıcı yiyeceğinizden 2 ileri 1 geri gitmek gibi bir şey olacaktır.

2- aile üyeleriyle teker teker uğraşmak, kendi racketlarınız için karşı aileden gelecek tehdit unsurlarını bu şekilde kapatmak ve geri kalan racketlara saldırmak. oyunu uzun ve eğelnceli kılan taraf.

not 2: malikaneye girip son kez çarpıştıktan sonra gerekli noktaya demolition expert ile bomba yerleştirmek gerekiyor. bu noktadan sonra aile kökten yok oluyor.

(5): işe alıcak aile üyelerinin ne üzerinde deneyimli olduklarını bilmekte fayda var. oyunda 5 farklı özellik bulunuyor. bunlar:

1- engineer: saldırı yapılan yer destek çağırmasın diye telefon hattını kesmeye ve arkadan sızıp sürpriz saldırı yapmak için telleri kesmeye yarıyor.
2- demolition: rakip compoundda patlatıcıyı yerleştirmek için, iş yerlerine arkadan sızmak için gerekli.
3- arsonist: yangın çıkartmaya yarıyorlar. iş sahibini tehdit için kullanılıyor.
4- bruiser: bir nevi bruteler. belirtilen adamı arkadan iğneyle tek harekette alırlar. açılmayan bazı kapıları kırarak grubu içeri taşırlar.
5- picklocker: iş yerlerindeki kasaları(8) ve kilitli kapıları açmakta işe yararlar.

not: meslekler ile aile üyelerinin taşıdığı silahlar arasında hiç bir bağlantı yok. bir demolition saldırıda dinamit kullanmıyor mesela. bir engineer da gerekli ugradeler ile rahalıkla bir underboss olabiliyor. mühendis diyip geçmemek lazım. sonuçta gözümüzün önünde gordon freeman gibi bir örnek var.

(6): aile üyelerinin taşıdığı veya taşıyacağı silahlar tamamiyle size bırakılmış. parasını verdikten sonra istenilen silahı taşıyabiliyor üyeler. ancak ileri seviye silahlarını ellerine alabilmek için adamların basic değil advanced, expert veya elite olması gerekiyor. expert üye bulmak zor değil. ancak elite istiyorsanız, onlineda vakit geçirip gerekli silah lisanslarını adamlarınız için almanız gerekiyor.

not: oyunda bazı noktalarda seviye 2 - seviye 3 gibi silahlar bulacaksınız. bu sayede daha üst seviye silahlar(9) kullanmak hem siz hem de yeterli seviyedeki aile üyeleriniz için mümkün olacak.

(7): oyunda molotof kokteyli, dinamit gibi patlayıcılar da var. default olarak orta tuşa basılı tutulduktan sonra solda beliriyorlar. klavyedeki silah seçme tuşlarıyla * ile geçiş yapılabilir.

(8): oyundaki kilitli kasaların mantığı çok zayıf. bir fırıncının kasasında da 2500 dolar para oluyor, bir compoundun kasasında da. işler sadece banka için değişiyor. banka soygununda ufak kasada yine 2500 dolar para oluyor ancak içinde bulunulan kasa odasında ise 10000 dolara yakın para oluyor. bu parayı soygundan sonra safehouse a götürüp bırakmak gerekiyor. bu sırada bribe özelliği devreye giriyor. bankanın yakınlarındaki veya içindeki polislere iş öncesi belli bir miktar para vererek belli bir süre üyelerle beraber polisler tarafından yokmuşsunuz gibi davranmalarını sağlayabiliyorsunuz . bu süre kasadan parayı alıp eve götürecek kadar uzun oluyor genelde. safehose a girince tüm polisler geri dönüyor ve para hesaba giriyor. bu süre içersinde yakalanılırsa veya ölünürse bankadan soyulan para heba olmuş oluyor.

not: size ait olmayan iş yerlerinde kasayı iş sahibinin yanında soymaya kalkarsanız size saldırabiliyor. dikkat.

not 2: bazı yan görevlerde sizden kendi racketınıza zarar vermeniz veya buradaki kasayı soymanız isteniyor. ''s.kerim böyle işi'' demeden önce 2 kere düşünün. bu durumun sizin gelirinize karşı herhangi bir etkisi olmuyor. iş yeri sahibinin de pfflamalarını dinlemeyin bu hususta. ayrıca iş yerindeki korumalar da ''patron ne yapıyorsun ?'' olayına fazla girmiyor.

(9): oyunda silahların etkinliği ailelerle oldukça alakalı. misal bir granados üyesi tek vuruşta yere inerken son 2 ailedeki üyeler oldukça zor ölüyor. aile üyelerini öldürürken execution veya pataklama olayı isteniyorsa, fazla güçlü olmayan bir tabancayla rakibin ayağına sıkın ve yere düşmesini bekleyin. bu noktadan sonra istenilen şekilde rakip öldürülebilir. ''silahımı çıkartmazsam onlar da çıkartmaz'' diye düşünüyorsanız *, bu durum sonraki ailelerde geçerli değil.
Oyun tam bir fiyasko sadece patlama efektleri güzel.
henüz oyunu bitirmemiş olmakla birlikte izlenimleri aktarmak gerekirse, oyun süper bir girişle başlıyor gelişmede sıkıyor ve ne biçim oyunmuş dedirtiyor.* Bu kez kendi ailemizi kuruyoruz. Normal bir tps oyunun yanında biraz da strateji kazandıralım oyuna maksadıyla etkileşimli bir harita sistemi kullanılmış oyunda. Bunun yanında aile lideri oldugumuz için bircok şeyle ilgilinmemiz gerekmekte bu nedenle de gelişkin bir aile-düşman-işletilen mekanlar menüsü var. Aile agacımıza önce 1 adam ekliyoruz ve oyun New York'ta başlıyoruz. Micheal Carleone'un destegini arkamıza alarak carmine rosato adlı mafya babasından bir mekan kendi işletimimiz altına alıyoruz. Parası neyse veririm diyip buraya koruma koyuyoruz. Nasıl bu noktaya kadar etkileyici biraz degil mi? Mekan gelir-gider dengesi saglamak
orayı elinde tutmak falan hoş şeyler. Aile gittikçe genişliyor tabi biz de birer birer carmine rosato'nun mekanlarını ele geçirip onu New york'tan siliyoruz en son da evini havaya uçuruyoruz. Patlama efektleri gercekten görülmeye deger. Aileden biraz daha bahsetmek gerekirse, ailede herkesin başta bir uzmanlık alanı var. Misal safecracker kilit neyim acıyor, demolotions ortalıgı patlatıyor arabalara bomba yerleştirebiliyor, medic canınızı dolduruyor, mechanic mekan basmadan önce elektrikleri falan kesiyor, arsonist istediginiz yeri yakıyor. Aile agacında terfi ettirdiğiniz her elemana bir yeni özellik ekleyebiliyorsunuz. Bunlar hoş şeyler tabi. Bir diger güzel özelliği cevredeki insanların sorunlarını hallederek onlardan para veya başka türde iyilik olarak karşılık alabilmeniz. Mesela polis teşkilatından bir elemanın işini yapınca polislerin sizi kovalam ihtimali azalıyor falan. Araç kullanımından bahsedelim biraz da. igrenc. Evet sadece bu. içini siz doldurun. Tamam eski zamandayız araba yavaş gidiyor falan da mafia da eski zamanda geçen oyundu. Araba sürmesi ne kadar zevkliydi bir düşünün. Bunda zerresi yok. Hele hele wheelman'den sonra bu oyunu oynamak insana cok garip hissettiriyor.
Neyse new york'u tamamen alınca florida'ya el atıyoruz. işte bu noktadan oyun döngüye giriyor. Mekan al, elinde tut sürekli aynı hikaye. Arada görevler geliyor da yine de sıkıcılıktan kurtaramıyor. Ve sonuçta godfather efsanesi böyle heba oluyor.
Acımasız davranmamak lazım sonucta ortada emek var ama assassin's creed gibi yarıya kadar süper daha sonra monoton bir oyun gibi geldi bana. Mafia II gel artık.
ilk oyunun aksine bu kez oyuna bakkal çırağı olarak değil kendi ailemizin don'u olarak başlıyoruz. dominic adında karizmatik (yani ben öyle ayar çektim) bir adam bu. michael corleone'ye gönülden bağlı lakin kendi ailesini yöneten, corleone'lere haraç vermek zorunda olmayan bir herif işte. karakterin hareketlerini kontrol etmek inanılmaz zor, bu konuda gta san andreas'ı tek geçerim mükemmel bir kontrol vardı o oyunda. neyse godfather'a dönelim, hikaye bu sefer yalnızca new york'ta değil ikinci filmden de hatırlanacağı üzere küba, florida ve henüz oyunu bitiremediğim için göremediğim bir diğer şehirde geçiyor (ama küba şehir değil). silah envanterine ufak bir ayar çekilmiş ve parayla silah-mühimmat alma işi sonlandırılmış. yalnızca güvenli evinizden ya da haraç kesilebilen mekanlardan cephane toplayabilirsiniz, elbette bir de öldürdüğünüz kaka adamlardan. konuştuğunuz insanlara seçtiğiniz soruları yöneltebiliyorsunuz bu da güzel bir ayrıntı olmuş. yalnızca mekanları bas, kurşunları yağdır, haraçları topladan ibaret bir oyun değil. bazen düşmanlarınız hakkında bilgi toplamak için halkın arasına karışıp soruşturma yapmanız gerekebiliyor. ele geçirdiğiniz dükkan ve fabrikaların cinsine göre ekstra özellikler (mermi kemeri, zırhlı araba, çelik yelek) kazanabiliyorsunuz. çetenizdeki adamların ve sizin özellikleriniz paranızla yükseltilebiliyor. aileye ilk kattığınız adamlar soldier oluyor daha sonra uygun zamanlarda kendilerini capo ya da underboss yaparak onore edebilirsiniz. ufak bir de spoiler, florida'da işler kızıştığında michael, tom heagen'ı bizim consiglieri'miz yapıyor. tom bize her konuda akıl veren bir avukat, filmdeki gibi hep temkinli (bir fabrika bombalamaya 2 soldier göndereceğim zaman şansı %50 olarak görürken, underboss yolladığımda bu iş garanti diyor). oyunda müzikler güzel. oyunun en kötü yanı araç kullanmanın tam bir kabus olması, hızınız arttıkça kamera araca yaklaşıyor ki kullanması zaten zor bir de açı daralınca kafa kafaya çarpışmalar sıklaşıyor. paragrafsız bu kadar saçma bir oyun incelemesi görmedim ben. bitirince edit yaparım, şu ana kadar 14 saat oynadım halen mevcut mekanların %37'sine sahibim.

edit: oyunu bitirdim başka şehir yokmuş meğerse. finaldeki sahne güzel el öptürme filan.
sonu güzel biten oyun. mafia kadar olmasada vakit geçirmek isteyenler için ideal. hiç pc başından kalkmadan 12 saatte bitirilecek oyundur.
maalesef vakit kaybı. illa oynamak isteyenler mafia'yı oynasınlar. mafia ii ise hala beklenmekte maalesef.

edit: güzel değil oyun. filmden bahsetmiyorum.

edit2: eksilenince bu entrymin olduğunu gördüm. mafia 2 çıktı ama yine de mafia 1 oynanmalı.
karakter yaratma ekranından oyuna geçerken takılıp kaldığım loading ekranına hala bir çözüm bulamadığım oyun bu haliyle benden pek iyi bir not alamayacak herhalde.
al pacinonun erkeklere acımasızca ihanet ettiği film.
Bir insan bir tek koltukta oturup bacak bacak üstüne atmayla bu kadar karizmatik olamaz... Yapamaz bunu bize...

Ekşiden yerli malın tespitidir. Yani güzel ifade etmiş... Yoksa herkes farkında.
benim gençliğimi izlememiş kişi için alpaçino'nun karizmatik olması mümkündür..

(bkz: vito corleone) *
vitonun yeri ayrıdır. Lakin ben hep marlon abinin daha güzel canlandırdığını düşünmüşümdür vito rolünü.