bugün
- erkeklerin sadakatsiz olması18
- anın görüntüsü18
- anneler günü12
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar28
- beni özlediniz mi doğru söyleyin15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak22
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- ismet gurbuz 202411
- türkiye den soğuma sebepleri21
- sözlüğe kız getirmek10
- 2024 eurovision şarkı yarışması12
- okul müdürü nasıl korunabilirdi16
- komşuyu arabanın arkasına bağlayıp sürüklemek8
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim11
- can yaman erkekse sözlük erkekleri ne11
- bir erkeği cezbeden şeyler12
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- niyetin ciddi mi klişesi13
- uludağ sözlük kapatılacak11
- yorgun mermi8
- icardi1905'in sözlüğü bozması31
- karşı cinsi tavlamak için ne yaparsınız15
- libido düşmesi18
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- kızların yedek listesi9
- yazarların kız çocuğu olursa koyacağı isimler9
- cami tuvaletinin paralı olması14
- karşı cinse giyim önerileri15
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek9
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
- dünya bandırmalılar günü16
- sözlükte artık kızlar teklif edecek8
- insan olmaya ceyrek kala'yı eloande den kapmak17
- platonik aşkın kalp kıran davranışları13
- eric bana9
- sözlük yazarlarının tatlıları13
sevdiği entry'ler
yakında tekrar çekilmeye başlanacak dizi. ama bu kez trt dijital'de yayınlanacakmış. işte bu olmadı tekrar trt1'de yayınlanmalıdır. ayrıca kadro eskisi gibi mi olacak bence yeni isimler eklenecek eski kadrodan belki bazı oyuncular olmayacak özetle trt dijitalde kimse açıp izlemez siz yine trt1'de yayınlayın sadıç.
yaşadığım ilçedeki hayata en benzer hayatı anlatan diziydi.
tabi şu anı değil, ama 1990-2010 yılları arasındaki haliydi birebir.
kozan, ödemiş, kadirli, burdur, ısparta, manisa, salihli, turgutlu, dörtyol, tokat, amasya, niksar, erbaa, turhal, merzifon, erzincan..
buralardaki insanlar sürekli yurtdışına çıkmıyor, fakir ya da aç da değil.. kendi halinde, yuvarlanıp duran, hep bir borçları sıkıntıları olan, gariban insanlar işte.
tam düzlüğe çıktık derken, çıkamayan ama çok şükür kendi kendilerine yeten insanlar..
bilmiyorum istanbul, izmir ya da rize, trabzon veyahut diyarbakır, mardin'den ziyade gerçek anadolu türk kültürünün muhafaza edildiği yegane yerler de buralar gibi.
tabi şu anı değil, ama 1990-2010 yılları arasındaki haliydi birebir.
kozan, ödemiş, kadirli, burdur, ısparta, manisa, salihli, turgutlu, dörtyol, tokat, amasya, niksar, erbaa, turhal, merzifon, erzincan..
buralardaki insanlar sürekli yurtdışına çıkmıyor, fakir ya da aç da değil.. kendi halinde, yuvarlanıp duran, hep bir borçları sıkıntıları olan, gariban insanlar işte.
tam düzlüğe çıktık derken, çıkamayan ama çok şükür kendi kendilerine yeten insanlar..
bilmiyorum istanbul, izmir ya da rize, trabzon veyahut diyarbakır, mardin'den ziyade gerçek anadolu türk kültürünün muhafaza edildiği yegane yerler de buralar gibi.
birçok kişiye göre evlilik ölüm. takılmak daha akıllıca. türkiye'deki evlilikler belki ölüm olabilir çünkü türkiye'de belli bir yaştan sonra eş bulmak mümkün değil. 50 yaş üstüne özel bir evlilik sitesi yaparak bu sorunu çözmeyi planlıyorum.
eğer bütün evliliklerin türkiye'deki evlilikler gibi olduğunu düşünüyorsanız lütfen dance me to the end of love'ı, prison break'in ilk sezonunu, lost'u ve godfather'ın ilk filmini izleyin. bunları izlerseniz 60 yaşın üstünde olmasına rağmen karısını seven erkekler olduğunu göreceksiniz.
eğer bütün evliliklerin türkiye'deki evlilikler gibi olduğunu düşünüyorsanız lütfen dance me to the end of love'ı, prison break'in ilk sezonunu, lost'u ve godfather'ın ilk filmini izleyin. bunları izlerseniz 60 yaşın üstünde olmasına rağmen karısını seven erkekler olduğunu göreceksiniz.
"Aşkın en güzel tanımı, meraktır. Birine karşı ansızın merak duymaya başlarsınız, korkunç bir merak. Onu tanımak, onunla doğmak, dünyaya onunla yeniden gelmek istersiniz. Bu yüzden aşka en uzak cümle senden nefret ediyorum değil, artık bilmek istemiyorumdur."
Eğer bir insanı gerçekten unutmak istiyorsan, onunla yaşadıklarını değil, onun sana yaşattıklarını hatırla.
Çehov.
Çehov.
osmanlı'nın tam 365 sene boyunca yapmadığı şey.
abicim sen bilfiil tam 365 sene mısır'ı yönetmişsin, oraya sahip olmuşsun, bir allah'ın kulu da gidip "lan bu binalar ne böyle çölün ortasında" diyerek içine girip bakmamış.
yok böyle bir vizyonsuzluk...
1517'de mısır'ı fetheden ve hakim olan osmanlı'ya göre piramitler bir tahıl ambarıydı ve bu piramitler osmanlı kayıtlarına yusuf ambarı olarak geçtiler.
görsel
yusuf peygamber firavun'un emrinde çalıştığı sırada mısır devletinin mali işlerinden sorumluydu ve bolluk yıllarında elde edilen ürünleri depolamak için devasa ambarlar inşa ettirmişti. işte bu piramitler o ambarlardı osmanlıya göre ve bu yüzden bunlara yusuf ambarı adı verildi.
görsel
neticede birer tahıl deposuydu(!) bunlar, tahıl deposunun içine girip bakıp ne olacaktı ki?
girmediler. araştırmadılar. içine bakmadılar...
görsel
yahu bir içine gir bak, şu kabartmalar rölyefler nedir diye bir araştırsana. yok...
görsel
şu sfenksler nedir abicim diye bir incelesene.
görsel
görsel
piramitler ortaçağ'da avrupa'da biliniyordu, ama avrupalılar için piramitler macerası 18. yüzyıl sonunda napolyon'un mısır'a saldırması ile başlamıştı.(1798)
aynı yıl britanya ve fransa donanmaları arasında cereyan eden abukir deniz muharebesi ile birlikte ingilizlerin dikkati de piramitlere ve mısır'ın antik kalıntılarına çevrilmişti.
görsel
işte 18. yüzyıl sonunda başlayan avrupalıların antik mısır keşifleri 19. yüzyılın başında mısır hidivi olan kavalalı mehmet ali paşa ve sonra gelen mısır hidivlerinin desteği ile süratlendi ve mısır piramitleri ve antik mısır kalıntılarından tüm dünya haberdar oldu.
bu dönemde dahi osmanlı hakimiyetinde olan mısır ve piramitler malesef osmanlı'nın ilgisini hiç çekmedi.
oysa ki mısır'ın fethinden hemen sonra mısır'da bulunan bazı dikilitaşlar istanbul'a getirilmiş ve dikilmişti. hatta istanbul'un fethinden önce bizans döneminde mısır'dan getirilen Theodosius Dikilitaşı bunların en bilineniydi ve yüzyıllardır istanbul'un göbeğinde durmaktaydı, ama osmanlı bu dikilitaşın üzerindeki yazılar ile piramitlerdeki yazıları kıyaslama gereği bile duymadı malesef...
görsel
ve tabi kaçan balık büyük oldu.
mısır'dan çıkarılan hazineler, antik kalıntılar yağmalandı. bugün antik mısır uygarlığına ait pek çok eser dünyanın büyük müzelerinde sergileniyor.
görsel
son olarak, istiklal marşımızı yazan mehmet akif ersoy'un piramitler önünde çekildiği fotoğraf;
görsel
edit: mısır'a sahip çıkamayan osmanlı, aynı davranışı ege'de hakimiyeti altındaki bölgelerde de sergilemiş. hiçbir antik kalıntıya, tarihi yapıya önem vermemiş.
misal atina'daki parthenon, cephanelik-baruthane olarak kullanılmış. burada görev yapan askeri birlik için de parthenon'un içine bir cami yapılmış.
görsel
mısır, yunanistan böyle. peki ya anadolu.
anadolu'daki tarihi eserler de aynı. özellikle 19. yüzyıldan sonra anadolu'daki antik kentlerin yağmalanmasına ses çıkarmamış osmanlı. pek çok eseri hediye etmiş. örneğin bergama şehrini komple almanlara vermiş, almanlar da bergama'yı komple berlin'e taşıyarak pergamon museum'u oluşturmuşlar.
bu davranışın pek çok örneği mevcut, yazdık hep bunları;
(bkz: tarihi eserleri çalınırken uyuyan osmanlı)
(bkz: knidos aslanı/#42143796)
(bkz: likya yı yağmalayan ingiliz charles fellows/#40532509)
(bkz: abdülhamid in yurtdışına kaptırdığı tarihi eserler/#40529074)
#tarih
abicim sen bilfiil tam 365 sene mısır'ı yönetmişsin, oraya sahip olmuşsun, bir allah'ın kulu da gidip "lan bu binalar ne böyle çölün ortasında" diyerek içine girip bakmamış.
yok böyle bir vizyonsuzluk...
1517'de mısır'ı fetheden ve hakim olan osmanlı'ya göre piramitler bir tahıl ambarıydı ve bu piramitler osmanlı kayıtlarına yusuf ambarı olarak geçtiler.
görsel
yusuf peygamber firavun'un emrinde çalıştığı sırada mısır devletinin mali işlerinden sorumluydu ve bolluk yıllarında elde edilen ürünleri depolamak için devasa ambarlar inşa ettirmişti. işte bu piramitler o ambarlardı osmanlıya göre ve bu yüzden bunlara yusuf ambarı adı verildi.
görsel
neticede birer tahıl deposuydu(!) bunlar, tahıl deposunun içine girip bakıp ne olacaktı ki?
girmediler. araştırmadılar. içine bakmadılar...
görsel
yahu bir içine gir bak, şu kabartmalar rölyefler nedir diye bir araştırsana. yok...
görsel
şu sfenksler nedir abicim diye bir incelesene.
görsel
görsel
piramitler ortaçağ'da avrupa'da biliniyordu, ama avrupalılar için piramitler macerası 18. yüzyıl sonunda napolyon'un mısır'a saldırması ile başlamıştı.(1798)
aynı yıl britanya ve fransa donanmaları arasında cereyan eden abukir deniz muharebesi ile birlikte ingilizlerin dikkati de piramitlere ve mısır'ın antik kalıntılarına çevrilmişti.
görsel
işte 18. yüzyıl sonunda başlayan avrupalıların antik mısır keşifleri 19. yüzyılın başında mısır hidivi olan kavalalı mehmet ali paşa ve sonra gelen mısır hidivlerinin desteği ile süratlendi ve mısır piramitleri ve antik mısır kalıntılarından tüm dünya haberdar oldu.
bu dönemde dahi osmanlı hakimiyetinde olan mısır ve piramitler malesef osmanlı'nın ilgisini hiç çekmedi.
oysa ki mısır'ın fethinden hemen sonra mısır'da bulunan bazı dikilitaşlar istanbul'a getirilmiş ve dikilmişti. hatta istanbul'un fethinden önce bizans döneminde mısır'dan getirilen Theodosius Dikilitaşı bunların en bilineniydi ve yüzyıllardır istanbul'un göbeğinde durmaktaydı, ama osmanlı bu dikilitaşın üzerindeki yazılar ile piramitlerdeki yazıları kıyaslama gereği bile duymadı malesef...
görsel
ve tabi kaçan balık büyük oldu.
mısır'dan çıkarılan hazineler, antik kalıntılar yağmalandı. bugün antik mısır uygarlığına ait pek çok eser dünyanın büyük müzelerinde sergileniyor.
görsel
son olarak, istiklal marşımızı yazan mehmet akif ersoy'un piramitler önünde çekildiği fotoğraf;
görsel
edit: mısır'a sahip çıkamayan osmanlı, aynı davranışı ege'de hakimiyeti altındaki bölgelerde de sergilemiş. hiçbir antik kalıntıya, tarihi yapıya önem vermemiş.
misal atina'daki parthenon, cephanelik-baruthane olarak kullanılmış. burada görev yapan askeri birlik için de parthenon'un içine bir cami yapılmış.
görsel
mısır, yunanistan böyle. peki ya anadolu.
anadolu'daki tarihi eserler de aynı. özellikle 19. yüzyıldan sonra anadolu'daki antik kentlerin yağmalanmasına ses çıkarmamış osmanlı. pek çok eseri hediye etmiş. örneğin bergama şehrini komple almanlara vermiş, almanlar da bergama'yı komple berlin'e taşıyarak pergamon museum'u oluşturmuşlar.
bu davranışın pek çok örneği mevcut, yazdık hep bunları;
(bkz: tarihi eserleri çalınırken uyuyan osmanlı)
(bkz: knidos aslanı/#42143796)
(bkz: likya yı yağmalayan ingiliz charles fellows/#40532509)
(bkz: abdülhamid in yurtdışına kaptırdığı tarihi eserler/#40529074)
#tarih
- vücudun ph dengesini düzenler. (cidden bir şeyler düzene giriyor yani hissediyorsunuz)
-antioksidan etkisi fazladır, o yüzden ferah hissettirir.
-c vitamini bol olduğu için bütün saçma sapan hastalıklardan korur, sarımsak da yutarsanız ikisi sizin sırtınızı yere getirmez.
-sindirimi aşırı kolaylaştırır. ( çok yemek yediyseniz 1 tane limon yiyin, yarım saat geçmeden hiç yememiş gibi rahat hissedersiniz. bu yüzden her kahvaltıda bir tane yerim )
-ağız sağlına birebirdir. (daha ferah hissedersiniz ağzınızı, fresh fresh diye baloncuklu yazılar çıkar ağzınızdan)
-karaciğerinizi mis gibi tertemiz yapar. bu yüzden yorgun hissetmeleriniz azalır.
-solunumunuzu kolaylaştırır. ( nefes alma kalitenizi arttığını fark edersiniz )
-antioksidan etkisi fazladır, o yüzden ferah hissettirir.
-c vitamini bol olduğu için bütün saçma sapan hastalıklardan korur, sarımsak da yutarsanız ikisi sizin sırtınızı yere getirmez.
-sindirimi aşırı kolaylaştırır. ( çok yemek yediyseniz 1 tane limon yiyin, yarım saat geçmeden hiç yememiş gibi rahat hissedersiniz. bu yüzden her kahvaltıda bir tane yerim )
-ağız sağlına birebirdir. (daha ferah hissedersiniz ağzınızı, fresh fresh diye baloncuklu yazılar çıkar ağzınızdan)
-karaciğerinizi mis gibi tertemiz yapar. bu yüzden yorgun hissetmeleriniz azalır.
-solunumunuzu kolaylaştırır. ( nefes alma kalitenizi arttığını fark edersiniz )
memlükleri ülkesine kattığı seferdir. Baybars gibi dirayetli adamlar olmadığı için başarabilmiştir. hülagü 250 yıl önce geldi aq. neyin karşılaştırması. saçmalamayın.
erkeğin huyunu parası varken, kadının huyunu parası yokken anlarsın demişti bir büyüğüm.
Sevgilileri olunca otomatik olarak anlarsiniz zaten.
Ortak iș yap
Yüklü miktarda borc ver
Kredisine kefil ol.
Yüklü miktarda borc ver
Kredisine kefil ol.
bu bir kültürdür bir heves değildir o yüzden başlandı mı ömrünün sonuna kadar gideceğin bir yoldur erken bitmez asla.
herkes başaramaz, başaranlarında biraz maddi yönden iyi oluşu vardır, gittiğin yerlerde çalışıp kazandığın parayla dünya turuna devam etmenin bir esprisi yok, bu işi yapıyorsanız glmp. kafasında olacaksınız ve gerçekten bu tur bitene kadar sürekli gelir kaynağınız olacak yoksa yarım bir hikaye olur.
herkes başaramaz, başaranlarında biraz maddi yönden iyi oluşu vardır, gittiğin yerlerde çalışıp kazandığın parayla dünya turuna devam etmenin bir esprisi yok, bu işi yapıyorsanız glmp. kafasında olacaksınız ve gerçekten bu tur bitene kadar sürekli gelir kaynağınız olacak yoksa yarım bir hikaye olur.
Birçok insanın yapamadığını yapmıştır. O canavarlığıyla ünlü hülagü bile kapısına yaklaşamazken yavuz kısa sürede mısır'ı temizlemiştir.
Hatta sinâ çölünü geçerken atından inip yürümeye başlamış, neden yürüyorsun diye soranlara ise; görmüyor musunuz? önümüzde Allâh’ın Rasûlü Fahr-i Kâinât -sallâllâhü aleyhi ve sellem- Efendimiz yürüyor?!. O Âlemler Sultanı yaya yürürken biz nasıl at üzerinde olabiliriz?"
Demiştir.
Hatta sinâ çölünü geçerken atından inip yürümeye başlamış, neden yürüyorsun diye soranlara ise; görmüyor musunuz? önümüzde Allâh’ın Rasûlü Fahr-i Kâinât -sallâllâhü aleyhi ve sellem- Efendimiz yürüyor?!. O Âlemler Sultanı yaya yürürken biz nasıl at üzerinde olabiliriz?"
Demiştir.