bugün

(bkz: bize öyle bir bilgi gelmedi)
şii'leri dahil etmezsek doğrudur.

hz aişe annemize sövenden bize kardeş olamaz.
o yüzden en ufak fırsatta birbirlerini kesiyorlar. alakası yok kardeşlikle.
Yalandır.
"Kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalmak üzere gireceği cehennemdir. Allah ona gazab etmiş, onu lânetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır." (Nisa, 4/93) ayetiyle desteklenebilecek öneri. ama ne yazik ki bazi müslümanlar kuranin sadece kendilerine uygun kisimlarini uygulayip, isine gelmeyen ayetleri es geçiyorlar. (bkz: ışid). ve ne yazik ki güzel sözlügümün inançli yazarlari ise 'vur vur kan getir, ışid bize kürt öldür' nidalariyla kendinden geçiyorlar.
not: müslüman değilim.
not2: ışid'in öldürdügü suriye kürtleri ise çogunlukla müslüman.
doğru olan söz.

kendini hidayette sananların yaptıkları, biz müslümanları bağlamaz. her kendine müslümanım diyen müslüman olsaydı, şu an dünya bu kadar uğursuz bir yer olmazdı.
Ne münasebet kardeşim falan değil hiçbiri ne yani hepsi kardeşim olsunda evlenecek adam mı bulamayalım kardeş diye ?
ne kardeşi?

mezhepler diğerlerini müslüman bile kabul etmiyor ki kardeş olsun.

gerçek islam bu değil lafı nereye çıkıyor?

bunlar islamı bilmiyor lafına çıkıyor. bilmiyorsa inandığı şey o zaman ona göre müslüman olmamış oluyor.

mesela hepimiz vahabiler müslüman değil hatta türkiye' de aleviler müslüman değil lafını duymuşsuzdur.

al bunları kardeş yapın, bu mümkün mü?

değil çünkü mezheplerin birbirlerine bakışı aşırı serttir ve dinsizlikle suçlarlar.

çünkü dinlerde ben en doğruyum iddiası sadece dinsel değil mezhepsel olarak da vardır.

yani hikaye bunlar. mezhepler farklı yollardır yolardan aynı yere varmaktır yoksa yoldan çıkma değil ama bunu kabul etmiyor çoğu sunni, şia ve vahabi diye kesin ayrım var.

aslında kökeni felsefi değil siyasidir alici, muaviyeci, her ikisne düşman gibi neyse konu uzamasın yani özetle hikaye bunlar.

ama anlat anlat heyecanlı oluyor.
Bazilariyla kardes olmak mumkun degildir. Olmasinda zaten.
ırkçılığı ayaklar altına alan, doğruluğu ay gibi meydanda duran bir dinin müjdesi sözdür.
ihvan hareketinin çıkış noktasıdır.
Tüm "müminler" kardeştir ayet-i kerime'ye göre. Müslim-mümin, islam-iman aynı şeyler değildir.