bugün

kesinlikle kalitesizdir. sözler açısından baktığımızda arabeskle doğrudan ilişkilidir. gençler üzerinde olumsuz etki bıraktığı yadsınamaz bir gerçektir. hele son yıllarda türeyen arabesk rap isimli müzik türü, gençlerin kendilerine fiziksel ve zihinsel olarak zarar vermesini sağlamıştır. özetle türkçe rap, rap müzik adı altında yapılan arabesk müziktir.
(bkz: saian)

(bkz: sansar salvo)

(bkz: indigo)

(bkz: allame)

(bkz: grejuva)

(bkz: karaçalı)

(bkz: şehinşah)

(bkz: beta)

sikerler..
http://www.youtube.com/watch?v=kS24f0CSGOU

http://www.youtube.com/watch?v=FFlfdwiZ9Gc

http://www.youtube.com/wa...yT0VY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=rbEb9xfjMsQ

http://www.youtube.com/wa...-BSIE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Ms8Yk-Tu0Tw

kısaca budur.
aslında hiç olmaması gereken müzik(!) türüdür.
hatırladığım kadarıyla ilk türkçe rap albümü (alamancılar hariç) 1996 yılıda hedef12 tarafından çıkarıldı. Daha sonrada bu gurup üyelerinden dj ozzy ve maho-b rapor2'yi kurdular. Nerede mi kuruldu? tabi ki Bursa-Gemlik'te.
"türkün rap yapmak neyine amk?"
DiYE haklı tepkilere yol açabilecek olan raptir.

herşeyin de bir tadı vardır demi ama?
bunlar bildiğin bokunu çıkarttı..
ifade özgürlüğünün kısıtlılığı nedeniyle türkiye'de ne yazık ki türkçe sözlü hafif rap tadındadır.
cartel ve Cezanın tanıtımını yaptığı, sagopa kajmer'in ise gençlere sevdirdiği müzik dalı.
bir kırgız rapçiside türk rap sayılırsa. (bkz: tata ulan)
güncel sorunlara değindiğinde hoşuma giden. normalde pek dinlemediğim tür.

https://www.facebook.com/...deo.php?v=208837182490158
sanıldığı aksine sadece sagopa ve cezadan ibaret değildir

(bkz: ais ezhel)
(bkz: keişan)
(bkz: cash flow)
(bkz: sansar salvo)
(bkz: emir monoman)
(bkz: da poet)
(bkz: allame)
(bkz: leşker asakir)
(bkz: kamufle)
(bkz: kaptan)
(bkz: cumali efrah)
(bkz: sokrat st)
(bkz: şanışer)
(bkz: indigo)
(bkz: nomad aka big o)
(bkz: red)
(bkz: anıl piyancı)
(bkz: pit10)
(bkz: beta)
(bkz: joker)
(bkz: flowart)
(bkz: saian)
(bkz: patron)
(bkz: can volkan)
(bkz: ados combo mekanize)
(bkz: mafsal)
(bkz: murat k)
(bkz:sahtiyan
)
komiktir.
Türkiye'de bu işi güzel yapanlar gibi berbat yapanlarda olduğundan ve bu yüzden ve insanların araştırarak seçici davranmalarını gerektirmesinden ötürü bu işi iyi yapanların rock, pop ve arabesk müzik kadar değer göremediği icradır. Bu işi kim iyi yapıyor denirse öncelikle her rapçinin kendine özgü bir tarzı vardır kimi aşk üzerine bolca lirik yazarken kimiside battle rap yapıp bolca laf sokar. kimiside politik gelişmelere göre şarkı yapar. Bu ayrımı bir kenara bırakırsak Sagopa Kajmerin 2003-2006 yıllarında yaptığı işler Ceza'nın 2002-2005 yıllarında yaptığı işleri temel oluşturması içinde dinlemek gerekir. Bunların yanında güncel olarak Sansar Salvo'nun 2009 sonrası işlerini Pit10'un 2007 sonrası işleri dinlenebilir güncel olarak ise Saian, Karachali, Allame, Joker, Ais Ezhel, Kamufle, Da poet, Hayki, Mozole Mirach, Fuchs, Grogi, Patron, raziel nisroc, sahtiyan, yunus emre, frekans gibi isimler verilebilir. Bunula beraber belirtmek gerek ki Türkçe rap dinledikçe güzelleşir zira kulak aşina olur ilk dinlenildiğinde kulağa rahatsız edici bile gelmesi doğal sayılabilir. Bunların yanında şu video klipler daha net bilgi vermesi için izlenebilir

http://www.youtube.com/watch?v=88-iUExLEdM

http://www.youtube.com/watch?v=PruukTp-N4Y

http://www.youtube.com/watch?v=mYBelQFr8sQ

http://www.youtube.com/watch?v=KOgOWDbVZoU

http://www.youtube.com/watch?v=igl5pF9BCZ8

http://www.youtube.com/watch?v=oo8Ddjb1RHE

http://www.youtube.com/watch?v=87QF1pabrAA

http://www.youtube.com/watch?v=dJGfUd9KJrg

http://www.youtube.com/watch?v=pA9z2HhHvaw
Son yillarda kaliteyi arttirmis muzik turunun turkce versiyonu. Ancak amerikaya gore cok cok gerideyiz.
ben piçin teki zamanla tanırsın
Sen taşşaktaki en kısa kılsın

(bkz: alayına gider)
(bkz: norm)
kajmer sagopa bu işi bilir.
edit: hangi cezacı eksiledi la beni.
türkiye'de ne kadar beyinsiz, saçma insan varsa bunun peşinde. ya dinliyor ya yapıyor yada ikisi birden.
türkçe rap mi olur lan? mantığa aykırı amına koyim.
(bkz: rytmic american poem)

bu arada yukarıdaki örnekten yola çıkarak,

--spoiler--
ben piçin teki zamanla tanırsın
Sen taşşaktaki en kısa kılsın
--spoiler--

bu beyinsizliğin dibine vuran iki satırdan sonra devlet yasak getirebilir.
özelikle arabesk kategorisi alt kültür internet cafe gençliğinin vazgeçilmezidir.
türkçe rap şuan 3. nesildedir. (benim tezim)

1.nesil 1995-2002 arası (cartel, nefret, fuat ergin, silahsız kuvvet, sirhot gibi eski isimler)

2.nesil 2002-2007 arası (sansar salvo, rapozof, da poet, patron, raziel ve o yılların rapcileri)

3.nesil 2007-20?? arası (şanışer, sokrat, kamufle, sancak, beta gibi yeni isimler)

ilk yıllarda cartel grubu büyük bir kitleye türkçe rapi tanıtmışlardır fakat kan kardeşler hiç bir zaman ayrılmaz diyip 15 yıllık bir ayrılık yaşamışlar. geri geldiklerinde herşey için çok geçtir türkçe rap ceza, fuat ve sagopa gibi isimler sayesinde rapin sadece cartel'in yaptığı tarz gibi olmadığını göstermişlerdir.

ceza, türkçe rapi televizyon kanallarında çok iyi temsil etmiştir, sayısız organizasyonlarda yer almıştır. sokaktan geçen alakasız birine rap nedir diye sorduğunuzda ceza yanıtını almanız yüzde 90'dır.

sagopa, daha çok duygusal halkı kazanmıştır. ülkemizde arabesk en kolay hazmedilen müzik türü olmasının avantajı sagopanın dinleyici kitlesini artırmasına neden olmuştur. ilk yıllarda popüler kültürü çok sert ve küfürlü bir dille eleştiren sagopa tarzını 180 derece döndürüp küfürsüz ve daha anlaşılır yapmıştır. nakaratları namelidir, akılda kalıcıdır. şanslıdır çünkü şimdiye kadar hiç bir zaman bir müzik eleştirmeni, vokal koçu gibi vasıflı bir müzik insanının eleştirisine maruz kalmamıştır. eğer eleştirilirse tek tonda, 1 oktav sese sahip olduğunu belirteceklerdir. yani ses konusunda büyük bir yeteneği yoktur.

fuat, bence ses konusunda çok büyük bir yetenektir fakat kullanmamaktadır. batı berlinde yaşarkende aynı rapi yapıyordu şimdide aynı rapi yapıyor. sert ve hicivli. zamanında çıkardığı rapüstadalbümü kendisi üzerinde markalaşmıştır. gerçekten rapi çok iyi icra eden bir isimdir.

ikinci nesil rapçilerle ilgili kısa bir bilgi vermek gerekirse

sansar salvo, ikinci nesilin öncülerindendir diyebiliriz. henüz 22 yaşında olmasına karşın 2 adet yasal albümü (bkz: adrenalin) (bkz: seremoni efendisi) ve binlerce fanı vardır. çok sert sözler yazmaktadır. kimseyi disslemekten çekinmez (diss: rapçileri eleştiren küfürlü/küfürsüz şarkı türü) ağzına geleni söyler. güçlüdür, kanseri yenmiştir. yasal albümlerinin yanı sıra 3 tane ortak albümde yapmıştır birisi back vokali mafsal ile diğer ikisi en az kendi kadar eski ve sağlam bir isim rapozof ile.

rapozof, ikinci nesil rapçilerin en eskilerindendir. yaptığı rap, yazdığı sözler çok samimidir. hiç ün-nam kaygısı yoktur. kimileri hep aynı yapıyor, bi gelişme göstermiyor deselerde tarzı bellidir hiç bir zaman dışına çıkmamıştır. yeni rapçilerin çıkması rapozof gibi eski rapçilere karşı bir ön yargı doğurmuştur. kulak kabartılıp dinlenilseler zaten naftalin kokulu kaliteyi farkedeceklerdir. lakin herkesin bildiği gibi rap dinleyicisin yaş ortalaması biraz küçüktür ve sosyal ağlarda bol vakit geçiren bir kitledir onlara birşey paylaşırsanız (video, klip vs) sizden ünlüsü yoktur. (bkz: sehabe) rapozof, prodüktör olarakta oldukça başarılıdır. neredeyse tüm türkçe rap sanatçılarına beat vermiştir, mix ve mastering yapmıştır. ayrıca dizi müzikleri seslendirmektedir ve yapmaktadır. (bkz: yahşi cazibe) (bkz: alemin kıralı) (bkz: türk malı)13-14 tane internet albümü 1 adet bandrollü albümü vardır. (bkz: vokal anestezi) cem adrian ile yaptıkları düet tam bir klasiktir. (bkz: yağmur rmx)

da poet, gerçekten türkçe rap'in prodüksiyon konusunda en yetenkli ismidir diyebiliriz. eline her hangi bir şarkıyı verin onu bir stüdyoda yarım saat rahat bırakın ve gelip sonucu dinleyin: efsane. yani bir define kazıyorsunuz gibi düşünün ve yerin altından eşsiz elmaslar çıkarıyorsunuz o derece şaşkınlığa uğratan güzel ürünler yapmaktadır. rap konusunda tarzı hep aynıdır dinleyici kitleside böyle sevmektedir. yeraltında yayınladığı albümler arasında en çok raziel ve mozole mirach ile birlikte yaptıkları sert ünsüzler beğeni kazanmıştır. (bkz: poetika) adında yasal 1 albümü vardır maalesef bir kaç parça dışında konsept hep aynıdır lakin sound rengarenk ve taş gibidir.

raziel, ikinci nesilin hareketli zamanlarında çok aktif bir rapçiydi fakat yaklaşık 3 yıldır ne bir albüm yapmakta nede bir şarkı yapmakta. ne yapıyor nerededir bi fikri olanda pek yok. eğitimiyle ilgilendiğini duymuştum. keşke bir albüm yapsa abstract rap'in en iyisidir diyebiliriz. matilda diye bir şarkısı vardır kesinlikle dinlenmeli.

patron, yine çok eski bir isimdir 5-6 adet internetten promo albüm yayınlamıştır. 2 tane yasal albümü vardır. (bkz: yeraltından yer yüzüne) (bkz: profesyonel) 3 yıl öncesine kadar patron flex lakabını kullanıyordu fakat flex'i atıp sadece patron olarak anılmayı uygun gördü. yetenekli bir isimdir. gel gel gel iddaa ya gel reklam müziğini yapmıştır. mersinlidir. şu sıralar amerika da yaşamaktadır, geleceğe dair rap konusunda planları merak konusudur.

üçüncü nesile gelecek olursak, çok büyük bir üçüncü nesil takipçisi değilim gözlemlerimi paylaşabilirim sizlere.

şanışer, kendisi için eski bir isim olan şehinşah özentisidir diyorlardı. fakat ilk yıllarda tarzı nekadar benzesede sonradan baya bir değiştirdi. biraz popa kaydı ve sonuç olarak rafet el roman ile bir albüm hazırladılar 2012 yılıdna çıkması planlanıyor. maalesef dinleyici kitlesi için hep 13-15 yaş arası kızlar deniliyor. çoğu kişi böyle dediği için doğruluk payı yüksektir ki fan sayfasındaki yorumlardanda bu anlaşılmaktadır.

beta, kendisi için türkiyenin eminemi denmektedir. komik olduğunu sanmaktadır ama hiç öyle değildir çok yapmacıktır. liseli ergen kızların gönlünde taht kurmuştur. yaptığı 2 kliple 3.nesile adını yazdırmıştır bir yaratıcılık söz konusu değildir rapinde.

sancak, 3. nesilin en iyi rapcilerinden birisidir. rapleri sakin ve samimidir. ayrıca melodik-nağmeli vokalleri çok iyidir. sahnede hiç bir zaman detone yada sürtone olmamaktadır. çorlulu bir rapçidir. ultrasonic bünyesinde çalışmalarını sürdürmektedir. yeraltı 3 tane albümü vardır. en iyisi resim albümüdür, tavsiye ederim. yasal tek çalışması rapozof'un vokal anestezi albümünde yer alan başarılı şarkı beni götürün buradan ve yine rapozof'la birlikte söylediği alemin kıralı dizisinin jenerik müziğidir.

sokrat st, düşük tempolu müziklerin üstüne konuşarak rap yapmaktadır. bu onun tarzıdır öyle sevilmektedir. fakat son zamanlarda web cam üzerinden bir kıza soyunurmusun şeklinde capsleri internette dolaşmaktadır buda sevenlerini kaybetmesine neden olmuştur.

türkçe rap sürekli bir gelişme göstermektedir her ne kadar rapciler takip etsede halka ulaşmak için hala elinden geleni yapmaktadır 1. ve 2. nesil isimler. türkçe rap ne zaman popüler olur diye merak edenleriniz varsa bence 3.nesil yasal çalışmalar yapmaya başlayıp 4.nesille sağlam isimlerin çıkmasıyla olacak. ve rapcilerin bir sözü vardır ne olursa olsun bir gün herkes türkçe rap dinleyecek. insallah diyorum.
Anlayamadığımdır.

Amerikalı gelip senin arabesk müziğini alıyor mu ? Aynen kopyalıyor mu ?
Yahut norveçli ? iskandinav ?

Türkiye' de hiçbir şey doğru icra edilemiyor. Türk müziği diye lanse edilen arabeskin ofsayt oluşu zaten aşikar. Türk sanat müzisyenlerimiz ya iplenmiyor, ya eskiden kalan ünlerinin ekmeğini yiyor. 10-15 seneye hiç kalmayacak neredeyse. Arabesk ile beslenen bir toplum olacağız.

Gelelim türkçe rap' e.

Kardeşim, iki tane ev var. Bir tanesinin alt yapısı sağlam, mimari açıdan barok esintileri taşıyor, renk seçimleri buna göre, geniş ve ferah. Öteki evin alt yapısı yok, mimari açıdan kargaşaya kurban gitmiş, renkler absürt. Hangisinde oturmak istersin ?

Türkçe rap ve amerika' da icra edilen rap müzik arasındaki fark böyle anlatılabilir en basit şekilde.
(bkz: ceza)
(bkz: erci-e)
Sagopa Kajmerdir.
liselilerin gözdesi. icra edenlerin alayı saçma sözler yazmalarına ve dandik beatler yapmalarına rağmen kendilerini süperstar zannederler. çoğunun havasından geçilmez ama iki lafı bir araya getiremezler. komik olmaktan öteye geçemez.
Kesinlikle bu işin içine girmeden değerlendirme yapılmamalıdır. Günümüzde Türkçe rap dendiğinde saçma sapana yarışma programlarında tanıtılanlar anlasılmakta fakat türkçe rap bunlarla sınırlı değil. Türkçe rap kimilerinin yere göğe sığdıramadığı Sagopa Kajmer de değil. Bu kültürün asıl kaliteli temsilcileri yeraltı tayfasıdır. Yeraltı tayfası derken hepsini içine almıyorum özenti çoluk çocuk da çok var bu işin içinde. Ama kaliteli iş yapanların daha fazla olduğundan herkes emin olabilir.
Hiphop kültürüne karşı önyargılarını yıkıp dinlemek isteyenlere tavsiyelerim
Yunus Emre Frekans
Joker Allame
Sansar Salvo
patron
piton
beta
şeinşah
kesinlikle denenmesi gereken isimlerdir.
--spoiler--
yazarmısın beyaz sarayda orucunu bozanları
yazarmısın ki sen yazar mısın basın kitapları
--spoiler--