bugün

Allah müminlerin aklını karıştıracak şekilde şu doğrumuydu bu yanlışmıydı diye kararsız bırakacak şekilde birşeyin oluşmasına músade etmez. Hadislerin kútübi sitte altında toplanmasına izin vermişse bu onun izniyledir. Uydurulanlardan ayrılsın diye yani. Gúzel kardeşim òyle birşey diyorsunuz ki ebu hureyre gibi ve onlara tabi olanlar gibi insanların yalan söylediğini iddia ediyorsanız ben birşey demiyorum. Buhari ve müslim zaten başı çeken.
görsel
Dersi anlatan hocanin ders kitabi disinda kendi anlattiklarindan sinavda sormasi veya o bilgileri hayatinda nasil kullandiginin mantigini kur.

Madem oyle ogretmenlere gerek yok, alin ders kitabini gecin sinavi?
islam'da deliller dört tanedir
kitap
sünnet
icma
kıyas.
Mantıksızdır. Ayetlerin değiştirilme imkanı bulunmadığından evet delildir. Fakat sözlü olan hadislerin değiştirilmediğini kim kanitlayabilir?
Tatmin olmayanlar edip Yüksel i izleyebilir... Bizim hacı hocalardan profesör olmasına karşın zeki olduğu su götürmez bir gerçektir.
hadisler kendi içlerinde, kur'an ve akıl ile çelişmekte olup, Allah'a ve peygambere atılan iftiralardan oluşmaktadırlar. bu nedenle hadislerin aklen dini delil sayılmasının hiçbir mantıki yanı yoktur.

Kur'an'a bakalım:

bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz allah'ın ayetleridir. allah'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar? casiye/6

artık bundan sonra hangi hadise (söze) inanırlar? mürselat/50

göklerin ve yerin egemenliğine ve allah'ın yarattığı şeylere bakmazlar mı? son anlarının yaklaşmış olabileceğini hiç düşünmezler mi? bundan sonra artık hangi hadise (söze) inanırlar? a'raf/185

onların tarihinde, bilinç sahipleri için bir ders vardır. bu, uydurma bir hadis değil; fakat kendisinden öncekilerin doğrulayıcısı, herşeyin detaylı açıklaması ve inananlar için bir hidayet ve rahmettir. yûsuf/111

insanlardan bazısı var ki, halkı bilgisizce allah'ın yolundan saptırmak ve onu hafife almak için temelsiz hadislere sarılırlar. onlar için aşağılayıcı bir azap vardır. lokman/6

doğru sözlüler iseler bunun benzeri bir hadis getirsinler. tûr suresi/34

gelin, bir de maide suresine bakalım:

içinde allah'ın hükmü bulunan tevrat yanlarında dururken nasıl olur da ondan yüz çevirip de seni hakem yapıyorlar? onlar aslında inanmıyor. mâide suresi/43

peygamberin şari (yasa koyucu) olduğunu ileri sürenler için, bu ayet tek başına bir cevaptır. muhammed peygamber hayattayken bile yasa kaynağı olarak ona danışmak isteyen yahudiler kınanıyor ve tanrı'nın hükümlerini içeren tevrat ellerinde bulunurken nasıl olur da muhammed peygambere tanıştıkları eleştiriliyor. muhammed peygamber döneminde yaşayan müslümanlar, ellerinde tanrı'nın hükümlerini içeren kuran dururken böyle bir inkarcılık ve cehalet örneği göstermediler. nitekim, 6:114; 98:5 ve daha nice ayetler dinin kaynağının sadece tanrı'ya ait olduğunu bildirir. ancak, konu dini hüküm ve kural ortaya koymak değil de, müslümanların günlük işlerindeki anlaşmazlıkları olunca o zaman müslümanlar seçtikleri kişilere ve kurumlara danışmak zorundadır. muhammed hayattayken medine site devletinin seçilmiş lideri olduğu için önemli anlaşmazlıklarda kendisinin hakem yapılması gerekirdi. bak: 4:60. kısacası, dini konularda yasama yetkisi sadece tanrı'ya ait olup, yargı ve yürütme yetkileri ise müslümanların seçtikleri kişilere bırakılmıştır.

edit: zümer/23: ALLAH en güzel hadisi, tutarlı ve ikişerli bir kitap halinde indirdi. Rab'lerini sayanların derileri ondan dolayı ürperir. Sonra derileri ve kalpleri ALLAH'ın mesajına karşı yumuşar. Bu, ALLAH'ın yol göstermesidir; dilediğini ve/veya dileyeni ona ulaştırır. ALLAH'ın saptırdığı bir kimseye rehber bulunmaz
"O, havadan konuşmaz, O (na inen Kur'ân veya O'nun söyledikleri), kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir." (Necm, 53/ 3-4).
"Kim, Peygamber' e itâat ederse Allah'a itâat etmiş olur..." (Nisâ, 4/80).

"... Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakla-dıysa ondan da sakının..." (Haşr, 59/7).
islam'da delil dörttür
kur'anı kerim
sünnet ve hadisler
icma i ümmet
kıyası fukeha.
fitneye gerek yok.
aslında çok mantıklı bir sebebi vardır:

şimdi yaptıklarına muhalif olanları susturmak isteyen yönetimler bunlara dinden destek arar. islamda kaynak sadece kuran olunca her yaptıkları fiil için kuranda birşey bulamazlar, hatta bazıları için alehlerinde ayet bulurlar.

e bunun önüne geçmek isteyen yönetimler peygamber ve 4 halife döneminde yazılması yasak olan hadislere sarılmışlardır. zaten yazılı kültürü çok olmayan bir toplumda çoğu kişi kuran okumadığı için ve "peygamberin söylediği şey" denildiğinde akıllarına direkt kuran geldiği için kendilerine hadisler delil gösterilince bişey diyememişler.

işte zaman ilerledikçe bunlar azalacak.

önce insanların ve toplumların şunu anlaması gerekiyor.

kuran hayatı düzenlemek için genel bir çerçeve koyar. kuran'ın bahsetmediği şeyler kişisel zevk ve tercihlere bırakılmıştır. hükümetlerin ve insanlarin her hareketlerini dine uygundur diye kanıtlama zorunlulukları yoktur. bunun aksini savunan kuran'dan delil gösterir ve bu tartışılır.

bi de kuran'da yer alan emirlere uymamak her ne kadar günah olsa da bunların cezasını allah bu dünyada ve veya öbür dünyada verir. kimsenin cezalandırıcı moduna geçmesine gerek yoktur. ha biz kişilere ve topluma zarar verdiği ölçüde ve kuran'da belirlenmiş sınırlar içinde ceza verebilir o ayrı.