bugün
- hayatınız boyunca sizi en derinden yaralayan olay16
- şöyle hanım hanımcık öğretmen bir kız bulamamak17
- allah yerine hızır'dan yardım istemek10
- erkek çocuk için isim önerileri13
- ali koç'un jose mourinho ile anlaşması11
- fenerbahçe neden şampiyon olamıyor10
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek32
- keki kabarmayan sözlük kızı22
- hayatta kalmak için cebinde köpek maması taşı9
- 6 mayıs 2024 konyaspor fenerbahçe maçı28
- anın görüntüsü11
- düşün ki o bunu okuyor17
- galatasaray13
- akp'nin galatasaray'ı destekleme nedeni19
- deniz gezmiş16
- hayvancılık destekleneceğine neden ithalat11
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks19
- icardi'nin burnuna kafa atacak olmam13
- en yaşlı özelliğiniz11
- durduk yere tribe giren erkek18
- bik bik'in 18 saat 30 dakikadır sözlüğe girmemesi11
- iğrenç bir his tarif et23
- çağ dışı teknolojilere özlem duymak9
- beybi leydi13
- allah ile tanrının farkı var mı9
- 5 mayıs 2024 galatasaray sivasspor maçı19
- icardi190510
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj17
- nervio13
- bir türlü ısınmayan ayaklar11
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek23
- türkiye toplumunun ahlaksızlığa pratik zeka demesi13
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz12
- sözlük kızlarının saç rengi18
- bülent uygun10
- hakim ziyech11
- eksi ruyalar ile yakaladığımız müthiş uyum21
- 170 iq üstü sözlük yazarları veritabanı18
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren kadın10
- budweiser14
- kızların tipe bakmadığı gerçeği29
- bir kadın nasıl tavlanır19
- bir gavatın soyadını nick yapmak10
- mert hakan yandaş13
- nude istemeyen erkek9
- dursun özbek gibi olsam utanırım8
senaryosunu ihsan yüce'nin yazdığı, yönetmenliğini atıf yılmaz'ın yaptığı, başrollerinde ise kemal sunal, şener şen, ilyas salman, müjde ar ve adile naşit'in oynadığı süper mi süper olan filmdir. köy kızlarının ve erkeklerinin aralarda atışma kıvamında söyledikleri türkülü maniler de enfestir.
türk sinemasında yapılmış en radikal, en sert filmlerden. en komik dememe gerek yok herhalde...
Günümüz türkçesine sık kullandığım * kelimesini ekleyen harika film...
adı üstünde klasik 100 000 kerede izlense bıkmayacagım filmlerimzden biri hatta arkadaşlarınızla özel eski türk filmi partisi vermenize sebep olası film
filmde faşistleri şu diyalogla ayar manyağı yapmıştır. nasıl yayınlanmış o zaman buna rağmen enteresan.
-faşo ne demek lan?*
-böyle ibne gibim puşt gibim bir şey.
öyle değil mi?
-faşo ne demek lan?*
-böyle ibne gibim puşt gibim bir şey.
öyle değil mi?
(bkz: aha kafası yarıldı)
"aha kafası yarıldı !" gibi unutulmayan bir repliğe sahip filmdir.
filmin temasında bir cok konu anlatilsa da, o donem koylerinde koy agalarının diktatorlugunu de ele alan muthis bir soz geciyor filmde.
(bkz: aganın boku ustune bok olur mu)
(bkz: aganın boku ustune bok olur mu)
türkiyede yapılmış herhalde en toplumsal,sosyalist bakış açılı kara mizah örneğidir. Köylülük üzerine yapılmış bir şahaser,ağa baskısının ve diktasının ne olduğunu gözler önüne serdiği gibi faşolar hakkında yaptığı espirilerle yardırmaktadır ve düşündürmektedir.
eskiden filmler daha güzel çekilirmiş.Filmlerde daha kaydadeğer konular işlenir daha derin ve daha uygun, gerçekte olabilecek karakterler olurmuş.işte eski filmlerimizden bir filmin baş karakteridir kibor feyzo.Kemal Sunal ın ölümsüzleştirdiği karakter.Düşünce dünyamıza, yenilerde çekilen dizilerdeki filmlerdeki hem zengin hem yakışıklı hem de romantik olan hayali beyaz atlı prenslerden çok daha fazla şey katmış olan karakter.
feyzo köyde tuvalet işletmektedir. o sırada gülonun babası gelir tuvalete girer. büyük yapmıştır tabi. çıkışta küçük parası ödemeye kalkınca feyzonun tepkisi sert olur:
"50 kuruş vereceksin ağa. kıçının sesini cümle alem duymuştur. borozan gibi ötiyi."
"50 kuruş vereceksin ağa. kıçının sesini cümle alem duymuştur. borozan gibi ötiyi."
soru: nereye beyle sekine kadın, hayrola?
cevap: zıçmışam hayrına
kemal sunal: ağam evlenmek istiyim sayende
şener şener: kimi istiysen?
ks: sayende sevdalanmışım ağam.
şş: de gette belanı bul hadi
ks: sayende bulırım ağam.
kemal sunal: ana, gülo?
adile naşit: sıçmiim gülona ulan, görmisen mi puştin oğli ağzindan deel gıçından konişir, şimdi de yirmi bin istiy şıllığına.
cevap: zıçmışam hayrına
kemal sunal: ağam evlenmek istiyim sayende
şener şener: kimi istiysen?
ks: sayende sevdalanmışım ağam.
şş: de gette belanı bul hadi
ks: sayende bulırım ağam.
kemal sunal: ana, gülo?
adile naşit: sıçmiim gülona ulan, görmisen mi puştin oğli ağzindan deel gıçından konişir, şimdi de yirmi bin istiy şıllığına.
gülo ile işi pişirecekken oğlunun ağlaması üzerine;
eee eee eee eee
uyu ula eşşoğlu eşek
ananı becerecem boş duruyi döşek
meme emip duriysen
başka bi bok bilmiysen
uyu ula eşeğin oğli
biraz da biz emişek
gece vakti yine güloyla işi pişirecekken, anasının zırıldaması üzerine;
ne garazın var bana
uyu da zıbar ana
hasret kaldım avrada
bi tadam kana kana
uyku girdi bedene
içim geçti be ana
içine ettin işin
ağzına sıçam aney
eee eee eee eee
uyu ula eşşoğlu eşek
ananı becerecem boş duruyi döşek
meme emip duriysen
başka bi bok bilmiysen
uyu ula eşeğin oğli
biraz da biz emişek
gece vakti yine güloyla işi pişirecekken, anasının zırıldaması üzerine;
ne garazın var bana
uyu da zıbar ana
hasret kaldım avrada
bi tadam kana kana
uyku girdi bedene
içim geçti be ana
içine ettin işin
ağzına sıçam aney
''cayar cayar, atla''
efsaneye göre atif yilmaz filmi yalnizca iki günde cekmistir. ancak üzerinden gecen onlarca yila ragmen o iki güne sigdirdigi anlamlar hala gecerliligini korumaktadir. köy ve sehir agalari, evlenmenin ve yuva kurmanin zorluklari, her konuda rekabet edilen birilerinin olmasi, harranli ya da sendikali olma *, düzene baskaldiran birilerinin her zaman bulunmasi, ve en sonunda ölen aganin yerine hep daha kötüsünün gelmesi. bu kadar ciddi konulari bu kadar ustalikla mizaha dökerek anlatmak yukaridaki entrylerde ismi geçen kadronun eseridir. hepsi sagolsundur varolsundur. umarim bir gün filmi izlerken düsünmek zorunda kalmayip sadece gülebiliriz.
türk komedi filmlerinin zirvesi. hala onu geride bırakan olmadı
(bkz: ula şurda 141-142 başsınız)
kemal sunal, şener şen, ilyas salman triosunun muhteşem filmlerinden biridir. nerdeyse her sahne toplumsal bir saptama yapar, aynı zamanda bir o kadar komik olduğu gibi.
(bkz: kemal sunalın hoca ile pazarlığı)
(bkz: kemal sunalın köye yaptığı tuvaletin yıkılışı)
(bkz: kemal sunalın müjde arı taksitle alması)
(bkz: kemal sunalın hoca ile pazarlığı)
(bkz: kemal sunalın köye yaptığı tuvaletin yıkılışı)
(bkz: kemal sunalın müjde arı taksitle alması)
(bkz: HATTORi KiBAR FEYZO)
(bkz: killer feyzo)
yabana atılmadan izlenmesi gereken sinamamızın çok değerli bir yapımı bence. uzun uzun anlatılabilir aslında.
bildiğim kadarıyla zamanında yasaklanmış olan film. ya da çok feci salliyorum.
müthiş bir sosyo-siyasal filmdir.
- sıçmakta yassagh mı?
+ yooh!
- yatta ağziaa sıçam o zaman.
+ yooh!
- yatta ağziaa sıçam o zaman.
güncel Önemli Başlıklar