bugün

rus tiyatro yonetmeni. moskova sanat tiyatrosu'nun kurucusu. buyuk usta. metod oyunculugunu gelistiren kisi. uzun yillar anton chekhov'un oyunlarini sahneye surdu.
bir oyunculuk metodudur.

(bkz: stanislavski metodu)
doğal oyunculuk'un en önemli liderlerden biri.
sanılanın aksine bir insandır. oyunculuk metodu değildir. ha kuramsallaştırdığı bazı şeyler oyunculuk metdou olmuş mudur evet ama kesinlikle insan evladıdır. imza atmya kalkmasın dediğim rahmetlidir. bitmez o imza yoksa sayfalarca.
bir aktör hazırlanıyor ve bir karakter yaratmak isimli kitapların yazarıdır.

türkçe'ye suat taşer çevirmiştir, seni okumayan tiyatrocu ölsündür.
marlon brando, jack nicholson, robert de niro gibi büyük aktörlerin, oyunculuk anlayışlarının temelindeki 'metod oyunculuğu' kavramını icat eden yüce zat.
bir karakter yaratmak bağlamda sahne sanatı üzerine ciddi tecrübelerinden yararlanarak sahne ve sahneye ait hangi sorun varsa ele aldığı eseridir. suat taşer in dilimize çevirmiş olması da bir başka değerdir eser için.
"insan onceden gayet iyi bildigi bir seyi her kesfettiginde tekrar tekrar aci cekebiliyor" demis yonetmendir.
"tiyatro gardıropta başlar" sözüyle tiyatroda disiplinin önemini vurgulamış,"sanati kendinde sev, kendini sanatta degil" sözleriyle tiyatroda gerçekçilik akımını kabul ettirmiş,moskova sanat tiyatrosunun kurucusu olmakla beraber tiyatronun babası olarak olarak bilinen kuramcı,yönetmen,oyuncu,yönetici kısaca büyük usta.
1938 yılında ölmeden bir ay önce öğrencilerine ; "ölmek istemiyorum. tiyatronun ne olduğunu ancak şimdi anlamaya başladığımı hissediyorum. yani, ancak şimdi yolumun başlangıcındayım." * diyerek ölmesi için çok erken olduğunu * dillendiren realist tiyatronun kuramcısı.
başlarda sahnede realizm olayını abartıp dışsal bir gerçekçilik peşine düşmüştür. sahnede gerçekçiliği sağlayacak en küçük nesneleri bile sahneye doldurarak dramatik gerçekçiliği yakalamaya çalışmıştır fakat daha sonra bunların boş olduğunu keşfedip içsel gerçekçiliğin önemli olduğu konusunda karar kılmıştır. yani realizme etraftaki objelerle veya vsevolod meyerhold'un çabaladığı gibi karmaşık sahne sistemleriyle değil ancak oyuncuların oyunun gerektirdiği duygusal ruh hallerini oluşturabilmeleriyle ulaşulabileceğini iddia etmiştir. (bkz: method acting)
sanat yönetmeni. tiyatroya büyük faydası dokunmuş duayen. ismini tek nefeste hatasız telaffuz edene para veriyorlarmış.
tiyatro yönetmenidir. vladimir ivanoviç nemiroviç dançenko ile birlikte moskova sanat topluluğu' nu kurmuş burada çehov un yapıtlarını sahneleyerek büyük ün kazanmıştır.