bugün

birbirine bağlı, birbiriyle ilgili şeylerin oluşturduğu dizi, sıra, zincir.
zincir. bol miktarda olan şeyler için kullanılır.
bir kişinin mutasavvuf olduğunu ispatlayabilmesi için belirtmesi gereken şeydir. mutasavvuflarn hayatlarını anlatan kitaplarda, o kişinin silsilesi sıklıkla yer alır.
silsile Peygamberimize kadar dayanır. Nakşilik Hz. Ebubekirden Peygamberimize, diğer yollar ise hz.ALiden Peygamberimize silsileyle bağlanır.
i) Bir orman bir gece kar altındayken

ii) Bir çift güvercin havalansa yanık yanık koksa karanfil

iii) Ay kocaman at kara

(gözlerin sus.)
(bkz: SiLSiLENAME)
silsileyi bozanı skerim. *
Tasavvufi yolların hepsinde günümüzdeki mürşidden Rasulullaha kadar ulaşan bir manevi zincir söz konusudur.Bu zincirin tarihen sağlıklı oluşu tasavvufi feyz ve bereketin intikalinde çok önemlidir.Bir tasavvuf yolunun sağlamlığının en büyük delili sahih bir silsileye sahip oluşudur.Tasavvufta "Allah'a giden yollar mahlûkatın nefesleri sayısıncadır." anlayışı sebebiyle tarikat sayısında bir sınırlama yoktur. itikadi bakımdan kitap ve sünnete bağlı, ehl-i sünnet ve'l-cemaat anlayışını benimseyen, ibâdet ve muâmelâtta islâm'ın temel esaslarını uygulayan ve manevi bir silsileye sahip mürşidler tarafından temsil edilen tarikatlar hak tarikatlardır.Silsilenin tasavvufi önemine uygun olarak bütün tarikatlar icazetname ve silsilename ile kendi yollarındaki ruhani akışı kayıtlara bağlayarak belgelemişlerdir.

Mevlana Halid-i Bağdadi [K.S.]'in Kürdemir'li Şeyh ismail Şirvani[K.S.]'e Verdiği icazet
Örnek Bir Nakşbendiyye Silsilesi
kaynak : (bkz: tasavvuf terimleri sözlüğü)
zincirleme.
Sözleri Erdal aslan ve Ahmet Aslan 'a , müziği ahmet aslan' a ait ve ahmet aslanın meleklerin dansı albümünde yer alan parçadır.
sözleri:

Ne demeli şimdi günahsız gidiyorsun
Kendi aleminden geldin bir hoşsun
Bir kadeh doldur bu son olsun
Arkası yoksa sende yoksun

Anlat bana cevherin kimdir?
Soyundan isen şaha ne hacet
iktidarlar kapısındasın demek hey dost

Bırak peşimi bana dağlılar gerek
Ya şah ya pirim ya merdan ali
Eseriniz ise kurtarın beni
Örnek silsile ( kadiri tarikatı silsilesi ):

HAYY C.C.
AZRAIL A.S. ISRAFIL A.S. MIKAIL A.S. CEBRAIL A.S.
HZ. AHMED MAHMUD MUHAMMED MUSTAFA S.A.V.
HZ. EBUBEKIR R.A.
HZ. OMER R.A.
HZ. OSMAN R.A.
HZ. ALI K.V.
HZ. HASAN R.A.
HZ. HUSEYIN R.A.
HZ. VEYSEL KARANI R.A.
HZ. HASAN-I BASRI R.A.
HZ. HABIB-I ACEMI K.S.
HZ. DAVUD-I TAI K.S.
HZ. MARUF-I KERHI K.S.
HZ. SIRR-I SEKATI K.S.
HZ. CUNEYD-I BAGDADI K.S.
HZ. SEYH SIBLI K.S.
HZ. ABDULVAHID BIN ABDULAZIZ K.S.
HZ. SEYH EB-UL HASAN K.S.
HZ. ALIYUL MAHRUSI K.S.
HZ. ABDULKADIR GEYLANI K.S.
HZ. ARABI MUHIDDINI K.S.
HZ. SEYYID-I SEMSEDDIN-I MUHAMMED K.S.
HZ. SEYH HUSAMEDDIN KS.
HZ. SEYH SEHABEDDIN K.S.
HZ. SEYH HUSEYIN HAMAVIF K.S.
HZ. HACI BAYRAMI VELI K.S.
HZ. SEYH ESREFOGLU RUMI K.S.
HZ. SEYH HACI KAZAN KAYA BABA K.S.
HZ. SEYH BABA KURDISTANI K.S.
HZ. SEYYIT MUHAMMED K.S.
HZ. SEYH SEYYIT-I HALIL K.S.
HZ. HACI HASAN BABA K.S.
HZ. SABAN BABA K.S.
HZ. RICALI DURSUN BABA K.S.
HZ. ILHAMI HACI HASAN BABA K.S.

kaynak: http://www.kadiriyolu.com
harika bir ahmet aslan parçasıdır.
tasavvufi yollarin günümüzdeki mürşidinden, peygamber efendimiz hz muhammed mustafa (sav)' e kadar ulaşmasini gösteren manevi zincirdir.
Tekrar ediyorum; bu vazîfe verâsettir, ezel-i ervahla ilgilidir. insan bu tertibi ilahiyeyi beşeri duyguları ile çözmeye muktedir değildir. Herşey ALLÂH’ın yed-i kudretindedir. Bu ilim diraset yolu ile değil ancak veraset yolu ile Rabbimin taktiri kadar anlaşılır. Anlaşıldığı kadar da zevki alınır. Manevi vazifeleri tertip ve tanzîme değil adem, kamil insan dahi muktedir ve yetkili değildir.
“Ben de sultanım” diyen dünyâda bî-hadd-ü hesâb.
Bende-i dergâh-ı ehlullah olan yüz binde bir.”
Dergâhtan evliyâ terbiyesinde yetişmiş ve turuk-i aliyyeden, silsile-yi merâtip ve izn-i icâzete sâhip olan kul, ALLÂH’ın evliyâsıdır. Peygamber Efendimiz’in de vârisidir.
Mânevî vazîfe Hazret-i ALLAH’ın yedinde olup hayatta bulunan evliyânın tebliği ile zuhuru görülür, şahsın kendi görgüsü ile değil. ALLÂHın lütfu ile olur. Hazret-i Kurân’a âhir zaman Peygamberi Hazret-i Resûlullâh’a ve getirdiği şeriata inancın tam olsun!
Her zaman yeryüzünde eksik olmayan, eksik olması kânûn-ı ilâhîye aykırı olan evliyânın mevcûdiyetinin inkârının zâhirî ve batinî ilimle bağdaşmayacağını iyi bilesin ki, hatâya düşüp, hem bu türlü gerçeği yaşayanlara, hem de nefsine zulmetmeyesin!

(pir-i galibi h.hasan galip kuşçuoğlu)
1. VEYSEL KARÂNÎ (? - 657 M.)
2. ibrahim b.Edhem (714 - 779)
3. Hamdun Kassâr (? - 884)
4. Muhammed Bağdâdî (1026 - 1107)
5. ABDULKÂDiR GEYLANÎ (1078 - 1165) (Kadirîyye Pîrî)
6. ibn- Arif Ahmed b.Muhammed (1088 - 1142)
7. AHMED YESEVi (? - 1166) (Yeseviyye Pîrî)
8. AHMED-ER RUFÂÎ (1118 - 1182) (Rufaîyye Pîrî)
9. Ebû Medyen Mağribi (? - 1198)
10. Necmeddîn-i Kübrâ (1145 - 1221)
11. ŞEHABEDDiN ÖMER SÜHREVERDi (1114 - 1235) (Sühreverdiyye Pîrî)
12. HASAN ÇEŞTi (1136 - 1236) (Çeşdiyye Pîrî)
13. MUHYiDDiN-i ARABÎ (1166 - 1240) (Ekberiyye Pîrî)
14. EBےL – HASAN ALi ŞÂZELi (1197 - 1258) (Şâzeliyye Pîrî)
15. Muhyiddin Yahyâ Nevevi (1233 - 1271)
16. MEVLANÂ CELÂLEDDÎN-i RÛMi (1207 - 1273) (Mevleviyye Pîrî)
17. AHMED BEDEVÎ (1200 -1276) (Bedeviyye Pîrî)
18. iBRAHiM DUSSÛKÎ (1236 -1293) (Dussukiyye Pîrî)
19. SADEDDiN CiBÂVi (1197 - 1301) (Cibâviyye Pîrî)
20. Safiyüddin Erdebili (1252 -1334)
21. HACI BEKTÂŞ-I VELÎ (1247 - 1337) (Bektâşiyye Pîrî)
22. M. BAHADDiN NAKŞIBEND (1318 -1389) (Nakşıbendiyye Pîrî)
23. ÖMER HALVETÎ (? - 1397) (Halvetiyye Pîrî)
24. HACI BAYRAM-I VELÎ (1352 - 1430) (Bayramîyye Pîrî)
25. Akşemseddin (1390 -1460)
26. Abdullah Ayderûs (1409 - 1461)
27. Seyyid Yahya Şirvânî (? - 1465)
28. Muhammed Cûzalî (? - 1465)
29. Eşrefoğlu Abdullah-ı Rûmî (1350 - 1470)
30. Bıçakçı Emir Ömer Dede (? - 1475)
31. ibrâhim Tennûri (? - 1482)
32. Ubeydullah Ahrâr (1404 - 1487)
33. Dede Ömer Rûşenî (? - 1487)
34. Cemâlî Mehmed Çelebi Halife (? - 1497)
35. Ahmet Şemseddin Marmaravî (1435 - 1504)
36. M. Abdurrahman Demirtaş (? - 1522)
37. Sümbül Efendi (1465 - 1529)
38. ibrahim Gülşenî (1426 - 1533)
39. isa oğlu ilyas Saruhâni (1496 - 1560)
40. Hazma Bâlî (? - 1561)
41. Ümmî Sinan (1487 - 1568)
42. HACI ŞABÂN-I VELÎ (1497 - 1568) (Şabâniyye Pîrî)
43. Abdusselâm el-Esmer (1475 - 1573)
44. Hasan Hüsâmeddin Uşşâkî (1475 - 1597)
45. Ahmed Şemseddin Sivâsi (1520 - 1597)
46. Ramazân Efendi (1542 - 1616)
47. AZÎZ MAHMUD HÜDÂÎ (1543 - 1623) (Celvetiyye Pîrî)
48. imâm Rabbânî (1563 - 1625)
49. Mehmed Buhûrî (? - 1630)
50. ismâîl-i Rûmî (? - 1631)
51. Ahmed Ali (? - 1638)
52. Ahmed Usâli (? - 1639)
53. Abdulahad Nûrî (1591 - 1651)
54. Hasan Bûrhaneddin Cihangirî (1563 - 1663)
55. Himmed Efendi (1617 - 1684)
56. Karabaş Velî (1611 - 1684)
57. Muhammed Bahşi (1629 - 1687)
58. Selâmî Ali Efendi (1592 - 1692)
59. Niyâzî Mısrî (1617 - 1693)
60. Mustafa Muslihiddin Efendi (? - 1697)
61. Nasuhi Mehmed Efendi (1643 - 1718)
62. Murâd-ı Münzevi (1644 - 1719)
63. Nûreddin Cerrâhi (1678 - 1720)
64. ismail Hakkı Bursevi (1653 - 1725)
65. ismail Fakîrullah (1656 - 1734)
66. HASAN SEZÂÎ (1669 - 1738) (Gülşeniyye Pîrî)
67. Ahmed Zührî (? - 1744)
68. Fenâi Ali Efendi (? - 1745)
69. Mustafa Kemâleddin Bekrî (1688 - 1749)
70. Cemâleddin Uşşâkî (? - 1750)
71. Ahmed Raûfî (1657 - 1757)
72. Ahmed Câhidî (? - 1759)
73. Ş. Muhammed Hafnavî (1689 - 1767)
74. Mehmed Hayatî (? - 1767)
75. Abdulkerim Samânî (1719 - 1775)
76. Mahzar-ı Cânıcânan (1701 - 1781)
77. Abdullah Salahaddin Uşşâkî (1705 - 1781)
78. Mustafa Hâşim Baba (1718 - 1782)
79. Muhammed Kemâleddin (1727 - 1782)
80. Ahmed Derdir (1715 - 1786)
81. Ahmed Ticânî (1737 - 1792)
82. Mahmud b. Abdurrahman (? - 1794)
83. Çerkeşî Mustafa Efendi (1740 - 1813)
84. Abdullah Delevî (1745 - 1824)
85. Ahmed Savî (1761 - 1825)
86. Hâlid-i Bağdâdi (1778 - 1826)
87. Hacı Halil Efendi (1785 - 1843)
88. Kuşadalı ibrahim Efendi (1774 - 1845)
89. Abdurahman Halis Talebanî (1797 - 1858)
90. Ahmed Tâlib irşadî (1820 - 1881)
91. M. Nûrûl-Arabî (1810 - 1889)
92. Hüseyin Feyzüddin (1820 - 1891)
93. Hasan Haletî (? - 1911)
94. Mervan b.Muattal (? - 1911)
95. Ahmed Süreyyâ Emin (1848 - 1923)
96. Ahmed Alevî (? - 1934)
97. Şerif Ahmed Hamalullah (? - 1943)
98. HACI GÂLiP HASAN EFENDi (1919 - ...) (Galibîyye Pîrî)

Kaynak ;
Kitap adı : Piran
Yazar: Mustafa ÖZDAMAR
Basım : Kırk Kandil
7 martta sinemalarda olacak ozan açıktan filmi.
serkan keskini geçtim sırf tardu flordun için izlenir gibi duruyor.
Son dönemlerde yapılmış ender yerli gerilim filmlerinden biri. Bugün izleme fırsatı buldum. Pek beklentiyle girmedim belki ondandır fakat hikaye hiÇ fena değildi. Mekanlara ve sokaklara ayrı parantez aÇmak gerekir. Karaköy'ün arka sokaklarında ki kovalamaca sahneleri pek heyecan vericiydi. istanbul sokakları sinema iÇin biÇilmiş kaftan. (bkz: ilker kaleli)'ye ön yargılıydım ama bu film fikrimi değiştirdi. Son olarak (bkz: tardu flordun) efsanevari iş Çıkarmış. Helal olsun emeğine, alınterine.
izlemeyi düşündüğüm fakat olumsuz yorumlar nedeni ile izlemekten vazgeçtiğim film. tv de izleriz artık.
hakkında sözlüklerde iyi yorumlara denk geldiğim en yakın gnctrkcll sinema gününde ki o da yarı oluyor, izlemeyi üşündüğüm film. ben zaten serkan keskin'in kötü oyunculuk sergilediği ne bir dizi ne bir tiyatro oyunu görmedim.
askerde rastlama oranı yüksektir.
takım karakolu komutanı: önce bana değil manga komutanına söyleyeceksin dingil. her şey silsile yoluyla. telefonu da taburcudan istersin sen amunuyim.
kesinlikle en iyi türk filmlerinden olmasına rağmen bu kadar az izlenmesi çok ilginç olan film.
başarılı bir yerli film. baştan sona merak veya heyecan içinde izlenebilen bir film. ayrıca aşk üçgeni, fakir gençlerin dramı, cihan abi'nin hikayesi vs farklı hikayeleri birleştirerek ama kafayı da aşırı karıştırmadan başarılı bir iş çıkarmış. izleyiniz, pişman olmazsınız efendim.
karakterler bazında anlamaya çalışırsak başarılı bir yerli film. hikayenin genel akışı, karakterlerin olaylara dahil oluş şekli ve zamanı gerçekçi fakat ilginç şekilde senaryonun oturtulduğu zemin pek sağlam değil, büyükçekmece binaları gibi... filmi izlerken bir eksikliğin olduğunu fark ediyorsunuz. bunun dışında pek de problem yok. özellikle mekan seçimleri çok iyi, hatta yerli olarak daha iyisini gördüğümü hatırlamıyorum. tüm oyuncular ama özellikle tardu flordun enfes oynamış, kesinlikle filme bağlayan etkenlerden biri. nehir erdoğan her zamanki gibi, enfes kadın...

güzel, güzel.
artık tv'ye de intikal etmiş film. dün gece show tv'de yayınlandı.
Gerçeği şu;
Halk arasında.
it ite it kuyruğuna.