bugün

sefarad'dan haz etmesem de, harika yorumladıklarını düşündüğüm şarkı. hüzünlü...
ferhat göçer in albümünde söyledigi en güzel şarkısı olmaya aday insanı çok kötü yapan ve gerçekten duygulandıran,hüzünlendiren,aşk acısı yaşatan çok romantik bir şarkı. herhalde bu şarkıyı dinleyen ve hoşlandıgı kişiye söyleyemeyen insanlar için itici güç olmuş ve söylemelerini kolaylaştırmıştır...
ferhat göçer mi sefarad mı daha güzel yorumlamış sorusunun cevabını bulamadığım şarkı.

(bkz: karar vermek zor)
ferhat göçerin bugulu sesi daha etkili olmuş diyecegim şarkı.
ferhat göçer'in sesinin daha güzel olmasına rağmen, sefarad'ın olayı gerçekten yaşamış gibi söylemesi insanı daha da fazla etkilediğinden sefarad'a daha çok yakıştığını düşündüğüm şarkı.
sözlerinin ercan saatçi tarafından,bir çay bardağı rakı ve bir sigara ile bilrlikte 5 dakikada yazıldığı şarkı.ayrıca sözlerinden dolayı eşi kendisinden şüpheleniyormuş,ercan saatçinin başka bir kadına aşık olduğunu düşünüyormuş.
sen şarkıları duygularımla yazıyorum dersen,üstüne böle sözler yazarsan kadın şüphelenir tabi,ama yinede çok güsel olmuş,kendisini tebrik ediyoruz
ilk kez dün dinleyip yaw daha önce nasıl duymadım diye hayıflandığım şarkıdır. ilk olarak seferaddan dinlememe rağmen ferhat göçerin yorumu da gayet iyi. normalde bir şarkıyı birden fazla kişinin söylemesi halinde birini mutlaka kötü bulurdum fakat bu şarkı istisna olmuş. ayrıca ercan saatçinin çelişkili ifadelerinden anlaşılan amcamız böyle bir olay kesin yaşamıştır, ama bana nedir, çok da umurumdadır, ben işime bakarımdır.
kesinlikle ferhat göçer den dinlenilmesi gerken hisli şarkı.ne acı o erkeğe ve diğer iki kadına..
(bkz: can yakan sarkilar)

Sözleri;

Yoksun yine varlığım sürünüyor
Sensizliğim bilinmiyor
Sen gittin gideli ellerim hep titriyor
Kalbim bu acıyı saklıyor

Yıllar sonra bile hiç kimseye söyleyemedim
Bu sevdayı kalbime gömdüm ve sen öldün
Şimdi eşim dostum beni hastayım sanıyor
Yastayım hiç kimse bilmiyor

Seni son gördüğüm yerde yıllar sonra
O gün geldi yine aklıma
Bu kez bir elimde kızım içimde fırtına
Göçüp gittiğin o yolda

Sen varmışsın gibi her gece ışığı kapatmadım
Gel gör ki ben hala yokluğuna alışamadım
Şimdi eşim dostum beni hastayım sanıyor
Yastayım hiç kimse bilmiyor

Çok zor o kadar yıl sonra itiraf etmek
Bu aşkı bertaraf etmek
Bu kez sana söyleyecek ne çok şey vardı
isterdim bak unutmadım demek

Yıllar sonra bile hiç kimseye söyleyemedim
Sen öldün ben bu sevdayı kalbime gömdüm
Şimdi eşim dostum beni hastayım sanıyor
Yastayım hiç kimse bilmiyor

Bugün doğum günün yanında değilim
Bu yüzden hiç iyi değilim
Yaşlandım artık bıraktığın gibi değilim
Üstelik bir kızım var evliyim

Yıllar sonra bile hiç kimseye söyleyemedim
Bu sevdayı kalbime gömdüm ve sen öldün
Şimdi eşim dostum beni hastayım sanıyor
Yastayım hiç kimse bilmiyor

Sen varmışsın gibi
Her gece ışığı kapatmadım
Hastayım hiç kimse bilmiyor

olan ercan saatçi'nin izel'e yazdigi, sevgilisinden yeni ayrilan bünyenin kesinlikle dinlememesi gereken bir sarkidir, olur da dinlerse bir an önce unutturacak seyler yapmalidir aksi halde bunalim ve akabinde de intihar kendini gösterebilir.

sen varmissin gibi her gece isigi kapatmadim,
hastayim hic kimse bilmiyor... *
insanın içine işleyen muhteşem bir şarkıdır.
Bu kez sana söyleyecek ne çok şey vardı
isterdim bak unutmadım demek...

diyememek, sonrasında şarkıyı dinleyerek gönlü avutmaya çalışmak ve onsuzluğun karanlığında kaybolup sınırsızca ağlamak istemek...
bu duyguların şarkısıdır yastayım.
ilerde bu tarz duyguları içeren bir şarkı dinlenmemesi dileğiyle,,,o varmış gibi ışığı her gece kapatmayanların,iç burkan,gönül titreten, ercan saatçi'nin en elle tutulur bestesi.
evli bir şahıs dinliyorsa vay haline!
bir de haramiler'e ait aynı isimde bir şarkı vardır ki o da insanı alır götürür bir yerlere; bilemez insan kendini nerede bulduğunu...

neredesin şimdi nerde
sesin duyulmuyor niye?
neredesin şimdi nerde
bir veda etmeden niye?
gölgen düşer üzerime
sana hasret her nefeste
son öpüşü saklı bende
doyamadım dur gitme...

yastayım yar yastayım
yokluğundan yastayım
saramadan son defa
gidişine yastayım...

kederli her günümde
umut idin can idin...
şu kısacık ömürde
bir buğulu düş idin...
kendini bulduğun yerdesin...

gülen güldün şirin sözdün
mehtabımdın can özümdün...
feda olsa idi ömrüm
neredesin şiir gözlüm...
bir yağmur değdin göçtün
damla damla akar hüznün...
bu son sefer değil gülüm
buluşuruz elbet bir gün...

yastayım yar yastayım
yokluğundan yastayım...
Ferhat Göçer tarafından yorumlanmış her duyduğumda sadece dinlemekle kalmayıp aynı zamanda bu kadar iyi bir parçayı bu kadar iyi yorumlamasından dolayı Ferhat Göçer'i bir kere daha takdir ettiğim parça...
(bkz: insanı alıp götüren şarkılar)
ne sefarad ne de ferhat göçer.. bu şarkıyı mutlaka consuelo luz'dan dinlemelisiniz.. buddha bar albümlerinden birinde vardı.. uludağ'da son senemizde, arkadaşlarla bodruma giderken ve dönerken tek bir şarkı çalıyordu: consuelo luz-los bilbilikos..

sözleri.....

los bilbilicos cantan
con sospiros de amor
mi neshama mi ventura
estan en tu poder

la rosa enflorese
en el mes de mai
mi neshama s'escurese,
sufriendo del amor

mas presto ven palomba
mas presto ven con mi
mas presto ven querida,
corre y salvame
cok fena can yakan şarkıdır bu....
hiç alakası olmayanın bile kanına dokunur bir yerlerden insanın içini fena yapar..
ani canlandiran yasli sarkisi. ferhat gocer daha guzel soyler.
canımı acıtan şarkıdır. yıllar sonra dinlediğimde yine canımı acıtacaktır, keşke daha cesur olabilseydim dememe sebep olacaktır.

Bugün doğum günün yanında değilim
Bu yüzden hiç iyi değilim
Yaşlandım artık bıraktığın gibi değilim
Üstelik bir kızım var evliyim.
ercan saatçi' nin eski sevgilisi izel için yazdığı sözlerdir. izel de zamanında '' hani kızımız olacaktı '' isimli parçayı seslendirmiş ve olay olmuştur. izel' e cevap niteliğindedir. (bkz: üstelik bir kızım var evliyim)

ercan saatçinin bugünkü eşi ise büyük ihtimalle durumu anlamamazlığa getiriyor, zira izel ve ercan saatçi büyük bir aşk yaşamışlardı.
eşşek kadar olan ve çoğunlukla güçlü geçinen beni, 11 yaşında ufacık bir kızın yanında deliler gibi ağlayacak kadar aciz kılan şarkı.

"seni son gördüğüm yerde yıllar sonra;
o gün geldi yine aklıma
bu kez;
bir elimde kızım... "
Araklama şarkılardandır. Merak eden Consuelo Luz'un Los Bilbilicos şarkısını dinleyip görebilir.
sonsuz doğruluk ve güzellikte yazılmış sözler, cesurca...

ilgisi yok ama içimden geldi:

otların solduğu, çiçeklerin mağrur olduğu zamanları geride bıraktık.
''yas tutmak'' yok, çünkü biz,
anılarımızla güçlüyüz artık.

not: nathalie wood'un siyah-beyaz bir filminin sınıf görüntülerinde okuduğu şiirden.
Çok mutlu olabilirsiniz. Biyerleriniz tavana vurmuş da olabilir. Ama arkadaşım ne olursanız olun bu şarkı adamı çok pis ağlatıyor haberiniz olsun. Şarkının hikayesinin kahramanlarına acıma hissi de olabilir aynı durumu düşme korkusu da. Hele hele çok sevdiğiniz bir sevgiliniz varsa 1 saniye gözlerinizi kapatıp o durumda olduğunuzu hayal etmek yetiyor gözlerin dolması için. Aman dikkat.
Sözleri Ercan Saatçi'ye ait harika şarkı. "Sen varmışsın gibi her gece ışığı kapatmadım" sözü zaten tek başına insanı alıp götürmeye yetiyor.
© copyright 2005 - 2026