bugün
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi18
- vallahi de kemal'in düşmanıyım9
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi13
- kendini bir görsel ile anlat22
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu23
- uludağ sözlük köpek avlama timi18
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- anın görüntüsü13
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak11
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- kıza iğne batıran türbanlı11
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- jose mourinho27
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- sarılma ihtiyacı13
- zalbert ramstein8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- meral akşener17
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- gideon reid morgan jj9
- icardi190543
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel21
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak8
- albay kemal14
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu20
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur13
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü8
- güçlü kadınların ortak özellikleri8
- yazarların en sevdikleri diziler11
krzysztof kieslowski'nin on emir'den etkilenerek, yola çıkarak çektiği ve dekalog adını verdiği on kısa filmden biridir! yönetmenin daha sonra genişlettiği bu film, aşk ve saplantı temasını çok etkileyici biçimde işler!
kelebek kaçtı kelebek. .
kesecem o kelebeğin kanatlarını. .
kelebek kaçtı kelebek. .
kesecem o kelebeğin kanatlarını. .
zamansız izlediğim bir film. izlemediyseniz, yazının devamını okumanıza hiç gerek yok. gerçi izlediyseniz de yazının devamını okumanıza gerek yok. ama ben devam edeyim.
öncelikle söylemek gerekir ki, krzysztof kieslowski kadar uzman olduğumu ya da bu konu üzeine en az onunki kadar hakim bir şeyler söyleyebileceğimi iddia etmiyorum. ama madem ki kişisel yazıyoruz ve kişisel olanın herhangi bir şekilde hesap verme zorunluluğu yok, o zaman atış serbest demektir.
bu film, hayatımda izlediğim en güzel, en hüzünlü ve en gerçek film. gerçek, çünkü adalet diye bir şey yok. hüzünlü, çünkü, hayat mutlu geçen bir halt değil. hayat, leo malet'nin de söylediği gibi, berbat bir bok. bu film güzel, çünkü, gerçek güzeldir.
aşk veya herhangi bir duygu iki kişi hakkında değil, bir kişi hakkındadır. ne aşk ikinci bir kişiyle ilgilidir ne de dostluk... hepsi, kişinin kendi içinde yaşadığı, kendi içinde değerlendirdiği, kendi içinde anlamlandırdığı kavramlardır. bir resim, bir ses, bir koku bu duygulardan herhangi birini yaşantılamak için yeterlidir. yaşantılamak... türkçedeki en güzel ve en hazin kelimedir. hayatımızın ne kadarını yaşadığımızı, ne kadarını yaşantıladığımızı kestirebileceğimizi sanmıyorum. izafiyet gibi bir bok bu. işte bu film de bunun üzerinden ilerliyor. iki kişi aynı anda aşık olamıyor bu filmde. aşk hep tek kişilik kalıyor, tek kişilik yaşanıyor. gerçek olduğu için acı veriyor, yaşantılanmadığı için gerçekliğini sürdürebiliyor. yaşadığımızı sandıklarımızı, ne kadar yaşadığımız kendimizle ilgili oluyor ve ....
demek istediğim, hayat, tek başına güzel. güzelleştirmek için ikinci kişiye gerek duyduğunuz anda saçmalıyor. güzel derken, mutlu, rahat bir küçük burjuva hayatından bahsetmiyoruz. hayat, yaşadığını hissettikçe, acı çektikçe, yemeden içmeden kesildikçe güzel. kleptomanları, kendine jilet atanları, delişmenleri bu kadar iyi anlayabileceğimi hiç zannetmezdim. yaşadığını hissetmek gerekiyor ve acı çekmek bunun güzel yollarından biri. tek başına kalmak güzel bir şey.
(sarhoşken yazdığım hiçbir şeyden sorumlu değilim. yarın öbürgün bana, nooldu lan romantik mi oldun diye gelmeyin. ya da gelin, söviim size bi güzel)
öncelikle söylemek gerekir ki, krzysztof kieslowski kadar uzman olduğumu ya da bu konu üzeine en az onunki kadar hakim bir şeyler söyleyebileceğimi iddia etmiyorum. ama madem ki kişisel yazıyoruz ve kişisel olanın herhangi bir şekilde hesap verme zorunluluğu yok, o zaman atış serbest demektir.
bu film, hayatımda izlediğim en güzel, en hüzünlü ve en gerçek film. gerçek, çünkü adalet diye bir şey yok. hüzünlü, çünkü, hayat mutlu geçen bir halt değil. hayat, leo malet'nin de söylediği gibi, berbat bir bok. bu film güzel, çünkü, gerçek güzeldir.
aşk veya herhangi bir duygu iki kişi hakkında değil, bir kişi hakkındadır. ne aşk ikinci bir kişiyle ilgilidir ne de dostluk... hepsi, kişinin kendi içinde yaşadığı, kendi içinde değerlendirdiği, kendi içinde anlamlandırdığı kavramlardır. bir resim, bir ses, bir koku bu duygulardan herhangi birini yaşantılamak için yeterlidir. yaşantılamak... türkçedeki en güzel ve en hazin kelimedir. hayatımızın ne kadarını yaşadığımızı, ne kadarını yaşantıladığımızı kestirebileceğimizi sanmıyorum. izafiyet gibi bir bok bu. işte bu film de bunun üzerinden ilerliyor. iki kişi aynı anda aşık olamıyor bu filmde. aşk hep tek kişilik kalıyor, tek kişilik yaşanıyor. gerçek olduğu için acı veriyor, yaşantılanmadığı için gerçekliğini sürdürebiliyor. yaşadığımızı sandıklarımızı, ne kadar yaşadığımız kendimizle ilgili oluyor ve ....
demek istediğim, hayat, tek başına güzel. güzelleştirmek için ikinci kişiye gerek duyduğunuz anda saçmalıyor. güzel derken, mutlu, rahat bir küçük burjuva hayatından bahsetmiyoruz. hayat, yaşadığını hissettikçe, acı çektikçe, yemeden içmeden kesildikçe güzel. kleptomanları, kendine jilet atanları, delişmenleri bu kadar iyi anlayabileceğimi hiç zannetmezdim. yaşadığını hissetmek gerekiyor ve acı çekmek bunun güzel yollarından biri. tek başına kalmak güzel bir şey.
(sarhoşken yazdığım hiçbir şeyden sorumlu değilim. yarın öbürgün bana, nooldu lan romantik mi oldun diye gelmeyin. ya da gelin, söviim size bi güzel)
bu gece saat 00:20'de trt 2 'de yayinlanacakmis.
aslında sakin bir film.fazla bir beklentiyle çekilmemiş olduğu kesin.filmin bir yerinden ben çok etkilenmiştim.aşık olduğu kadının neden ağladığını merak ederken duyduğu acıyı hafifletmek için eline gözleri kapalı iken bıçak batırışı.."ruhun ızdırabını bedenin acısıyla hafifletmek".sade,amaçsız,yormayan bir film.
orijinaj ismi krotki film o milosci olan, kieslowski'nin muhteşem kısa filmlerinden biri. la double vie de veronique, white, blue kadar çarpıcı olmayışı, daha rahat, esnek, daha sakin oluşu ile dikkat çekiyor fakat yine de etkisini kaybettiği söylenemez. zeki demirkubuz tarzına benzeyen, fakat daha az gerilimli bir yapıda film.
krzysztof kieslowski'nin dekalog serisinin en çarpıcı filmlerinden biri. *
baştan sona paradoksal bir film bu aslında. karakterler, mekanlar hatta müzikler. adı bile "aşk üzerine kısa bir film" ancak anlatılan aşk değil. aşk bu filmde yalnızlığa bir nevi arka plan oluşturuyor sadece. her türlü hüznü aşk ile ilişkilendirmenin anlamsızlığının sergilendiği gösterişsiz bir sahne oluyor.
kieslowski sadece yalnızlığı resmeder bu filmde. evet, tomek saplantılı bir şekilde aşıktır magda'ya ve magda da bir o kadar habersizdir böylesi saplantılı -tutkulu?- aşklardan, ancak temelinde her ikisi de ölesiye yalnızdır. ve filmin nihayetinde her ikisini birbirine yaklaştıran da aşk değil bu yalnızlık duygusudur. film boyunca dinlediğimiz hüzünlü müzikler, birçok sahnede gözümüzün içine sokulan elinde bavullu, pardesölü hüzünlü adam portresi, karakterlerin ikilemlerle dolu diyalogları hep bu yalnızlık ve hüzün temalarını desteklemektedir.
uzun lafın kısası bu film, bağıra bağıra tek bir şeyi söyler bize; ister tomek gibi bir göz odanın içinden hayata teleskopla bakan bir "kaybeden" olun, isterse sosyalliği tavan yapmış, hayatına giren çıkan insan sayısı belirsiz olan magda olun, nihayetinde yalnızlık insanoğlununun üzerine yapışan ve onu bir zırh gibi sarıp sarmalayan yegane gerçekliktir. ve finalde olduğu gibi elimizde kalan tek gerçeklik de budur.
edit: yazım hataları
baştan sona paradoksal bir film bu aslında. karakterler, mekanlar hatta müzikler. adı bile "aşk üzerine kısa bir film" ancak anlatılan aşk değil. aşk bu filmde yalnızlığa bir nevi arka plan oluşturuyor sadece. her türlü hüznü aşk ile ilişkilendirmenin anlamsızlığının sergilendiği gösterişsiz bir sahne oluyor.
kieslowski sadece yalnızlığı resmeder bu filmde. evet, tomek saplantılı bir şekilde aşıktır magda'ya ve magda da bir o kadar habersizdir böylesi saplantılı -tutkulu?- aşklardan, ancak temelinde her ikisi de ölesiye yalnızdır. ve filmin nihayetinde her ikisini birbirine yaklaştıran da aşk değil bu yalnızlık duygusudur. film boyunca dinlediğimiz hüzünlü müzikler, birçok sahnede gözümüzün içine sokulan elinde bavullu, pardesölü hüzünlü adam portresi, karakterlerin ikilemlerle dolu diyalogları hep bu yalnızlık ve hüzün temalarını desteklemektedir.
uzun lafın kısası bu film, bağıra bağıra tek bir şeyi söyler bize; ister tomek gibi bir göz odanın içinden hayata teleskopla bakan bir "kaybeden" olun, isterse sosyalliği tavan yapmış, hayatına giren çıkan insan sayısı belirsiz olan magda olun, nihayetinde yalnızlık insanoğlununun üzerine yapışan ve onu bir zırh gibi sarıp sarmalayan yegane gerçekliktir. ve finalde olduğu gibi elimizde kalan tek gerçeklik de budur.
edit: yazım hataları
tanımı yapılamıyan bişeyin ne kadar farklı olduğunu gösteren bir film.
aşkın farklı çeşitleri olabilir mi sorusuna cevap verir gibi. her ne kadar farklıysa da çekilen acılar, alınan zevkler, elde edilen mutluluklar benzer...
ki filmin bi sahnesi varki hepsini bir anda veriyor.
gerçekçi, sakin, pazar günü izlenicek filmlerden biri ayrıca.
aşkın farklı çeşitleri olabilir mi sorusuna cevap verir gibi. her ne kadar farklıysa da çekilen acılar, alınan zevkler, elde edilen mutluluklar benzer...
ki filmin bi sahnesi varki hepsini bir anda veriyor.
gerçekçi, sakin, pazar günü izlenicek filmlerden biri ayrıca.
yönetmen : krzysztof kieslowski
senaryo yazarı : krzysztof kieslowski,
tür : dram , duygusal
ülke : polonya
"genç tomek, kendinden yaşça büyük komşusu magda ya aşıktır. her gece teleskopla dairesini gözetlediği kadının yaşantısının tüm ayrıntılarını bilir, evine girip çıkan erkekleri tanır. durumu fark eden magda, baş başa kalmak için tomek i evine çağırır. ancak magda yla ilgili hayallerinin gerçekleştiği gün, genç adamın yaşamı altüst olacaktır."alıntı:http://www.sinematurk.com
kieslowski nin yine insana ve taşıdğı duygulara dair yaptığı dillendirmelerden biri. umutsuzca aşık olan gencecik bir adam ve onun aşkı olan görmüş geçirmiş,orta yaşlarında güzel ve çekici bir kadın. tomek içindeki duygulara çok inanmakta, kadın ise tam tersine aşkın cinsel güdüleri tatmin için uydurulmuş bir hikaye,bir kılıf olduğuna inanmakta. yönetmen de bu iki karakter üzerinden bize soruyor:"aşk nedir?var mıdır,yok mudur? aşk; cinsellik midir? bu deneyim tadılınca sönüp giden bir arzu mudur? yada aşk çok güçlü bir bağ mıdır?" filmi izleyince insan dönüp bakıyor yaşadığı tüm ilşkilere ve soruyor, hiç aşık oldum mu yada var mıydı gerçekten öyle birşey, diye.
senaryo yazarı : krzysztof kieslowski,
tür : dram , duygusal
ülke : polonya
"genç tomek, kendinden yaşça büyük komşusu magda ya aşıktır. her gece teleskopla dairesini gözetlediği kadının yaşantısının tüm ayrıntılarını bilir, evine girip çıkan erkekleri tanır. durumu fark eden magda, baş başa kalmak için tomek i evine çağırır. ancak magda yla ilgili hayallerinin gerçekleştiği gün, genç adamın yaşamı altüst olacaktır."alıntı:http://www.sinematurk.com
kieslowski nin yine insana ve taşıdğı duygulara dair yaptığı dillendirmelerden biri. umutsuzca aşık olan gencecik bir adam ve onun aşkı olan görmüş geçirmiş,orta yaşlarında güzel ve çekici bir kadın. tomek içindeki duygulara çok inanmakta, kadın ise tam tersine aşkın cinsel güdüleri tatmin için uydurulmuş bir hikaye,bir kılıf olduğuna inanmakta. yönetmen de bu iki karakter üzerinden bize soruyor:"aşk nedir?var mıdır,yok mudur? aşk; cinsellik midir? bu deneyim tadılınca sönüp giden bir arzu mudur? yada aşk çok güçlü bir bağ mıdır?" filmi izleyince insan dönüp bakıyor yaşadığı tüm ilşkilere ve soruyor, hiç aşık oldum mu yada var mıydı gerçekten öyle birşey, diye.
kieslowski'nin yönettiği dekalog serisinin 6. filmidir. aşk üzerinedir, ama küçük değil adının aksine oldukça büyüktür. ilk başta basit gibi görünse de altındaki büyük anlamı idrak etmek gerçekten hiç aşkı hissetmemiş birine göre "ne bu şimdi" den öteye gitmese de, aşkı tanıyan, bilen birine göre çarpıcı olabilecek güçtedir.
dekalog'un kıymetlisi. zaten aşk üzerine uzun bir film çekemezsiniz ki.
(bkz: inanmıyorum ama bir güç var)
http://www.youtube.com/wa...xsr8g&feature=related
(bkz: inanmıyorum ama bir güç var)
http://www.youtube.com/wa...xsr8g&feature=related
lan ben malım sanırım hiç etkilenmedim. bir bok da anlamadım. bir bok olmadı lan. şimdi bitti film. iyi az diyalog güzel güzel vermiş alttan aşkı da eee ne yani? olay ne lan?! beni etkilemesi gereken olay ne?! adam kendinden büyük birine aşık sonra da bileklerini kesiyor falan filan. hee bir de dünyanın en hızlı boşalan adamı. bu da gururuna dokundu tabi. spoiler da verdim ama olsun.
kieslowski'nin hem dekalog'larında hem de ayrı bir film olarak yerini almıştır.
çatıda kulağa buz koyma sahnesi vardır ki aşk üzerine kısa bir film nasıl yapılırın cevabıdır.
çatıda kulağa buz koyma sahnesi vardır ki aşk üzerine kısa bir film nasıl yapılırın cevabıdır.
iki tane buz parçasının insanı ne kadar derinden etkileyebileceğini gösteren kieslowski eseri.
güncel Önemli Başlıklar