bugün

Hallac-ı Mansur Yaşamı Felsefesi Etkileri
Prof. Dr. Niyazi Öktem
kitapyurdu kitapçısında.
"hak benim" demektir ve hallac-ı mansur bunu dediği için idam edilmiş.
"ben hakkım" demektir.
hallacı mansur'un idamına sebep olduğu söylenen sözü.
"o hak benim" anlamına gelir.
''hak benim'' demektir.
ene'l hakk:

ene = ben
el = o
hakk = hak

"ben o hakk'ım" demektir.
hallacı mansurun çok feci bir yöntemle öldürülmesinin önünü açan söz.
(bkz: vahdeti vücut anlayışı)
görsel
Cezai ehliyeti olmayan kişi söylemi.
Parça gördükçe teki göremezsin.
senin, benim, var olan her şeyin bir bütünün parçası olduğunu, sonuçta bir bütünü oluşturduğunu savunan düşünce. tanrı yarattıklarını varlığından yaratır, varlıkların kapsamıdır.

tanrının her yerde olma ama hiç bir yerde bulunmama durumunu açıklar. Şöyle ki, herkes ve her şey tanrının parçasıdır, herkes ve her şey tanrıdır. Bu da tanrının yer yerde oluşu sonucunu doğurur. gözlemlenebilen ya da hayal edilebilen tüm alt ve üst evrenlerin birleşimi bizi kapsayarak nihai tanrıyı oluşturur. Bu da tanrının hiç bir yerde bulunmama durumunu açıklar.
kimseyi inandıramadığım.

neyse hallaçta inandıramadı zaten.

sanırım rothschild soyadına sahip olmak gerek.
enel japoncada tanrı demek değil miydi ?
Hallacı mansurun bilinçsizce söylediği bir sözdür.
çok bilinmeyen bir zuğaşi berepe şarkısı. dido kadar bilinmediği gibi igzas kadar da bilinmez.
aleviler çok sever sayar böyle şeyleri. şarkıları çoktur. bu görüşü savunanlar genelde iranda doğmuş büyümüşlerdir. hatta iran ın bugünkü afganistan sınırından gelmişlerdir. allah heryerdedir. ende bende onda. heryerde. içimizde. aleviler çok sever böyle şeyleri. deistliktir bu. yani allah yok ama bir enerji var demenin bir başka yoludur. 1000 yıl önce bunu diyen adam ne düşünürdü bilmiyoruz ama bugün böyle biliniyor.

http://www.youtube.com/watch?v=sl54rbUvyII
hallacı mansur un söylediği tasavvufda allahla bir olma tanrının kendi içinde olduğunu anlatmaya yarayan bir cümledir.

muhteşem yüzyıldada gayet yakışıklı hoş biri olarak gösterilmiş bir versusuda mevcuttur. muhteşem yüzyılda bu görüşü savunan bir abi vardı. idam edildi. yakışıklıdır sözü sağlamdır , tok konuşur. sağlam bir karekterdir. bizim ehli sünnet vel cemaatten yoksun dizi mafyası sever bu tür insanları.
tasavvufta ulaşılabilecek en yüksek nokta bunu söyleyebilmektir. gerçi söyleyenlerin de başına neler geldiği ortada. lakin kimi hallac-ı mansur gibi açık açık söylemiştir kimi de yunus gibi farklı bir yolla söylemiştir. "bir ben var bende benden içeri."
birçok kişi bunu ben hakk'ım olarak algılamaktadır. fakat aslı bütün kainatı allah'ın yarattığı ve insanı yaratırken içine ruh üflediği, yani kendisinden bir parça koyduğudur. herşeyin tümevarımını aldığımızda allah'ı bulacağımız gerçeğidir.
hallac-ı mansur "ene'l-Hakk" (ben Hakk'ım) demiştir, "el-Hakku ene" (Hakk benim) dememiştir. tıpkı "ben insanım" denilebilip te, "insan benim" denilememesi gibi...
"ben hakkım, haktan gayrı değilim" anlamina gelir.Allah'ın yarattığı varlıkları kapsamasina onlarda vücut bulmasına dayalı olan düşünsel yaklaşımdır.hallacı mansur enel-hak dediği gerekçesiyle 26 Mart 922 yılında uzun süre işkence gördükten sonra idam edilmiştir.
Hak sözcüğü gerçek, gerçeklik, tanrı anlamlarında kullanılan bir sözcüktür. Enel Hak, gerçek benim, gerçeklik bende, tanrı benim anlamlarına gelir. Alevilik felsefesini enel-hak sözünde bulur ve bu sözden hareketle insanı inancının odak noktasına koyar.
elbette kendini allah sanmak, kendini allah bilmek. öz'den söylediği üzere hallac-ı mansur söyleyişi, hissedişi meşhurdur. damla denize katıldığında ben denizim diyecektir elbet. çünkü orada onun damlalığından eser yoktur artık. o pekala denizdir.
zamanında çoğu edebi insanın ölümüne sebep olan cümledir. ben ilahım, ben allahım demektir. yanlış anlaşılması doğal cümledir. güzel bir nicktir ayrıca, alan şahısı kutlarım...