bugün

iyi gerçekler arkadaşlar...

1970'li yıllar ile 1999'lu yıllara kadar türk sinema tarihinin en önemli oyuncularından bir olarak lanse edilen(yersen), yapmacıklığı, duygu sömürücülüğü ile gönüllere nasıl girildiği anlaşılmayan kemal sunal adlı sözde oyuncunun vasat bir oyuncu olduğu gerçeğidir.

evet dostlar hepimiz biliriz ki bu adam hakkı olmadığı yere ünlü olan sözde oyunculardan sadece birisi, salako'ymuş, kapıcılar kral'ıymış derken nasıl büyük bir egoya sahip olduğunu da gözlerimizin önüne sermiştir. bu adamın filmlerini bıkmadan izleyen, yapılan saçma salak espirilere katıla katıla gülen güruh şu an aziz nesin'in türkiye'nin %60'ı salaktır tespitindeki güruh ile aynı güruhtur. uğraşmayın bizden bi arnold bi jason çıkmayacak, olmayacak yani.
" oyunculuktan zerre anlamayan, eleştirinin ne olduğunu bilmeden konuşmaya çalışan ezik entrysi, gidin saçma sapan kendini şaklaban yerine koyanlara gülün, kemal sunal hem tiyatro hem sinema için kilometre taşıdır, eleştirmek yermek kolay, bok atıyım izi kalsın mantığından kurtulup, seyirci gözüyle izlenince nasıl bir oyuncu olduğu anlaşılacaktır."
zaten kemal sunal atalay demirci'den komik bile değildir.
trollük yapacağımda prim kazanacağım çabasındaki kişilerin, birşey bulamadığı zaman sataştığı kişidir.

onun dışında gerçek bir oyuncudur.
kemal sunal'ı anlamayanların beyanıdır.
onun bir komedi oyuncusu olduğunu ve sadece eşekoğlu eşek sözüyle hatırlayanların anlayamadığı adamdır kemal sunal ve kendisi de belirtir; eğer insanlar benim filmlerimi hala gülerek izliyorlarsa, beni anlamamışlar demektir.
bu psikolojik bir durum. alkışlar toplayarak ilgi görmeyi beceremeyenler toplumsal normlara basarak ve mutlak kültürel değerlere ya da kesin kabul geçer ögelere ufak saldırılarla zıt yönden dikkat çekmeye çalışırlar. bu bir yaşa kadar normaldir. daha sonra bu ilgisel benlik doymaya başlıyor ya da gelişen karakter sebebiyle kontrol altına alınıyor. 22-23 yaşına kadar sürebilir bu tarz problemler çünkü evsad karakterler henüz kondurulabilecek bir yer bulma arayışı içerisindedirler. bu kardeşimize de çok görmeyin. o da bir süre sonra bunlardan utanacak akıllı efendi ve oturaklı bir birey olmaya çalışacaktır.

kemal sunala dönersek ingilterede ve dünyada efsaneleşmiş charlie chaplin ne ise bizim ülkemizde de kemal sunal odur. sadece merkezci yaklaşım gereği kendileri eksik hissettirilen ülkelerin insanları olarak yok artık sende diyebilirsiniz ama aynı toplumsal vurgular yapılır ikisinin filmlerinde de. ha kopyacılık var evet kemal sunal charlie chaplinin bir çok filminin uyarlamasında oynamıştır. ama izlediğin zaman kendi etik değerlerin içerisinde seni daha çok etkileyebilecek çünkü senin vicdanını iyi tanıyan insanların yaptığı bir kemal sunal filmi aptalca gelirken charlie chaplinin şehir ışıkları filmi kültler arasında yer aldı.
kemal sunal kesinlikle vefa duyulması gereken bir insan. boş beleş geliyorsa bu adamın filmleri biraz kitap falan okuyarak kültürünüzü arttırabilirsiniz çünkü bir çok filminde politik söylem vardır ya da sana hissettirilen bir sınıf ayrımı, toplumsal yozlaşmaya bir tepki, işçi patron çatışması, fakir zengin, topum ve burjuva çatışmaları mevcuttur. ama holivudçuluk var işte insanda illa ki bir olay ve örgü istiyorlar filmlerde halbuki filmler bir şeyi söylemek isterse direkt gözüne kulağına söylemek zorunda değil sinegözleri vertovları tarkovskileri biraz inceleyin anlarsınız film size anlatmak istediğini direkt nakşedebilir sizi yönetmenin istediği biri yapabilir.
bu kardeşimizin de ciddi olan versiyonları için ki kendisini ayrı tutuyorum o çok iyidir şaka yapıyor sadece; bakın amerikan odaklı yapılandırılıp şekil verilmiş kurmaca bir insan görebilirsiniz.
konuyu açan kişinin hayata bakış açısıyla ilgili bir durumdur. gerçeklik payı yoktur. kemal sunal 'ı bahsettiği çerçevede görebilmek için büyük çaba sarf etmiştir. yazık etmiştir.
kısmen haklı olan önerme. kemal sunal'ı sevmek ile onu eleştirmek ayrı şeyler. objektif olun beyler. kemal sunal türk sinemasının efsanelerinden biridir, ancak oyunculuğu vasatın biraz üstündedir.
bu beyan sahibinin kemal sunal'ın izlediği filmleri tekrar tekrar izleyip güldüğünü düşündüğüm durumdur.
tipi yeter oyunculuğu boşver.
(bkz: ekşide görüp aynı başlığı açmak)
tipiyle ve oynadığı yapımlarla görebildiğimiz gerçek. bu adamın oyunculuğu vasat üstü.
(bkz: akagaminanın trollukte vasat bir oyuncu olması). Kemal sunalıda bu işe kattın ya.
(bkz: allah çarpar)
bi de aziz nesinin lafını kullanıyor yazar sıçmığı. ulan sen aziz nesinin yüzde 60 ının aptal olduğunu ispatla ya da dur dur geri kalan yüzde 40 ın zeki olduğunu ispatla ondan sonra gel böyle tespitler yap.
http://s14.directupload.n...mages/130613/mn4seaie.swf
(bkz: trollsen trollugunu bil)
asıl kemal sunal ehli sünnet adamı dininde birisi. ilk zamanlar dini filmlerde oynamış, o zamanın din düşmanları tarafından öldürülmüştür.

Bu zamana kadar bize tanıtılan kemal sunal'ın asıl adı aaron moshe'dir. Yahudi tüccar ve masondur. Bilirsiniz her filmde bir eşekoğlu eşek lafı geçer. Eşek masonların kutsal hayvanıdır.

Soruyorum şimdi, bu kadar küfür edilecek ne vardı?
gercek degildir tabiki zira kendisinin nasil bir oyuncu oldugunu gormek icin 'zubuk' filmini izlemesini tavsiye ederim herkesin, yasiyor adeta karakterini...
o günün zor şartlarında çekilen filmleriyle evrensel olmayı başarmıştır. bu günün şartlarında çekilen filmlerde ise bir çok odun çok başarılıymış gibi bize sunulmuştur. kemal sunal candır.
vasat olduğu yıllar da vardır elbet. zamanla mizahı zayıf senaryoların da etkisiyle kendini tekrarlamaya başlamıştır. ama bir altın çağı yıllarında da bırakın kendisini çevresindeki oyuncularda bile bir vasatlık yoktur.
her filiminde kameranın merceğine bakarak vasat olduğunu belli eden oyuncudur.
ayrıca saçma esprilerine neden gülerler diyede düşündürür.
(bkz: sevmiyoruz zorunda değiliz).
oyunculuga bakis acisina gore degisen onermedir. herkesin kendine ozgu bir tavri ve hareketleri vardir. kimi dunyanin en saglam esprisini yapar bi sikim olmaz kimi naber, selam gibi basit bir kelkmeyi oyle bir uslup ile soylerki gulmekten gotunuz yarilir. hani herkesin anlattigi temel fikralarina gulunmez fikra anlatma tarzi bile vardir. oyunculuk ta boyle birsey iste. basit bir essogluesek lafiyla bile insana tebessum ettirebiliyorsa o adamin belli bir imaji oturmus demektir. avanak apti ve salako tiplemesiyle hala gunumuzde avel avel bakan bir tipe "şaban gibi bakma lan" diye bir sifat yapistirabiliyorsak iste bu kemal sunalin gercek bir oyuncu oldugunu gosterir.
vasat olsa bile özenti değil orjinal bir karektertir,taklitleri bile komiktir,ayrıca bel altı vurarak kazanmıyor
bu devirdekiler gibi.
Ergen dizileriyle büyüyen neslin iddiasıdır. Şimdikilere bak yüzleri sivilceli. Bi hafta ünlü olanı ertesi hafta tanıyan yok. insanları bu kadar kalitesizliğe alıştıran tv nin yarattığı genç neslin kalite anlayışını nasıl sıfırladığını en doğru şekilde gösterir.
En basitinden davaroyu aç izle bi kere. Kan davası denen illeti nasıl güzel anlatıyor. Tamam dram var ama dramda bile güldürüyorsa orda dur tebrik et. Ya da davarlığa devam et git pis yedili yada bütün dizinin bi kıza hallendiği diğer dizileri izle.
Mideniz ve mezhebiniz çerçevesinde. Saygılar.