bugün
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması14
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi29
- zalbert ramstein11
- yazarların bira içme rekorları10
- jose mourinho26
- irem derici'nin erkek sevdası12
- akp nin iktidardan düştüğü gün13
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi16
- sözlükten hatun kaldırmak9
- maca sekiz10
- acun ılıcalı8
- ankarayı sel aldı27
- iskilipli atıf hoca8
- ali koç ve aziz yıldırım başkanlık seçimi8
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu30
- gideon reid morgan jj10
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak13
- meral akşener21
- giden gider9
- kemalist rejimin astığı hocalar8
- vallahi de kemal'in düşmanıyım10
- anın görüntüsü13
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak10
- kıza iğne batıran türbanlı14
- kendini bir görsel ile anlat22
- aziz yıldırım ve ali koç'un canlı yayına çıkması39
- uludağ sözlük köpek avlama timi18
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- sarılma ihtiyacı9
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- icardi190540
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel13
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
islam düşüncesi aynı diğer dinler gibi sürekli değişim içerisinde olmuştur. ilk ortaya çıktığı dönemlerde ilerici olduğunu söyleyebileceğimiz islam, zaman ilerledikçe farklı egemen sınıfların ideolojisi haline gelmekten kurtulamamıştır. özellikle islamdaki şeriat düzeni barbarlıktan uygarlığa geçen Arap toplumundaki egemenlik ve mülkiyet ilişkilerinin ideolojik ifadesi olmuştur. Toplumda kimilerinin zengin, mülk sahibi, kimilerinin ise fakir, mülksüz olması da Kuran'da yazılı olanlara ters bir durum değildir.** hatta "Allah dilediğini hesapsız rızıklandırır." denilerek mülk sahibi sınıfların uygun görülmesi sağlanmıştır.
sürekli değişik toplumlarca sahiplenilen ve içeriği değiştirilen kuran'da Toplumdaki eşitsizlik bizzat Allah'ın isteği olarak konulduğundan, fakirliğine ve ezilmişliğine isyan etmek Allah'a isyan etmekle eş tutulmuştur. hatta "Rabbinin rahmetini onlar mı paylaştırıyorlar? Onların dünya hayatındaki geçimlerini de aralarında biz taksim etmişizdir. Onları derece derece birbirlerine üstün kıldık ki birbirilerine işlerini gördürebilsinler." denilerek fakirliğin ve zenginliğin allah'ın takdiri olarak gösterilmiştir. Halk, yüzyıllar boyunca toplumdaki eşitsizliğin sürekli olduğu, hatta takdir-i ilahi olduğu, yani değiştirilemeyecek bir şey olduğu düşüncesiyle kandırılmış ve dünyadaki bu çilelere isyan etmeden katlanırlarsa sonunda öteki dünyada mükafatlarını alacakları vaadiyle avutulmuştur. Zenginin malını çalan hırsız bu dünyada ve en vahşi biçimde cezalandırılırken, zenginliğinin kaynağı Allah'tan olduğu söylenen mülk sahibi sınıfların işledikleri sınıfsal suçların cezası, soyut ve gerçeklik dışı cehennem kavramıyla öteki dünyaya bırakılmıştır. Oysa egemen sınıfların mülkünün kaynağı soyut güçler değil, ezilen ve sömürülen sınıfların son derece somut olan emeğidir. bugünkü adaletsiz sistemler çağını savunan bir islam, kapitalist sisteme çok güzel yanıt verebilirken, insanca yaşama hakkına yanıt verememektedir. yanıt vermemekle kalmayıp, din tüccararlarının uyutma aracı olarak kullanmaktan da kurtulamamıştır.
sürekli değişik toplumlarca sahiplenilen ve içeriği değiştirilen kuran'da Toplumdaki eşitsizlik bizzat Allah'ın isteği olarak konulduğundan, fakirliğine ve ezilmişliğine isyan etmek Allah'a isyan etmekle eş tutulmuştur. hatta "Rabbinin rahmetini onlar mı paylaştırıyorlar? Onların dünya hayatındaki geçimlerini de aralarında biz taksim etmişizdir. Onları derece derece birbirlerine üstün kıldık ki birbirilerine işlerini gördürebilsinler." denilerek fakirliğin ve zenginliğin allah'ın takdiri olarak gösterilmiştir. Halk, yüzyıllar boyunca toplumdaki eşitsizliğin sürekli olduğu, hatta takdir-i ilahi olduğu, yani değiştirilemeyecek bir şey olduğu düşüncesiyle kandırılmış ve dünyadaki bu çilelere isyan etmeden katlanırlarsa sonunda öteki dünyada mükafatlarını alacakları vaadiyle avutulmuştur. Zenginin malını çalan hırsız bu dünyada ve en vahşi biçimde cezalandırılırken, zenginliğinin kaynağı Allah'tan olduğu söylenen mülk sahibi sınıfların işledikleri sınıfsal suçların cezası, soyut ve gerçeklik dışı cehennem kavramıyla öteki dünyaya bırakılmıştır. Oysa egemen sınıfların mülkünün kaynağı soyut güçler değil, ezilen ve sömürülen sınıfların son derece somut olan emeğidir. bugünkü adaletsiz sistemler çağını savunan bir islam, kapitalist sisteme çok güzel yanıt verebilirken, insanca yaşama hakkına yanıt verememektedir. yanıt vermemekle kalmayıp, din tüccararlarının uyutma aracı olarak kullanmaktan da kurtulamamıştır.
güncel Önemli Başlıklar