bugün

kendini bilmek

kişinin istemlerinin kaynağı yaradılıştan kaynaklı ihtiyaçların varlığına dalalet ipuçlarının açıklanması konusunda rasyonel eşitsizliğin yapısal fonksiyonlarından gelen varolan hedonist gerçekçilikle birlikte vukü bulmuş kazanımların istik anlama gibi başka türlü anlama biçimleri de olduğu ileri sürülebilirse de, bu anlama biçimleri üstüne düşünülen olguların ki bunlarda varolan zeka pırıltıları gibi birşey desek yanlış bir anlam yüklemişte olmayız, bu anlama biçimlerinin istek veya istemsizlik baz alınıp anlamdırılması kişinin tercihlerinden öte doyumsal, beyinsel, biyolojik donanımlarıyla ilintilidir ki dediğimiz gibi bu donanımlar yaradılışla gelen kaynaktan beslenirler psikolojik problemleri ve özürlülük haricindeki örnekleri ayıkladığımızda. anlaşilıyor ki, şimdiki bilgimize nazaran bu biliçlilik durumunun bilgiye öncelik verilip varlık ona bağlansın, ister varlığa öncelik verilip bilgi ona bağlansın bu varlık, bu varlığı bilen bir süje ile nasıl temasa getirilmelidir? düşünen ben'den müstakil olan ve kendisine düşüncenin bağlanabileceği bir kavrayışla çözüme gidilecek pragmatik duyuların aslında özünde... he ya ama bir bakıma; kararlılığın halledilecekse önce konu ile ilgili güçlükler ortaya konmalı ve daha sonra bu güçlükler giderilmeye çalışılmalıdır mana durumundaki öğrenim pratiğinde.