bugün
- 6 mayıs 2024 konyaspor fenerbahçe maçı10
- icardi19059
- akp'nin galatasaray'ı destekleme nedeni12
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek49
- anın görüntüsü12
- 5 mayıs 2024 galatasaray sivasspor maçı18
- nervio13
- allah ile tanrının farkı var mı8
- allah yerine hızır'dan yardım istemek8
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek23
- hayatınız boyunca sizi en derinden yaralayan olay8
- iğrenç bir his tarif et29
- düşün ki o bunu okuyor17
- türkiye toplumunun ahlaksızlığa pratik zeka demesi13
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz15
- sözlük kızlarının saç rengi18
- galatasaray12
- bülent uygun10
- hakim ziyech11
- hayvancılık destekleneceğine neden ithalat10
- eksi ruyalar ile yakaladığımız müthiş uyum21
- 170 iq üstü sözlük yazarları veritabanı18
- şöyle hanım hanımcık öğretmen bir kız bulamamak16
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj14
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren kadın10
- bir türlü ısınmayan ayaklar9
- en yaşlı özelliğiniz14
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks22
- insanlar melek mi şeytan mı10
- budweiser14
- kızların tipe bakmadığı gerçeği29
- bir kadın nasıl tavlanır19
- hemşire kızlar nasıl oluyor17
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi9
- çağ dışı teknolojilere özlem duymak8
- bir gavatın soyadını nick yapmak10
- mert hakan yandaş13
- nude istemeyen erkek9
- dursun özbek gibi olsam utanırım8
- yakışıklı ama zengin erkek14
- çift maaş alan akpli bürokratların ücretlerine zam8
- sözlük kızlarına yürüyen vizyonsuz9
- sözlük yazarlarının abileri11
- erkek çocuk için isim önerileri9
- aşkta yaş farkı önemli midir10
- içip içip entry girmek8
- 170 boyunda 70 kilo erkek9
en çok eleştirilen türk tanımı, tamamen kullanmış olduğu türk kelimesi yüzünden anlaşılmadığından kaynaklanır. kendiside sürekli bahsettiği türklüğün genetik kodlarla alakalı olmadığını, sosyal bir tanım olduğunu vurgular. mesela tanımda ki türk ü "x: kafire boyun eğmeyen kişi" şeklinde değiştirip bir daha değerlendirmekte fayda var. nitekim türkiye kelimesinde geçen türk de iş bu nevdendir. bu kelimenin ırka bağlı bir açıklaması ya da yasefin oğlu tarq la bi alakası yoktur.
gel gelelim o müthiş şiirlerin aziz müellifine. ismet özel fikir yapısı maalesef şiirlerinden arka planda kalmıştır. ama bunun sorumlusu kesinlikle fikirlerinin dayanaksızlığı değil, şiirlerinin dünya standartlarının da belki üstünde olmasıdır. fikir yapısını ise iki şekilde düşünmek lazım.
1-) batının bize öğretmiş olduğu pozitif bilim -iyi veya kötü başka bir yazının konusudur.- ekseninde inceleyince fikirlerin oluşturulma şekli, kurgusu ve telaffuzu kesinlikle alışmadığımız tarzdadır. yani bir tez özelliği taşımaz. yaptığı tanımlar kesinlikle literatüre uymaz. zaten kendisinin temel eleştiri argümanlarından bir tanesi de batı pozitivizminin kutsanan bir metot olmasıdır.
2-)batı pozitivizminin haricinde daha çok hisse ve olaylara dayalı izlediği metot. bu metodun dünya üzerinde bir kabul edilebilirliği yok tabi ki. fakat modern bilime uymuyor diye üretilen fikirlerin hepsini çöpe atıp, bunlar bizim alışageldiklerimize uymuyor -çok saçma- demek tamamen işin kolaycılığına kaçmaktır.
ismet özel'in nevi şahsına münhasır fikir yapısı ile ilgili iki tehdit görünmektedir.
1- fikirlerini çok saçma bulup hiç dikkate almayan kesim.
2- fikirlerini ismet özel den daha fazla ciddiye alıp - biraz da yanlış yorumlayıp- marjinalleşmesi mümkün olan kesimdir.
son not: ismet özel fikirlerini çok milliyetçi - dinci bulan arkadaşların yine batının dayattığı hümaniteryalizm sapkınlığından kurtulmaları lazım. insanı kutsayıp -tanrısallaştırıp- her şeyin insan rahatı için yapılması taraftarı olan insanlar için dünya vazgeçilmez bir yer olacaktır. bu fikir zaman içerisinde self-hümanizm tarzında bir sapkınlığa dönüşecektir. bu sapkınlığın islami terörizmden hiç bir farkı olmayacaktır.
gel gelelim o müthiş şiirlerin aziz müellifine. ismet özel fikir yapısı maalesef şiirlerinden arka planda kalmıştır. ama bunun sorumlusu kesinlikle fikirlerinin dayanaksızlığı değil, şiirlerinin dünya standartlarının da belki üstünde olmasıdır. fikir yapısını ise iki şekilde düşünmek lazım.
1-) batının bize öğretmiş olduğu pozitif bilim -iyi veya kötü başka bir yazının konusudur.- ekseninde inceleyince fikirlerin oluşturulma şekli, kurgusu ve telaffuzu kesinlikle alışmadığımız tarzdadır. yani bir tez özelliği taşımaz. yaptığı tanımlar kesinlikle literatüre uymaz. zaten kendisinin temel eleştiri argümanlarından bir tanesi de batı pozitivizminin kutsanan bir metot olmasıdır.
2-)batı pozitivizminin haricinde daha çok hisse ve olaylara dayalı izlediği metot. bu metodun dünya üzerinde bir kabul edilebilirliği yok tabi ki. fakat modern bilime uymuyor diye üretilen fikirlerin hepsini çöpe atıp, bunlar bizim alışageldiklerimize uymuyor -çok saçma- demek tamamen işin kolaycılığına kaçmaktır.
ismet özel'in nevi şahsına münhasır fikir yapısı ile ilgili iki tehdit görünmektedir.
1- fikirlerini çok saçma bulup hiç dikkate almayan kesim.
2- fikirlerini ismet özel den daha fazla ciddiye alıp - biraz da yanlış yorumlayıp- marjinalleşmesi mümkün olan kesimdir.
son not: ismet özel fikirlerini çok milliyetçi - dinci bulan arkadaşların yine batının dayattığı hümaniteryalizm sapkınlığından kurtulmaları lazım. insanı kutsayıp -tanrısallaştırıp- her şeyin insan rahatı için yapılması taraftarı olan insanlar için dünya vazgeçilmez bir yer olacaktır. bu fikir zaman içerisinde self-hümanizm tarzında bir sapkınlığa dönüşecektir. bu sapkınlığın islami terörizmden hiç bir farkı olmayacaktır.
güncel Önemli Başlıklar