bugün

Kesinlikle doğru olandır. Allah biz bu kitaba ne bir şeyi eksik ne fazla koyduk diyor. Ama kuranın her şeye yetmeyeceğini düşünüyorsanız bu ayete karşı geliyorsunuz.
peygamberin de bir kul olduğunu unutanlara söylenen sözdür. Allah buyurur, peygamber buyuramaz!
Hadis demek Kur'an yetersiz demek değildir. Kur'an da peygamberin sözlü veya fiili davranışlarının takip edilmesi gerektiğini yazar. Bu da sanırım tartışmayı burada sonlandırır.
Allah ne diyor birçok ayetinde: Allah'a ve resul'e itaat edin. Kaynağı sadece Kuran'da bulabilecek olsaydık Allah'a itaat edin derdi ama Resul'u da ekliyor. Ya da Rasul size neyi emrettiyse onu alın, nehyettiğinden uzak durun diyor... ve bunun gibi hadisleri destekleyen birçok ayet sayılabilir.

not: yukarıda da görüldüğü gibi adam hadislere karşı; bir hadisten örnek gösteriyor... Subhanallah!
Resûle itâat eden, Allah'a itâat etmis olur.[Nisâ 80]
Hadislerin umrunuzda olmaması umrumuzda değildir.
yanlış bir önerme.

kuran anayasa gibidir. onda sadece işin özü,en temeli vardır.

hadis ise türk ceza kanunu,yönetmelikler vs. gibidir ayrıntı içerir ama anayasa ile çelişkiye düşmemelidir.
doğrudur. ama cahil söylemi derler. çıkarlarına öyle gelir.
(#26338215)
cahil insan söylemi diyenler oturup düşünmezler. allah yetmez mi? allah kuranını koruyamıyor mu?
ayetini keçiye yediriyor. ayet nerde? keçi yedi ama biz bu kadını taşlayarak öldürünüz. allah yüzlerce kez kuranda akıl etmezmisiniz diyor. etmek istemiyorlar çıkarları biter.
“Hiç şüphe yok ki o zikri, Kur’ân’ı Biz indirdik, onu koruyacak olan da Biz’iz.”(Hicr,15/9) allah koruyamamış
ve ayeti keçi yemiş öylemi?

"Şayet yeryüzündeki ağaçlar kalem, deniz de arkasından yedi deniz katılarak (mürekkep olsa) yine Allah'ın sözleri (yazmakla) tükenmez. Şüphe yok ki Allah mutlak galip ve hikmet sahibidir."(Lokman, 31/27)

buhariye müslime bırakmaz hz muhammed döneminde yazılırdı. buhari müslim dincileri düşünmez mi
bu yaptığınızın yuhanna mektuplarından ne farkı var? yok.
hadis dinine yol açan tehlikeli bir bakış acisidir.insanların hadislere temkinli yaklaşmasının altında yüz binlerce uydurma hadisin mevcudiyetidir yoksa insanlar yüzde yüz peygamber sözü olan bir şeye karşı değil.en dramatik örnekse recm cezasının tek kaynağının yalan ve şüpheli bir hadise dayanıyor olmasıdır.
Biz peygamber sözüne değil uydurma hadis e karşıyız.
Doğru önermedir. Hangi hadisin uydurma olduğunu bilmezsin. O zaman incil de oku onun içindede değişmeyen bilgi mutlaka vardır.

Kuran : O’nun benzeri gibi hiçbir şey yoktur.
42- Şura Suresi 11

Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”

Müslim-iman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/1

Kuran: Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir.

112- ihlas Suresi 4

Hadis: “Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.”

Kuran’ı iyice düşünmüyorlar mı? Eğer o Allah’tan başkasının katından olsaydı elbette içinde birçok çelişkiler bulacaklardı.

Kuran: Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir.

Hanbel 5/243

Kuran: Dinde zorlama yoktur.

2-Bakara Suresi 256

Hadis: “Dinini değiştireni öldürün.”

Nesei 7-8/14; Buhari 12/1883
Allah'tan başka bir hakem mi arıyayım ki, size her muhtaç olduğunuz şeyi gerçek bir şekilde bildirip açıklayan kitabı O indirmiştir. Kendilerine daha önce kitap verdiklerimiz bilirler ki, O kitap Rabbin tarafından gerçekleri içerikli olarak indirilmiştir. Öyleyse şüphe edenlerden olmayın.

enam, 114.

hala daha hadis diyorlar. kuranı inkar ediyorlar, haşa..
ilk önce hadisin ne olduğunun öğrenilmesi gerekir kuran-ı kerim de var olan şeyleri bize daha açıklayıcı bir şekilde ulaştırma yöntemi ve ayrıca hadisi islam dininin peygamberi ve son peygamber olan hz. Muhammed sav. Söylediğini unutmamak gerekiyor kuran-ı kerim de ki ayetleri bize daha aciklayici bir şekilde sunulma yontemidir. Hadisin ne olduğu öğrenilince zaten kuran-ı kerim de hak sayilan şeylerin dişinda bir seyin yer almadigi görülecektir.
Necm Suresi 1-2-3-4 ayetler
1, 2. Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı.
3. O, nefis arzusu ile konuşmaz.
4. (Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir.

Hadi bu ayetler sadece Kur'anı kastediyor.
Hz Muhammed (sav) haşa 23 sene Buda gibi oturup sadece Kur'an ayetlerini mi söyledi insanlara?
Hiç mi konuşmadı , hiç mi bir şey öğretmedi. islam'ı sünnetlerden ve hadislerden ayrı tutuyorsanız alın o din sizin olsun.
islam , Allah'ın (cc) vahyettiği , Hz Muhammed'in (sav) naklettiğidir. Ne eksiği ne de fazlası.
hala hz. muhammed'in sözüne karşı çıkıyoruz sanan var.
kurana uyan hadisler başım üstüne.

ama o sahih hadis diyor ki,
"Allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” (Müslim, iman 302; Müsned, 3/1)

Sümme haşa.. bunlara inanan net kafirdir. Aklınız alıyor mu bunu ?
ilahiyat fakültelerindeki "hadis ana bilim dalı" ne olacak peki?
Aynı sakat mantıkla gidersek "peygamber olmasa allah dinini gönderemezdi" saçmalığına ulaşırız.
Işte ağzınızdan düşürmediğiniz din olgunuzda bu kadar. Hayır kuran yetersiz denek değildir. Hani bugün pek çok imanlı(!) insanlar ayetleri kendilerine göre yorumluyorya hadisler bunun önüne geçmek içindir. Ahlak öğrenin diyedir. Ama bizim dindarların ahlakı açık kadın görünceye kadar.
Hadis
Allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.

Ayet
Kalem 42-43
Baldırların açılacağı (işlerin zorlaşacağı) ve kâfirlerin secdeye çağrılıp da gözleri düşmüş ve kendilerini zillet kaplamış bir halde buna güç yetiremeyecekleri günü (Kıyamet gününü) düşün. Halbuki onlar sağlıklarında secde etmeye çağrılıyorlar(ve buna yanaşmıyorlar)dı.

Ayet
Al-i imran 7-8
7. O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. ilimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.
8. (Onlar şöyle yakarırlar): "Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize katından bir rahmet bahşet. Şüphesiz sen çok bahşedensin."

sadece hadisten yola çıkıp dindar kisvesiyle münafıklık etmenin alemi yok. Tek bir ayete bakmak eksik olacağı gibi bazen tek bir hadis üzerinden sallamak ta eksik kalabiliyor.
--citation--

yanlış bir önerme.

kuran anayasa gibidir. onda sadece işin özü,en temeli vardır.

hadis ise türk ceza kanunu,yönetmelikler vs. gibidir ayrıntı içerir ama anayasa ile çelişkiye düşmemelidir.

--citation--
gelin şaman olalım diyorum ya. misyonerlik gütmüyor. kafa rahat.

https://www.youtube.com/watch?v=A0je9KuLHXI

hep dans ederiz lan. süper. patlarız.
hadisler bir nebze kur'an i kerimin açıklaması sayılır.

girilen o tezat hadis ve ayetlere bakıyorum da bunlar ne kur'an da geçiyor ne de bir hadis. kendinizi kanıtlama amaçlı yalan yanlış bilgiler girmeyin.
insanları kandırmayın.
Elbetteki öyledir. Hadisi dine sokmak Kur'an yetersizdir, elimizdeki aklı ve inandığımız Tanrı'nın dediklerini şöyle bir kenara bırakalım da bizden evvelki muktedirler kendi çıkarları adına ne demişlerse onların yolundan bir bidad kuralım dine ilave yapalım, Allah adına haramlar ilan edip şirke depar atalım demektir.
"...Gelin Hz. Ebu Bekir’den başlayarak sırasıyla dört halifenin, hadis toplamaya ve nakline karşı tavrını hadis merkezli bir islam’ı benimseyenlerin de kabul ettikleri kaynaklardan alıntılar yaparak görelim:

Ebu Bekir, Peygamberimiz’in vefatından sonra halkı toplamış ve onlara şöyle demiştir: “Sizler Allah’ın elçisinden farklı hadisler naklediyorsunuz. Bu durumda sizden sonrakiler daha büyük anlaşmazlıklara düşecektir. Allah’ın elçisinden hiçbir hadis nakletmeyin. Sizden hadis nakletmenizi isteyenlere deyiniz ki: işte Allah’ın Kitabı aramızda, onun helalini helal kılın, haramını haram görün...”

Zehebi, TezkiratulHuffaz 1/3; Buhari l.cilt

http://www.kurandakidin.c...in-hadislere-karsi-tavri/

Not: Bir hadis olarak: "Şeytan ZART diye osurur." Hadis-i Şerif ( Buhari, Ezan/4 ; Tecrid 360; Müslim, Kitab us-salat 369 )
"ders notu demek, dersin kitabı yetersiz demektir" gibi bir şey. Sınava ders notuna çalışır geçersin. kitaptan da çalışılır ama, kitap yetersiz anlamına gelmez bu.

tabi hadislerin hepsinin sahihliği tarihi belgelere değil rivayetlere dayandığı için içinde şüpheli olanlar olabilir. onlar da zaten kuran ile çelişir. bu sayede bir hadisin sahihliği anlaşılabilir aslında.
kur'an anayasadır. hadis ise örf ve adetlerdir. biri yazılı olan diğeri yazılı olmayan kurallardır.