bugün

mutlaka bi adam vardır zengindir yakışıklıdır,o bi kızı sever birlikte olmak ister ama aile ona uygun zengin başka bi kızda diretir.
çocuk kaçırma
zengin erkek fakir kız
yakın komşu ilişkileri
herşeye burnunu sokan kaynana
saçları fönlü kadınlar
gibi klişelerdir..aslında türk dizileriyle sınırlandırmamak gerekir
(bkz: brezilya dizileri)
(bkz: beterin beteri var)
türk dizilerinde kilise yoktur. bazen camiler girer kadraja. o da mecburiyettendir. ayrıca din ile dizi işlerini birbirine karıştırmayalım pls. *
muhakkak dertlesilecek, ulvi sozler soyleyen bi dede,arkadas,abi vardir. surekli guzel sozler soylemekle birlikte cok fena yazarlar bunlar. (bkz: yazmak) (bkz: yazarkasa)
yıllar önce "aradığınız kişiye şu an ulaşılamıyor, mobil telefon kapalı ya da kapsama alanı dışında" ibaresi kaldırılmış olmasına rağmen, bizim mukaddes dizilerimizde cep telefonuyla yapılan görüşmelerde hala bu ses duyulur.. hangi amaçla yapılır hiç anlamam.
yatakta *bile pür makyajlı hatunlar

birbirini görünce radar mesafesinden koşmaya başlayan sevgililer

tezgahtar kızların bile giydiği marka giysiler

araya giren karaçalı kişilikler
balıkçı olur her dizide bilge bir kişilitir o balıkçı hep öğüt verir..dizinin sonundada esas herşeyi yöneten adam o çıkar...yada çok zengindir...
dizinin ne zaman biteceği 10 saniye önceden anlaşılır. tahminlerime göre, dizinin son karesini tam olarak yakalayabilmeleri için 10 saniye o şekilde dururlar ve nah o zaman dizi müziği girer.
dizilerde karakterler ne görüyorlarsa onu gerçek sanırlar, mesela araları yeni düzelmiş çiftlerden kadın olanı, diğerini aynı kare içinde bir kadınla görür ve o anda hemen evi ocağı yurdu yuvayı terkeder gider,sorulmaz bile kimdir bu, arkadaşın mı, neden burada falan.** *
evin içinde ayakkabıyla gezerler.
(bkz: çocuklar duymasın)
herkes televizyona bakarken televizyon onları çeker kimsenin haberi yoktur.bütün aile televizyon izlemek için yanyana oturur kumandaya haşince basılır kanal değiştiriyorum efekti verilir.
yanlış anlaşılan bir olay vardır. Yanlış anlaşılan insan açıklamaya çalışır. Diğer kişi hayır açıklama der halbuki bir açıklasa herşey düzelecektir. Açıklattırmazlar. AÇıklayamayanın da izleyenin de içine oturur!
birisi telefon ile konuşurken, ki mutlaka önemli bir mevzu olur, konuşanın yanındakiler telefona ve dolayısıyla kahramanın yüzüne öyle dikkatli bakar ki sanarsınız o yöne bakmasa konuşulanları anlamayacak. şahsen gerçek hayatta böyle yapan bir insana rastlamamışımdır. kulaklar gözlerden bağımsızdır nasıl olsa.
her zaman zengin yakısıklı ve basrol olan adam herseyde en yeteneklidir hayatta basarısız oldugu hicbir konu yoktur süper tapılası bi adamdır ama gel gör ki bu adam gider pacoz bir kız olan dier basrole asık olur ve onun pesinden kosar...
kırsal kesimde başlayan diziler istanbul'da devam eder.
yasak olduğu bilinmesine rağmen dizi kahramanları araç kullanırken telefonla konuşmakta bir çekinge görmemektedirler.
biri birisini sever başka birisi gelir o birisi seveni alır gider. sonra o sevilenin götü tutuşur peşine düşer bunların hepsi istanbul'a gelip grup yaparlar. *
gözler gözleri gözleyen gözleri gözler gibi.
(bkz: türk filmi kiliseleri)
dizideki esas kız ya da esas oğlan tam süper bir kişilktir hiç hata yapmaz. herkes bu esas karakterin etrafında pervanedir. bir kısmı kulu köpeği olur, minnet duyar, geri kalan kısım ise bu esas karaktere hayatı zindan etmekle yükümlüdür. fakat bu kötü kişilik hiç mi iyilik yapmaz ulan!? yapmaz! hayattaki tek gayesi esas kıza/oğlana dünyayı dar etmektir. başka da bir sik düşünmez. klişedir. ya kutsal bakire olursun ya da kevaşe...
bekaretten sıyrıldığın gün de hamile kalırsın.
biz sadece ön sevişme kısmını görebildiğimiz halde pattadanak hamile kalır bu esas kız.
küçükken hep öpüşmeyle hamile kalınacağını düşündüm lan bu boklar yüzünden! cinsel gelişimimin içine etti bu diziler!
kizin hamile kalmasi,erkegin ya onu istememesi ya da hamileligini bilmemesi gibi surekli rastlanan,her dizide tekrarlanan sacmaliklar.
(bkz: kör olmak)
(bkz: hafıza kaybı)
(bkz: hamile kalmak)
(bkz: çocuk düşürmek)
(bkz: terkedilmek)
(bkz: aşığının ölmesi)
*dizideki başroldekilerden birinin psikologa gitmesi. birkaç dizide gördükten sonra ulan yeter artık ya dedirtmiştir. birde polat alemdar psikologa gitmezken niçin aile babası sıradan biri gider psikologa diye düşünmeme neden olmuştur ki konuyla hiç alakası yok.
sex sonrasi ucusan guvercinler, bunun sebebinide cok dusundum yillarca, ilk basta kadinin cigliklarindan kacisan guversin temasi vermek istediler sandim, ama abaza bir arkadasima bu fikrimi actigimda bana gulerek, "oglum zabahe gader mala vurmus, guvercin gece ucmaz, sabahi gosteriyor onlarin ucusu" diyince yikildim.
dizinin en sıkıcı bölümünde kızlardan biri mutlaka çocuk doğurur.
hastane sahnesi ve iyi adamın mucizevi kurtuluşu. hatta akasya durağı'nda bu acayip abartılmış. suat sungur 4 haftada bir hastaneye düşer ağır yaralı olarak. aynı bölümde iki şöförün birden hastanede olduğu bölümler var.