bugün

senaryo

Kendimizi bir öyküye derinden kaptırdığımızda ve hatta bu kaptırmanın yoğunluğunu bile zorlukla anlayabildiğimizde bunun nedeni öyküyü gizlice kendi öykümüz olarak kabul etmemizdendir ve kendimizi o öyküdeki kişilerle özdeşleştirmemizdir. Hapsedilmiş duyguları açığa çıkaran mekanizma özdeşleşmedir. Eğer izleyiciler gözyaşı dökerlerse bu kahraman için değil kendileri içindir. Gülerlerse, kahramanların gerilimleri ortadan kalkmakta olduğu için değil kendi gerilimleri ortadan kalkmakta olduğu içindir.
izleyicilerin sürekli ihtiyaçları olan (1)bir kahraman figürüyle özdeşleşmek ve (2)bu kahramanın kaderi hakkında kaygılanmaktan senaryo dramının bir başlangıç tanımlamasını çıkarabiliriz : sorunu olan bir kişi . Eğer bir senaryo sorunu olan bir kişiye odaklanmıyorsa, filme çekilme şansı yok denecek kadar azdır.