bugün
- fenerbahçe taraftarı25
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı107
- ruh varsa neden görünmüyor13
- aşık olmadan sevişmek17
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası32
- en çok yaşamak istenilen şehir21
- mühendis erkeklerin genel özellikleri23
- bik bik için diktiğim keten pantolon10
- bik bikinize ne dikersiniz12
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur13
- ibrahim reisi13
- erkolar kapatılsın15
- galatasaray'ın yaşaması muhtemel facia15
- dokunmaya kıyamadan sevmek19
- fred'in gs orta sahasını kucağa alması14
- nurcuların fetöcü olduğu gerçeği10
- fenerbahçe13
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz14
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur12
- mauro icardi11
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi15
- manitayla yapılacaklar16
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması21
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur22
- alex de souza13
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor14
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- travestilerin genelde kürt olması16
- karıya kıza doymuş erkek26
- bik bik'in cinsiyeti15
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz13
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz20
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- çok üzgünüm sözlük9
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi15
- etine dolgun kız9
- risale i nur23
- taktik verin16
- icardi1905 adamdır13
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz18
- okan buruk10
- icardi190523
- mert hakan yandaş30
- 21 maçtır yenilmeyen takımı becermek12
- icardi1905'in silik yemesi9
- sık sık aldığınız iltifatlar15
- anın görüntüsü19
- gulmekicinyaratilmis8
- nervio8
dünyanın en kapsamlı strateji oyunu.
kapsamdan kasıt, ayrıntı ve yönetim şekilleri. yani günümüzde strateji denince akla gelen standart madenden parayı işçilerle taşı, bina kur ve yardır mantığından daha önemli dinamiklere sahip.
ama bu dinamikler oyunu bir yönetim simülasyonu yapmıyor. diplomasi ağırlıklı rts diye tabir edebiliriz.
örneklendirmek gerekirse, oyunda ki savaşlardan kısa bir problemler silsilesi sunarsak; köyde yaşayan insan sayısı belli, bunlardan asker yaratırsanız, askerlerin maaşları ekonomiye ek yük getirecek, köylerden topladığınız vergi düşecek, köylere olan satışlarınız azalacak ve köylü nüfusunuz az olduğundan yiyecek sıkıntısı içerisine gireceksiniz. savaş uzun sürerse krallığınız ekonomik olarak çökecek ve halkınız aç kalacak, bu da isyanlara sebep olacak. isyanlar yüzünden sivil öldürmek zorunda kalacaksınız ve yaptığınız bu eylem zaten ekonomisi batmış, yiyecek sıkıntısı çeken bir imparatorlukta pamuk ipliğine bağlı olan loyaltyi sıfırın altına çekecek, bitmek tükenmek bitmeyen isyancılarla, ekonomik zorluklarla, yiyecek sıkıntısıyla ve tabii ki savaştığınız düşmanlarınızla başbaşa kalacaksınız. sizin elinizde tuttuğunuz maden ocaklarında gözü olan ve size diş geçiremeyen diğer devletlerinde siz yere düşünce ardı arkası kesilmeden savaş açmaları da cabası olacak.
yani oyunda savaş açmak ciddi anlamda cesaret isteyen bir iş. höldür höldür savaşayımdan daha çok diplomasiyi kullanmak ve düşmanlarınıza diplomatik baskı uygulayabilmek için güçlü olmak zorundasınız.
örneklendirirsek; mükemmel bir ekonomisi olan ama ordusu olmayan bir devlet; şüphesiz haraç manyağı olacaktır.
hoş, oyunun içerisinde bulunan frytan isimli mitolojik ırklar, serinin 2ncisinden sonra insan kullanımına açılıyor ve onlarla oynarken bu tarz yönetim mevzularıyla uğraşmıyorsunuz. haraca bağladığınız köylerden gelen parayla asker üreterek direkt saldırıya geçebilme imkanı sağlanıyor.
seven kingdoms II:frytan wars ve seven kingdoms III:conquest isimlerinde devam oyunları da mevcut.
kapsamdan kasıt, ayrıntı ve yönetim şekilleri. yani günümüzde strateji denince akla gelen standart madenden parayı işçilerle taşı, bina kur ve yardır mantığından daha önemli dinamiklere sahip.
ama bu dinamikler oyunu bir yönetim simülasyonu yapmıyor. diplomasi ağırlıklı rts diye tabir edebiliriz.
örneklendirmek gerekirse, oyunda ki savaşlardan kısa bir problemler silsilesi sunarsak; köyde yaşayan insan sayısı belli, bunlardan asker yaratırsanız, askerlerin maaşları ekonomiye ek yük getirecek, köylerden topladığınız vergi düşecek, köylere olan satışlarınız azalacak ve köylü nüfusunuz az olduğundan yiyecek sıkıntısı içerisine gireceksiniz. savaş uzun sürerse krallığınız ekonomik olarak çökecek ve halkınız aç kalacak, bu da isyanlara sebep olacak. isyanlar yüzünden sivil öldürmek zorunda kalacaksınız ve yaptığınız bu eylem zaten ekonomisi batmış, yiyecek sıkıntısı çeken bir imparatorlukta pamuk ipliğine bağlı olan loyaltyi sıfırın altına çekecek, bitmek tükenmek bitmeyen isyancılarla, ekonomik zorluklarla, yiyecek sıkıntısıyla ve tabii ki savaştığınız düşmanlarınızla başbaşa kalacaksınız. sizin elinizde tuttuğunuz maden ocaklarında gözü olan ve size diş geçiremeyen diğer devletlerinde siz yere düşünce ardı arkası kesilmeden savaş açmaları da cabası olacak.
yani oyunda savaş açmak ciddi anlamda cesaret isteyen bir iş. höldür höldür savaşayımdan daha çok diplomasiyi kullanmak ve düşmanlarınıza diplomatik baskı uygulayabilmek için güçlü olmak zorundasınız.
örneklendirirsek; mükemmel bir ekonomisi olan ama ordusu olmayan bir devlet; şüphesiz haraç manyağı olacaktır.
hoş, oyunun içerisinde bulunan frytan isimli mitolojik ırklar, serinin 2ncisinden sonra insan kullanımına açılıyor ve onlarla oynarken bu tarz yönetim mevzularıyla uğraşmıyorsunuz. haraca bağladığınız köylerden gelen parayla asker üreterek direkt saldırıya geçebilme imkanı sağlanıyor.
seven kingdoms II:frytan wars ve seven kingdoms III:conquest isimlerinde devam oyunları da mevcut.
age of empires ve cossacks gibi klasiklerden kendi yerini sıyrılıp alamayan oyun. nedendir bilinmez pek kıymeti bilinememiştir. nedeni ise tahminimce oyundaki yönetim ve grafiksel zayıflıklardır. fakat bunları 3. versiyonunu oynamadan söylemekteyim. yani 2 fry. ve öncesi içindir bu dediklerim. yalnız oyunda çok farklı medeniyetlere hükmetmeniz güzel. fakat yine de bu medeniyetlerin askerleri infantry ve cavalary den ibaret. yine çeşitlilik yok. insan bu kadar çeşidin az olduğu bi oyunda bari yönetim açısından güzel olsaydı dedirtiyor. ama çok eski bir oyun olduğundan bu zayıflığını göz ardı etmek mümkün.
bu açıklamanın ynaı sıra 3. versiyonun shader teknolojisi gerektirdiğini ve oyunun kullanıcılarını uyarmayı eklemeden edemeyeceğim. istediğin kadar güzide bir ekran kartın olsun. shader desteklenmiyorsa oynatmıyor 3. yü. işte benim derdim de buydu *
bu açıklamanın ynaı sıra 3. versiyonun shader teknolojisi gerektirdiğini ve oyunun kullanıcılarını uyarmayı eklemeden edemeyeceğim. istediğin kadar güzide bir ekran kartın olsun. shader desteklenmiyorsa oynatmıyor 3. yü. işte benim derdim de buydu *
efendim az önce az daha mutluluktan gülecektim. ben bu oyunun 1 ve 2'si ile strateji oyunlarına giriş yapmışımdır. hala müziklerini mırıldandığım olur arada...*
güncel Önemli Başlıklar