bugün
- dünya türkiye'nin neyini kıskanıyor24
- lise eteğini saklayan hatun10
- online 28 yazar şu an ne yapıyor13
- 24 mayıs 2024 panathinaikos fenerbahçe beko maçı14
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı16
- karşı cinste çekici gelen özellikler12
- putine bir savaş taktiği ver12
- ideal erkek boyunun 195 olması16
- iremga'yı taşlamak14
- ameliyatla erkek oldum soruları alayım19
- bir kadına söylenebilecek en güzel iltifat13
- sokak hayvanları uyutulacak81
- türkiye fakirse halk neden obez31
- rüyada olduğunu fark etmek8
- zalbert kızsa kanıtlasın11
- mert hakan yandaş26
- hayırlı cumalar9
- türk kızları neden gülümsemiyor17
- bir kadın nasıl susturulur21
- biontech aşısı olan insan9
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması12
- iran cumhurbaşkanının cennete girişi12
- ankarayı öven tip9
- geldi yine deli9
- sokak köpeklerini çin'e ihraç etmek12
- türk erkeklerindeki iğrenç detaylar15
- beşiktaş ın fenerbahçe yi geçmesi12
- iran'ın teşekkür mesajında türk bayrağı koymaması17
- 23 mayıs 2024 beşiktaş trabzonspor maçı25
- icardi190523
- e f e8
- aydinoglu bombala21
- bir erkek nasıl rahatlar15
- kocaeli de asansöre sıçan adam8
- 6 ayda yazılımcı olmak10
- ismail kartal19
- mecidiyeköy metrosunda intihar eden kız10
- 23 mayıs 2024 ali koç basın toplantısı11
- kızlar kendi aralarında ne konuşuyor11
- sjsjsjsjsjsjsjsjsjsjsj sjs8
- bik bik için diktiğim etek17
- insan olmaya ceyrek kala8
- galatasaray17
- türkiyedeki rusların gövde gösterisi yapması11
- age of empires'in üstüne oyun var mı12
- 22 mayıs 2024 atalanta bayer leverkusen maçı8
- erkeklerin sözlükte durma nedeni10
- hangi sözlük erkeğiyle evlenmek istersin8
- spor salonuna gitsem erkekler popoma bakar mı12
- unutulan ünlüler11
entry'ler (73)
kolbastı.
şu sözlükte kaç tane şehit polis, asker, öğretmen için başlık açıldı merak ediyorum. ama ne var ki sözlüğe her girdiğimde behiç aşçı denen adamın adını ve hakkında açılmış başlıkları görüyorum. artık bu adamın adını duymaktan sıkıldım. ölüm orucu tutmuş ölmüş kahraman olacakmış falan filan. ramazan ayında oruçluyken dağda kahpe kurşunlarla şehit olmuş insanlar sadece defnedilene kadar gündemde kalırken, bir adam çıkıyor, oruç tutuyorum diyor, neye hizmet ettiğini de kundaktaki yeğenim bile biliyor ama bu adam bu kadar popüler oluyor. behiç aşçı'ya sesleniyorum, külli nefsin zaliketül mevt (her nefis ölümü tadacaktır). ama sen ne kadar oruç tutarsan tut, adına da ölüm orucu de, Allah seni öldürmek istemedikten sonra ölmezsin, yani ölüm senin tekelinde değil kardeşim. niyetinde ihlaslıysan, orucunun kabul olmasını bekle ve öl.
resmi yazının yardımcı bölümlerinden birisi.
muhtemelen "ortak mekan" sözünün kısaltılmış şekli.
saçını süpürge etmek gibi bişey.
arkadaşlar ben de bu başlığa entry girmiştim ama anladım ki hata yapmışım. hiç düşünmeden buraya entry giriyoruz. hadi bir gün cem uzan uludağ sözlüğe girse ve buradaki parlak fikirleri görse ne olacak, resmen adamın ekmeğine yağ sürmüş oluyoruz.
birleşmiş milletler'in el attığı bir başka ülke. iç savaşın yaşandığı bir afrika ülkesi. iç savaşın olduğu yerde mi birleşmiş milletler oluyor, yoksa birleşmiş milletlerin olduğu yerde mi iç savaş oluyor anlamıyorum.
kendilerini inkar edercesine, en fazla sigara tüketiminin olduğu sağlık sektörünün baş aktörleridir. dediğimi yap yaptığımı yapma gibisinden bir şey.
güzel türkçemizdeki -yemek fiilinin, işteş kullanılması ile oluşan sözcük. tam olarak yemek fiilinin, birden fazla kişiyle ortak yapılması anlamını taşır fakat günümüzde çiftlerin birbirini yalaması anlamında kullanılır. tam bir doğal afet gibi. doğal bir afet olan deprem nasıl ortalığı yerle bir ediyorsa, bu olay da türkçemizi yerle bir ediyor. yahu düşünsenize yakında asıl anlatmak istediklerimizi anlatamayacağız. düşünsenize babanıza akşam yemeğini birlikte yemek istediğinizi söyleyeceksiniz,
-baba akşam yemeğinde birlikte yiyişelim mi?, abimler teyzemler filan da gelir ne dersin?
-birlikte yemek yemenin arapçası derim. (bkz: bok yemenin arapçası)
-baba akşam yemeğinde birlikte yiyişelim mi?, abimler teyzemler filan da gelir ne dersin?
-birlikte yemek yemenin arapçası derim. (bkz: bok yemenin arapçası)
ilkokulda sınıfta çakmak şeklinde ifade edilen olayın üniversitedeki versiyonudur. üniversitede sınıf sana çakar. tabi kimse bunu böyle söylemek istemediğinden okulun uzaması şekinde bir ifadeyle kurtarmaya çalışır. sanki 4 yıllık fakültede eğitim öğretim süresi 5 yıla çıkarılmış gibi.
muvazaalı evlilik anlam olarak anlaşmalı evlilik olarak tanımlanabilir. şöyleki, bu evliliklerde asıl amaç ve görünen amaç olarak iki amaç vardır. kişiler ancak evlenerek elde edebilecekleri bir kazanım için evlenirler, asıl amaç budur yani evliliğin getireceği bir kazanım. bu asıl amacın gizlenmesi amacıyla da sadece görüntüden ibaret bir evlilik yaparlar. örn: türk vatandaşlığına geçmek isteyen bir bayanın türk bir erkekle evlenmesi. amaç bir aile kurmak değil vatandaşlık kazanmaktır. bu tür evliliklere muvazaalı evlilik denir.
hasan mezarcı'nın mesih olma ihtimali cem uzan'ın cumhurbaşkanı olması ihtimalinden daha yüksektir.
toplu taşım araçlarında yaşlılara, hamilelere, gazilere yer vermek centilmenlik adı altında yapılmaktadır fakat, bu davranış centilmenlikten değil saygıdan yapılmalıdır. zira centilmenlik denen şey günümüzde bir kız tavlama aracı olarak kullanılmaktadır. yaşlı bir dedeye yer vermeyip genç bir kıza centilmenlik adı altında yer verip sarkan erkekler vardır. bu durumda bayanlar centilmen olamayacağından genç bayanlar toplu taşım araçlarında yerlerinden kımıldamazlar.
hakkında çuval dolusu komplo teorileri üretilmiş ve bu kadar komplonun arasında asıl gerçeğin anlaşılamadığı, birileri mi yaptırdı, birileri mi yaptı gerçeğinin henüz bilinmediği darbe, ihtilal. üzerinden 26 yıl geçmesine rağmen hala yapılması gerekli miydi, gerekli değilmiydi tartışmalarının devam ettiği tarihi bir gerçek. 1961 anayasasının özelliklerinden bir tanesi birey temeline oturtulmaya çalışılmış yani temel hak ve özgürlüklerin artırıldığı bir anayasa olmasıydı. bu durum bir ölçüde fikirlerin beyinlerde değil sokaklarda çatışmasına yol açtı. sonrasında gelen tutuklamalar, geniş kapsamlı 1974 affı, ve sonrasında yine anarşi ve terör ortamı, hangi zümreye mensup olursa olsun ölen insanlar. ve en nihayetinde 1980 ihtilali. normlar hiyerarşisinde, uygulamaların kanundan üstün olduğu süreç, ihtilallerin en önemli özelliklerindendir. şimdiki anayasamız, devlet temelli bir anayasadır ki, bu da özgürlüklerin 61 anayasasına nazaran daha kısıtlı olması anlamına gelir. belki de üzerinden 26 yıl geçmesine rağmen hala ihtilalin getirmiş olduğu anayasayı kullanıyor olmamızdan ötürü, halen 1980 ihtilali tartışılmaktadır ve tartışılmaya devam edecektir.
ırak'ın siyasi geçmişindeki en etkili isimlerden birisi, molla mustafa barzani ve oğlu mesut barzani, diğeri ise celal talabani'dir. mesut barzani ı-kdp (ırak kürdistan demokrat partisi) nin lideridir, celal talabani ise kyb (kürdistan yurtseverler birliği) nin lideridir. amerikanın ırak işgali öncesi her iki kürt liderin etkili olduğu bölgeler vardı. mesut barzani, babasının mirasıyla kürtler üzerinde talabaniye kıyasla biraz daha etkin bir lider konumundaydı fakat aynı zamanda barzani, talabaniye göre daha fazla düşmana sahipti. talabani ise yapısal olarak daha uyumlu ve kabul edilebilir bir liderdi. mesut barzani ye nazaran talabani, ırak'ta daha rahat siyaset yapmakta ve rahat dolaşmaktadır. amerikanın işgalinden sonra da bu uyumlu hali ve kabul edilebilirliğinden ötürü devlet başkanı yapılmıştır. amerika tarafından iş başına getirildiğinden ötürü güttüğü siyaset ve politikalar tamamen amerikaya ait olan ırak'ın devlet başkanıdır.
anayasamızda belirtilen, değiştirilemeyecek ve değiştirilmesi teklif dahi edilemeyecek maddeler Türkiye Cumhuriyetinin yegane kırmızı çizgileridir. diğer çizgiler hükümetlere göre renkten renge girer.
aslında b planı diye birşey yoktur. çünkü ikinci bir plan yapmak zaten ilk başta yaptığınız a planının içindedir.
ben de seni hiç unutmayacağım danaya girelim, en kısa zamanda görüşelim.
demokrasi bir bireyin, toplumda kendisi gibi düşünmeyen insanlar için, hayatı ve dünyayı daha katlanılabilir kılmak amacıyla çalışmasıdır.
özellikle kırsal alanlarda yetişen bir bitki. bu otun kök kısmı kesilerek suyunun akması sağlanır, 1-2 gün sonra kök kısmından akan sıvı beyaz kıvamlı bir hal alır. buna kenger sakızı denir. birçok zaman sokaklarda bu sakızı iplere dizip elinde su dolu bir kovayla gezen insanlara rastlanır. bu sakızın özelliği yapışmaması ve kendine özel tadıdır, tamamen doğaldır. entryde alıntı yapılmamıştır.