bugün
- maca sekiz10
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi10
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur26
- türklerin ingilizce konuşamama nedenleri32
- her türk vatandaşına türkiye gezisi12
- mühendis erkeklerin genel özellikleri16
- en obez özelliğiniz19
- türklerin çok kolay devlet kurması17
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması15
- sizi cuma saflarında göremedim sözlük10
- akp chp yakınlaşması15
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz18
- risale i nur21
- burda senin paran gecmez diyen delikanli kiz11
- en çok yaşamak istenilen şehir10
- beni özlediniz mi10
- selahattin demirtaş13
- temiz oje sürmek8
- icardi190518
- arda güler11
- iki adım atınca kan ter içinde kalmak10
- allaha küfür etmek10
- türklerden adam çıkmaması17
- bir müslüman olarak filistin benim meselem değil36
- bir gün önce tanışılan kızın yazlığa davet etmesi14
- ruh varsa neden görünmüyor13
- anın görüntüsü10
- sevdiğiniz sözlük yazarları17
- uludağsözlük'ün ölmesi ve gömmeyi unutmaları10
- selahattin demirtaş'ın 42 yıl hapis cezası alması12
- okula bikiniyle gelen kız9
- sözlükteki erkek nüfusu9
- filistin'in türklere ihanetleri sıralı tam liste24
- üstteki yazarla nereye gitmek isterdin8
- mesajın altlarda kalmış kusura bakma diyen kadın10
- arkadaşlar bu alınır mı8
- buluşunca sürekli derslerden konuşan erkek8
- bu başlıkta konya'yı övüyoruz16
- yemek yemeyi sevmeyen insan8
- ileride evleneceğiniz kişi şuan ne yapıyor9
- nişanlı kalmanın saçma olması12
- tayyip erdoğan'ın israil anadolu'ya girecek demesi21
- 15 mayıs 2024 türkiye japonya voleybol maçı13
- karşı cinse giyim önerileri16
- iyi bir insan olmak için ne yapmam lazım15
- mauro icardi'nin karısı8
- larisalisa'nın parayla şukulatması8
- namuslu erkek bulmanın çok zor olması11
- herkesin merak ettiği o piç erkeğim soru alayım18
- sütyen takmaktaki inanılmaz mantık hatası19
türkiye comhuriyeti üzerinde yaşayan yobazlar, iki yüzlüler, pis fırsatçılar yüzünden halen hayatta geçirilememiş can bulamamış düşüncedir yaşam tarzıdır. çünkü her mevzuda taş atılan bir eğitim sistemimiz var. eğitim bir insanı hayata hazırladığı gibi istediğiniz her şeyi entegre edebileceğiniz bir beyne de aynı zamanda can veriyorsunuz. demem o ki bu bahsedilen başlığın buralarda mevcut olmadığı ama olmasını istediğimiz durumda eğitimle sağlanabileceği. feodallikten çıkılamadı. bireysellik halen kapsamdışı. bakınca görmek görebilmek hiç olmadı.
iki türü olduğunu düşündüğüm yok olmuş Osmanlı'nın son döneminde ve türkiye'nin yürüttüğü politikadır. ilk tür yanlış batılılaşmadır, yüzeyseldir, asimile eder, yozlaştırır. ikinci tür ise bilimde ve teknikte kendi başımıza bir şeyler yapamadığımız için en azından onların açtığı yolda ilerlemeye çalışmaktır. sosyal devlet anlayışı hakkında biraz bilgi sahibi olmaktır.
Bir zamanlar Doğuda, atları canı gibi seven bir hükümdar vardı. Bin yıl at denince başların çevrildiği ülkenin; ılgınların, fayrapların, karaköselerin, kındıraların göverdiği mürenlerden dünyanın dört tarafına gürlek yeleli taylar yetiştiren ülkenin; yoksulların hükümdarı.
Gelgelelim, atları sevdiği denli binicilikteki harikulade becerisinden ötürü kendi ülkesinde bile —atlar ülkesi— yadırganan hükümdarın acıklı yalnızlığı dile getirilemez. Haylidir atların gözden düştüğü çağdı, çünkü çağ.
Hükümdarın becerisi, kısa zaman eriminde, ülke sınırlarını taştı ve tezinden ucube bir şöhret, alay konusu bir efsaneye dönüşerek zenginlik diyarı Batı ülkesi imparatorunun kulağına ulaşıverdi. Sözüne ancak eski metinlerde rastlanabilecek değersiz, densiz bir uğraşta ünlenmek, o çağda, Doğululara özgü ahmaklık örneği olsa gerekti. Böylesi maskaralığa seyirci olmanın can sıkıntısından darlık çeken kendisini ve maiyetini eğlendireceğini düşünerek, imparator, yoksulların hükümdarını sarayına çağırdı.
Çağrıyı alan kabulden geri durmadı —ne yazık ki! Yine de hükümdarın çağrıdaki düz alay kokusunu sezinlemediği söylenemez.
Ay geçti geçmedi, hükümdar, imparatorun sarayına vardı. Ertesi gün, manejde kendisini bekleyen topluluğun önüne çıkınca, atıyla bağdaşık ama ters düz ama dolambaçlı kırk tür oyunla gösterdi hünerini. Gösteri bittiğinde atından inerek imparatora yürüdü doğruca. Armağan sunuşu diye, imparatorun yanı başındaki başmabeyincinin avucuna, kendince en sevgili varlığın yularını bırakıp geri çekildi.
Mütekebbir imparatorun gözünde sefil bir Doğulu hükümdarın hara değil alicenaplık. Üstelik armağan diye bir haşmetliye at sunmak mankafa işi…
imparator yalpalayarak doğruldu koltuğundan fil kalkışıyla; hayli semirgin bir gövde. Güçbela birkaç adım atıp, alaycılığını hiç sakınmadan, sırıtarak hükümdara yaklaştı. Kulağına “Size bir öğüt vereyim de zenginliğin ve gücün sırrı olarak tutun!” diye fısıldadı ve devam etti:
— Bizler, binek olarak su aygırlarını kullanırız; atları da yeriz!
Denir ki: Hükümdar ülkesine döndü ve çok değil, yedi kış sonra, varsıl Batı topraklarını ordusuyla uçtan uca çiğneyip geçerken, imparatorun bu öğüdünü hatırlayıp durdu, muhteşem beyaz bir kısrağın üstünde…
(Metin Tavukçuoğlundan alıntıdır.)
Bu hikaye anlayana öyle şeyler anlatıyor ki.
Gelgelelim, atları sevdiği denli binicilikteki harikulade becerisinden ötürü kendi ülkesinde bile —atlar ülkesi— yadırganan hükümdarın acıklı yalnızlığı dile getirilemez. Haylidir atların gözden düştüğü çağdı, çünkü çağ.
Hükümdarın becerisi, kısa zaman eriminde, ülke sınırlarını taştı ve tezinden ucube bir şöhret, alay konusu bir efsaneye dönüşerek zenginlik diyarı Batı ülkesi imparatorunun kulağına ulaşıverdi. Sözüne ancak eski metinlerde rastlanabilecek değersiz, densiz bir uğraşta ünlenmek, o çağda, Doğululara özgü ahmaklık örneği olsa gerekti. Böylesi maskaralığa seyirci olmanın can sıkıntısından darlık çeken kendisini ve maiyetini eğlendireceğini düşünerek, imparator, yoksulların hükümdarını sarayına çağırdı.
Çağrıyı alan kabulden geri durmadı —ne yazık ki! Yine de hükümdarın çağrıdaki düz alay kokusunu sezinlemediği söylenemez.
Ay geçti geçmedi, hükümdar, imparatorun sarayına vardı. Ertesi gün, manejde kendisini bekleyen topluluğun önüne çıkınca, atıyla bağdaşık ama ters düz ama dolambaçlı kırk tür oyunla gösterdi hünerini. Gösteri bittiğinde atından inerek imparatora yürüdü doğruca. Armağan sunuşu diye, imparatorun yanı başındaki başmabeyincinin avucuna, kendince en sevgili varlığın yularını bırakıp geri çekildi.
Mütekebbir imparatorun gözünde sefil bir Doğulu hükümdarın hara değil alicenaplık. Üstelik armağan diye bir haşmetliye at sunmak mankafa işi…
imparator yalpalayarak doğruldu koltuğundan fil kalkışıyla; hayli semirgin bir gövde. Güçbela birkaç adım atıp, alaycılığını hiç sakınmadan, sırıtarak hükümdara yaklaştı. Kulağına “Size bir öğüt vereyim de zenginliğin ve gücün sırrı olarak tutun!” diye fısıldadı ve devam etti:
— Bizler, binek olarak su aygırlarını kullanırız; atları da yeriz!
Denir ki: Hükümdar ülkesine döndü ve çok değil, yedi kış sonra, varsıl Batı topraklarını ordusuyla uçtan uca çiğneyip geçerken, imparatorun bu öğüdünü hatırlayıp durdu, muhteşem beyaz bir kısrağın üstünde…
(Metin Tavukçuoğlundan alıntıdır.)
Bu hikaye anlayana öyle şeyler anlatıyor ki.
batının varını yoğunu doğudan aldığını öne sürenlere şu an doğu batı karşılaştırmasını yapmasını öneriyorum.
uçurum var.
uçurum var.
MODERNLESME ILE KARISTIRILAN KAVRAMDIR.
batının neyi varsa doğudan aldığı halde bu sikko olguyuda batının oluşturması fazla manidar.
kutlu doğum haftası noel gibidir.
Çağdaşlaşmanın yanlış algılanmasıyla oluşan batı özentiliği ile karıştırılmamalıdır.
Avrupa' ya özenilmesi. tabi ki örnek alınacak yerler çok fakat her yaptığı doğrudur deyip , tüm kültürümüzü yok etmek işte bu batılılaşmadır.
muasır medeniyet seviyesine cıkmak için batılıların kulturunu, giyeceklerini, yiyeceklerini, kanunlarını, unlu markalarını, haçlı zihniyetini, dilini, muslumanlık dusmanlıgını, kapitalist ekonomisini taklit etmek olarak acıklanabilir. batılıların demokrasi ve hukuk anlayışı şimdilik askıya alınmalıdır. yoksa taklit ettiklerimize direnen komunistler veya bagnaz dindarlar cıkacaktır şeklinde yurutulen 90 yıllık devlet politikamız.
edit; içinde biraz insanlık sevgisi olan halkının kulturunu reddedip, baskalarının kulturune yonelerek insanlarına acı çektirmez. zorla kültür olusturulmaz. bir kultur kendi kendine değişir.
edit; içinde biraz insanlık sevgisi olan halkının kulturunu reddedip, baskalarının kulturune yonelerek insanlarına acı çektirmez. zorla kültür olusturulmaz. bir kultur kendi kendine değişir.
Sözlükteki genç arkadaşlarımızın üzerine derince düşünmesi gereken bir konudur. Biz yeni nesiller dahi batılılaşmayı çok yanlış anlıyoruz. dahası batılı olacağım hümanist olacağım, modern olacağım derken kendi değerlerimize yabancılaşıyor kendimize veya herhangi bir doğulu topluma ait unsuru tamamen batılıların bize bakışıyla değerlendiriyoruz ve buna göre Kıymet veriyoruz. Özellikle burada ve ekşisözlük'te bu durumu sıkça görüyoruz. Kendi dilimize, kendi isimlendirmeleri mize bilmeceler kendi kültürümüze kendi adet, gelenek ve göreneklerimize batılıların gözüyle bakıp onları anlamsız ve saçma olarak nitelendiriyoruz. Kendimize dair her şeyi bu şekilde değerlendirip onları terk edersek yolun sonunda aslında biz artık biz olmaktan çıkıyor batının tesiri altında kalmış, asimile olmuş oluyoruz...
Ister müslüman olun ister ateist, bayram mı var ? Akrabalarınızla biraraya gelin, büyüklerin elini öpün, göremediklerinizi arayın mutlu edin,hıdırellez mi var çıkın eğlenin... isimlendirmeleri türkçe yapın, kelimelerin türkçesini söyleyin. otobüste yaşlılara yer verin. bunları yapmak size bir şey kaybettirmez. yapalim ki kendimize ait bir şeyler olsun, farklı bir renk olalım.
Yurtdışında yaşamış, kendince görmüş geçirmiş biri olarak nacizane tavsiyelerimdir.
Ister müslüman olun ister ateist, bayram mı var ? Akrabalarınızla biraraya gelin, büyüklerin elini öpün, göremediklerinizi arayın mutlu edin,hıdırellez mi var çıkın eğlenin... isimlendirmeleri türkçe yapın, kelimelerin türkçesini söyleyin. otobüste yaşlılara yer verin. bunları yapmak size bir şey kaybettirmez. yapalim ki kendimize ait bir şeyler olsun, farklı bir renk olalım.
Yurtdışında yaşamış, kendince görmüş geçirmiş biri olarak nacizane tavsiyelerimdir.
Baştan sona yanlış anladığımız. Yanlış anlattığımız. Yanlış bildiğimiz. Yanlış yazdığımız. Yanlış yaşadığımız. Yanlış okuduğumuz. Yanlış gözlemlediğimiz. Yanlış araştırdığımız. Yanlış konuştuğumuz. Vs vs sıralanabilir böyle uzar gider.
Batılılaşma ne demek genel olarak sakıncalıdır. bizim kültürümüze medeniyetimize camiamıza kalitemize maneviyatımıza terstir. Bu yüzden bir türlü ne onlardan olabildik ne de kendi özümüz olabildik. Onları da yanlış biliyoruz kendimizide. iyi tarafları güzel yönlerdi de var o tarafın. Ama bunu sağlıklı, aklı selim bir düşünce yapısıyla ayıklama işini başaramadık. Ama şimdilik, bugünün batılılaşma kelimesi hakkında şunu söylemek en doğrusu olacaktır.
"Batıya bakmaktan boynumuz ağrıdı."
Nuri Pakdil
Batılılaşma ne demek genel olarak sakıncalıdır. bizim kültürümüze medeniyetimize camiamıza kalitemize maneviyatımıza terstir. Bu yüzden bir türlü ne onlardan olabildik ne de kendi özümüz olabildik. Onları da yanlış biliyoruz kendimizide. iyi tarafları güzel yönlerdi de var o tarafın. Ama bunu sağlıklı, aklı selim bir düşünce yapısıyla ayıklama işini başaramadık. Ama şimdilik, bugünün batılılaşma kelimesi hakkında şunu söylemek en doğrusu olacaktır.
"Batıya bakmaktan boynumuz ağrıdı."
Nuri Pakdil
teknolojide ilerleme, standartlaşma, soğuklaşma, robotlaşma, materyalistleşme, refah düzeyinde yüksek, vicdan düzeyinde şüpheli durumda olma.
Hala modernleşme ve medenileşme olarak algılayanlara anlam verilmezdir.
Sen batılaşacağım diye kültürünü kaybet sonra abii niye avrupa hala bizi almıyo de.
Seni niye alsın sen zaten tamamen onun istediği standartlara göre şekillenmissin seni kullanmak daha çok işine yarar.
Sen batılaşacağım diye kültürünü kaybet sonra abii niye avrupa hala bizi almıyo de.
Seni niye alsın sen zaten tamamen onun istediği standartlara göre şekillenmissin seni kullanmak daha çok işine yarar.
kimine göre çağa ayak uydurma, kimine göre yozlaşma.
güncel Önemli Başlıklar