bugün

peygamberlikten çok, hz. isa ve hz. musa kişilerinin varlığından duyulan şüpheden bahsediyorum. zira tarihte var olduklarına dair tek kanıt kutsal kitaplarıdır. birazcık düşünülünce de altınları eritip inek yaptıktan sonra tapan bir ırkın kutsal kitap yazıp onu kendine inandırması da zor bir ihtimal değildir.

tüm bunların dışında;

--spoiler--
Misir tarihinin en iyi bilinen bölümü, Yeni Krallik, özellikle de 17. Hanedan ve sonrasidir. Bir yigin belge, papirüs, mektup ve resmi metin yardimiyla kronolojisi çok büyük oranda kesinlestirilen böylesi bir dönemde, binlerce insanin Firavun'un arzusu hilafina ülkeyi terketmesi ve onlari yok etmek üzere artlarina düsen askerlerin Kizildeniz'de bogulmalarina iliskin bir tek satir bile destekleyici veriye ulasilamamis olmasi, sasirticidir. Bu denli büyük ve önemli bir göç hareketi, dahasi, din temelli bir siyasi isyan, nasil olur da Misir'da lehte ya da aleyhte hiçbir yanki bulmaz? Bu nokta üzerine giden tarihçiler, Yahudilerin Misir'dan çikisi diye bir olayin hiçbir zaman yasanmadigini, çünkü bu ulusun Misir'da kalici bir yerlesime gitmedikleri, baslangiçtan beri Kenan ülkesi dolayinda yasayan göçebe çobanlar olduklari ve firsatini bulduklari anda da bu ülkeyi ele geçirerek Yahudi Kralligi'ni kurduklarini vurgulamaktadirlar. Buna karsi ilahiyatçilar, Misir belgelerinde Hapiru ya da Apiru adiyla anilan Yakindogulu göçebe isçilerin aslinda Ibraniler oldugunu ve Ibrani anlamina gelen "Hebrew" sözcügünün Hapiru'dan türedigini savunurlar. Ancak, Misir'da statü sahibi biriyken Hapirularin basina geçip onlari "Vaat edilen topraklar"a götüren Musa adli bir lider üzerine onlar da hiçbir bulgu ileri sürememektedirler. Orta yolcu bir görüs, Misir'da I.Ö 1650 dolayinda yasanan "Hiksos" istilasi sirasinda Yakindogu'dan bu ülkeye gelen insanlarin arasinda Yahudilerin agirlikta oldugunu, yüz elli yil sonra Hiksos devri bitip yönetim Teb prenslerinin eline geçtiginde "magdur ve istenmeyen" duruma düsen Yahudilerin Kenan'a geri döndüklerini ileri sürmektedir ama Musa'nin varligini ve Exodus'u dogrulayacak veri hala eksiktir.
Ayni durum, Tevrat'in ilk bölümü olan "Genesis - Yaratilis" sayfalarinda daha farkli bir biçimde belirir: Bu ilk tektanrili dinin kutsal kitabinda anlatilan olaylarin (insanin yaratilisi, cennetten çikis, Büyük Tufan) hiçbirinin özgün olmayip en az iki bin yil daha eski olan Sümer mitlerinden alindigi, geçen yüzyilda yapilan arkeolojik çalismalar sirasinda net olarak ortaya çikmistir. Yahudilerin 2000 yil önceki tarihlerine, yani hiristiyanligin baslangicina iliskin veriler ve Incil (Yeni Ahit) bölümleri de ayni destek eksigiyle karsi karsiyadir. Birinci yüzyilin hemen basinda Yahudi Kralligi'nin durumu ve Kral Herod'a iliskin yeterli bilgi vardir. Israil'deki yahudilerin bir "Mesih" arayisinda olduklari da bilinmekte ve hatta radikal dini akimlarin Roma isbirlikçisi olarak gördükleri kralliga sirt çevirdikleri, isyan denemelerine giristikleri de bilinmektedir. Ayni sekilde, bölgede Roma Imparatorlugu'nun valisi olarak Pontius Pilatus'un yetkili oldugu da belli belgelerde ortaya çikmaktadir. Ama birinci yüzyilin büyük Yahudi ve Romali tarihçilerinin hiçbirinin yazdigi belgelerde, "Nasirali Isa" adiyla bilinen birinin ülkei boydan boya dolasip vaazlar verdigi ve insanlari pesine takarak imparatorluk için bir tehlike olusturduguna iliskin tek satir yoktur. Dahasi, Isa diye birinin yasadigina iliskin tek belge, Incil'dir. Vali Pilatus'un isyankar bir yahudiyi Kudüs'te çarmiha gerilmeye nahkum ettigi yolunda bir tek Roma belgesinin bulunmamasini da bu veri eksikliklerine ekleyebiliriz.
--spoiler--
hakikaten de yaşadıkları iddia edilen tarihlerin + 200 lü yıllarına kadar yaşamış olan hiç bir ünlü tarihçi tarafından kendilerinden bahsedilmez. Daha sonra bir anda varolurlar.
(bkz: hz isa nın çarmıha gerildiği yalanı)
sadece kutsal kitaplarda değil hadislerde de bu konuyla ilgili bilgi var.
(bkz: zeitgeistten çok etkilenen yazar)
(bkz: good afternoon friends)
kaynak yazarın götü.
isa da gerçektir musa da. Kimi kanaat önderi, der kimi peygamber, kimi sahtekar.

Sahtekar, de ama finduk kadar akılla laf sokmaya kalkma.
incil; kendinden once neredeyse butun dini efsaneleri kullanmi$, bir astro-ilahi metinden ba$ka bir $ey degildir.
diger yandan bir karakterin ozelliklerinin, ba$ka bir yeni karaktere aktarilmasina ayni kitabin icerisinde de rastlanir.

eski ahit'te yusuf'un (joseph) hikayesi anlatilir.

yusuf, isa'nin bir prototipidir.

-ikiside mucizevi bir $ekilde dogmu$tur.
-yusuf'un 12 karde$i, isa'nin 12 havarisi vardir.
-yusuf 20 gumu$ akceye, isa 30 gumu$ akceye satilmi$tir.
-karde$i yahuda yusuf'un satilmasini onerirken, havari "yahuda" isa'nin satilmasini onermi$tir.
-her ikisi de gorevlerine 30 ya$inda ba$lami$tir.
.ve benzerlikler surer gider.

peki, 12 havarisi ile gezen, hastaliklari iyile$tiren, meryem'in oglu isa adinda birinin, ya$adigini kanitlayan incil di$inda her hangi bir delil var midir?

isa'nin ya$adigi iddia edilen zaman araliginda ya da daha sonralari, akdeniz cevresinde sayisiz tarihci ya$adi.
aulus perseus, columella, livy, lucanus, phelegon vs...

bunlarin kac tanesi bu insani kaleme aldi?
hic biri..

buna ragmen durust olmak gerekirse, isa'nin varligini savunanlar birbirleriyle celiskili degildir. isa'nin varligina kanit olarak 4 tarihci referans kabul edilir.

genc pliny, suetonius ve tacitus bunlarin ucudur.

her birinin bu konu hakkinda yazdiklari en fazla birkac cumleden ibarettir ve yazilar christus ya da christ hakkinda yazilmi$tir ki, bunlar aslinda isim degil unvandir. "vaftiz edilmi$ ki$i" anlamina gelir.

4. referans ise sahte olduklari yuzyillardir bilinen josephus'un metinleridir.
ne yazik ki hala dogru kabul edilirler.

oldukten sonra tekrar dirilen, herkesin gozu onunde cennete yukselen ve ona bagi$lanan mucizeleri gercekle$tiren bir adamin tarihi kayitlara gecmesi gerektigini du$unebilirsiniz.

ama gecmedi, cunku kanitlari inceledigimizde, isa figurunun gercekte var olmadigi acikca ortaya cikmaktadir.

"the christian religion is a parody on the worship of the sun, in which they put a man called christ in the place of the sun, and pay him the adoration originally payed to the sun."
thomas paine

"kaba olmak istemiyoruz ama gercekci olmak istiyoruz, kimsenin duygularini incitmek istemiyoruz ama anladigimiz ve dogru kabul ettigimiz konularda bilimsel acidan gercegi bulmak istiyoruz.
hristiyanlik gercege dayanmaz.
bizce hristiyanlik, politik olarak empoze edilmi$ bir latin hikayesinden ba$ka bir$ey degildir."

gercek $u ki isa; gnostik hristiyan mezhebinin gune$ tanrisi'dir ve diger pagan tanrilari gibi, mitolojik bir figurden ibarettir.
toplumsal kontrolu saglamak icin isa'yi tarihi bir karakter haline getirmek, politik bir gereksinimdi.

m.s 325 yilinda, roma hukumdari constantine, nicea konseyi'ni topladi. bu goru$meler sirasinda, politik olarak $ekillendirilen, hristiyanlik ogretileri kabul edildi ve bu tarihten itibaren hristiyanlik adina kan dokulmeye ba$landi.

bunu takip eden 1600 yil boyunca vatikan, tum avrupa uzerinde etkili politik bir kale haline geldi. karanlik caglar olarak anilan zaman dilimlerine liderlik ederek, engizisyon ve hacli seferleri gibi olaylara neden oldu.
hristiyanlik, benzeri butun ilahi inanc sistemleri gibi doneminin hurafesidir. insanlari gercek dunyadan ve dolayisi ile birbirlerinden koparma amacina hizmet eder. insanlarin otoriteye sorgulamadan itaat etmesini saglar.

her$eyi kontrol eden bir tanri oldugu iddiasiyla insanlarin sorumluluk duygusunu zayiflatir ve utanc verici suclari, din ugruna oldugu takdirde hakli kilar.
ama en onemlisi, gercegi bildigi halde bu hikayeleri kullanan insanlara toplumu yonlendirme ve kontrol etme imkani saglar.

"religion can never be reform mankind because religion is slavery.."
robert g ingersoll

dini dogmalar, icat edilegelmi$ en guclu aractir ve diger bir cok hikayeye kanmak icin insan psikolojisinde bir temel olu$turur.
Hz Musa tabiki yaşadı ve Mısır'da kayıtları var. Buyrun buradan okuyun: https://www.bilimveyarati...sir-kayitlarinda-hz-musa/
Efsaneler tarihini ah keşke bir okusanız.

Muhammed'in yaşadığı zamanlardan bile sağlıklı bilgi alamıyoruz.

isa hem de musa'dan bu kadar emin olup onlara kutsallık yüklemek tamda 21.yya yakışan davranış.
(bkz: ateist kafası)