bugün
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz37
- hemşire kızlar nasıl oluyor25
- kızların tipe bakmadığı gerçeği22
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek25
- insanlar melek mi şeytan mı9
- bir kadın nasıl tavlanır15
- sözlük kızlarının saç rengi9
- icardi190522
- düşün ki o bunu okuyor8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi19
- çağ dışı teknolojilere özlem duymak8
- bir gavatın soyadını nick yapmak10
- mert hakan yandaş13
- nude istemeyen erkek9
- numan kurtuluş dem parti görüşmesi29
- dursun özbek gibi olsam utanırım8
- anın görüntüsü9
- iğrenç bir his tarif et33
- türkiye toplumunun ahlaksızlığa pratik zeka demesi8
- yakışıklı ama zengin erkek14
- çift maaş alan akpli bürokratların ücretlerine zam18
- en yaşlı özelliğiniz18
- sözlük kızlarına yürüyen vizyonsuz9
- sözlük yazarlarının abileri11
- erkek çocuk için isim önerileri9
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks19
- aşkta yaş farkı önemli midir10
- az önce arabamdan inen tatlış kız12
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi22
- içip içip entry girmek8
- kediye kediş köpeğe köpüş diyen kız13
- arkadaşlar falıma bi bakar mısınız8
- bik bik bu sözlüğün divasıdır19
- emar15
- 170 boyunda 70 kilo erkek9
- suriyeliler suriye'ye dönsün10
- fake hesabım için nick önerileri9
- emmanuel emenike16
- vücutçu aptal erkek vs gösterişsiz felsefi erkek15
- yazarların ruh hali9
- düz dünyacıların güneş tutulmasına bakışı12
- köpekleri aklamak için sırtlana iftira atmak10
- bik bik'i ağdacıya götürmek11
- aykolik'in boyu yaşı kilosu mesleği8
- bik bik'in yaşı boyu kilosu8
- ahirette sorulacak ilk soru8
yunanca'da dogru anlamina gelmektedir.
"hakikat" anlamına gelen yunanca sözcüktür. heidegger amcamız bu konuyu varlık ve zaman'da inceler.
Heidegger'in onlarca yıl boyunca paul friedlaender ile üzerine tartıştığı kavramdır. Kavram heidegger için oldukça önem arz eder. Öyle ki varlık ve zaman'ın logos bölümünde, logos'un sözlü olarak ortaya çıkarıcı işlevi ve sunthesis yapısına değindikten sonra bu kavrama gelir.
internette ve elimdeki kaynaklarda inceleme yaptım. Kaynaklarda ve internette kavrama ilişkin bilgiler genelde kavramın genelinden çok, özel bir anlamına yönelikti. Ben de tüm bulduklarını toplayarak, kavramı kısa ama genel manada ele almaya çalıştım.
Öncelikle kavramın ilk kullanıcıları parmenides ve herakleitos'tur. Aralarındaki "değişim" problemi bu kavramı ortaya çıkarmıştır. Onlarda bu kavram "ortaya çıkarılmış hakikat" anlamına gelmektedir.
Ekşi sözlük'te bir yazar kavramı ek-kök yönünden incelemiş. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4011351
Bir de biz bakalım.
Yunanca'da "lethe", üstünü örtme, kapatma; gizlenmiş hale getirme gibi anlamlara gelir. Lethe kavramınaın başına "a-"nın eklenmesiyle kavram, "görünür kılma", açığa çıkarma anlamlarına dönüşür. Dolayısıyla alethia görünür kılmak anlamına gelmektedir. Fakat bu, kavramı tüm mahiyetiyle açığa çıkarmak için yetmeyen bir tanımdır. Zaten tam burada heidegger ve friedlaender bu kavramın özne ile ilişkisi yüzünden tartışmaya başlar.
Yine ekşi sözlük'te başka bir yaZar ise kavrama yönelik, heidegger ve friedlaender arasındaki tartışmasını kısaca ele almış. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4584736
Heidegger kavramın çıkışında, kelimenin özneyle değil, varolanlarla ilgili olduğunu ve platon ile kavramın özne ile bağlantılı hale getirildiğini söyledi. Friedlaender'e göre ise bu kavram zaten ta ilk çıktığında özne ile ilişkiliydi dedi.
Tabii, en sonunda Bir anlaşmaya vardılar.
Sonuç itibariyle heidegger için bu kavram "gizli, örtük olanı -geçici süreliğine- ortaya, açığa çıkarma; görünür kılma; gizlenmiş hakiketi görünür hale getirmek" anlamındaydı.
internette ve elimdeki kaynaklarda inceleme yaptım. Kaynaklarda ve internette kavrama ilişkin bilgiler genelde kavramın genelinden çok, özel bir anlamına yönelikti. Ben de tüm bulduklarını toplayarak, kavramı kısa ama genel manada ele almaya çalıştım.
Öncelikle kavramın ilk kullanıcıları parmenides ve herakleitos'tur. Aralarındaki "değişim" problemi bu kavramı ortaya çıkarmıştır. Onlarda bu kavram "ortaya çıkarılmış hakikat" anlamına gelmektedir.
Ekşi sözlük'te bir yazar kavramı ek-kök yönünden incelemiş. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4011351
Bir de biz bakalım.
Yunanca'da "lethe", üstünü örtme, kapatma; gizlenmiş hale getirme gibi anlamlara gelir. Lethe kavramınaın başına "a-"nın eklenmesiyle kavram, "görünür kılma", açığa çıkarma anlamlarına dönüşür. Dolayısıyla alethia görünür kılmak anlamına gelmektedir. Fakat bu, kavramı tüm mahiyetiyle açığa çıkarmak için yetmeyen bir tanımdır. Zaten tam burada heidegger ve friedlaender bu kavramın özne ile ilişkisi yüzünden tartışmaya başlar.
Yine ekşi sözlük'te başka bir yaZar ise kavrama yönelik, heidegger ve friedlaender arasındaki tartışmasını kısaca ele almış. Şurada:
https://eksisozluk.com/entry/4584736
Heidegger kavramın çıkışında, kelimenin özneyle değil, varolanlarla ilgili olduğunu ve platon ile kavramın özne ile bağlantılı hale getirildiğini söyledi. Friedlaender'e göre ise bu kavram zaten ta ilk çıktığında özne ile ilişkiliydi dedi.
Tabii, en sonunda Bir anlaşmaya vardılar.
Sonuç itibariyle heidegger için bu kavram "gizli, örtük olanı -geçici süreliğine- ortaya, açığa çıkarma; görünür kılma; gizlenmiş hakiketi görünür hale getirmek" anlamındaydı.
güncel Önemli Başlıklar